Äänet 5.1/7.1

User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Äänet 5.1/7.1

Post by Cpl Honkonen »

Ei vaikuta ns kunnon äänet mitään armassa, jossain cs cod ja bf voi ollakkin jos on ihan ammattipelaaja.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Äänet 5.1/7.1

Post by TheTaltsi »

Älä honkonen mutuile, monet kerrat pelastunu armassa kunnon äänillä kun on esim askeleet kuullu takaa. Cs pelaaminen ihan huvikseenkin on aivan eri asia kunnon äänillä entäkö paskoilla, en olisi supreme jos ei olisi hyvät kuulokkeet.
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Äänet 5.1/7.1

Post by Castor »

Cpl Honkonen wrote:Ei vaikuta ns kunnon äänet mitään armassa, jossain cs cod ja bf voi ollakkin jos on ihan ammattipelaaja.
Otetaampa vaunuista moottorin ja aseen äänet pois ja katotaan mitä honkonen tykkää :lol:
Last edited by Castor on 25 Sep 2017, 14:15, edited 1 time in total.
Reason: edit
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Äänet 5.1/7.1

Post by Nummi »

Cpl Honkonen wrote:Ei vaikuta ns kunnon äänet mitään armassa, jossain cs cod ja bf voi ollakkin jos on ihan ammattipelaaja.
Mitähän ihmettä, tottahan toki vaikuttaa kuuletko edes 30 asteen tarkkuudella oikein lähestyvän vaunun suunnan. Ymmärsinkö jotenkin väärin argumenttisi vai onko se yksinkertaisuudessaan vain ontto?
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Äänet 5.1/7.1

Post by Cpl Honkonen »

Se että otetaan äänet kokonaan pois on ihan ohi aiheen. Väitänpähän vaan että siinä tapahtuu niin paljon muutakin että se ääni ei tee sillä tavalla mitään.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Äänet 5.1/7.1

Post by Tuntematon »

Cpl Honkonen wrote:Se että otetaan äänet kokonaan pois on ihan ohi aiheen. Väitänpähän vaan että siinä tapahtuu niin paljon muutakin että se ääni ei tee sillä tavalla mitään.
Pelaatko itse kunnon audiolla ja "tiedät" mistä puhut vai onko sulla euronjuusto audiot ja puhut vaan tietämättä paremmasta?
Tarmo
Posts: 289
Joined: 22 Jan 2015, 22:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: Äänet 5.1/7.1

Post by Tarmo »

"Mie pelaan monitorit kiinni, on niin paskat graffat. Ei kuvalla mitään tee." :mrgreen:
- Asus GTX1080Ti FE, 11GB
- Intel Haswell i7-4790K
- Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury, DDR3 1866MHz
- Z97-A-CORATOR
- NaturalPoint Head Tracker, TrackIR
- Asus PG279AQ

Image
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Äänet 5.1/7.1

Post by Cpl Honkonen »

Meitsi ei pelloo mitään niin nopeeta peliä että tarttisin mitään hienouksia sieltä äänipuolelta. Ei oo euron juustot kuulokkeetkaan vaan ihan riittävät. Kun mää sanon että en tee sellasilla mitään se ei päde taas kaikkiin. Ei oo muutenkaan mikään euron juustoa. Ei rafiikat eikä muutkaan.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Spikey
Posts: 64
Joined: 24 Mar 2015, 23:13

Re: Äänet 5.1/7.1

Post by Spikey »

Tilanteessa jossa ollaan kontaktissa kuulee usein "kontaki, S SE E suunnassa." tässä jo 45 - 90 astetta heittoa. "Kunnon" äänillä pitäisi pystyä sanomaan "kontakti suoraan suunnassa 160" Nämä havoinnot tulee tehdä ilman näkyvää vihollista. Kun kontakti on kaukana yli 200m ja maasto on esim metsää, et oikeassakaan elämässä pysty tekemään tarkkaa arviota äänen oikeasta suunnasta. Siihen tilanteen mukaan lisäksi vielä radion huutaminen korvissa, omien tulitus vieressä vihollisen arvioituun sijaintiin. Tämä on realistista äänimaailmaa toisin kun bäfä/cs. Valitettavasti Armassa äänet bugaa joissain tilanteissa, mutta tälle ei mitään voi.

Huonommatkin kuulokkeet osaa kertoa asekeleen äänet takaa, suurin vaikutus tähän on pelaajan omat saadöt esim äänikortin asetuksissa. Panostetaanko bassoon vai äänen kirkkauteen, molemmissa puolensa.
Samtactician
Posts: 96
Joined: 13 Aug 2015, 17:52
Location: Oulu

Re: Äänet 5.1/7.1

Post by Samtactician »

En tiiä mistä johtuu mut äänen suunnan pystyy kyllä tarkalleen sanomaan ihan normi ok stereo kuulokkeillakin, varsinkin jos ääni on senverran pitkä et kerkeää vähän päätä kääntää äänen suuntaan (jolloin tarkan sunnan pystyy varmasti havaitsemaan vaikka samalla kompassia katsoessaan).

Ainoa tarkka suunta mitä ei tunnu pystyvän stereokuulokkeilla sanomaan on korkeusero äänen kuulijan ja äänen lähteen välillä, tuntuu että vaikka ääni olisi ihan vieressä mutta eri kerroksessa niin todella vaikeaa sen havaitseminen on ainakin muissa peleissä (armassa tämä tuntuu olevan jonkinverran paremmin mallinnettu kuin yleensä)

Sivulauseessa haluan kiittää temonia vinkistä jonka avulla myös itse saan vaihdettua huonosti toimivat g930 tuohon parempaan g933 malliin (toivotaan et lastentaudit myös vähenevät vaihdoksessa)
Temoni wrote:otin yhteyttä logitechin tukeen ja valitin asiasta ni lähettivät G933et takuuvaihtona
(steam: Samtac) (http://steamcommunity.com/id/samtac/) (Discord: Samtac#3692 ) Arma3 / R6siege
Post Reply