Patrol Ops 4
Re: Patrol Ops 4
Ootteko ottanu huomioon että tämähän ei ole meidän pelityylinlainen tehtävä ollenkaan? ajatus käsittääkseni on tota pelata omissa erillisissä ryhmissä ja tuota ei varmaan oo suunniteltu kohesiivisena joukkueena suoritettavaksi
- Tohtori Kuolema
- Posts: 11
- Joined: 03 Jan 2017, 15:13
Re: Patrol Ops 4
Kyllä se on huomioitu ja sitä kehitellään siten, että saataisiin siitä meidän pelitapaa myötäilevä.
Ja tehtäväähän on tarkoitus pelata ma pe peleissä, ei virallisissa viikkopeleissä. Vaihtelu ja kehitys ei lienee kuitenkaan pahasta?
Ja tehtäväähän on tarkoitus pelata ma pe peleissä, ei virallisissa viikkopeleissä. Vaihtelu ja kehitys ei lienee kuitenkaan pahasta?
Re: Patrol Ops 4
Selkeästi sotilaallinen arma tehtävä, ei siis life, dayz jne... Eikö silloin voi pelata juuri niinkuin itse pelityylin määrittelee?Castor wrote:Ootteko ottanu huomioon että tämähän ei ole meidän pelityylinlainen tehtävä ollenkaan? ajatus käsittääkseni on tota pelata omissa erillisissä ryhmissä ja tuota ei varmaan oo suunniteltu kohesiivisena joukkueena suoritettavaksi
Vaikka tehtävä sisältäisi pääasiassa ryhmäpainotteista tekemistä ei se olisi pois Afin pelityylistä, väittäisin että siinä on pieni mahdollisuus jopa ryhmätoiminnan kehittymiseen.
Vanilla tehtävät on selkeästi luotu enemmän pelaajille, jotka tykkää kaikki kantaa sinkoa, sniperia ja ohjata etänä AC-130:stä. Mutta pikku hiljaa kehittämällä saadaan lähemmäksi meidän normaalia toimintaa vastaavaa tekemistä. Nytkin jo lauantain testissä oli tavallinen joukkuekokoonpano.
Suurimpana erona tuossa tulee se dynaamisuus että käytettäisiin resursseja sen mukaan kuin on tarve. Jos ryhmä kykenee suoriutumaan IED:n purkamisesta omatoimisesti niin se hoidetaan itse. 10 toimii varsinkin partioinnin aikana enemmän tukikohdassa organisoimassa asioita etänä, kun ryhmät suorittavat omia tehtäviään. Kun saadaan "isoja" tehtäviä tai paska osuu tuulettimeen niin 10 reagoi asian vaativalla tavalla ja järjestää resurssit uudelleen.
Antaa varsinkin johtamistasolla vielä enemmän irti kuin perusTVT. Ei itseäkään kiinnosta pätkänvertaa kuinka monta bottia tapetaan, vaan tehokas, järkevä, immersiivinen tiimipelaaminen.
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: Patrol Ops 4
En ole tehtävää pelannut mutta omasta mielestäni olisi kiva pelata välillä niin että se 10 ei mikroa ryhmän jokaista liiketta vaan antaa tehtävän joka suoritetaan itsenäisesti ryhmänä. Ja vain kriittisissä tilanteissa 10 ottaa naruja käteen enemmän.
Re: Patrol Ops 4
Juu en toki meinannut ettei voisi pelata vaan että ryhmä painotteinen ei oo se mihin ollaan totuttu.
Re: Patrol Ops 4
siinä viime testissä oli myös sellainen juttu että joukkueessa oli kaksi ryhmää ja muutama heko käytettävissä.
pelasin silloin kymppiä, ja myönnän että homma lähti käsistä jo heti kun tukikohdasta lähdettiin.
hekot ammuttiin heti alas koska MANPAD botit jokaisessa ilmansuunnassa.
suunnitelma oli myös aivan susi ja ei ottanut millään muotoa huomioon uutta ja testaamatonta tehtävä konseptia. joten pahoittelut omasta puolestani kaikille jotka joutuivat höperyyttäni kuuntelemaan.
pelasin silloin kymppiä, ja myönnän että homma lähti käsistä jo heti kun tukikohdasta lähdettiin.
hekot ammuttiin heti alas koska MANPAD botit jokaisessa ilmansuunnassa.
suunnitelma oli myös aivan susi ja ei ottanut millään muotoa huomioon uutta ja testaamatonta tehtävä konseptia. joten pahoittelut omasta puolestani kaikille jotka joutuivat höperyyttäni kuuntelemaan.
"Attila eksä oo värisokee, miten sä voit käyttää väri koodeja " -Taltsi
"no siis, aina voi onnettomuuksia tapahtua... kaikille..." -Ramadan Pete
"ois hienoo olla taas 18v ja tsiigailla mimmei oulun tivolis" -Jiizee
"no siis, aina voi onnettomuuksia tapahtua... kaikille..." -Ramadan Pete
"ois hienoo olla taas 18v ja tsiigailla mimmei oulun tivolis" -Jiizee
- Tohtori Kuolema
- Posts: 11
- Joined: 03 Jan 2017, 15:13
Re: Patrol Ops 4
V2:
-Lisätty medevac konsepti
-Lisätty ammuslaatikoita
-Poistettu rto, pt medic
-Vähennetty siviilien määrää (ennen 25, nyt max 10 per alue)
V3:
-Porttaus Maldenille
-Lisätty advanced medical
V4:
-Korjattu Advanced medical bugi
V5:
-Porttaus Takistaniin
V6:
-Debug console
Eli tällä hetkellä löytyy nykyisillä spekseillä toimivana Altis, Malden ja Takistan
-Lisätty medevac konsepti
-Lisätty ammuslaatikoita
-Poistettu rto, pt medic
-Vähennetty siviilien määrää (ennen 25, nyt max 10 per alue)
V3:
-Porttaus Maldenille
-Lisätty advanced medical
V4:
-Korjattu Advanced medical bugi
V5:
-Porttaus Takistaniin
V6:
-Debug console
Eli tällä hetkellä löytyy nykyisillä spekseillä toimivana Altis, Malden ja Takistan
Re: Patrol Ops 4
Piti jo aiemmin muistaa sanoa, että paremman pelikokemuksen mahdollisesti saisi aikaan ALIVE modilla.
http://alivemod.com/wiki/index.php/Main_Page
Se polveutuu MultiSessionOperation nimisestä tehtävästä jota ARMA2 aikoina pelattiin kohtuullisen paljon. Se on patrolopsia paljon immersiivisempi kokemus, ja siinä on päämäärällinen vastustaja, pelaajille selkeät lopputavoitteet sekä vapaamuotoiset välitavoitteet. Tavoitteiden saavuttamiseksi on tarjolla vain rajalliset resurssit.
Se on jatkuva tehtävä, ja sitä samaa tehtävää voi pelata eteenpäin useampana erillisenä pelikertana. Eteneminen tallentuu aina automaattisesti ja voi jatkaa mihin on jääty kesken. Mielestäni se on kaikinpuolin parempi konsepti-pohja josta alkaa työstämään sisältöä yhteisölle.
Jos joku tätä alkaa pyritäämään, niin aivan varmasti laittaisin aikaa syrjään, että pääsisin tätä pelaamaan.
http://alivemod.com/wiki/index.php/Main_Page
Se polveutuu MultiSessionOperation nimisestä tehtävästä jota ARMA2 aikoina pelattiin kohtuullisen paljon. Se on patrolopsia paljon immersiivisempi kokemus, ja siinä on päämäärällinen vastustaja, pelaajille selkeät lopputavoitteet sekä vapaamuotoiset välitavoitteet. Tavoitteiden saavuttamiseksi on tarjolla vain rajalliset resurssit.
Se on jatkuva tehtävä, ja sitä samaa tehtävää voi pelata eteenpäin useampana erillisenä pelikertana. Eteneminen tallentuu aina automaattisesti ja voi jatkaa mihin on jääty kesken. Mielestäni se on kaikinpuolin parempi konsepti-pohja josta alkaa työstämään sisältöä yhteisölle.
Jos joku tätä alkaa pyritäämään, niin aivan varmasti laittaisin aikaa syrjään, että pääsisin tätä pelaamaan.
Last edited by Bummeri on 13 Mar 2018, 16:24, edited 3 times in total.
Reason: 1
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Patrol Ops 4
Vielä lisämateriaalia tosta ALIVE modista:
Joku tyyppi teki pikku insu tehtävän. Useammalla puolella on pelattavia rooleja.
Ohje kuinka pidempi aikainen tehtävä rakennetaan, alkaen osapuolien tehtävistä ja orbatista, eli käytettävissä olevista resursseista.
Ohje kuinka tehtävästä voi tehdä useamman session pituisen ja kuinka sitä dataa yläpidetään siinä tehtävien välissä.
Tolle aliville voi helposti tehdä oman serverin omalla repolla. Sen saa aina tarvittaessa käyntiin awatsin kautta kun sillä halutaan pelata. Helposti voisi esim se maanantai olla aina ALIVE sessio.
Joku tyyppi teki pikku insu tehtävän. Useammalla puolella on pelattavia rooleja.
Ohje kuinka pidempi aikainen tehtävä rakennetaan, alkaen osapuolien tehtävistä ja orbatista, eli käytettävissä olevista resursseista.
Ohje kuinka tehtävästä voi tehdä useamman session pituisen ja kuinka sitä dataa yläpidetään siinä tehtävien välissä.
Tolle aliville voi helposti tehdä oman serverin omalla repolla. Sen saa aina tarvittaessa käyntiin awatsin kautta kun sillä halutaan pelata. Helposti voisi esim se maanantai olla aina ALIVE sessio.
Last edited by Bummeri on 13 Mar 2018, 16:38, edited 2 times in total.
Reason: 1
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi