Esittele itsesi -topic

User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: Esittele itsesi -topic

Post by Paavo »

IsaiahCortez wrote:Ei se että osuu kohteisiin vaan se että on hauskaa.
Mitäs hauskaa siinä on jos ei osu kohteisiin? Itse ainakin pidän kirjaa kaikista frageistani - teen syvän viillon partaterän veitsellä päänahkaani aina jokaisen tapon jälkeen. Tähän mennessä niitä on kertynyt kaksi (ja taisivat olla omia).
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Moro :)

Post by JoneKone »

Junnu99 wrote:
JalluPullo wrote:
Haha, joo mulla ihan sama. Seuraava taso on sitten, että niitä näkee mutta kuolee sen jälkeen pääsääntöisesti heti (mun nykyinen tilanne n. 1 v pelaamisen jälkeen). Mut joo, harjoittelee perusjutut kuntoon Editorissa AFI:in repolla ja vaikka tarpeen tullen vaikka ahoyworldin EU 1-2 servuilla. Sit kun tuntuu, että on edes jokin käsitys miten ACE/ACRE modit toimii niin sit vaan koulutuksiin ja peleihin mukaan. Se, että on edes jokin käsitys miten hommat toimii niin vähentää merkittävästi omaa stressiä ensimmäisten pelien aikana.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
JalluPullo
Posts: 4
Joined: 25 Jun 2015, 14:57

Re: Moro :)

Post by JalluPullo »

JoneKone wrote:
Junnu99 wrote:
Haha, joo mulla ihan sama. Seuraava taso on sitten, että niitä näkee mutta kuolee sen jälkeen pääsääntöisesti heti (mun nykyinen tilanne n. 1 v pelaamisen jälkeen). Mut joo, harjoittelee perusjutut kuntoon Editorissa AFI:in repolla ja vaikka tarpeen tullen vaikka ahoyworldin EU 1-2 servuilla. Sit kun tuntuu, että on edes jokin käsitys miten ACE/ACRE modit toimii niin sit vaan koulutuksiin ja peleihin mukaan. Se, että on edes jokin käsitys miten hommat toimii niin vähentää merkittävästi omaa stressiä ensimmäisten pelien aikana.
Kuulostaa hyvältä neuvolta. Jonkin verran teidän sääntöjä yms. lueskelin tässä hiljattain... Tämähän näyttää paremmalta kuin aikuisen pojan märkä uni.... ;) Eipähän tule hiki vetäessä munaravia kuten armeijassa aikoinaan... :lol:
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: Esittele itsesi -topic

Post by madreizka »

Ja ei meidän peleissä tarvii sitä pelätä että ei pärjäisi / pelaisi tarpeeksi hyvin. Sekaan vaan.
Mää ainakin ite vedän liippu korkeella tasaisen paskasti kokoajan enkä oleta muilta yhtään sen enempää :)
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Esittele itsesi -topic

Post by JoneKone »

AFI:n kuvioissa jo pyörinyt vuoden joten monelle jo osittain tuttu.

15 vuoden tauon jälkeen aloittanut tietokonepelaamisen uudestaan, pitkälti Arman ja AFI:n ansiosta. Pitkä tauko jättänyt jälkensä ja moni asia joutunut opettelemaan alusta lähtien uusiksi. Kiitos kaikille kärsivällisille joka on ohjeistanut ja opettanut tässä vuoden aikana. Työpäivien intesiivisyys vaihtelee ja sitä myöten on välillä aikaa roikkua foorumeilla mitä saattaa näkyä jonkinmuotoisena spämmäilynä. Kirjoituksiin ei kannata suhtautua liian vakasti, moni asia on kirjoitettu enemmänkin yleisen pohdinnan kautta. Ideoita piisaa ja niitä tulee välillä tuuletettua tänne foorumeille ehkä turhankin innokkasti. Voin tarvittessa palvella yhteisöä yleisnikkarina, mutta suurempia sitoutumisia vältän tällä hetkellä, koska muu elämä.

Itse toivon mahdollisimman immersiivisiä pelejä, kuitenkin niin, että realisim ei saa hankaloittaa peliä liikaa. Jokin asia saa mielummin toimia kunnolla kuin se, että sen textuuri tai ominaisuus olisi mallinnettu täydellisesti. Pelit saa myös mun puolesta olla rullaavia ja sujuvia, ja siten mussa asuu myös pieni "järkevän respan" kannattaja. Elämäntilanteen takia kun on vain vähän aikaa pelata viikossa, niin ei mielellään seisoisi virtuaalimetsässä tumput suorina tai roikkuisi tuntikaupalla spektassa. RJ -rooli kiinnostaa haastavuutensa takia (voisi ehkä oppia jotain hyödyllistäkin samalla kun pelaa?). Tosin jargoni ei ole vielä niin täydellisesti hallussa, että kommunikointi sujuisi täydellisen sujuvasti tacticoolisti, mutta pikkuhiljaa ehkä...koittakaa kestää.

AFI:ssa hienointa avoimuus ja yleinen hyväksyntä. Sellaisessa yhteisössä on riskinsä, koska ei vaadi kuin yhtä henkilöä pilaaman kaiken kaikilta muilta. Mielestäni hommat on kuitenkin sujut yllättävän hyvin tähän asti. Voisi melkein alkaa uskoa ihmiskuntaan taas? :D
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Tied
Posts: 1
Joined: 11 Jul 2015, 22:37

Re: Esittele itsesi -topic

Post by Tied »

Hoi!

Olen 80-lukulainen taistelija/tiedustelija. Joukkueenjohtaja olen armeijataustalta ja aktiivisesti sotilastouhuissa mukana. BF ja codeja tullut tahkottua aiemmin ja halusin vähän realistisuutta peliltä. Muutaman päivän pelailun jälkeen alkanut jo kaivata peliseuraa ja TS:ssa coordinoitua toimintaa. Pelaillut olen lähinnä eutw-servulla.

Onko AFI servuilla pelailua muulloin kuin peli-iltaisin? Tai onko täällä porukoita, jotka menee muille servuille pelaamaan squadina? Voiko peli-iltoihin vain tulla mukaan, vai pitääkö käydä koulutuksissa?

-Tied
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Esittele itsesi -topic

Post by JoneKone »

Tied wrote:Hoi!

Olen 80-lukulainen taistelija/tiedustelija. Joukkueenjohtaja olen armeijataustalta ja aktiivisesti sotilastouhuissa mukana. BF ja codeja tullut tahkottua aiemmin ja halusin vähän realistisuutta peliltä. Muutaman päivän pelailun jälkeen alkanut jo kaivata peliseuraa ja TS:ssa coordinoitua toimintaa. Pelaillut olen lähinnä eutw-servulla.

Onko AFI servuilla pelailua muulloin kuin peli-iltaisin? Tai onko täällä porukoita, jotka menee muille servuille pelaamaan squadina? Voiko peli-iltoihin vain tulla mukaan, vai pitääkö käydä koulutuksissa?

-Tied
Tervetuloa mukaan, saman ikäryhmän edustaja tässä. Jos Arma ja ACE 3 on jokseekin hanskassa niin ei muuta kuin peleihin mukaan vaan. Koulutuksissa on kuitenkin äärimäisen hyvä käydä niin tulee kaikki napit sun muut käytännöt kerralla selväksi ilman, että tarviit niitä selvitellä tulen alla. Viikkopeli-illat on illat jolloin on eniten toimintaa, mutta pelataan myös epävirallisia Maanantaisin (ja joskus Perjantaisin). Epäviralliset ovat myös hyviä harjoittelupaikkoja kun yleensä on vähemmän väkeä niin on enemmän aikaa säätää.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Peguus
Posts: 2
Joined: 03 Sep 2015, 11:06

Re: Esittele itsesi -topic

Post by Peguus »

Moikka kaikille!

Ensimmäinen postaus tänne laudalle. Elikkäs 22-vuotias maanpuolustushenkinen heppu pääkaupunkiseudulta. Libanonissa on tullut nyt vietettyä 9kk, vielä muutama edessä. Olisi tarkoitus aloittaa opinnot yliopistolla, kunhan täältä löytää kotiin. Taistelupioneeri olen koulutukseltani, erää 1/13 Porin prikaatista.

Kiinnostus milsimiin alkoi jo OFP:n aikoihin, ja sitä kautta kulkeutunut aina Arma 3:seen saakka. Parissa brittiläisessä yhteisössä olen ollut osallisena vuosien varrella. 2013 jälkeen toimin kouluttajana toisessa näistä, lähinnä ryhmä- ja joukkuetaktiikkaa soveltanut pelimaailmaan. Kiinnostus kotimaisiin yhteisöihin on pikkuhiljaa noussut, ja nyt vasta olen löytänyt sopivan oloisen. Mitä muihin peleihin tulee, Wargame-pelisarja on lähellä sydäntä.

Päivitän tietokoneen kuun vaihteessa, joten tulette näkemään minua servulla lokakuun alkupuolella!
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: Esittele itsesi -topic

Post by madreizka »

Peguus wrote:Moikka kaikille!

Päivitän tietokoneen kuun vaihteessa, joten tulette näkemään minua servulla lokakuun alkupuolella!
Moro ja tervetuloa mukaan!
Kantsii käydä tiistaisin järjestettävissä uusien koulutuksessa ihan käymässä Arman ja modien perusasiat läpi. Ja varsinkin jos on uuden koneen kanssa techsupportin tarvetta niin kaikki hoitunee siellä.

Nähdään peleissä!
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
Tarmo
Posts: 289
Joined: 22 Jan 2015, 22:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: Esittele itsesi -topic

Post by Tarmo »

Tättärää ja per*ele!

Miepä oon Jovensuusta (lue "Joensuusta").
Olen vuosimallia 1981, nyt siis 34v. Asepalvelukseni suoritin PKarPr:n riveissä II/00 -saapumisryhmässä. Aselajina oli sissi ja siihen päälle radistin pesti. Eli Sirad AUK tuli titattua. Menisin takaisin, jos ottasivat. Oli mukavata ja tuli paljon kavereita.
Siradihommia helpotti "muusikko"tausta, rytmit kun oli helppo löytää ja omaksua. Eli rumpuja on tullut paukuteltua jo kohta 20 vuotta. Metsässa eläminen ja eräjormailukin oli jo tuttua tuossa vaiheessa.

Armaan olen tutustunut vasta Afin kautta, mitä nyt paskalla PC:llä koklasin aikoinaan Arma 2:n ja 3:n demoja. Mutta toki OFP on tuttu, se pyöri paskemmallakin aikoinaan. FPS peleistä on tullut hakattua eniten BF2, 2142 ja BF3:Sta. Niissä pelattiin porukalla eurooppa ja suomisarjaa, kohtalaisella menestyksellä jopa. Ei me tietenkään Team Logitech tai Team Pelit porukoille pärjätty. Mutta heti siinä perässä olimma ;) Tuolta ajalta tuli todistettua mahdoton yhtälö: koulu, kaksi työtä, puoliammattipelaaminen, bändi ja TYTTÖYSTÄVÄ. No, kyllä se sitten akka häipy ja tuli burnout, mutta tulipahan opittua kantapään kautta. Nykyisin tämä pelaaminen on onneksi jo rennompaa ja töitäkin on vain yksi, joten kaikki yhtälön elementit ovat tasapainossa. Syksyisin tulee sitten muunmuassa metsästeltyä metsäkanalintuja Suomenpystykorva -"Panun" kanssa. Tulilla tulee vietettyä öitä ja vaelluskenkien pohjia kuluu. Ei koirapantoja, etäisyysmittareita; vain kartta, kompassi, koira ja pyssymies. Bändihommatkin vat rauhoittuneet "terapiasoitteluksi", mitä nyt toisella bändillä suht aktiivisesti käymme blueskeikoilla ja toisella rustaamme omia ysäriin meneviä biisejä.

Afin löysin juutuupista ihan sattumalta. Muutamia videoita kahtelin ja siitä sitten arman ostoon ja uuta näyttistä kehiin.

Mukavata on TOISTAISEKSI ollut, jatkukoon niin.
Kiitosta ja TISSIT!
- Asus GTX1080Ti FE, 11GB
- Intel Haswell i7-4790K
- Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury, DDR3 1866MHz
- Z97-A-CORATOR
- NaturalPoint Head Tracker, TrackIR
- Asus PG279AQ

Image
Post Reply