Prioriteetiksi ottaisin alkuun yksittäisen vaunun toiminnan, ajaja, ampuja ja komentaja. Ja tuosta vielä laitetaan tärkeysjärjestykseen ajaja, komentaja, ampuja. Ajajan tärkeys on elämä ja kuolema, kaikki tietää mitä luultavasti tapahtuu kun ajetaan nollat taulussa. Optimaali tilanteessa ajajalla on sama tilannetaju kuin komentajalla. Siihen on komentajan hankala vaikuttaa, hänen näkökulmastaan vehje on kuitenkin puheohjattu. Kaikki osaa kuitenkin ampua, pienin teorian jälkeen ymmärtää asteet ja osaa hakea maaleja. Ehdottomasti helpoin ja valitettavasti halutuin paikka.Thororin wrote:Nämä ovat niitä mielenkiintoisia, laajahkoja kokonaisuuksia joita olisi hieno päästä porukalla kehittämään! Viikkopeleissä yllämainittua en ole usein tavannut, mutta omat kokemukseni ovat olleet syystä jos toisestakin hyvinkin kehnoja: A15 (Eli A01) ei välttämättä ole hahmottanut rooliaan telojen johtajana, eikä jalkaosien johtaja (A10) ole kyennyt kokemuksen puutteesta johtuen sopeuttamaan omaa johtamistaan ja radiokäyttäytymistään.Scottz wrote:Siihenkin voisi ottaa kantaa, että jalkaväkiryhmän taisteluun tuova rynnäkkö- tai miehistönkuljetuspanssari ei välttämättä toimi ryhmän hinauksessa olevana tykkinä vaan niin halutessa esim. jalkaväkijoukkueen varajohtaja (jalan tai vaunujohtajan paikalla) tai järjestyksessä ylin/ensimmäinen vaunu toimii vaunuelementin johtajana (kts. esim. Suomi, jenkit, britit), jolloin vaunujen tulta voidaan keskittää ja hyödyntää liikkuvuutta sekä toimia esim. vaunupareina.
Vaunujen yhteistoiminta. Kun jokaisessa vaunussa on miehistö joka tietää mitä tehdä omalla vaunulla, tarvitaan enää komentoporrasta yhteistanssiin. Tässä asiassa komentajien rooli muuttuu tärkeimmäksi ja miehistö oppii mukana käytännön harjoittelun kautta. Mutta kuten yllä mainittu, ei yksikään AFIn panssariässämiehistö saa yhtään mitään aikaiseksi jos ei anneta lupaa/käskyjä ylempää. Tämän takia tällaiset olisi ehdottoman hyviä lisäämään ylimpien johtajien tietotaitoa. Oltaisiin aika hyvässä tilanteessa jos suurinosa kympeistä olisi perillä vaunu,- ilma, ja epäsuoran perusteista ja pystyisi arvioimaan mitä käytettävissä olevilla resursseilla voi ja ei voi tehdä.
Summa. Alkuun yksinkertaisilla isoilla liikkeillä, pienin vaiva ja isoin lopputulos pelien kannalta. Myöhemmin pikkutarkempaa asiaa (kuinka ajajat voivat keskenään viestiä koodattuja morsetusviestejä prismojen kautta) . Ja kympit kohderyhmäksi, ei varmaan montaakaan kiinnostunutta mutta kannattaa yrittää.