FINSWE Zeus Event La 26.10 Klo 1900
Re: FINSWE Zeus Event La 26.10 Klo 1900
Harmi ettei nykyään ehdi osallistua näihin peleihin kuin satunnaisesti.
Joka tapauksessa oikein hyvät oli mähinät. Kontaktia oli aikalailla sopivasti ainakin näin rivimiehen näkökulmasta. Jossain vaiheessa pelotti että tuleekohan kohta epäsuoraa päälle, kun oltiin aika pitkään samassa asemassa. Sitä kyllä tulikin, mutta onneksi aika epätarkasti. Hyvä näin, muuten olis varmaan kuollut koko ryhmä. Sitten tankit lanasivatkin ryhmän pakosalle.
Fiilis oli 5/5. Suuret kiitokset kaikille!
Joka tapauksessa oikein hyvät oli mähinät. Kontaktia oli aikalailla sopivasti ainakin näin rivimiehen näkökulmasta. Jossain vaiheessa pelotti että tuleekohan kohta epäsuoraa päälle, kun oltiin aika pitkään samassa asemassa. Sitä kyllä tulikin, mutta onneksi aika epätarkasti. Hyvä näin, muuten olis varmaan kuollut koko ryhmä. Sitten tankit lanasivatkin ryhmän pakosalle.
Fiilis oli 5/5. Suuret kiitokset kaikille!
Re: FINSWE Zeus Event La 26.10 Klo 1900
Huoltoukon päiväkirja, ei kannata lukea.
Huoltoukkoillu on ihan mukavaa puuhaa ja vaihtelua nurmiporailuun. Tässä eventissä ei tarvinnut olla hetkeäkään toimettomana,
siitä piti huolen laatikkosimulaatori ja ainakin omasta näkökulmasta tehtävän melko korkea tempo.
Tuli vähän semmoinen kutina, että toiminta olisi ehkä kaivannut yhden varsinaisen gona-vääpelin, joka vain johtaa huoltoryhmän toimintaa.
Pitäisi siis yllä tilannekuvaa ja osaisi sitten käskeä minne täydennysmiehet ja a-tarvikkeet toimitetaan ja delegoisi nämä hommat sitten ryhmälle.
Laatikkosimulaattorin ja muun kiireen vuoksi en ainakaan itse ollut varsinaisesti missään kohtaa kartalla joukkueen tilanteesta.
Toki jo laatikkosimulaattorin keventäminen vapauttaa aikaa siihen, että ehtii ehkä jopa seuraamaan mitä tehtävässä tapahtuu ja vähän pällistelemään räiskintää.
Vaunu:
Vaunun korjaaminen kaipaa tällaisessa eventissä säätämistä. Korjausaika osille on joitain minuutteja, joka sinällään ok.
Osia vain on aika paljon esim. kun eilen optiikat oli rikki oli valikossa 4-5(?) eri korjattavaa vaihtoehtoa optiikkojen osalta.
Korjaus ei myöskään ole ”hyvä” vaan korjaus oli luokkaa tykki punaiselta keltaiselle. Jos olisi ollut muuten kiireettömämpää, niin olisi ihan ok systeemi.
Vaihtoehtoisesti voi tietysti laittaa myös vaunumiehistölle kyvyn korjata.
Laatikkosimulaattoria voi seuraavalla kerralla mielestäni viedä siihen suuntaan, että varikolla on valmiina erilaisia laatikoita,
joista löytyy valmiina eri rooleille perus rensselit esim. jaottelulla kivääri-, kk-, sinko- ja lääkintälaatikko. Tämä ratkaisu on joskus ollutkin käytössä Beketovin(?) huoltoukkoilueventissä.
*Valmiissa laatikoissa pitää testata, että niitä voi vielä kantaa. Paino tulee vastaan jossain kohtaa.
Lisäksi voi olla tehtävän kaltaisissa konteissa vielä roinaa mitä jaetaan sitten tarvittaessa.
Erilaisten laatikoiden spawnaaminen tarpeen mukaan oli hyvä systeemi. Tärkeää on, että erinimisiä laatikoita on, jotta perillä tietää nimien perusteella mitkä laatikot pitää purkaa.
(vs. 10 laatikkoa, joilla sama nimi, missähännäistäolinesingot.jpg) (+ Jos on vielä sekajoukkueella eri lippaat yms. kivääreihin)
Vähän oli kiireinen tehtävä, mutta ihan hauskaa oli, kun on sopivalla tavalla sairas.
Mietin tuossa, että mitenhän olisi tehtävässä pärjätty, jos vaikka yksi a-tarvikelasti olisi tuhoutunut matkalle ja pari ryhmää jäänyt ilman täydennyksiä pidemmäksi aikaa?
Huoltoukkoillu on ihan mukavaa puuhaa ja vaihtelua nurmiporailuun. Tässä eventissä ei tarvinnut olla hetkeäkään toimettomana,
siitä piti huolen laatikkosimulaatori ja ainakin omasta näkökulmasta tehtävän melko korkea tempo.
Tuli vähän semmoinen kutina, että toiminta olisi ehkä kaivannut yhden varsinaisen gona-vääpelin, joka vain johtaa huoltoryhmän toimintaa.
Pitäisi siis yllä tilannekuvaa ja osaisi sitten käskeä minne täydennysmiehet ja a-tarvikkeet toimitetaan ja delegoisi nämä hommat sitten ryhmälle.
Laatikkosimulaattorin ja muun kiireen vuoksi en ainakaan itse ollut varsinaisesti missään kohtaa kartalla joukkueen tilanteesta.
Toki jo laatikkosimulaattorin keventäminen vapauttaa aikaa siihen, että ehtii ehkä jopa seuraamaan mitä tehtävässä tapahtuu ja vähän pällistelemään räiskintää.
Vaunu:
Vaunun korjaaminen kaipaa tällaisessa eventissä säätämistä. Korjausaika osille on joitain minuutteja, joka sinällään ok.
Osia vain on aika paljon esim. kun eilen optiikat oli rikki oli valikossa 4-5(?) eri korjattavaa vaihtoehtoa optiikkojen osalta.
Korjaus ei myöskään ole ”hyvä” vaan korjaus oli luokkaa tykki punaiselta keltaiselle. Jos olisi ollut muuten kiireettömämpää, niin olisi ihan ok systeemi.
Vaihtoehtoisesti voi tietysti laittaa myös vaunumiehistölle kyvyn korjata.
Laatikkosimulaattoria voi seuraavalla kerralla mielestäni viedä siihen suuntaan, että varikolla on valmiina erilaisia laatikoita,
joista löytyy valmiina eri rooleille perus rensselit esim. jaottelulla kivääri-, kk-, sinko- ja lääkintälaatikko. Tämä ratkaisu on joskus ollutkin käytössä Beketovin(?) huoltoukkoilueventissä.
*Valmiissa laatikoissa pitää testata, että niitä voi vielä kantaa. Paino tulee vastaan jossain kohtaa.
Lisäksi voi olla tehtävän kaltaisissa konteissa vielä roinaa mitä jaetaan sitten tarvittaessa.
Erilaisten laatikoiden spawnaaminen tarpeen mukaan oli hyvä systeemi. Tärkeää on, että erinimisiä laatikoita on, jotta perillä tietää nimien perusteella mitkä laatikot pitää purkaa.
(vs. 10 laatikkoa, joilla sama nimi, missähännäistäolinesingot.jpg) (+ Jos on vielä sekajoukkueella eri lippaat yms. kivääreihin)
Vähän oli kiireinen tehtävä, mutta ihan hauskaa oli, kun on sopivalla tavalla sairas.
Mietin tuossa, että mitenhän olisi tehtävässä pärjätty, jos vaikka yksi a-tarvikelasti olisi tuhoutunut matkalle ja pari ryhmää jäänyt ilman täydennyksiä pidemmäksi aikaa?
Re: FINSWE Zeus Event La 26.10 Klo 1900
Iso käsi huoltoukoille. Nyt painettiin hommia toki lauantaina mutta onneksi lisät pyörii.
Re: FINSWE Zeus Event La 26.10 Klo 1900
A10:
Ennen tehtävää:
- Sain järjestäjiltä (Blahh) hyvän käsityksen siitä miten vihollinen todennäköisesti toimii, ja millä logiikalla zeus tulee toimimaan. Se auttoi ymmärtämään missä suunnileen menee realismin ja pelillisyyden rajat tehtävässä.
- Sain tehtäväntekijältä (Tuntematon) mahdollisuuden päättää itse omat asemat ja rakentaa itse linnoitteet editorissa. Vei minulta toki aika paljon aikaa, mutta teki suunnittelemisesta samalla kiinnostavampaa. Käytin aika paljon aikaa objektien sijoittelun (erityisesti ramparttien korkeus) säätämiseen, jotta asemista olisi suojaa ja kuitenkin mahdollisuus ampua ulos. Toivottavasti toimivat edes joten kuten.
- En tiedä onko mahdollista, mutta jos oltaisiin riittävän ajoissa liikkeellä, tällaisessa tehtävässä myös RJ:t kin voisi periaatteessa vastuuttaa rakentamaan omat asemansa käskyn pohjalta. Voisi olla kiinnostavaa heillekin.
- Se, että tehtävän detaljit elää ihan viime hetkille asti, vaikeuttaa jonkin verran suunnitelman detaljien hiomista. Nyt sain joissain asioissa vähän ristiriitaista informaatiota tehtävään liittyen. Ei kuitenkaan mitään kovin suurta säätöä.
Tehtävän aikana:
-Ryhmät näyttivät perehtyneen suunnitelmaan ja asemiinsa ennalta käsin, mikä oli kiva huomata. Tunnistan Miksun esittämät puutteet brieffissä. Siinä olisi kiva käydä läpi vielä asioita, mutta aikataulupaineet olivat aika kovat. Joku johtajien ennakkobriiffi tessussa olisi hyvä järjestää, en vain jaksanut käydä kaiken päälle sellaista organisoimaan kun tietää, että kaikilla on kiireitä kuitenkin. Ymmärrän myös, että mieluummin käytetään aikaa pelaamiseen eikä briiffaamiseen.
- Huolto toimi tällä kertaa loistavasti, koska siihen oli ilmoittautunut vapaaehtoisia. Kiitos Enzio, Bargo ja Skippey. Kolmas mies huoltoon huomattiin hyvinkin tarpeelliseksi tällaisessa tehtävässä. Huollon suunnittelun tärkeyttä ei voi ylikorostaa tällaisessa tehtävässä. Se vaikuttaa varmasti todella paljon kaikkien pelikokemukseen, jos ei ole aseita, eikä respasta pääse jouhevasti takaisin kentälle.
- ArmyGuy oli nähnyt suuren vaivan Tykistölaskimen kanssa ja oli tehokkaimpia tulenjohtajia mitä olen Afissa tähän asti nähnyt. Maaleja oli laskettu ja koe ammuttu valmiiksi, ja se näkyi tulenkäytön nopeudessa.
- Joukkueverkossa oli taas liikaa yksikköjä, mutta se oli etukäteen tiedossa ja harkittu riski. Radiokuri toimi mielestäni ihan hyvin tilanteeseen nähden. Itse olin varmasti taas pahin tangentin painaja.
-Hyökkäyksen rytmi oli leppoisampi kuin odotin, mutta se johtui ilmeiesti vaikeuksista zeuksen komentojen kanssa. Tunnelman kannalta tämä tahti sopi minulle kyllä oikein hyvin.
- Ruotsalaisten A4:lle oli annettu taas potentiaalisesti vähän tylsä tehtävä, mutta näytti siltä, että he saivat kuitenkin riittävästi tekemistä. A15 Alekanderu hoiti mielestäni tehtävänsä hyvin mallikkaasti.
Ajatuksia:
- Onko Zeukseen tällä hetkellä vihkiytyneiden joukko riittävän suuri? Olisiko Blahhilla, Bummerilla ja kumppaneilla halua päästä välillä takaisin tetsaamaankin? Löytyisikö joukostamme lisää niitä tyyppejä, jotka haluaisivat mahdollistaa muille hyviä pelikokemuksia toimimalla zeuksina. Näyttää siltä, että se vaatii jonkin verran perehtymistä asiaan, jotta toiminta on tehokasta.
- ArmyGuy taitaa olla tällä hetkellä asiantuntija Tykistöskriptikompuutterin käyttäjänä. Se on hieno laite, ja lopulta hyvin yksinkertainen käyttää. Suosittelen, että ArmyGuy perehdyttää sen saloihin muitakin, niin vapautuu itse muihinkin tehtäviin jatkossa.
Ennen tehtävää:
- Sain järjestäjiltä (Blahh) hyvän käsityksen siitä miten vihollinen todennäköisesti toimii, ja millä logiikalla zeus tulee toimimaan. Se auttoi ymmärtämään missä suunnileen menee realismin ja pelillisyyden rajat tehtävässä.
- Sain tehtäväntekijältä (Tuntematon) mahdollisuuden päättää itse omat asemat ja rakentaa itse linnoitteet editorissa. Vei minulta toki aika paljon aikaa, mutta teki suunnittelemisesta samalla kiinnostavampaa. Käytin aika paljon aikaa objektien sijoittelun (erityisesti ramparttien korkeus) säätämiseen, jotta asemista olisi suojaa ja kuitenkin mahdollisuus ampua ulos. Toivottavasti toimivat edes joten kuten.
- En tiedä onko mahdollista, mutta jos oltaisiin riittävän ajoissa liikkeellä, tällaisessa tehtävässä myös RJ:t kin voisi periaatteessa vastuuttaa rakentamaan omat asemansa käskyn pohjalta. Voisi olla kiinnostavaa heillekin.
- Se, että tehtävän detaljit elää ihan viime hetkille asti, vaikeuttaa jonkin verran suunnitelman detaljien hiomista. Nyt sain joissain asioissa vähän ristiriitaista informaatiota tehtävään liittyen. Ei kuitenkaan mitään kovin suurta säätöä.
Tehtävän aikana:
-Ryhmät näyttivät perehtyneen suunnitelmaan ja asemiinsa ennalta käsin, mikä oli kiva huomata. Tunnistan Miksun esittämät puutteet brieffissä. Siinä olisi kiva käydä läpi vielä asioita, mutta aikataulupaineet olivat aika kovat. Joku johtajien ennakkobriiffi tessussa olisi hyvä järjestää, en vain jaksanut käydä kaiken päälle sellaista organisoimaan kun tietää, että kaikilla on kiireitä kuitenkin. Ymmärrän myös, että mieluummin käytetään aikaa pelaamiseen eikä briiffaamiseen.
- Huolto toimi tällä kertaa loistavasti, koska siihen oli ilmoittautunut vapaaehtoisia. Kiitos Enzio, Bargo ja Skippey. Kolmas mies huoltoon huomattiin hyvinkin tarpeelliseksi tällaisessa tehtävässä. Huollon suunnittelun tärkeyttä ei voi ylikorostaa tällaisessa tehtävässä. Se vaikuttaa varmasti todella paljon kaikkien pelikokemukseen, jos ei ole aseita, eikä respasta pääse jouhevasti takaisin kentälle.
- ArmyGuy oli nähnyt suuren vaivan Tykistölaskimen kanssa ja oli tehokkaimpia tulenjohtajia mitä olen Afissa tähän asti nähnyt. Maaleja oli laskettu ja koe ammuttu valmiiksi, ja se näkyi tulenkäytön nopeudessa.
- Joukkueverkossa oli taas liikaa yksikköjä, mutta se oli etukäteen tiedossa ja harkittu riski. Radiokuri toimi mielestäni ihan hyvin tilanteeseen nähden. Itse olin varmasti taas pahin tangentin painaja.
-Hyökkäyksen rytmi oli leppoisampi kuin odotin, mutta se johtui ilmeiesti vaikeuksista zeuksen komentojen kanssa. Tunnelman kannalta tämä tahti sopi minulle kyllä oikein hyvin.
- Ruotsalaisten A4:lle oli annettu taas potentiaalisesti vähän tylsä tehtävä, mutta näytti siltä, että he saivat kuitenkin riittävästi tekemistä. A15 Alekanderu hoiti mielestäni tehtävänsä hyvin mallikkaasti.
Ajatuksia:
- Onko Zeukseen tällä hetkellä vihkiytyneiden joukko riittävän suuri? Olisiko Blahhilla, Bummerilla ja kumppaneilla halua päästä välillä takaisin tetsaamaankin? Löytyisikö joukostamme lisää niitä tyyppejä, jotka haluaisivat mahdollistaa muille hyviä pelikokemuksia toimimalla zeuksina. Näyttää siltä, että se vaatii jonkin verran perehtymistä asiaan, jotta toiminta on tehokasta.
- ArmyGuy taitaa olla tällä hetkellä asiantuntija Tykistöskriptikompuutterin käyttäjänä. Se on hieno laite, ja lopulta hyvin yksinkertainen käyttää. Suosittelen, että ArmyGuy perehdyttää sen saloihin muitakin, niin vapautuu itse muihinkin tehtäviin jatkossa.
- SgtArmyGuy
- Posts: 79
- Joined: 21 Jan 2017, 16:45
Re: FINSWE Zeus Event La 26.10 Klo 1900
Epäsuoran tulen jumala ei kyennyt vielä tällä kertaa selättämään antiikin Kreikan ylijumalia, mutta koska ylijumalilla oli ylivoima, lasken tämän torjuntavoitoksi! Vahvistin kuitenkin jumaluuttani 17 uudella sielulla, jotka varastin ylijumalien verisistä kourista 155-millisten laulaessa ylistystäni vääräuskoisille. Veli AAR todistaa sanaa vahvasti. Rukouksianne kuunnellaan jatkossakin pitkän taajuudella 62 MHz, mutta vain tosiuskovaiset tulevat kuulluiksi, ja hurskailla on oleva varjelus omalta tulelta.
Havaintoja tulenjohdosta:
- Tulenjohtovempele on älyttömän siisti, nopea käyttää, ja nykyiteraatiossaan bugiton...
- ...mutta saa viimeisen silauksensa tunnelmanluojana vasta, jahka valaisu saadaan toimimaan. Tämän jälkeen se onkin sitten eeppisin AFI-vempele ikinä.
- 155-milliset tekevät kaikki työt, pienemmillä mortareilla ei tee mitään. AAR:n perusteella pikkuheittimet saivat tasan yhden frägin koko tehtävän aikana ja senkin kranaatilla, joka tippui suoraan epäonnisen AI-soturin päähän. Sirpalevaikutus on olematon. Savuja niillä sen sijaan oli parempi ampua kuin isoilla heittimillä, jotka levittivät osumansa pitkin lähimetsiä.
- AAR:n perusteella aluevaikutusta aletaan saada aikaan vasta siinä vaiheessa, kun kranaatteja lähtee ilmaan vähintään se 8 kappaletta. Nyt pihistellessäni ampumani 4 kranaatin salvot eivät tehneet oikeastaan mitään. Ammusten lisääminen ei näin ollen lisäisi tehtävän aikana ammuttavien salvojen määrää, vaan ainoastaan lisäisi niiden tehoa (keskiarvo oli tällä hetkellä 3 frägiä per ammuttu salvo, mikä ei ole ihan hirveästi, ottaen huomioon että ne keskitykset putosivat käytännössä kokonaisten ryhmien keskelle ja joka kerta haavoittuneita tuli aivan helvetisti - AI:ta tämä ei tietenkään kiinnosta, vaan taistelu jatkuu entiseen tapaan).
- Em. huomioon ottaen ammuksia 155-millisiin saisi olla tuplaten. Nyt viimeisen tunnin ajan tehtävästä jouduin tarjoamaan tulitukipyyntöihin ei-oota ja lähinnä istumaan kympin asemissa käsiäni lämmittelemässä.
- Esim. se toimiva valaisukyky toisi tulenjohtajan luppoaikaan jotakin mielekästä tekemistä ja tarjoaisi taisteleville ryhmille tunnelmaa. Savujen ammuskelu T-vaunujen päälle oli samanlaista pientä kivaa puuhastelua, joka tuskin hirveästi auttaa ketään, mutta pitää tulenjohtajan kiireisenä ja saa tuntemaan itsensä hyödylliseksi.
- Tulitukiverkko ei nähnyt ollenkaan käyttöä koko tehtävän aikana. Ammuin koko ajan omatoimisesti tai vieressäni olleen kympin ohjeiden sekä joukkuetaajuuden vihollishavaintojen perusteella. Ainakin kolmonen olisi AAR:n perusteella hyötynyt tulituesta sinisellä tasalla, mikäli olisi sellaista ajoissa pyytänyt.
Havaintoja tehtävästä:
- Erittäin tunnelmallinen
- Äksöniä, valojuovia ja räjähdyksiä ainakin keskiverron Michael Bay -leffan tarpeisiin
- Uskottavasti käyttäytyvä vihollinen
- Hyvin johdettu ja suunniteltu puolustus
- Yllätyshind: when you absolutely, positively, got to kill every motherfucker in the room - accept no substitute!
Kehitettävää/ehdotuksia:
- Huhupuheet kertoivat, että jo edellistä eventtiä riesannut kompassien puuttuminen spawniukoilta nosti taas päätään. Viime eventissä spawnasin tulenjohtajana ilman kompassia, ja sellainen tulenjohtaja on kuulkaas täysin sokea ja hyödytön, ettäs tiedätte. Eli ne kompassit ehdottomasti mukaan respawnaajille, kiitos! Muiden peliä niiden olemassaolo helpottaa, mutta tulenjohtajan uran niiden puute lopettaa heti siihen paikkaan.
- 155-millisiin lisää kuulaa, mutta samalla säännöksi se, että niillä ei ammuta koskaan alle 8:aa kranaattia. Sama määrä keskityksiä, mutta teholtaan parempia ja näyttävämmän näköisiä.
- Pienemmät mortarit pois tai pyhitetään puhtaasti savujen ampumiseen, nyt ne ovat valitettavasti täysin turhia aluevaikutuksen puuttuessa. Edes 10-20 metrin päässä räjähtävä kranaatti ei tee mitään.
Havaintoja tulenjohdosta:
- Tulenjohtovempele on älyttömän siisti, nopea käyttää, ja nykyiteraatiossaan bugiton...
- ...mutta saa viimeisen silauksensa tunnelmanluojana vasta, jahka valaisu saadaan toimimaan. Tämän jälkeen se onkin sitten eeppisin AFI-vempele ikinä.
- 155-milliset tekevät kaikki työt, pienemmillä mortareilla ei tee mitään. AAR:n perusteella pikkuheittimet saivat tasan yhden frägin koko tehtävän aikana ja senkin kranaatilla, joka tippui suoraan epäonnisen AI-soturin päähän. Sirpalevaikutus on olematon. Savuja niillä sen sijaan oli parempi ampua kuin isoilla heittimillä, jotka levittivät osumansa pitkin lähimetsiä.
- AAR:n perusteella aluevaikutusta aletaan saada aikaan vasta siinä vaiheessa, kun kranaatteja lähtee ilmaan vähintään se 8 kappaletta. Nyt pihistellessäni ampumani 4 kranaatin salvot eivät tehneet oikeastaan mitään. Ammusten lisääminen ei näin ollen lisäisi tehtävän aikana ammuttavien salvojen määrää, vaan ainoastaan lisäisi niiden tehoa (keskiarvo oli tällä hetkellä 3 frägiä per ammuttu salvo, mikä ei ole ihan hirveästi, ottaen huomioon että ne keskitykset putosivat käytännössä kokonaisten ryhmien keskelle ja joka kerta haavoittuneita tuli aivan helvetisti - AI:ta tämä ei tietenkään kiinnosta, vaan taistelu jatkuu entiseen tapaan).
- Em. huomioon ottaen ammuksia 155-millisiin saisi olla tuplaten. Nyt viimeisen tunnin ajan tehtävästä jouduin tarjoamaan tulitukipyyntöihin ei-oota ja lähinnä istumaan kympin asemissa käsiäni lämmittelemässä.
- Esim. se toimiva valaisukyky toisi tulenjohtajan luppoaikaan jotakin mielekästä tekemistä ja tarjoaisi taisteleville ryhmille tunnelmaa. Savujen ammuskelu T-vaunujen päälle oli samanlaista pientä kivaa puuhastelua, joka tuskin hirveästi auttaa ketään, mutta pitää tulenjohtajan kiireisenä ja saa tuntemaan itsensä hyödylliseksi.
- Tulitukiverkko ei nähnyt ollenkaan käyttöä koko tehtävän aikana. Ammuin koko ajan omatoimisesti tai vieressäni olleen kympin ohjeiden sekä joukkuetaajuuden vihollishavaintojen perusteella. Ainakin kolmonen olisi AAR:n perusteella hyötynyt tulituesta sinisellä tasalla, mikäli olisi sellaista ajoissa pyytänyt.
Havaintoja tehtävästä:
- Erittäin tunnelmallinen
- Äksöniä, valojuovia ja räjähdyksiä ainakin keskiverron Michael Bay -leffan tarpeisiin
- Uskottavasti käyttäytyvä vihollinen
- Hyvin johdettu ja suunniteltu puolustus
- Yllätyshind: when you absolutely, positively, got to kill every motherfucker in the room - accept no substitute!
Kehitettävää/ehdotuksia:
- Huhupuheet kertoivat, että jo edellistä eventtiä riesannut kompassien puuttuminen spawniukoilta nosti taas päätään. Viime eventissä spawnasin tulenjohtajana ilman kompassia, ja sellainen tulenjohtaja on kuulkaas täysin sokea ja hyödytön, ettäs tiedätte. Eli ne kompassit ehdottomasti mukaan respawnaajille, kiitos! Muiden peliä niiden olemassaolo helpottaa, mutta tulenjohtajan uran niiden puute lopettaa heti siihen paikkaan.
- 155-millisiin lisää kuulaa, mutta samalla säännöksi se, että niillä ei ammuta koskaan alle 8:aa kranaattia. Sama määrä keskityksiä, mutta teholtaan parempia ja näyttävämmän näköisiä.
- Pienemmät mortarit pois tai pyhitetään puhtaasti savujen ampumiseen, nyt ne ovat valitettavasti täysin turhia aluevaikutuksen puuttuessa. Edes 10-20 metrin päässä räjähtävä kranaatti ei tee mitään.
Viiden R:n korrrrrpisoturi
Re: FINSWE Zeus Event La 26.10 Klo 1900
Rooli: A1 ryhmänjohtaja
Tapahtuma/tehtävä
- Maastotiedustelu ennen peliä ei pilanu immersiota, koska oltiin puolustava osapuoli
- Huollon rooli oli todella hyvä, tätä lisää
- Hyökkäävän osapuolen tempo ja painostus oli juuri sopivasti
- Ensimmäistä kertaa tuntui, että puolustus oli kivaa
- Vastapuolen ilma-assetit lisäsi immersion tuntua
- Vastapuolen supressointi toimi
Joukkueen johto
- PDF esibriiffi oli hyvä ja hyödyllinen
- Joukkueenjohdon kielimuuri ei omalta osaltani tässä pelissä häirinny (aikaisemmassa oli haasteita)
- Joukkuebriiffissä olisi voinut käydä kysymyksiä läpi, ittellä oli jonkin verran epäselvyyttä ja en kerinny muodostaa niistä kysymyksiä, kun siirryttiin jo ryhmäbriiffiin
- Joukkuesuunnitelmassa oli riskejä omien ristitulesta (A1 ja A2) välissä sinisen ja vihreän asemien osalta
- Valmiit Fire Mission alueet oli käteviä
- Joukkue radioliikenne sopivaa, välillä oli ruuhkaa
- Joukkue radioliikenteessä jouduin kutsumaan A2:sta 5 kertaa, heidän omalta kanavalta tavoitti lopulta
- Joukkue radioliikenteessä minua kutsuttiin ilmeisesti muutaman kerran, todennäköisesti mun focus oli ryhmäradioliikenteessä
- Vaikutuin ruotsalaisten aloitekyvystä ottaa joukkueesta johdon 10:n ollessa tajuttomana
Oman ryhmän toiminta
- Partionjohto kuittasi käskyt pääosin hyvin, joskus kuittauksia piti pyytää
- Ryhmäradio liikenne 4/5, jonkin verran oli ylimäärästä viestintää, mutta ei päässyt kuormittamaan RJ:tä
- Lämärille olisi voinut delegoida huollon koordinointia
- Opin paremman toimintatavan morkuloiden iskiessä, kiitos JoneKonen
- Sinisissä asemissa minulla ja partionjohdoilla hieman hämmennystä miten asetutaan asemiin
- Omasta mielestä peräännyttiin asemista oikeissa kohdissa, vihreistä asemista olisi toisen partion mukaan voitu ehkä ottaa irti aikaisemmin
All in all, moni ryhmän jäsen kommentoi että oli parhaimpia pelejä. Todella hyvää settiä.
Tapahtuma/tehtävä
- Maastotiedustelu ennen peliä ei pilanu immersiota, koska oltiin puolustava osapuoli
- Huollon rooli oli todella hyvä, tätä lisää
- Hyökkäävän osapuolen tempo ja painostus oli juuri sopivasti
- Ensimmäistä kertaa tuntui, että puolustus oli kivaa
- Vastapuolen ilma-assetit lisäsi immersion tuntua
- Vastapuolen supressointi toimi
Joukkueen johto
- PDF esibriiffi oli hyvä ja hyödyllinen
- Joukkueenjohdon kielimuuri ei omalta osaltani tässä pelissä häirinny (aikaisemmassa oli haasteita)
- Joukkuebriiffissä olisi voinut käydä kysymyksiä läpi, ittellä oli jonkin verran epäselvyyttä ja en kerinny muodostaa niistä kysymyksiä, kun siirryttiin jo ryhmäbriiffiin
- Joukkuesuunnitelmassa oli riskejä omien ristitulesta (A1 ja A2) välissä sinisen ja vihreän asemien osalta
- Valmiit Fire Mission alueet oli käteviä
- Joukkue radioliikenne sopivaa, välillä oli ruuhkaa
- Joukkue radioliikenteessä jouduin kutsumaan A2:sta 5 kertaa, heidän omalta kanavalta tavoitti lopulta
- Joukkue radioliikenteessä minua kutsuttiin ilmeisesti muutaman kerran, todennäköisesti mun focus oli ryhmäradioliikenteessä
- Vaikutuin ruotsalaisten aloitekyvystä ottaa joukkueesta johdon 10:n ollessa tajuttomana
Oman ryhmän toiminta
- Partionjohto kuittasi käskyt pääosin hyvin, joskus kuittauksia piti pyytää
- Ryhmäradio liikenne 4/5, jonkin verran oli ylimäärästä viestintää, mutta ei päässyt kuormittamaan RJ:tä
- Lämärille olisi voinut delegoida huollon koordinointia
- Opin paremman toimintatavan morkuloiden iskiessä, kiitos JoneKonen
- Sinisissä asemissa minulla ja partionjohdoilla hieman hämmennystä miten asetutaan asemiin
- Omasta mielestä peräännyttiin asemista oikeissa kohdissa, vihreistä asemista olisi toisen partion mukaan voitu ehkä ottaa irti aikaisemmin
All in all, moni ryhmän jäsen kommentoi että oli parhaimpia pelejä. Todella hyvää settiä.
Re: FINSWE Zeus Event La 26.10 Klo 1900
Ihan mielenkiinnosta että paljonko siellä oli kuulaa, montako ampuvaa putkea ja mitkä tulilajit (tulimuodot) olivat käytettävissä? Raskaan tykistön perinteinen vaikutusammunta patterilla taitaa olla luokkaa 24-36 kranaattia minuutin aikana 100x100m kohteeseen, ja sieltä ei pitäisi ihan hirveästi tulla porukkaa enää sen jälkeen ehjänä ulos.SgtArmyGuy wrote: - 155-millisiin lisää kuulaa, mutta samalla säännöksi se, että niillä ei ammuta koskaan alle 8:aa kranaattia. Sama määrä keskityksiä, mutta teholtaan parempia ja näyttävämmän näköisiä.
- SgtArmyGuy
- Posts: 79
- Joined: 21 Jan 2017, 16:45
Re: FINSWE Zeus Event La 26.10 Klo 1900
Taustalla on Tuntemattoman tuntematon skripti, toimintaperiaate tuntematon. Ampuvia putkia oli molemmissa pattereissa yhteensä kolme, mikäli luin karttamarkkerini oikein. Ammuksia n. 50 kappaletta molempiin. Noilla saatiin kourallinen about 4-8 kranaatin keskityksiä.faf wrote:Ihan mielenkiinnosta että paljonko siellä oli kuulaa, montako ampuvaa putkea ja mitkä tulilajit (tulimuodot) olivat käytettävissä? Raskaan tykistön perinteinen vaikutusammunta patterilla taitaa olla luokkaa 24-36 kranaattia minuutin aikana 100x100m kohteeseen, ja sieltä ei pitäisi ihan hirveästi tulla porukkaa enää sen jälkeen ehjänä ulos.SgtArmyGuy wrote: - 155-millisiin lisää kuulaa, mutta samalla säännöksi se, että niillä ei ammuta koskaan alle 8:aa kranaattia. Sama määrä keskityksiä, mutta teholtaan parempia ja näyttävämmän näköisiä.
Viiden R:n korrrrrpisoturi
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: FINSWE Zeus Event La 26.10 Klo 1900
Kuulaa oli maltillisesti sisäpiirin tietojen mukaan "immersiivinen" määrä jolla taattiin että epäsuoran jumala ei täysin syrjäytä olympys vuoren jumalia.faf wrote:Ihan mielenkiinnosta että paljonko siellä oli kuulaa, montako ampuvaa putkea ja mitkä tulilajit (tulimuodot) olivat käytettävissä? Raskaan tykistön perinteinen vaikutusammunta patterilla taitaa olla luokkaa 24-36 kranaattia minuutin aikana 100x100m kohteeseen, ja sieltä ei pitäisi ihan hirveästi tulla porukkaa enää sen jälkeen ehjänä ulos.SgtArmyGuy wrote: - 155-millisiin lisää kuulaa, mutta samalla säännöksi se, että niillä ei ammuta koskaan alle 8:aa kranaattia. Sama määrä keskityksiä, mutta teholtaan parempia ja näyttävämmän näköisiä.
Mutta joo, laitteella voi viiden numeron tarkkuudella antaa easting ja northing koordinaatit. Jonka jälkeen kentällä olevat AI tykit sitten ampuvat sinne. Hajontaan ei tällähetkellä voi vaikuttaa vaan se on se mikä vanilla armassa on.
Koordinaatit jää muistiin joten kun avaa laitoksen uudestaan niin vanhat arvot ovat tallella.
UI on vielä vähän kesken. Sitä olisi tarkoitus pienentää sekä mahdollistaa siirtää (jotta voi katsella esim karttaa samalla).
Myös ehkä parempi nimi, vaikkakin olen nykyinenkin on ihan hyvä.
https://youtu.be/tB6k1KBCtDw
Re: FINSWE Zeus Event La 26.10 Klo 1900
Määrä oli sellainen että kaikilla on tehtävässä tekemistä.
Kiitos armyguylle sen testaamisesta ja tuntemattomalle kehityksestä. Nimihän on kunnossa.
Vihollinen ampui heittimellä huomattavasti enemmän mutta hajonta oli iso. Ensi kerralla siis vielä enemmän pelko persiissä.
Kiitos armyguylle sen testaamisesta ja tuntemattomalle kehityksestä. Nimihän on kunnossa.
Vihollinen ampui heittimellä huomattavasti enemmän mutta hajonta oli iso. Ensi kerralla siis vielä enemmän pelko persiissä.