.310 versiolla voi tulla lauantain tyyppisiä ongelmia, jotka ovat tapahtuman kannalta erittäin ongelmallisia. Pelaajat eivät välttämättä kuulisi toisiaan. Tämän takia kannatan että pelataan 307 versiolla. Kannatan myös että meidän päärepoon vaihettaisiin takasin .307
.307 versiossa on ongelmana äänien poppaus. Sen saa dedmenin mukaan korjattua CBA asetuksella:
Siis tämä asetus pitää laittaa servulta (pakottaa clienteilta) pois päältä:[A] nomisum01/14/2019
we had the soundpop in todays mission as well (v. ~ 305)
will probably revert to 302 until its fixed
[A] nomisum01/14/2019
or is disabling object occlusion sufficient dedmen?
Dedmen01/15/2019
@[A] nomisum "or is disabling object occlusion sufficient dedmen?" yes
Attending documentti
Sinne laitoin jo sen 307 tfar version ohjeeseen.
https://docs.google.com/document/d/15mV ... mrO_g/edit#
Adminointi kuviot
Servulla admin näkee serverin fps vain jos avaa zeus käyttöliittymän. Siellä ollessaan toimii #monitor 1 komento. Tikan modi estää komennon toimimsen muissa näkymissä adminina.
Nyt kun vaikuttaa tulevan viimekerran 128 enemmän pelaajia on syytä kiinnittää huomiota server fps. Jos server fps laskee alle 20 pysyvästi, on syytä harkita joitain toimia adminina. Viimeistään jos mennään alle 10fps todella lyhyttä hetkeä kauemmaksi, tulee adminin tehdä toimia. Alle 10 fps tarkoittaa pelaajilla jo havaittavia ongelmia hitdetectionin ja desynkin kanssa.
Mahdollisia toimia:
- Poistaa kertynyttä roinaa kartalta (Ruumiita,ajoneuvoja,aseita,laatikoita)
- Poistaa miinat kartalta:
Code: Select all
//Suorita lokaalisti vain
{
deleteVehicle _x;
} forEach allmines;
- Kikata pahat desynkkaajat. Tämä on hankala tehdä, mutta jos joku selkeästi ja jatkuvasti desynkkaa, hänet kannattaa kikata servulta. Sopan mielestä nämäkin voivat aiheuttaa ongelmia. Tämän voi todentaa ja tehdä player lisstistä breiffing noteseista.
Serveri hommat
Modisetin jakamiseen saa sopalta kysyä gigasen kaistan käyttöön ennen tapahtumaa.
Muistakaa laittaa kaikki turhat instanssit AWATSin server managerista ennen tapahtumaa.
Välttäkää serverin rebootteja välittämästi ennen tapahtuman alkua. Se jäätävä ryysis joka tulee voi estää osaa pelaajista yhdistämästä serverille.