It’s been over a month of bitter fighting in the hedgerows of Normandy, with the Allies slowly advancing southwards in the face of a determined German defence.
Eager to achieve a breakthrough to the French heartlands; the Allied leadership have ordered their forces to make a pincer movement against the German defences, with the British striking to the south near the town of Caen...
Pelataan siis WW2 teemainen tapahtuma meidän servulla. Vieraaksi tulee useita ulkomaalaisia yhteisöjä.
Pelaajamäärä on 150 paikeilla.
Tapahtumassa pelataan yksi respallinen tehtävä.
Tehtävä - Operation Goodwood
Pelataan tehtävä missä britit hyökkää Colleville kartan läpi saksalaisia vastaan. Tankit ovat vaihteeksi luvassa mutta tehtävä on kuitenkin JV painotteinen.
Aikataulu
19:45 - Testi käynnistys yms.
20:00 - Tervetuloa ja slottaus
20:10 - Briefing
20:30 - Pelit alkaa
Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu AWATSiin!
Ainakin 80~ suomalaista mahtuu tapahtumaan! Ja muistakaa että noshowta tulee aina! Kannattaa tulla kärkkymään paikkaa vaikkei varsinaiseen rosteriin mahdukkaan.
Slottaaminen
Pyritään ennakkoslottaamaan tapahtuma mahdollisimman pitkälti ennalta.
- Noin 100~ ilmoittautunutta kaikkiaan. - Slottaus on nyt auki komentoslotteille. Tarvitaan siis nohevat komppanianpäälliköt ja joukkueenjohtajat. Voitte slotata kommentoimalla excel-taulukossa: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
- Tehtävä viimestellään parhaimmillaan. Tähtäimessä on saada se perjaintain menneessä valmiiksi.
Last edited by Furean on 10 Apr 2019, 16:23, edited 1 time in total.
Reason:x
tänään tosiaan OP GoodWood klo 20. Päivittäkää repo ajoissa ja testatkaa että pääsette serverille. Muistakaa että STHUD on poistunut ja mikäli haluatte vastaavan keksinnön tulille, tulee DUIradar näpäyttää valinnaisista modeista tulille.
Ehdotan jatkossa kaikille ilmoittautuneille, jotka jättävät perumatta eivätkä tule paikalle, jonkinlaisia rangaistuksia. Esimerkiksi seuraavaan eventtiin ei pysty ennakkoslottaamaan, vaan joutuu viimeisten joukossa valitsemaan paikan rooleista mitä on jäljellä. Toiset yrittää tarjota omille ja ulkomaisille laadukkaita pelejä ja hommat valuu osittain hukkaan kun porukka ei ilmesty paikalle.
Omasta mielestäni alue oli liian leveä ja syvä. Nyt väki vähän hukkui sinne ja puolustajalla oli kokoajan mahdollisuus koukata vaan selkään.
IF at kalusto ei ole tainnut ikinä olla mitään kovin toimivia. Aina niillä tuntuu että tappaa itsensä ennemmin kuin vaunun.
Vaunut ei tainnut vieläkään liian hyvin toimia. Myös ottaen huomioon ton at toimivuus niin puolustajalle on vähän huono laittaa vaunu. Se ei oikein vaan toimi kun hyökkääjän kyky vaikuttaa vaunuun on vain toinen vaunu. Eli jv ei voi oikein mitään.
Ratio ei oikein osunut kohdalle mutta molemmat osapuolet kämmäili niin se ei haitannut liian paljon. Tehtävä vain venyi vähän ja hyökkääjä hakkasi päätä seinään kunnes se murtui.
Jv mätöt oli ihan jees vaikka tuntui että puskiin aina jäi yks konepistooli mies suolaamaan porukan selästä.
Myös kahden ryhmän joukkueet oli vähän meh. Ne olisi ehkä voinut vain yhdistä. Mutta toisaalta suunnitelmat oli kahdelle. No tää ei oo tehtävän syy vaan no show.
Todella hyvä jos jv oli hauskaa myös hyökkääjällä. Itse JJnä ehkä vähän jäi enemmän turhauttamaan. Kun ei voitu mitään vaunulle joka on 50m päässä kun omat vaunut ei riittänyt meidän tueksi ja PTS oli käytännössä nolla. No ainoa mitä siinä pystyi tekemään oli laittaa ryhmät eteenpäin ja ottaa vauhtia respasta.
Omat ryhmät hoiti homman ihan hyvin. Että kiitos siitä. Käskyt meni hyvin perille ja niitä noudatettiin hyvin. Fiilis oli ihan hyvä niitä johtaessa tulen alla.
Ei muuta kuin eteenpäin ja ens kerralla vielä paremmin. Kiitos järjestäjille.
Olin koko viikon stressannut että tulikohan haukattua vähän liian iso pala ilmoittautumalla kilokympiksi. Katselin editorissa mahdolliset lähestymisreitit ja tein suunnitelman jaottelemalla hyökättävän alueen kolmeen osaan (eka kohde, kohteiden väli, toka kohde). En itse ollut oikein tyytyväinen tekemääni komppanian suunnitelmaan mutta se oli parasta mihin kykenin.
Briifattiin joukkueenjohtajien kanssa perjantaina ja katseltiin suunnitelma läpi. Tehtiin myös pieniä viilauksia. Tarkoitus oli, että alkuun joukkueet etenevät rintarinnan ja vaunut toimivat tukevana osastona. Vähän jännitti ulkomaalaisista koostuneen Alfa-joukkueen sekä vaunujen suorituskyky.
Ekan kohteen valtaus
Kun saatiin tehtävä käyntiin, se lähtikin ihan suunnitelman mukaan. Joukkueet jäivät alkuun jumiin ykkösvaiheen loppuun, mutta tämä oli odotettua. Vaunut moukaroivat jonkin verran vihollisen kylää mutta taisivat ampua vain havaittuja vihollisia. Tässä olisi voinut olla enemmänkin aluevaikutusta. Vaunut kuitenkin yllättivät positiivisesti tuhoamalla omatoimisesti vihollisen rynnäkkötykin.
Bravon ja alfan hyökkäys sai tämän jälkeen vauhtia, ja ensimmäinen osatavoite Rally 2 saatiin haltuun noin tunti tehtävän alun jälkeen. Tänne olin suunnitelmassa laittanut kokoontumispisteen johon vahvistukset saapuivat. Joukkueet täydennettiin määrävahvuisiksi.
Tämän jälkeen edettiin kohti kohde ykköstä Bravo tien pohjoispuolella ja Alfa eteläpuolella. Toinen vaunu tuhoutui jo aiemmin ilmeisesti vihollisen lähitorjuntapartioon, mutta toinen eteni kohdetta kohti joukkueiden välissä tiellä. Kohde saatiin haltuun antiklimaattisesti ilman vastarintaa.
Suunnitelman kakkososa
Kakkosvaiheeseen olin suunnitellut bravo-joukkueelle koukun etelän kautta. Sen tarkoituksena olisi ollut päästä yllättäen vihollisen selustaan. Kävikin niin, että bravo kohtasi koukussaan vihollisen päävoiman rynnäkkötykkeineen.
Samaan aikaan Alfa-joukkue jatkoi tieuran suunnassa ilman vastarintaa ja ainoan vaunun tukemana. Vihollinen puski Alfan kylkeen pohjoisesta, ja joku puskasissi ampui minua päähän ollessani Alfan mukana katselemassa maastoa.
Respasin 18 minuutin jälkeen, ja omat olivat tässä vaiheessa saaneet Rally 5 -pisteen haltuun. Päätimme joukkueenjohtajien kanssa ettemme lähde toteuttamaan suunniteltua koukkua etelän kautta, vaan jatkamme hyökkäystä tieuran suunnassa.
Viimeinen tavoite
Tässä vaiheessa komentorakenne hieman hajosi isoihin tappioihin. Taistelu aaltoili U4 ja U3-pisteiden ympäristössä edestakaisin moneen kertaan. Vihollisen rynnäkkötykki tuhosi loputkin vaunumme. Tässä iso ongelma oli se että vaunujen radiot eivät respan jälkeen toimineet. Vaunuilla olikin jatkuva kommunikaatiokatkos jv-joukkueiden, joita heidän olisi pitänyt tukea, kanssa.
Viimeinen rynnäkköyritys kohteelle suoritettiin siten että Alfa koukkasi pohjoisen kautta ja Bravo kaukaa etelästä. Hyökkäyksen aikana yritin yksin vyöryttää vihollisen juoksuhautaa johon minut sitten ammuttiinkin. Ainakin Bravon rippeet ja Alfan rippeet pääsivät lopulta kohtelle asti, mutta kohde jäi kuitenkin vihollisen haltuun.
Lopputunnelmat
Ainakin itselläni oli oikein mainio eventti. Tunsin normaaleja johtajan tunteita: jännitystä, kyvyttömyyttä, ärsytystä, vihaa ja vitutusta. Välillä pientä onnistumisen tunnettakin. Olen yllättynyt että hyökkäys eteni näinkin hyvin vaikka usein tuntui että homma oli pelkkää kaaosta. Suuret kiitokset jälleen kerran kaikille, juuri näitä fiiliksiähän näistä peleistä tullaan hakemaan!
Ehdotuksia seuraavaan (tämäkin eventti oli siis oikein hyvin onnistunut):
1. Kapeampi ja lyhyempi ränni, mutta hyökkääjälle reilumpi miesylivoima. Puolustajalla voi olla valmiina joitain kevyitä puolustusasemia pitkin matkaa syvyydessä. Ihannetilanne olisi varmaan sellainen tehtävä, jossa tulikontakti säilyy ensimmäisen tasan jälkeen suunnilleen jatkuvana aina lopulliseen tavoitteeseen saakka. Ja tavoitteen ratkaisutaistelu tapahtuisi joskus kahden tunnin pelia-ajan kohdilla.
2. Ei ehkä radioita joka ryhmään (immersio-ongelmaa ja WW2 tunnelma jne.), mutta vaikka komentoryhmiin jokaiseen 2 radiota, niin mahdollistuu vähän joustavampi kommunikaatio (pelattavuus paranee). Ehkä joku jeeppikin, jossa on radio voisi olla hauska "kommunikaatioassetti". Hyvin toimivan kommunikaation rooli balanssin muuttajana nimittäin tuntuu korostuvan näissä WW2 eventeissä.
3. Jos mortarit ja vaunut tuntuu OP:lta jonkun tehtävän balanssia ajatellen (tai eivät vain toimi), niin ammus/kranaattimäärillä voisi saada etua esim. hyökkääjälle (hyökkääjällä rekoissa reilusti kranaatteja ja kk-ammusta), puolustajalla vain hyvin rajallinen määrä tietyissä kiinteissä paikoissa. Enemmistö kun juoksee kuitenkin pulttilukon kanssa, niin lähitaistelussa esim. kranaattien merkitys korostuu, ja etäisyydellä kk:n merkitys.