ACE3 - Keskustelu

Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: ACE3 - Keskustelu

Post by Scottz »

JoneKone wrote:Hommat pitäisi ehkä miettiä siltä kantilta, että luoko jokin juttu lisää mielenkiintoisia pelikokemuksia vai ei.
Mun mielestä meidän peleissä on osassa naurettavan epärealistiset siirtymät aikaan nähden. Onhan siinä selkeä ero, että jos etenemiseen menee ajallisesti yhtä paljon aikaa uusissa tehtävissä, niin ilman muuta otan erittäin tervetulleena muutoksena sen, että esim. puolustaja puolustaa kahden kilometrin, eikä neljän kilometrin syvyydessä. Viitaten myös aikaisempaan viestiini, niin parempihan se on, että esim. mekanisoitu jalkaväki ei tee viimeistä jalkautusta kolme kilometriä ennen vihollisen sillanpääasemaa; niille vaunuille tulee muutakin tekemistä kuin perässä hinattava tykki. 8-)
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: ACE3 - Keskustelu

Post by Keneraali »

Vastaukset taas perus haista vittu meininkiä, ei se mitään normi shittii. Mutta...

Tosiaankin keskustelua käytiin uuden staminan vaikutuksista ja minkälaiset niiden pitäisi olla ja Tuntematon heitti että liika realismi ei toimi, tähän sitten kysyin että mihin perustuisi, itsellä omat hyvät kokemukset staminasta on A2 ajoilta, eikä nekään täydelliset olleet. Edelleen puhe tästä staminasta.
Tottakai kaikki realismi ja immersio pitää suhteuttaa peliin, silti vasta vittuilijat vertaa suoraan irl. Verratkaan vaan ei siinä mitään, mutta se ei hyödynnä varsinaista toiminnan kehitystä yhtään.

Se että mentäisiin pelattavuus edellä voisi mielestäni tarkoittaa että tämä stamina keskustelu on jokseenkin turha ja onko edes tarvetta sille? Eikös paras pelattavuus olisi vanha stamina tai jopa vielä ylijumalampi sotilas? Tämä uusi systeemi, mitkä asetukset nyt valitaankin niin on mielestäni kuitenkin enemmän siellä realismin puolella kuin pelattavuuden. Mutta jos pelattavuuttaa halutaan niin ei kai siinä...

Tämä pitäisi viedä mahdollisimman pitkälle realismin puolelle.
Esimerkkinä vanhan staminan toiminta mahdollisti että, hyökätään juosten pitkin metsää välillä pysähdytään ampumaan ja puolustaja saakin tulella hyökkääjän pysähtymään. Luultavasti staminaa ei ole menetetty juurikaan, puolet juossut kuitenkin ase selässä 35kg mukana (kessi, rynkky, 13x lipas, 6x kranu, jne), eikä tunnu missään. Muutama noheva taistelija toteaa lähteä sprintillä koukkuun ja tuhoaa puolustajan aseman tai ajaa heidät pakosalle, eikä tullut edes hiki. Kun taas...
Realismia hakevampi stamina, jolloin siitä hyökkäysliikkeestä ei niin vain lähdetä sprintaten koukkuun, ehkä jos on mietitty 10-15kg paino ja staminaa säästetty, mutta se on taas sitä suunnittelua. Tai sitten tehokkaampaa tulta ja liikettä, jolloin hitaammallakin vauhdilla voidaan toimintaa jatkaa.

Omasta mielestä järkevöittää kokonaisuudessaan liikkumista ja tekee siitä isomman asian mm. suunnittelussa & tilannejohtamisessa. Enemmän pitäisi miettiä mihin ja miten uusi stamina tulee vaikuttamaan ja mitä vastareaktioita se aiheuttaa, ajoneuvojen rooli nousee mahdollisesti. Eikä niinkään että "voi vittu kun kävellään hitaasti". Miksi pelätään että tehtävät kestävät "3h tuntia" juoksemisen takia, eikö se ole tehtäväntekijän moka, jos ei ole ajoneuvoja antanut? Tai tehtäväalue on niin käsittämättömän laaja että jalkaisin ei ole järkeä liikkua.
User avatar
=FU= J0ntt1_F1N
Posts: 293
Joined: 27 Jul 2013, 18:43

Re: ACE3 - Keskustelu

Post by =FU= J0ntt1_F1N »

Painoista haluttiin tietoa:
The History of the Soldiers Load, s.12 taulukko

Toisista lähteistä.

Kentsulla hyvä ajatusmaailma tähän asiaan. Eiköhän se siitä ala sujumaan suurimmalta osalta hetken pelailun jälkeen.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: ACE3 - Keskustelu

Post by Tuntematon »

Omasta mielestäni tämä uusi stamina tulee varmaan olemaan hyvä. Kohteita jopa joudutaan puolustamaan kohteiden läheltä tai muuten mobiilimpi vihollinen ajoneuvoilla saattaakin päästä jotain läpi, kun puolustajista suurin osa stamina lopussa koittaa kontata takaisin puolustamaan kun olivat 4km päässä.

En lähtisi muuttamaan yhtäkään arvoa ennen kuin ollaan pelattu useampi viikkopeli. Sanonaat nyt 1kk. Se että joku nyt käy parituntia "testailemassa" yksinään miten kauan se stamina kestää ei riitä. Tarvitaan tietoa miten se vaikuttaa koko yhteisön kokoisissa peleissä.

Ja kuten sanoin aikaisemmin. Liika realismi ei ole hyvä. Se että lyödään jostain artikkelista suoraan arvot vaan peliin sillä perusteella että näin se on oikeassa elämässä. No arma on peli ja ne asetukset pitää säätää sen mukana mitä palautettaa saadaan kun käytetään nykyisiä vakio asetuksia. Luulen että ACE porukka on sen verran enemmän perehtynyt tähän systeemiin että ovat laittaneet vakioksi jo hyvät arvot jotka sopii hyvin pelaamiseen ja samalla on mahdollisimman realistiset.

Suurimmat ongelmat pelaajilla varmaan johtui ihan tosta mitä castori sanoi viikkopeli ketjussa.
"Äijät on juuri siks poikki kun kimpoilevat ees taas aseet pystyssä." Pitää antaa vain porukan ehtiä sopeutua. Sitten kun ollaan pelattu hetki. Nähdään mihin suuntaan oikeasti pitää säätää. Ei sen perusteella mitä muutama henkilö käy testaamassa nopeasti editorissa. Haluaisin myös muistuttaa ihmisiä. Se mitä testaatte ediotirssa. Ei välttämättä päde yhtään servurilla. Meillä on paljon asetuksia lukittu/muutettu itse servurilla. Joten jos testaatte jotain ja annatte saamanne datan jakoon, Tehkää se servurilla. Silloin se on vertailukelpoista.

Tehtävän tekoa varmaan tulee helpottamaan kun voi olla suosiolla pienemmät tehtävä alueet kun ei porukka jaksa juosta.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: ACE3 - Keskustelu

Post by Castor »

Täysin samoilla linjoilla Kentsun kanssa.

Hauskaa välillä miten pelattavuus sanaa käytetään, näillä esimerkeillä tuntuu siltä että meän pelit olisi pelattavuudeltaan paras jos mies paranee haavoista 30sek istumistuokion jälkeen ja ammusta/kranaatteja pitäisi olla ihan tolkuttomasti mukana, lisäksi stamina pitäisi olla mallia BF2 jossa stamina vaikuttaa ainoastaan ja pelkästään sprinttaamiseen?
Nyt tuli kärjistettyä mutta ymmärrätte varmaan pointin.

Omasta mielestäni punainen lanka afi-pelaamisessa on se että saadaan asioita aikaan yhteistyöllä.
Eli: Miten uusi stamina vaikuttaa peliimme yhteistyön soveltamisen kannalta?
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: ACE3 - Keskustelu

Post by Tuntematon »

Castor wrote:Täysin samoilla linjoilla Kentsun kanssa.

Hauskaa välillä miten pelattavuus sanaa käytetään, näillä esimerkeillä tuntuu siltä että meän pelit olisi pelattavuudeltaan paras jos mies paranee haavoista 30sek istumistuokion jälkeen ja ammusta/kranaatteja pitäisi olla ihan tolkuttomasti mukana, lisäksi stamina pitäisi olla mallia BF2 jossa stamina vaikuttaa ainoastaan ja pelkästään sprinttaamiseen?
Nyt tuli kärjistettyä mutta ymmärrätte varmaan pointin.

Omasta mielestäni punainen lanka afi-pelaamisessa on se että saadaan asioita aikaan yhteistyöllä.
Eli: Miten uusi stamina vaikuttaa peliimme yhteistyön soveltamisen kannalta?
Jep. Jotkut vain käsittävät välillä väärin kun puhutaan pelattavuus ensin, sitten realismi.
TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: ACE3 - Keskustelu

Post by TugeX »

En ole testannut yhtään mitään mutta näen potentiaalin monipuolisempiin ja uusiin tilanteisiin. Lisäksi moneen kertaan jo mainittukin kulkupelien suurempi rooli, myös niiden tuhoamisella suurempi merkitys... Mukana kannettavan romun vähäisempi määrä rytmittää tehtäviä ehkä uudella tavalla, täytyy täydentää jne. Millon ne paukut on aiemmin loppuneet kesken?
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: ACE3 - Keskustelu

Post by Cpl Honkonen »

Castor wrote:BF2 stamina
Aatteleppa, kakosessa sentään oli stamina. Nykyään se huutaa eioota ja ei vaikuta mikään missään mihinäkään.

Lisäksi, itelläni ei ollut mitään ongelmaa sen stmainna kanssa kun siihen suhtautui sillä että juokse niin se kuluu 10 m matkalla. Ase allaaalla koko ajan ja normi hölkkää pystyssä. Ekassa tehtävässä kuitenkin oli hyvästi kaikkea turhaa mukana.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: ACE3 - Keskustelu

Post by JoneKone »

Ei ollu tarkoitus vittuilla kenellekkään. Yritin jopa laittaa hymiön perään...

Oikeasta elämästä voi ottaa vaikutteita, mutta kuten todettua niin äärimmilleen vietynä se ei aina välttämättä anna hyvää pelikokemusta. Pelissä yleensä keinotekoisilta tuntuvat rajoitteet vaan ärsyttävät. Esim. Alkuvuodesta lisätty vanilla sway sai melkein koko arma-yhteisön suuttumaan. Joidenkin mielestä se oli kuitenkin hyvä. Jos noihin staminan parametreihin puututaan niin silloin pitää olla herkästi mielessä pelattavuus ja realismin balanssi. Ite tykkään realismistä ja mua ei haittaa jos tyyppi kyykkää muutaman kilometrin jälkeen. Mut se että sitten kävelyvauhtia edetään tuntikaupalla kuten irl niin ei ehkä ole se mitä oon hakemassa pelistä, eli pelattavuus on jossain siitä välistä.

Castorin kommenttiin liittyen, niin itseasiassa niin b-medikalihan jo nyt parantaa alle 10 s ja kranuja pystyy heittämään lonkalta jne. Nää on ne jutut johon mielestäni oikeasti kannattaisi kiinnittää huomiota.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: ACE3 - Keskustelu

Post by Konzig »

JoneKone wrote:Ite tykkään realismistä ja mua ei haittaa jos tyyppi kyykkää muutaman kilometrin jälkeen. Mut se että sitten kävelyvauhtia edetään tuntikaupalla kuten irl niin ei ehkä ole se mitä oon hakemassa pelistä, eli pelattavuus on jossain siitä välistä.
Tämä.

Nyt muutaman kerran uudella staminalla pelattua, niin ei kyllä tunnu siltä että peli olisi parantunut, ainoastaan hidastunut ja kankeutunut. Varmaan tänään vaikutti ajoneuvojen bugailu hitauden tuntuun, mutta kyllä kaikki jv-liike tuntuu siltä kun tervassa etenisi. ARMA:n pelimekaniikka on lähtökohtaisestikin könkköä, niin omasta mielestäni sitä ei tarvitse enää erikseen tahmeuttaa tuolla staminalla. Pelillisyyden ei tarvitse tarkoittaa mitään CS:n leijuvaa pyssyä, mutta kyllä mieluummin saisi olla kivaa, kuin tahmeaa. Olisiko siinä uudessa staminassa tosiaan edes jotain twiikkauksen varaa edes?
Post Reply