A-Medical asetukset
A-Medical asetukset
A-medicaalissa on käytännössä 3 erinlaista moodia kuolemisen suhteen:
Normaali:
Tässä moodissa pelaaja voi kuolla suureen kertaluontoiseen vahinkoon. Pelaajat voivat myös normaalisti haavoittua ja kuolla veren loppumiseen/sydänpysähdykseen.
Prevent instant death:
Eivät voi kuolla kertaluontoiseen suureen vahinkoon, vaan siirtyvät vain tajuttomaksi. Pelaajat voivat ottaa lisää vahinkoa ja kuolla siihen, tai sitten voivat tajuttomana kuolla verenhukkaan tai sydämmenpysähdykseen.
Revive:
Tässä moodissa pelaaja kuollessaan siirtyy revive tilaan. Revive tilassa pelaajalla on säädettävä määrä aikaa jossa lääkintämies voi hänet laittaa kuntoon. Tälläinen kuntoon laitto maksaa yhden elämän. Elämiä voi määrittää olevan 1-loputon määrä. pelaajille voidaan antaa CPRää jolloin laskuriin tulee lisää aikaa, jona lääkintämies voi laittaa pelaajaa kuntoon. Pelaajaa ei revive tilassa ollessaan voi vahingoittaa enempää.
Ylläolevien lisäksi on mahdollista säätää, mikä on kerrasta tappava määrä vahinkoa. Lisäksi voi säätää kuinka nopeasti veri voi loppua ja kuinka paljon kipua on liikaa.
Normaali:
Tässä moodissa pelaaja voi kuolla suureen kertaluontoiseen vahinkoon. Pelaajat voivat myös normaalisti haavoittua ja kuolla veren loppumiseen/sydänpysähdykseen.
Prevent instant death:
Eivät voi kuolla kertaluontoiseen suureen vahinkoon, vaan siirtyvät vain tajuttomaksi. Pelaajat voivat ottaa lisää vahinkoa ja kuolla siihen, tai sitten voivat tajuttomana kuolla verenhukkaan tai sydämmenpysähdykseen.
Revive:
Tässä moodissa pelaaja kuollessaan siirtyy revive tilaan. Revive tilassa pelaajalla on säädettävä määrä aikaa jossa lääkintämies voi hänet laittaa kuntoon. Tälläinen kuntoon laitto maksaa yhden elämän. Elämiä voi määrittää olevan 1-loputon määrä. pelaajille voidaan antaa CPRää jolloin laskuriin tulee lisää aikaa, jona lääkintämies voi laittaa pelaajaa kuntoon. Pelaajaa ei revive tilassa ollessaan voi vahingoittaa enempää.
Ylläolevien lisäksi on mahdollista säätää, mikä on kerrasta tappava määrä vahinkoa. Lisäksi voi säätää kuinka nopeasti veri voi loppua ja kuinka paljon kipua on liikaa.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: A-Medical asetukset
Noilla vois testata sitä A-medicaaliso siinä furen viikkopeli-missiossa:
// ACE Medical
force ace_medical_ai_enabledFor = 2;
force ace_medical_AIDamageThreshold = 1.4;
force ace_medical_allowLitterCreation = true;
force ace_medical_allowUnconsciousAnimationOnTreatment = false;
force ace_medical_amountOfReviveLives = -1;
force ace_medical_bleedingCoefficient = 0.5;
force ace_medical_blood_enabledFor = 2;
force ace_medical_consumeItem_PAK = 0;
force ace_medical_consumeItem_SurgicalKit = 0;
force ace_medical_delayUnconCaptive = 3;
force ace_medical_enableAdvancedWounds = false;
force ace_medical_enableFor = 1;
force ace_medical_enableOverdosing = true;
force ace_medical_enableRevive = 0;
force ace_medical_enableScreams = true;
force ace_medical_enableUnconsciousnessAI = 1;
force ace_medical_enableVehicleCrashes = true;
force ace_medical_healHitPointAfterAdvBandage = false;
force ace_medical_increaseTrainingInLocations = false;
force ace_medical_keepLocalSettingsSynced = true;
force ace_medical_level = 2;
force ace_medical_litterCleanUpDelay = 0;
force ace_medical_litterSimulationDetail = 3;
force ace_medical_maxReviveTime = 120;
force ace_medical_medicSetting = 1;
force ace_medical_medicSetting_basicEpi = 1;
force ace_medical_medicSetting_PAK = 1;
force ace_medical_medicSetting_SurgicalKit = 1;
force ace_medical_menu_allow = 1;
force ace_medical_menu_maxRange = 3;
ace_medical_menu_openAfterTreatment = true;
ace_medical_menu_useMenu = 0;
ace_medical_menuTypeStyle = 0;
force ace_medical_moveUnitsFromGroupOnUnconscious = false;
force ace_medical_painCoefficient = 1;
ace_medical_painEffectType = 0;
force ace_medical_painIsOnlySuppressed = true;
force ace_medical_playerDamageThreshold = 1.4;
force ace_medical_preventInstaDeath = false;
force ace_medical_remoteControlledAI = true;
force ace_medical_useCondition_PAK = 1;
force ace_medical_useCondition_SurgicalKit = 0;
force ace_medical_useLocation_basicEpi = 0;
force ace_medical_useLocation_PAK = 0;
force ace_medical_useLocation_SurgicalKit = 2;
Joitain muutoksia:
ace_medical_playerDamageThreshold = 1.4;
ace_medical_bleedingCoefficient = 0.5;
Noiden seurauksena pelaajat ei kuole niin usein kertalaakiin vaan jäävät useammin haavoittuneena maahan. Lisäksi he vuotavat puolet hitaammin kuiviin. Tämä siis palautteena siihen kun jotkut olivat ilmaisseet etteivät koskaan haavoitu.
Täytyy nyt varoa, sitten ettei tässä vain olla saavutettu tuolla damagethresholdilla jotian myyttistä break pointtia, jolloin peli muuttuu totaalisesti.
// ACE Medical
force ace_medical_ai_enabledFor = 2;
force ace_medical_AIDamageThreshold = 1.4;
force ace_medical_allowLitterCreation = true;
force ace_medical_allowUnconsciousAnimationOnTreatment = false;
force ace_medical_amountOfReviveLives = -1;
force ace_medical_bleedingCoefficient = 0.5;
force ace_medical_blood_enabledFor = 2;
force ace_medical_consumeItem_PAK = 0;
force ace_medical_consumeItem_SurgicalKit = 0;
force ace_medical_delayUnconCaptive = 3;
force ace_medical_enableAdvancedWounds = false;
force ace_medical_enableFor = 1;
force ace_medical_enableOverdosing = true;
force ace_medical_enableRevive = 0;
force ace_medical_enableScreams = true;
force ace_medical_enableUnconsciousnessAI = 1;
force ace_medical_enableVehicleCrashes = true;
force ace_medical_healHitPointAfterAdvBandage = false;
force ace_medical_increaseTrainingInLocations = false;
force ace_medical_keepLocalSettingsSynced = true;
force ace_medical_level = 2;
force ace_medical_litterCleanUpDelay = 0;
force ace_medical_litterSimulationDetail = 3;
force ace_medical_maxReviveTime = 120;
force ace_medical_medicSetting = 1;
force ace_medical_medicSetting_basicEpi = 1;
force ace_medical_medicSetting_PAK = 1;
force ace_medical_medicSetting_SurgicalKit = 1;
force ace_medical_menu_allow = 1;
force ace_medical_menu_maxRange = 3;
ace_medical_menu_openAfterTreatment = true;
ace_medical_menu_useMenu = 0;
ace_medical_menuTypeStyle = 0;
force ace_medical_moveUnitsFromGroupOnUnconscious = false;
force ace_medical_painCoefficient = 1;
ace_medical_painEffectType = 0;
force ace_medical_painIsOnlySuppressed = true;
force ace_medical_playerDamageThreshold = 1.4;
force ace_medical_preventInstaDeath = false;
force ace_medical_remoteControlledAI = true;
force ace_medical_useCondition_PAK = 1;
force ace_medical_useCondition_SurgicalKit = 0;
force ace_medical_useLocation_basicEpi = 0;
force ace_medical_useLocation_PAK = 0;
force ace_medical_useLocation_SurgicalKit = 2;
Joitain muutoksia:
ace_medical_playerDamageThreshold = 1.4;
ace_medical_bleedingCoefficient = 0.5;
Noiden seurauksena pelaajat ei kuole niin usein kertalaakiin vaan jäävät useammin haavoittuneena maahan. Lisäksi he vuotavat puolet hitaammin kuiviin. Tämä siis palautteena siihen kun jotkut olivat ilmaisseet etteivät koskaan haavoitu.
Täytyy nyt varoa, sitten ettei tässä vain olla saavutettu tuolla damagethresholdilla jotian myyttistä break pointtia, jolloin peli muuttuu totaalisesti.
Last edited by Bummeri on 04 Jun 2018, 18:01, edited 1 time in total.
Reason: 1
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: A-Medical asetukset
40 % lisäys damageen kuulostaa paljolta. Onko tota asetusta testattu yhtään vai onko heitetty päästä?
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Re: A-Medical asetukset
Olen minä sitä testannut. Tulee edelleen, "yksi laaki ja vainaa", mutta aiempaa useammin tuli vaikeaa tajuttomuutta. Hankala vain editorissa tehdä "oikeaa" testiä, siksi tarkoitus oli pelata yksi tehtävä noilla asetuksilla viikkopeleissä.Arska wrote:40 % lisäys damageen kuulostaa paljolta. Onko tota asetusta testattu yhtään vai onko heitetty päästä?
https://trello.com/c/Nlp4FBfH/28-a-med-testi
https://armafinland.fi/forum/viewtopic. ... 887#p38042
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: A-Medical asetukset
Nyt kun parametreja muutetaan niin saisko sen siteenlaittoajan pidemmäksi perus giffemiehelle?Bummeri wrote:Olen minä sitä testannut. Tulee edelleen, "yksi laaki ja vainaa", mutta aiempaa useammin tuli vaikeaa tajuttomuutta. Hankala vain editorissa tehdä "oikeaa" testiä, siksi tarkoitus oli pelata yksi tehtävä noilla asetuksilla viikkopeleissä.Arska wrote:40 % lisäys damageen kuulostaa paljolta. Onko tota asetusta testattu yhtään vai onko heitetty päästä?
https://trello.com/c/Nlp4FBfH/28-a-med-testi
https://armafinland.fi/forum/viewtopic. ... 887#p38042
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: A-Medical asetukset
Ei voi muuttaa sellaista.
Edit. ...Helsposti cba asetuksista.
Edit. ...Helsposti cba asetuksista.
Last edited by Bummeri on 06 Jun 2018, 19:03, edited 1 time in total.
Reason: 1
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: A-Medical asetukset
Kehareilla on äänestys sisäisellä asiasta, kopioin sen sisällön tänne:
Kysymys on siis, että siirrytäänkö yhteisössä käyttämään A-medicaalia?
Asetuksia valitessa arvottaisin seuraavia asioita suunnittelussa:
- Eri hiekkalaatikon syvyyttä lisävien vahinkomekaniikoiden vaihteleva esiintyminen. (Raajarikot, tajuttomuus, verenvuoto, kuolema)
- Perushoidon yksinkertaisuus, Edistyneemmän hoidon roolitukset
- Saadun vahingon vaikuttavuutta toimintakykyyn
A-medical (tärkeimmät) asetukset tulisivat alustavasti olemaan seuraavanlaiset:
//Pelaajat tai AI eivät kuole lopullisesti kovin helposti
ace_medical_AIDamageThreshold = 1.3;
ace_medical_playerDamageThreshold = 1.3;
//Pelaaja menee tajuttomaksi helpommin kivusta
ace_medical_painCoefficient = 1.1; (Tämä arvo on vielä työnalla. Se tulisi saada tasolle, jossa pienemmät osumat aiheuttavat tajuttomuutta useammin. "Reagointia osumiin")
//Pelaaja vuotaa hitaammin kuiviin
ace_medical_bleedingCoefficient = 0.8;
// PAK vaatii vakaan hoidettavan, PAKilla voi hoitaa rikkoutuneet jalat, se myös korjaa hitpointit. Pakkia voi käyttää vain lämäri. Pakkia voi käyttää missä vain. PAK ei kulu käytettäessä.
ace_medical_useCondition_PAK = 1;
ace_medical_useLocation_PAK = 0;
ace_medical_medicSetting_PAK = 1;
ace_medical_consumeItem_PAK = 0;
// Haavat eivät uudelleenaukea, jolloin sidontatarvike rulettiin ei tarvitse osallistua. Elastic bandagen on paras haavojen pysyessä kiinni.
ace_medical_enableAdvancedWounds = false;
Äänestysaika on 2 viikkoa tai kunnes tilanne on selvä.
Kysymys on siis, että siirrytäänkö yhteisössä käyttämään A-medicaalia?
Asetuksia valitessa arvottaisin seuraavia asioita suunnittelussa:
- Eri hiekkalaatikon syvyyttä lisävien vahinkomekaniikoiden vaihteleva esiintyminen. (Raajarikot, tajuttomuus, verenvuoto, kuolema)
- Perushoidon yksinkertaisuus, Edistyneemmän hoidon roolitukset
- Saadun vahingon vaikuttavuutta toimintakykyyn
A-medical (tärkeimmät) asetukset tulisivat alustavasti olemaan seuraavanlaiset:
//Pelaajat tai AI eivät kuole lopullisesti kovin helposti
ace_medical_AIDamageThreshold = 1.3;
ace_medical_playerDamageThreshold = 1.3;
//Pelaaja menee tajuttomaksi helpommin kivusta
ace_medical_painCoefficient = 1.1; (Tämä arvo on vielä työnalla. Se tulisi saada tasolle, jossa pienemmät osumat aiheuttavat tajuttomuutta useammin. "Reagointia osumiin")
//Pelaaja vuotaa hitaammin kuiviin
ace_medical_bleedingCoefficient = 0.8;
// PAK vaatii vakaan hoidettavan, PAKilla voi hoitaa rikkoutuneet jalat, se myös korjaa hitpointit. Pakkia voi käyttää vain lämäri. Pakkia voi käyttää missä vain. PAK ei kulu käytettäessä.
ace_medical_useCondition_PAK = 1;
ace_medical_useLocation_PAK = 0;
ace_medical_medicSetting_PAK = 1;
ace_medical_consumeItem_PAK = 0;
// Haavat eivät uudelleenaukea, jolloin sidontatarvike rulettiin ei tarvitse osallistua. Elastic bandagen on paras haavojen pysyessä kiinni.
ace_medical_enableAdvancedWounds = false;
Äänestysaika on 2 viikkoa tai kunnes tilanne on selvä.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: A-Medical asetukset
En ole ehtinyt pelehin joten vaikeeta kommentoida. Vanha B-medikaalin suurin murhe oli se että pystyi paikkaamaan itsensä liian nopeasti, tai vaikka ottikin kunnon osuman niin pystyi vielä hetken taistelemaan lähes täysikuntoisena. Jos tuossa nyt menee edes hetki pidempään paikkaamisessa ja pelaaja on hyvästä osumasta poissa pelistä edes hetken niin sitten toi voi saada multa kyllä äänen?
Peliteknillisesti niin näkisin, että olisi myös hyvä että pelaaja pystyy pidemmän kaavan kautta paikkaamaan itsensä lähes täyteen taistelukuntoon. Vanhat A-medikaali kokemukset oli sitä että alun sirpaleenvaurion jälkeen niin koko loppupeli ruutu vilkkuu, ei pysty kuin kävelemään ja haava aukee ja mistään ei saa medikkiä. Ne ongelmat lienevät nyt korjattua?
Peliteknillisesti niin näkisin, että olisi myös hyvä että pelaaja pystyy pidemmän kaavan kautta paikkaamaan itsensä lähes täyteen taistelukuntoon. Vanhat A-medikaali kokemukset oli sitä että alun sirpaleenvaurion jälkeen niin koko loppupeli ruutu vilkkuu, ei pysty kuin kävelemään ja haava aukee ja mistään ei saa medikkiä. Ne ongelmat lienevät nyt korjattua?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: A-Medical asetukset
Itsekkin kokeilematta huutelen mutta tämä mahtaa vaatia että joka ryhmässä on taistelupelastaja joka on hyvin varustettu? Lisäksi Ryhmänjohtajien varmaan pitää keskittyä "lääkintä"-osuuteen taistelusta.
Re: A-Medical asetukset
Pelaaja ei pysty omaa raajavauriotaan korjaamaan siihen kuntoon, että nilkuttaminen loppuisi. Siihen vaaditaan medicin PAK. Se parantaakin sitten kaikki vaivat. Potilaan tulee tosin olla vakaassa tilassa ensin.JoneKone wrote: Peliteknillisesti niin näkisin, että olisi myös hyvä että pelaaja pystyy pidemmän kaavan kautta paikkaamaan itsensä lähes täyteen taistelukuntoon. Vanhat A-medikaali kokemukset oli sitä että alun sirpaleenvaurion jälkeen niin koko loppupeli ruutu vilkkuu, ei pysty kuin kävelemään ja haava aukee ja mistään ei saa medikkiä. Ne ongelmat lienevät nyt korjattua?
Haavojen aukeaminen ei ole päällä. Sotilas voi itse pysäyttää vuodon ja annostella morffiinia, näillä loppuu kaikki ruutuhäikät.
Siihen vaikuttaa tuo pain coefficient joka on nyt hakusessa. Sitä tulee vielä siis säätää.JoneKone wrote:pelaaja on hyvästä osumasta poissa pelistä edes hetken niin sitten toi voi saada multa kyllä äänen?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi