Jos riittää, että on paikalla servulla sunnuntaina klo 19.30, niin minäkin voin kymppinä olla. Jotain suunnitelmaa on varmaan tarjolla etukäteen tutustuttavana? On tässä tänään ja huomenna aikaa myös erillisbriiffeihin tarvittaessa.
Mutta, jos on tarpeen päästä sunnuntaina aikasemmin paikalle, niin se ei valitettavasti onnistu.
Hakamäen taistelu - WW2 - Su 09.12.2018 Klo 1930
Re: Hakamäen taistelu - WW2 - Su 09.12.2018 Klo 1930
Slottaus alkaa tosiaan puolelta. Sitten siirrytään brieffiin sen jälkeen. Kerkeät siis mukaan.Konzig wrote:Jos riittää, että on paikalla servulla sunnuntaina klo 19.30, niin minäkin voin kymppinä olla. Jotain suunnitelmaa on varmaan tarjolla etukäteen tutustuttavana? On tässä tänään ja huomenna aikaa myös erillisbriiffeihin tarvittaessa.
Mutta, jos on tarpeen päästä sunnuntaina aikasemmin paikalle, niin se ei valitettavasti onnistu.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Hakamäen taistelu - WW2 - Su 09.12.2018 Klo 1930
Huomio!
Paikkojen määrää on lisätty tehtävässä, sinne mahtuu 83 suomalaista. Tehtävien rosteriin on tehty hieman muutoksia. Lääkintää on lisätty. Ryhmiä on vahvennettu ja puolustajalla olleet afilaiset on korvattu ulkolaisella ryhmällä.
Varatkaa paikkanne myös toisesta missiosta. Toinen tehtävän tarkoitus on kaksijakoinen. Se toimii meidän päätehtävän varatehtävänä teknisten ongelmien varalta. Se aiotaan kuitenkin peluuttaa toisen tehtävän jälkeen. Kello voi olla aika paljon jo ensimmäisen tehtävän jälkeen, joten me varaudutaan siihen että osa suomalaisista ei kykene enää osallistua siihen. Tämä varautuminen tehdään siten että suomalaisia on kummallakin puolella ja osa ryhmistä on merkitty ns. reserviksi. Älkää varatko näitä paikkoja ainakaan nyt ensimmäisenä.
Molemmat tehtävät löytyvät nyt serveriltä, ja niitä voi käydä ihmettelemässä.
Ladatkaa modit ja käykää testaamassa niiden toimivuus! Repo on nyt kuosissa.
Pahoittelut myöhäisestä ajankohdasta.
Paikkojen määrää on lisätty tehtävässä, sinne mahtuu 83 suomalaista. Tehtävien rosteriin on tehty hieman muutoksia. Lääkintää on lisätty. Ryhmiä on vahvennettu ja puolustajalla olleet afilaiset on korvattu ulkolaisella ryhmällä.
Varatkaa paikkanne myös toisesta missiosta. Toinen tehtävän tarkoitus on kaksijakoinen. Se toimii meidän päätehtävän varatehtävänä teknisten ongelmien varalta. Se aiotaan kuitenkin peluuttaa toisen tehtävän jälkeen. Kello voi olla aika paljon jo ensimmäisen tehtävän jälkeen, joten me varaudutaan siihen että osa suomalaisista ei kykene enää osallistua siihen. Tämä varautuminen tehdään siten että suomalaisia on kummallakin puolella ja osa ryhmistä on merkitty ns. reserviksi. Älkää varatko näitä paikkoja ainakaan nyt ensimmäisenä.
Molemmat tehtävät löytyvät nyt serveriltä, ja niitä voi käydä ihmettelemässä.
Ladatkaa modit ja käykää testaamassa niiden toimivuus! Repo on nyt kuosissa.
Pahoittelut myöhäisestä ajankohdasta.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Hakamäen taistelu - WW2 - Su 09.12.2018 Klo 1930
Joudun valitettavasti perumaan ilmoittautumiseni, pahoitteluni myöhäisestä ilmoituksesta A15 paikka siis vapaana, mahdollisesti Konzig ja joel.fi voivat ottaa koppia?
Re: Hakamäen taistelu - WW2 - Su 09.12.2018 Klo 1930
Voin antaa induosapuolen yleisen briefin joskus seiskan hoodeilla.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Re: Hakamäen taistelu - WW2 - Su 09.12.2018 Klo 1930
Minä ehdin vasta siihen 19.30:een. Mutta brieffatkaa vaan, ei varmasti haittaa.
Re: Hakamäen taistelu - WW2 - Su 09.12.2018 Klo 1930
Quick summary:
We had 3 distinct issues:
- Our server config was incorrectly setup. We fixed this during the restart. This lifted the avg, server fps. 5-10
- The mission had mines, ammoboxes, vehicles, mortars and especially the mortar resuply system. I removed all of these and the server fps rose around 15 fps.
- The thing that killed the event was the issues with weapons fire. Each time a single player fired a single round, the server fps dropped from 40fps to 1fps.
We had 3 distinct issues:
- Our server config was incorrectly setup. We fixed this during the restart. This lifted the avg, server fps. 5-10
- The mission had mines, ammoboxes, vehicles, mortars and especially the mortar resuply system. I removed all of these and the server fps rose around 15 fps.
- The thing that killed the event was the issues with weapons fire. Each time a single player fired a single round, the server fps dropped from 40fps to 1fps.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Hakamäen taistelu - WW2 - Su 09.12.2018 Klo 1930
Kiitos kaikille järkkääjille. Ison eventin kasaaminen vaatii tuntikaupalla töitä ja hienoa että näitä jaksetaan toteuttaa!
Tekniset ongelmat kaikki tietävät ja on jo osittain tunnistettu, joten niistä ei sen enempää. Teknisistä haasteista huolimatta niin eventin päätehtävässä oli mielestäni myös muutama huomioarvoinen seikka.
Haasteet:
- Radiottomuus. Hienoa, että yritettiin jotain "uutta" ja yritettiin vääntää haastavuusnappi tappiin, mutta itselläni heräsi tehtävän aikana ajatus että oliko tälläinen multi-yhteisö ww2 eventti joissa oli uutta assettia ja ties mitä se oikea paikka testata tätä? Ei tietenkään ryhmäradioita, mutta edes joukkue / komppaniatasolle? Ja jos perusteluna oli se, että pitäisi löytää muita tapoja toimia niin ei oikein myös annettu työvälineitä siihen? Esim. joukkuekohtaiset värisavut, tai aamuhämärä ja värilliset flaret olisi auttanut edes jotain joukkueiden liikkeiden synkkaamisessa. Ja jos perusteluna käytetään, että WW2 pärjättiin myös ilman radioita, niin tuolloin hyökkäys saattoi kestää vaikkapa kokonaisen päivän (12 h) tai hyökkäykset epäonnistuivat täysin juurikin heikon tilannekuvan takia. Jotenkin musta tuntuu että tehtävänteossa AFI:ssa yleisesti suhtaudutaan kommunikaatioon sellaisena välttämättömänä pahana eikä haluta nähdä sitä yhtenä balanssiin huomattavasti vaikuttavana tekijänä?
- Vaunu vs. Lahti. En itse nähnyt suoraan vaunuja tai AT kaluston yrityksen vaikuta niihin niin tähän on vaikeata kommentoida. Näin kuitenkin vaunujen vaikutuksen Bravo joukkueessa. Bravon tukitehtävä pohjoisessa lamautui käytännössä täysin vaunujen ansiota (tai sen kuvan sain). Muutaman vaunulaukauksen jälkeen Bravon asemiin niin joukkue oli pinnattu paikalleen ja ilman kunnollista tähystystä niin tais Alphan hyökkäys jäädä näkemättä eivätkä uskaltaneet liikkua kannustuksista huolimatta.
- Aikamääre vs. tehtävän vaikeus. Tehtävä oli tehty todella vaikeaksi siihen nähden mitä olisi pitänyt yhden illan aikana saavuttaa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja yleensä vielä kertoimella niin jos hankaloittaa mahdollisuudet kommunikoida ja annetaan puolustajalle vahvat assetit niin tehtävä kannattanee yksinkertaistaa/lyhentää huomattavasti? Toisaalta ehkä ihan hyvä, ettei taas tullut perinteinen AFI steamrollaus mortarin saattelemana.
- Respa. Hyvä että tehtiin respallinen eventti. Antavat jatkuvuutta ja vähentää rivipelaajissa turhautumista kun kaikkien modien latailun ja testikäynnistyksien jälkeen niin vaunu ampuu kilometrin päästä päähän ekassa kontaktissa. Tässä eventissä vastuu respojen toimivuudesta oli annettu johtajille. Mielestäni olisi kuitenkin parempi, että tehtäväntekijä ja suunnitteluporukka miettii valmiiksi miten se respa ja täydennyksien toteutus tulisi toteuttaa ja tekee niistä suorat ohjeet tehtävän briiffiin. Etenkin tälläisessä WW2 eventissä missä täydennykset eivät voi paikallistaa omien sijaintia tai ilmoittaa saapuvansa alueelle. Johtajilla on ihan tarpeeksi pohdittavaa jo pelkän suunnitelmien tekemisessä ja homman koordinoimisessa. Resparallit pari kertaa läheltä nähneenä niin ehdottaisin PS tyyppistä respaa jossa respat spawnaat johtajien kuljettamien rekkojen läheisyyteen. Näin miehet saadaan rintamalle nopeasti ja oikeaan paikaan sekä pelaajia ei tarvi dedikoida epäkiitolliseen 3 h kuskinrooliin. Tai sitten niin, että jokainen 8 miehen respaaalto muodostaa uuden ryhmän ja siirtyy sitten omatoimiesesti esim. rekan avulla rintamalle ja ilmoittautuu komennolle (tämä on tuntunut toimivan viikopelien respallisissa tehtävissä).
Hyvää:
- Respa. selitykset yllä.
- Tehtävä vaikutti muuten mielenkiintoiselta ja briifistä lähtien erittäin viimeistellyltä.
- Viestintä ja päivityksien aiheuttaman kaaoksen hallinta.
Lisäillen vielä juttuja jos jotain tulee mieleen.
Tekniset ongelmat kaikki tietävät ja on jo osittain tunnistettu, joten niistä ei sen enempää. Teknisistä haasteista huolimatta niin eventin päätehtävässä oli mielestäni myös muutama huomioarvoinen seikka.
Haasteet:
- Radiottomuus. Hienoa, että yritettiin jotain "uutta" ja yritettiin vääntää haastavuusnappi tappiin, mutta itselläni heräsi tehtävän aikana ajatus että oliko tälläinen multi-yhteisö ww2 eventti joissa oli uutta assettia ja ties mitä se oikea paikka testata tätä? Ei tietenkään ryhmäradioita, mutta edes joukkue / komppaniatasolle? Ja jos perusteluna oli se, että pitäisi löytää muita tapoja toimia niin ei oikein myös annettu työvälineitä siihen? Esim. joukkuekohtaiset värisavut, tai aamuhämärä ja värilliset flaret olisi auttanut edes jotain joukkueiden liikkeiden synkkaamisessa. Ja jos perusteluna käytetään, että WW2 pärjättiin myös ilman radioita, niin tuolloin hyökkäys saattoi kestää vaikkapa kokonaisen päivän (12 h) tai hyökkäykset epäonnistuivat täysin juurikin heikon tilannekuvan takia. Jotenkin musta tuntuu että tehtävänteossa AFI:ssa yleisesti suhtaudutaan kommunikaatioon sellaisena välttämättömänä pahana eikä haluta nähdä sitä yhtenä balanssiin huomattavasti vaikuttavana tekijänä?
- Vaunu vs. Lahti. En itse nähnyt suoraan vaunuja tai AT kaluston yrityksen vaikuta niihin niin tähän on vaikeata kommentoida. Näin kuitenkin vaunujen vaikutuksen Bravo joukkueessa. Bravon tukitehtävä pohjoisessa lamautui käytännössä täysin vaunujen ansiota (tai sen kuvan sain). Muutaman vaunulaukauksen jälkeen Bravon asemiin niin joukkue oli pinnattu paikalleen ja ilman kunnollista tähystystä niin tais Alphan hyökkäys jäädä näkemättä eivätkä uskaltaneet liikkua kannustuksista huolimatta.
- Aikamääre vs. tehtävän vaikeus. Tehtävä oli tehty todella vaikeaksi siihen nähden mitä olisi pitänyt yhden illan aikana saavuttaa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja yleensä vielä kertoimella niin jos hankaloittaa mahdollisuudet kommunikoida ja annetaan puolustajalle vahvat assetit niin tehtävä kannattanee yksinkertaistaa/lyhentää huomattavasti? Toisaalta ehkä ihan hyvä, ettei taas tullut perinteinen AFI steamrollaus mortarin saattelemana.
- Respa. Hyvä että tehtiin respallinen eventti. Antavat jatkuvuutta ja vähentää rivipelaajissa turhautumista kun kaikkien modien latailun ja testikäynnistyksien jälkeen niin vaunu ampuu kilometrin päästä päähän ekassa kontaktissa. Tässä eventissä vastuu respojen toimivuudesta oli annettu johtajille. Mielestäni olisi kuitenkin parempi, että tehtäväntekijä ja suunnitteluporukka miettii valmiiksi miten se respa ja täydennyksien toteutus tulisi toteuttaa ja tekee niistä suorat ohjeet tehtävän briiffiin. Etenkin tälläisessä WW2 eventissä missä täydennykset eivät voi paikallistaa omien sijaintia tai ilmoittaa saapuvansa alueelle. Johtajilla on ihan tarpeeksi pohdittavaa jo pelkän suunnitelmien tekemisessä ja homman koordinoimisessa. Resparallit pari kertaa läheltä nähneenä niin ehdottaisin PS tyyppistä respaa jossa respat spawnaat johtajien kuljettamien rekkojen läheisyyteen. Näin miehet saadaan rintamalle nopeasti ja oikeaan paikaan sekä pelaajia ei tarvi dedikoida epäkiitolliseen 3 h kuskinrooliin. Tai sitten niin, että jokainen 8 miehen respaaalto muodostaa uuden ryhmän ja siirtyy sitten omatoimiesesti esim. rekan avulla rintamalle ja ilmoittautuu komennolle (tämä on tuntunut toimivan viikopelien respallisissa tehtävissä).
Hyvää:
- Respa. selitykset yllä.
- Tehtävä vaikutti muuten mielenkiintoiselta ja briifistä lähtien erittäin viimeistellyltä.
- Viestintä ja päivityksien aiheuttaman kaaoksen hallinta.
Lisäillen vielä juttuja jos jotain tulee mieleen.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer