afi_aiSettings
afi_aiSettings
Tämä modi helpottaa AI skillin tarkempaa muokkaamista. On mahdollista saada AIta, joka havaitsee hyvin, mutta ei ammu yhtä hyvin. Tehtäväntekoa ei ole kuitenkaan monimutkaistettu. Modi lisää muutaman "AI presetin", jotka voi helposti ottaa käyttöön editorissa tehtävää tehdessä:
Presetin AI skill arvot voidaan säätä serverillä ja halutessaan tehtävä voi ylikirjoittaa niitä. Olen pyrkinyt lisäämään jokaiseen mahdollisimman kuvaavan tooltipin.
Lisäksi modi lisää ajoneuvoihin asetuksen jonka valitsemalla AI ei pitäisi(en ole varma toimiiko, saattaa riippua muistkain asetuksista) hylätä ajoneuvo joka on kärsinyt mobility killin:
Säädöt:
AIlle voi myös laittaa "Aircrew","Crew","Veteran","Regular","Irregular" yms. luokan seuraavalla komennolla:
_this Setvariable ['afi_aiSkillPreset','Irregular'];
Jokaisen yksikön skillit säädettään yksikön postinitissä. Jos mitään presettiä ei ole asetettu yksikölle, ei skilliä muokata, ellei default toiminnallisuutta ole muokattu CBA settingeissä.
Uusia luokkia voi lisätä modia muokkaamalla.
Olemassaolevien luokkien asetukset tulisi nyt ensinnä asettaa toimivalle tasalle serverin cba Settingeissä. Tässä voi halukkaat auttaa.
Serverin ja tehtäväntekijöiden tulisi käyttää samaa skillAI ja precisionAI asetusta, suosittelen käyttämään seuraavia arvoja, koska ne tarjoavat laajan skaalan mahdollisille AI asetuksille.
Linkki modiin:
Modi pitää olla servulla sekä clienteilla perus ja testirepossa. Se on riippuvainen CBAsta.
EDIT: Minun lisennssi on että kuka tahansa saa tehdä näille mitä haluaa!
Presetin AI skill arvot voidaan säätä serverillä ja halutessaan tehtävä voi ylikirjoittaa niitä. Olen pyrkinyt lisäämään jokaiseen mahdollisimman kuvaavan tooltipin.
Lisäksi modi lisää ajoneuvoihin asetuksen jonka valitsemalla AI ei pitäisi(en ole varma toimiiko, saattaa riippua muistkain asetuksista) hylätä ajoneuvo joka on kärsinyt mobility killin:
Säädöt:
AIlle voi myös laittaa "Aircrew","Crew","Veteran","Regular","Irregular" yms. luokan seuraavalla komennolla:
_this Setvariable ['afi_aiSkillPreset','Irregular'];
Jokaisen yksikön skillit säädettään yksikön postinitissä. Jos mitään presettiä ei ole asetettu yksikölle, ei skilliä muokata, ellei default toiminnallisuutta ole muokattu CBA settingeissä.
Uusia luokkia voi lisätä modia muokkaamalla.
Olemassaolevien luokkien asetukset tulisi nyt ensinnä asettaa toimivalle tasalle serverin cba Settingeissä. Tässä voi halukkaat auttaa.
Serverin ja tehtäväntekijöiden tulisi käyttää samaa skillAI ja precisionAI asetusta, suosittelen käyttämään seuraavia arvoja, koska ne tarjoavat laajan skaalan mahdollisille AI asetuksille.
Linkki modiin:
Modi pitää olla servulla sekä clienteilla perus ja testirepossa. Se on riippuvainen CBAsta.
EDIT: Minun lisennssi on että kuka tahansa saa tehdä näille mitä haluaa!
Last edited by Bummeri on 26 Feb 2019, 12:11, edited 2 times in total.
Reason: 1
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: afi_aiSettings
Päivitin modin. Linkki ylemmässä postauksessa. Sen voi nyt laittaa servulle. Saako admintiimi signattua sen? Muistakaa ettei sitä saa binarisoida, muuten modin funktioita ei löydy.
Alla on asetukset Irregular Regular ja Veteranille. Käyn laittamassa ne servulle kun modi on servulla. Pitäisi vielä keksiä jotkut arvot miehistöille maahan ja ilmaan. Jos joku haluaa auttaa niin tervetuloa.
// AFI AI Skill Presets
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_aimingAccuracy = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_aimingShake = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_aimingSpeed = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_allowFleeing = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_commanding = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_courage = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_general = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_reloadSpeed = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_spotDistance = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_spotTime = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_aimingAccuracy = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_aimingShake = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_aimingSpeed = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_allowFleeing = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_commanding = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_courage = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_general = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_reloadSpeed = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_spotDistance = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_spotTime = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_defaultBehaviour = false;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_aimingAccuracy = 0.154486;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_aimingShake = 0.147059;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_aimingSpeed = 0.109923;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_allowFleeing = 0.332739;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_commanding = 0.303031;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_courage = 0;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_general = 0.600118;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_reloadSpeed = 0.295603;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_spotDistance = 0.949197;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_spotTime = 0.696672;
force afi_aiSkillPreset_Regular_aimingAccuracy = 0.199049;
force afi_aiSkillPreset_Regular_aimingShake = 0.176768;
force afi_aiSkillPreset_Regular_aimingSpeed = 0.132204;
force afi_aiSkillPreset_Regular_allowFleeing = 0;
force afi_aiSkillPreset_Regular_commanding = 0.548128;
force afi_aiSkillPreset_Regular_courage = 0.08;
force afi_aiSkillPreset_Regular_general = 0.897207;
force afi_aiSkillPreset_Regular_reloadSpeed = 0.696672;
force afi_aiSkillPreset_Regular_spotDistance = 1;
force afi_aiSkillPreset_Regular_spotTime = 0.852644;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_aimingAccuracy = 0.228758;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_aimingShake = 0.221331;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_aimingSpeed = 0.161913;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_allowFleeing = 0;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_commanding = 0.718954;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_courage = 0.14;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_general = 1;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_reloadSpeed = 1;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_spotDistance = 1;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_spotTime = 1;
Alla on asetukset Irregular Regular ja Veteranille. Käyn laittamassa ne servulle kun modi on servulla. Pitäisi vielä keksiä jotkut arvot miehistöille maahan ja ilmaan. Jos joku haluaa auttaa niin tervetuloa.
// AFI AI Skill Presets
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_aimingAccuracy = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_aimingShake = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_aimingSpeed = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_allowFleeing = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_commanding = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_courage = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_general = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_reloadSpeed = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_spotDistance = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Aircrew_spotTime = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_aimingAccuracy = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_aimingShake = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_aimingSpeed = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_allowFleeing = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_commanding = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_courage = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_general = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_reloadSpeed = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_spotDistance = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_Crew_spotTime = 0.5;
force afi_aiSkillPreset_defaultBehaviour = false;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_aimingAccuracy = 0.154486;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_aimingShake = 0.147059;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_aimingSpeed = 0.109923;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_allowFleeing = 0.332739;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_commanding = 0.303031;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_courage = 0;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_general = 0.600118;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_reloadSpeed = 0.295603;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_spotDistance = 0.949197;
force afi_aiSkillPreset_Irregular_spotTime = 0.696672;
force afi_aiSkillPreset_Regular_aimingAccuracy = 0.199049;
force afi_aiSkillPreset_Regular_aimingShake = 0.176768;
force afi_aiSkillPreset_Regular_aimingSpeed = 0.132204;
force afi_aiSkillPreset_Regular_allowFleeing = 0;
force afi_aiSkillPreset_Regular_commanding = 0.548128;
force afi_aiSkillPreset_Regular_courage = 0.08;
force afi_aiSkillPreset_Regular_general = 0.897207;
force afi_aiSkillPreset_Regular_reloadSpeed = 0.696672;
force afi_aiSkillPreset_Regular_spotDistance = 1;
force afi_aiSkillPreset_Regular_spotTime = 0.852644;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_aimingAccuracy = 0.228758;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_aimingShake = 0.221331;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_aimingSpeed = 0.161913;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_allowFleeing = 0;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_commanding = 0.718954;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_courage = 0.14;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_general = 1;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_reloadSpeed = 1;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_spotDistance = 1;
force afi_aiSkillPreset_Veteran_spotTime = 1;
Last edited by Bummeri on 06 Jun 2018, 11:24, edited 1 time in total.
Reason: 1
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: afi_aiSettings
Oliko crew ja Aircrewlle ajatusta, että asetuksilla pyrkisi siihen, että ajoneuvot ja ilmaassetit taistelisivat pidemmille etäisyyksille? Se voi olla aika haastava yhdistelmä, että löytäisi balanssin siihen että näkevät pitkälle, mutta kohteiden löytäminen kestää. Myös hekon oviampuja ei tulisi varmaan nähdä 1,5 km päähän mutta vaunuampuja voisi tähän kyllä pystyä?
Mutta kaiken kaikkiaan hyvä lisäys! Mitä pikaisesti testasin Veteran moodia niin AI ei ehkä niin helpolla jäänyt tuleen makaamaan vaan puskee väkisin päälle.
Mutta kaiken kaikkiaan hyvä lisäys! Mitä pikaisesti testasin Veteran moodia niin AI ei ehkä niin helpolla jäänyt tuleen makaamaan vaan puskee väkisin päälle.
Last edited by JoneKone on 12 Jun 2018, 15:00, edited 1 time in total.
Reason: ..
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: afi_aiSettings
En ole niitä kerennyt pohtia tai ajatella. Ideoita tai analyysiä niiden nykyisestä ja mahdollisesta tulevasta toiminnasta toivotaan.JoneKone wrote:Oliko crew ja Aircrewlle ajatusta, että asetuksilla pyrkisi siihen, että ajoneuvot ja ilmaassetit taistelisivat pidemmille etäisyyksille?
Laitoitko servulle nuo asetukset vai omaan testimissioon? Jos niitä ei muuta sinne, niin ne toimivat kuin editorin skill slideri olisi 0.5 arvossa. Minä en ainakaan ole vielä kerennyt niitä servulle laittaa...Mutta kaiken kaikkiaan hyvä lisäys! Mitä pikaisesti testasin Veteran moodia niin AI ei ehkä niin helpolla jäänyt tuleen makaamaan vaan puskee väkisin päälle.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: afi_aiSettings
Muuttaako tää jotain muuta kuin ai skill? Eli rikkooko jotain AI modeja/scriptejä kuten HAL tai VCOM?
Re: afi_aiSettings
Ei se pitäis rikkoa mitään niitä. Vcomilla on omat Ai skill asetukset jotka saatetaan ylikirjoittaa, tai olla ylikirjoittamatta, riippuen siitä miten vcom niitä lisäilee. Yritin itse mahdollsimman myöhäisessä vaiheessa muuttaa ne.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: afi_aiSettings
- Arvot servulla[+] Spoiler
Tarttis saada Crew ja aircrew arvot jotkut kehitettyä.
Last edited by Bummeri on 13 Jun 2018, 22:13, edited 3 times in total.
Reason: 1
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: afi_aiSettings
Pitää yrittää tutustua siihen miten noi asetukset toimivat.Bummeri wrote:
Uusimmat arvot servulla. Muutin allowfleeingiä pienemmäksi, että AIkin lähtee joskus karkuun.
Tarttis saada Crew ja aircrew arvot jotkut kehitettyä.
En tiedä tuosta fleeingistä. AI kun tuppaa sitten jäämään pyörimään paikalle tai kimpoilemaan pitkin karttaa. Hyökkäävään AI:hen tuntuu taas vaikuttavan niin että heti kun SL kuolee niin koko ryhmä lamaantuu paikalle lopputehtäväksi (ei kovin syväluotaavaa testausta, mut mitä joskus zeuksella niitä ryhmien toimintaa kiroillut). Mitä enemmän ite AIn toimintaa seurannut niin parasta olisi ehkä sellainen joka ei mieti liikaa? Mielummin sitten zeus tai scriptit taustalle ohjaamaan ryhmien toiminta.
Mitä tulee ajoneuvoihin, niin tärkeätä olisi saada niihin se että vaikuttavat tarvittaessa kauas ja oikeilla aseilla, mutta samalla olisivat sopivan sokeita. Myös se etteivät lähde kimpoilemaan ihan miten sattuu pienestäkin kontaktista olisi suotavaa. Taitaa tosin vaan vaatia scriptaamista sekin.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer