DayZ säännöstä tulee mielestäni enemmän mielipahaa nykyään siitä et sitä rikotaan vs sitä, että sitä tehdään. Avaisin keskutelun aiheesta. Any comments?
EDIT: Tämä thread avattu niille, jotka haluavat aina spekatassa keskustella tästä säännön tulkinnasta.
Voisko DayZ sääntöä hioo?
Re: Voisko DayZ sääntöä hioo?
https://trello.com/c/cUzrHhZQ/20-lonewolf-skripti Tämän olisit arkoitus korvata dayz sääntöä ja sen valvomisen ja tulkinnan ongelmat.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Voisko DayZ sääntöä hioo?
Säännöthän on tehty hiottaviksi. Miksu: ehdotan että kirjoitat säännön puhtaaksi niinkuin mielestäsi olisi parasta ja keskustelu aiheesta voi alkaa.
Eikös tuo skripti ole ollut tekeillä jo vuoden päivät, onko mitään hajua koska siitä saadaan jotain testattavaa?
Eikös tuo skripti ole ollut tekeillä jo vuoden päivät, onko mitään hajua koska siitä saadaan jotain testattavaa?
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Re: Voisko DayZ sääntöä hioo?
Vau, toi script kyllä olis silver bullet.
Re: Voisko DayZ sääntöä hioo?
Voiko tehtäväntekijä määrittää tehtävästään pois tuon skriptan vai onko se aina päällä?
Re: Voisko DayZ sääntöä hioo?
Jos voisi, niin siinä ei taitaisi olla mitään järkeä?
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Re: Voisko DayZ sääntöä hioo?
-Scripti perustuu paniikkiarvoon. Joka tarkoittaa tässä tapauksessa vain sitä että kuinka paljon omaa ryhmää, samaa osapuolta tai vihollisia on lähellä ja kasvaa tai laskee sen mukaan.
-Vaikeuttaa pelaajan toimintaa mitä pidempään on poissa omien luota.
-Kannustaa pelaajia pysymään omien lähellä. Ja vähentämään monen kilometrin levittämistä.
-Scripti ei missään vaiheessa tule suoraan estämään pelaajan toimintaa selustassa.
Tämän hetkiset ominaisuudet:
-Nostaa rekyyliä paniikkiarvon mukaan
-Laskee staminan palautumista paniikkiarvon mukaan
-Näyttö sumenee paniikin kasvaessa
No katsotaan miten lähtee liikkeelle, mielestäni immersion rikkoo jos kuperkeikkamiehillä mennään yön pimeydessä -> pitää lähettää tunnustelija tai hajottaa ryhmää eri paikkoihin -> rupeet ampuu ilmaan "paniikkissa"
Mielestäni ei jatkoon
-Vaikeuttaa pelaajan toimintaa mitä pidempään on poissa omien luota.
-Kannustaa pelaajia pysymään omien lähellä. Ja vähentämään monen kilometrin levittämistä.
-Scripti ei missään vaiheessa tule suoraan estämään pelaajan toimintaa selustassa.
Tämän hetkiset ominaisuudet:
-Nostaa rekyyliä paniikkiarvon mukaan
-Laskee staminan palautumista paniikkiarvon mukaan
-Näyttö sumenee paniikin kasvaessa
No katsotaan miten lähtee liikkeelle, mielestäni immersion rikkoo jos kuperkeikkamiehillä mennään yön pimeydessä -> pitää lähettää tunnustelija tai hajottaa ryhmää eri paikkoihin -> rupeet ampuu ilmaan "paniikkissa"
Mielestäni ei jatkoon
Re: Voisko DayZ sääntöä hioo?
Heitän offtopickina tuosta scriptistä. Jos stamina ei lataudu niin eihän kukaan lähde hakeutumaan enään omien luokse vaan ennemmin jäädän sit puun alle makaamaan ja ammutaan ohi menevää vihollista kun ei kerran ole mahdollisuutta päästä karkuunkaan.
Re: Voisko DayZ sääntöä hioo?
Ja sitten vähän aiheestakin. Koko sääntö on hieman hankala kun on niin paljon tulkinnan varaa ja tulkitsijoita. Heittelen tässä nyt hieman esimerkkejä, sen enempää ottamatta kantaa ovatko tilanteet sääntöjen vastaisia.
"Sooloilu. Älä hakeudu yksin vihollisen linjojen taakse. Halpojen tappojen hakeminen on ryhmäkeskeisen pelityylimme vastaista.
Jos olet yksin tai joudut erilleen omasta ryhmästäsi, hakeudu omien joukkojesi luo. Jos joudut erilleen omista ja törmäät viholliseen yksin liikkuessa, vältä kontaktia ja kierrä omiesi luo sellaista reittiä pitkin jossa viholliseen törmääminen on epätodennäköistä. Jos vihollinen vyöryy yli, yritä piiloutua ja varjele virtuaalista henkeäsi."
1. Ryhmä X joutuu kontaktiin ryhmä Y:n kanssa. Ryhmä X:stä jää eloon yksi mies joka jatkaa taistelua. Spektassa ollaan sitä mieltä että viimeisen miehen olisi pitänyt antautua.
2. Tai sitten tämä minun tapaukseni kun vihollinen tekee maihinlaskun linjojen taakse ja meitä on vain kolme ukkoa puolustamassa.
3. Ryhmästä jää yksitaistelija henkiin ja jumiin linjojen taakse. Yksinäinen sankari setvii tiensä takaisin omien luokse, mutta vihollisen bemarit on edessä moukaroimassa viimeisiä omien rippeitä. Sääntöjen tulkinnan mukaan tässä vaiheessa ei saa tehdä mitään, mutta entäs sitten se realismi?
Hieman on hankala tämä sääntö. Aina ei ole mahdollisuutta ottaa irti takaisin omien luokse ampumatta laukaustakaan. Tai entäs sitten kun omat joukot ovat pulassa ja satut sillä paluu reissulasi tilanteeseen jossa voisit pelastaa omien hengen? Hieman on sellainen tilanne että periaatteessa jos muu ryhmä kuolee tai ottaa suuret tappiot eikä turvallinen irtaantuminen ole mahdollista niin yhtä hyvin voisi painaa alt+f4 samantien. Tai entä kun vihollinen onnistuu tekemään taktisen liikkeen johon ei kyetä vastaamaan täydellä voimalla välittömästi? Pitäisikö tässä vaiheessa alakynnessä olevan vain painaa alt+f4 ettei sääntöjä rikota. Tai pitäisikö lisätä scripti "kun vihollista on 100m säteellä suhteessa 3:1 niin alakynnessä olevat kuolevat." Asiassa pitäisi ottaa myös huomioon tilanteet jossa taktisia liikkeitä tehdään ryhmässä. Esim. kaksi taistelijaa antaa suojatulta kun yksi kiertää vihollisen oikealle ja toinen vasemmalle. Entä sitten kun kolme muuta ryhmästä kuolee? Eikä asiaa välttämättä huomaa taistelu kiimassa. Tulisiko viimeinen ryhmäläinen potkia serveriltä jos tämä jatkaa taktista manööveriä ja koukkaa vihollisen sivustaan ja onnistuu tuhoamaan vihollisen.
"Sooloilu. Älä TAHALLASI hakeudu yksin vihollisen linjojen taakse. Halpojen tappojen hakeminen on ryhmäkeskeisen pelityylimme vastaista.
Jos olet yksin tai joudut erilleen omasta ryhmästäsi, PYRI OMIEN LUOKSE KUN SE ON TURVALLISTA. Jos joudut erilleen omista ja törmäät viholliseen yksin liikkuessa, EIKÄ VIHOLLINEN VAIKUTA TAI AIJO VAIKUTTAA SILLÄ HETKELLÄ OMIIN TAI OLE PUOLUSTETTAVALLA ALUEELLA vältä kontaktia ja kierrä omiesi luo sellaista reittiä pitkin jossa viholliseen törmääminen on epätodennäköistä. Jos vihollinen vyöryy yli, yritä piiloutua ja varjele virtuaalista henkeäsi, TARVITTAESSA SAAT PUOLUSTAA ITSEÄSI."
Muutaman pikku lisäyksen tekisin sääntöihin. Tämä ei kyllä edelleenkään ratkaise asiaa millään tavalla. Joku fiksumpi ehkä toivottavasti keksii jonkin järkevän ratkaisun asiaan.
"Sooloilu. Älä hakeudu yksin vihollisen linjojen taakse. Halpojen tappojen hakeminen on ryhmäkeskeisen pelityylimme vastaista.
Jos olet yksin tai joudut erilleen omasta ryhmästäsi, hakeudu omien joukkojesi luo. Jos joudut erilleen omista ja törmäät viholliseen yksin liikkuessa, vältä kontaktia ja kierrä omiesi luo sellaista reittiä pitkin jossa viholliseen törmääminen on epätodennäköistä. Jos vihollinen vyöryy yli, yritä piiloutua ja varjele virtuaalista henkeäsi."
1. Ryhmä X joutuu kontaktiin ryhmä Y:n kanssa. Ryhmä X:stä jää eloon yksi mies joka jatkaa taistelua. Spektassa ollaan sitä mieltä että viimeisen miehen olisi pitänyt antautua.
2. Tai sitten tämä minun tapaukseni kun vihollinen tekee maihinlaskun linjojen taakse ja meitä on vain kolme ukkoa puolustamassa.
3. Ryhmästä jää yksitaistelija henkiin ja jumiin linjojen taakse. Yksinäinen sankari setvii tiensä takaisin omien luokse, mutta vihollisen bemarit on edessä moukaroimassa viimeisiä omien rippeitä. Sääntöjen tulkinnan mukaan tässä vaiheessa ei saa tehdä mitään, mutta entäs sitten se realismi?
Hieman on hankala tämä sääntö. Aina ei ole mahdollisuutta ottaa irti takaisin omien luokse ampumatta laukaustakaan. Tai entäs sitten kun omat joukot ovat pulassa ja satut sillä paluu reissulasi tilanteeseen jossa voisit pelastaa omien hengen? Hieman on sellainen tilanne että periaatteessa jos muu ryhmä kuolee tai ottaa suuret tappiot eikä turvallinen irtaantuminen ole mahdollista niin yhtä hyvin voisi painaa alt+f4 samantien. Tai entä kun vihollinen onnistuu tekemään taktisen liikkeen johon ei kyetä vastaamaan täydellä voimalla välittömästi? Pitäisikö tässä vaiheessa alakynnessä olevan vain painaa alt+f4 ettei sääntöjä rikota. Tai pitäisikö lisätä scripti "kun vihollista on 100m säteellä suhteessa 3:1 niin alakynnessä olevat kuolevat." Asiassa pitäisi ottaa myös huomioon tilanteet jossa taktisia liikkeitä tehdään ryhmässä. Esim. kaksi taistelijaa antaa suojatulta kun yksi kiertää vihollisen oikealle ja toinen vasemmalle. Entä sitten kun kolme muuta ryhmästä kuolee? Eikä asiaa välttämättä huomaa taistelu kiimassa. Tulisiko viimeinen ryhmäläinen potkia serveriltä jos tämä jatkaa taktista manööveriä ja koukkaa vihollisen sivustaan ja onnistuu tuhoamaan vihollisen.
"Sooloilu. Älä TAHALLASI hakeudu yksin vihollisen linjojen taakse. Halpojen tappojen hakeminen on ryhmäkeskeisen pelityylimme vastaista.
Jos olet yksin tai joudut erilleen omasta ryhmästäsi, PYRI OMIEN LUOKSE KUN SE ON TURVALLISTA. Jos joudut erilleen omista ja törmäät viholliseen yksin liikkuessa, EIKÄ VIHOLLINEN VAIKUTA TAI AIJO VAIKUTTAA SILLÄ HETKELLÄ OMIIN TAI OLE PUOLUSTETTAVALLA ALUEELLA vältä kontaktia ja kierrä omiesi luo sellaista reittiä pitkin jossa viholliseen törmääminen on epätodennäköistä. Jos vihollinen vyöryy yli, yritä piiloutua ja varjele virtuaalista henkeäsi, TARVITTAESSA SAAT PUOLUSTAA ITSEÄSI."
Muutaman pikku lisäyksen tekisin sääntöihin. Tämä ei kyllä edelleenkään ratkaise asiaa millään tavalla. Joku fiksumpi ehkä toivottavasti keksii jonkin järkevän ratkaisun asiaan.
Re: Voisko DayZ sääntöä hioo?
Imo ihan hyviä pointteja Varjolta.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö