ARMA 3 Poliisipelit

Arttu
Posts: 93
Joined: 04 Mar 2015, 22:22

Re: ARMA 3 Poliisipelit

Post by Arttu »

- Armas para todos pois, aseet ADB:lle, en tiedä rikkooko balanssia pahasti.

- Siviilejä oikeesti paljon, ei aseita/syytä käyttää niitä joka jätkälle. Tavoitteita, ohjattua toimintaa: esim. myy tavaroita torilla, järjestä mielenosoitus, osta huumeita, pistä paskaksi ex-pomon auto, perusta pimeä taksi, kidnappaa joku rikas kusipää.

- Taxeille selkeä tunnistuskeino, esim. keltainen väri ja logo kylkeen.(voin tehdä tekstuurin, jos tarvis)

EDIT:

- Ei mitään terohässäköitä tai kaupungintalon räjäytyksiä, vitullinen clusterfuck oli lopussa viimeksi(hardline 2 redux). Huumesota paras 8-)
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: ARMA 3 Poliisipelit

Post by Paavo »

Hyviä ideoita tulvii, lisää vaan kiitos!

Ohessa muutama idea:

- Lisätään ihmisen pelattavat K-9 koirat joilla vaikka ominaisuus haistaa jotain huumekätkö objekteja (Vähän niin kun A2 Commandos).
- Huumekemistejä muutama (Breaking Bad) jotka voivat valmistaa huumeita.
- Jokaiselle joka valitsee ilmoittautumisen yhteydessä rooliksi pelkän siviilin, niin vaatimuksena kirjoittaa lyhyt hahmokuvaus, määritellä itselleen muutama selkeä tavoite ja lyhyt kertomus kuinka aikoo roolia pelata. Sitten jos pelaaminen on täysin ristiriidassa sen kanssa miten pelaaja on luvannut pelata roolia ja pelaajan touhut selkeästi haittaa muiden pelikokemusta, annetaan sitä toisenlaista banaania.
User avatar
Fin_Johnny
Posts: 125
Joined: 22 May 2014, 17:20

Re: ARMA 3 Poliisipelit

Post by Fin_Johnny »

Paavo wrote:
Fin_Johnny wrote:Pitäisikö pelialuetta pienentää pohjoisen suunnasta, koska siellä alueita joissa menee aikaa A-->B joissa ei ole toimintaa, mutta piti kuitenkin partioida........ Vai vaihtaa eri karttaan ?
Tämä pelataan siis Altiksen Kavalassa, eli pelialueena on pelkkä kaupunki (joka ei ole kovinkaan suuri loppujen lopuksi).
Hyvä, tuohan on hyvä kaupunki boliisibeliin :)
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: ARMA 3 Poliisipelit

Post by faf »

Oisko mitenkään mahdollista että peli jatkuisi esimerkiksi 2 sunnuntai-iltaa viikon välein? Ainakin hardline kakkosessa tuntui että heti kun oli päässyt rooliin jossain määrin sisälle, peli jo loppuikin. Joku 3-4 tuntia oikeaa aikaa on lopulta varsin lyhyt aika suunnitella ja toteuttaa vaikkapa joku ryöstö.

Toinen vaihtoehto voisi olla se, että jokaiselle pelaajalle tai pienelle ryhmittymälle (koko alle 10 henkeä) olisi hyvin tarkasti määritetty tavoitteet tähän tapaan:

-Esim. jonkun porukan pelin tavoitteena voisi olla ensin hankkia ryöstökamat ja sitten ryöstää arvokuljetus.
-Vastaavasti huumejengiläisten pomon illan tavoitteena voisi olla toisen huumejengin pomon surmaaminen (tietysti alaisia käyttäen).
-Jonkin muun huumeporukan illan tavoitteena voisi olla siirtää piilotettu huumelasti turvallisesti pisteestä A pisteeseen B jäämättä kiinni.
-Poliisin sisäisen tutkinnan tavoitteena voisi olla selvittää jossain piirissä toimivan korruptoituneen poliisin henkilöllisyyden selvittäminen
-Korruptoituneen poliisin tavoitteena voisi olla vaikkapa kerätä X määrä banaaneita kuitenkaan syyllistymättä vakaviin rikoksiin
Jne
Arttu
Posts: 93
Joined: 04 Mar 2015, 22:22

Re: ARMA 3 Poliisipelit

Post by Arttu »

faf wrote:Oisko mitenkään mahdollista että peli jatkuisi esimerkiksi 2 sunnuntai-iltaa viikon välein? Ainakin hardline kakkosessa tuntui että heti kun oli päässyt rooliin jossain määrin sisälle, peli jo loppuikin. Joku 3-4 tuntia oikeaa aikaa on lopulta varsin lyhyt aika suunnitella ja toteuttaa vaikkapa joku ryöstö.
Aiheuttaa pelikokemusta latistavaa metapelaamista, koska jälkipelit. Ensimmäisen illan jälkeen kaikki tietävät kuka on kuka ja mitkä ovat tavoitteet. Jokatapuksessa +1 tälle idealle.
faf wrote:Toinen vaihtoehto voisi olla se, että jokaiselle pelaajalle tai pienelle ryhmittymälle (koko alle 10 henkeä) olisi hyvin tarkasti määritetty tavoitteet tähän tapaan:
Tarkoitatko allaolevaa
Paavo wrote: - Jokaiselle joka valitsee ilmoittautumisen yhteydessä rooliksi pelkän siviilin, niin vaatimuksena kirjoittaa lyhyt hahmokuvaus, määritellä itselleen muutama selkeä tavoite ja lyhyt kertomus kuinka aikoo roolia pelata. Sitten jos pelaaminen on täysin ristiriidassa sen kanssa miten pelaaja on luvannut pelata roolia ja pelaajan touhut selkeästi haittaa muiden pelikokemusta, annetaan sitä toisenlaista banaania.
Mutta entä joa ei keksikään hyvää/toimivaa tarinaa, silti pelaa siviiliä ja pilaa pelin. onko tässä jotain esikarsintaa?
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: ARMA 3 Poliisipelit

Post by faf »

Arttu wrote:Mutta entä joa ei keksikään hyvää/toimivaa tarinaa, silti pelaa siviiliä ja pilaa pelin. onko tässä jotain esikarsintaa?
Itse käsitin, että lähinnä voi olla tylsää neppailla siviilinä jos tehtävässä ei ole sen kummempaa päämäärää. Kai sekin on sallittua, mutta ei pidä sitten pilata toisten larppeja ryhtymällä rambo-binladen-mafiajohtajaksi tai jotain muuta epärealistista.
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: ARMA 3 Poliisipelit

Post by Paavo »

Ideoita on nyt kerätty eventtiä varten ja aletaan pikkuhiljaa pääsemään tosihommiin.

Ensin tärkeä viesti: Oma elämäni on todella kiireistä tällä hetkellä, ja en tule selviytymään tästä projektista yksin.

Tarvitsen siis apua Hardline 3 -tapahtuman järjestämiseen ainakin seuraavissa asioissa:

- Tehtävän tekeminen
- Skenaario, rooli & juoni -suunnittelu

Pidetään tämän eventin suunnittelupalaveri 6.3.2016 klo 20:30 alkaen. Toivon tähän paikalle kaikki ne ketkä kykenevät osallistumaan tapahtuman järjestämiseen.

(Olen pahoillani, mutta jos apuja ei löydy tähän projektiin niin voi olla että tapahtuma pidetään vasta kesällä)
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: ARMA 3 Poliisipelit

Post by Paavo »

*bump*
User avatar
Soppa
Posts: 281
Joined: 26 Jun 2013, 14:27

Re: ARMA 3 Poliisipelit

Post by Soppa »

Tuli mieleen villi idea..
Jos tehdäänkin tehtävästä hybridi, eli yhdistetään web-palvelut osaksi tehtävää?
Tarkoittaa sitä että kaikki rahansiirto ja kauppa käydään web-sivulla, sivu voi olla auki esim steam overlayn kautta.
Kun kauppa on suoritettu, web-palvelin ilmoittaa peliserverille mitä kamaa siirretään mihinkin inventaarioon jne.
Samalla voi tehdä esim jonkin poliisijärjestelmän jonne voi kirjata tietoja rötöksistä jne..
Taksintilausjärjestelmä.. näitähän riittää.

Teknisesti tuo toteutetaan niin että pelillä on tietokantayhteys ja web-palvelin käyttää samaa tietokantaa.

En ihan pikapuoliin uskalla luvata tuota toteutusta mutta näin tulevaa ajatellen.. mielipiteitä?
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: ARMA 3 Poliisipelit

Post by faf »

Aika HC tuo Sopan idea ja ehkä vähän turhankin raskas toteutus noin yksittäisiä sunnuntaipelejä ajatellen? Systeemin oppimiseen menee enempi aikaa kuin sen hyödyntämiseen.

Jos taas poliisipeleistä ajatellaan viikoittain jatkuva eventti tai jonkin wowin tai eve onlinen kaltainen jatkuvasti pyörivä universumi :shock: niin sitten oikein kannatettava ajatus 8-)
Post Reply