Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Paavo »

Mietteitä sivusta seuranneelta:

- MM-toimintaa ei ole mielestäni tarpeeksi selkeästi määritelty, ja tästä syystä pelaajat eivät ehkä käyttäydy ja toimi näissä peleissä kovinkaan eri tavalla kuin esimerkiksi maanantain ja perjantain epävirallisissa. MM on varmaan osalla pelaajista vain yksi peli-ilta lisää jossa pelataan COOP tehtäviä.
- MM voisi hyötyä paremmasta profiloitumisesta ja organisoitumisesta. MM voisi pyöriä joko dynaamisten tehtävien pelaamisen ympärillä, tai esimerkiksi kampanjoiden ympärillä. Mielestäni toimintaan voisi yhdistää myös sen kuuluisan mentoroinnin, sekä strukturoidun palautteenannon esimerkiksi uusille johtajille.
- Jos olen ymmärtänyt oikein niin MM:ssä tavoitellaan semmoista pelaamista, joissa tehtäviä pelataan mahdollisimman kunnolla: Taktisesti, kärsivällisesti ja muutenkin asiallisesti. Itse olen sitä mieltä että tähän pitäisi pyrkiä kaikissa AFI peleissä, oli ne sitten epävirallisia pelejä tai ei, ja jos pelit ovat mitä tahansa muuta niin siihen on puututtava! Onko nyt tilanne se että virallisissa ja epävirallisissa peleissä meininki on niin villiä, että totisille pelaajille pitää perustaa omat pelit?
User avatar
jesteri
Posts: 145
Joined: 04 Jan 2015, 22:38

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by jesteri »

Mahtaako seuraavaa olla tarjolla millonka!?!
Failure is always an option!
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Castor »

Paavo wrote:Mietteitä sivusta seuranneelta:

- MM-toimintaa ei ole mielestäni tarpeeksi selkeästi määritelty, ja tästä syystä pelaajat eivät ehkä käyttäydy ja toimi näissä peleissä kovinkaan eri tavalla kuin esimerkiksi maanantain ja perjantain epävirallisissa. MM on varmaan osalla pelaajista vain yksi peli-ilta lisää jossa pelataan COOP tehtäviä.
- MM voisi hyötyä paremmasta profiloitumisesta ja organisoitumisesta. MM voisi pyöriä joko dynaamisten tehtävien pelaamisen ympärillä, tai esimerkiksi kampanjoiden ympärillä. Mielestäni toimintaan voisi yhdistää myös sen kuuluisan mentoroinnin, sekä strukturoidun palautteenannon esimerkiksi uusille johtajille.
- Jos olen ymmärtänyt oikein niin MM:ssä tavoitellaan semmoista pelaamista, joissa tehtäviä pelataan mahdollisimman kunnolla: Taktisesti, kärsivällisesti ja muutenkin asiallisesti. Itse olen sitä mieltä että tähän pitäisi pyrkiä kaikissa AFI peleissä, oli ne sitten epävirallisia pelejä tai ei, ja jos pelit ovat mitä tahansa muuta niin siihen on puututtava! Onko nyt tilanne se että virallisissa ja epävirallisissa peleissä meininki on niin villiä, että totisille pelaajille pitää perustaa omat pelit?
Itse uskoisin että osaltaan johtuu COOPin puutteesta, vanhojen pelaajien motivaation puutteeseen/perseilyyn, viikkopelien tasapaksuisuudesta ja osittain siitä että tahdotaan kokeilla jotain uutta.

olin itse 3kk tauolla, tulen takaisin, pelit millilleen samanlaisia kuin ennen, mutta enpä mitään erikoisempia odottanutkaan...

Itse toivon MM toiminnalta seuraavia =
1. Motivoituneita sekä osaavia pelaajia.
2. Uudenlaista pelaamista. (Liike taistelun aikana, komeat puna-armeijan rynnäköt)
3. Roolipelaamista .
4. Uuden tyyppisiä scenaarioita.

Olen valmis sitoutumaan MM:n kehittämiseen, MUTTA: Kentsu on ideoinut tämän konseptin = Minulle hänen mielipide painaa eniten.
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by madreizka »

Eilen ilmeisesti pelasitte tuon town patroolin, vai menikö se vaan siinä maanantaipelien yhteydessä?
Pelaajamäärä jäi alle 15 kun ei ollut AARää?
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by JoneKone »

Castor wrote: 2. Uudenlaista pelaamista. (Liike taistelun aikana...
Ite sanoisin, että se mitä tarvitaan nykyään AFI:ssa on tulta ja kommunikointia. Lähes joka ryhmässä jossa ollaan kävelty väijyyn niin porukka vetää maihin ja menee hiljaisiksi. Liike saataisiin kuntoon, kunhan RJ tietäisi mitä sotilaat näkevät.
Castor wrote: .... komeat puna-armeijan rynnäköt)
Sähän tiedät, ettei tämä ole enää nykypäivän mukaista taistelutapaa? ;) Paljon oppaissa puhutaan rynnäköistä ja niiden tehokkkuudesta, mutta meillä ei ehkä ole vielä siinä pisteessä AFI:ssa/Arma:ssa, että saataisiin hyvään rynnäkköön tarvittava tulimassa ja koordinointi aikaiseksi. Enemmän itse puhuisin taktisesta maltista. Mitä kokemus on opettanut on se, että aina kun edetään fiksusti tulta, tukea ja suojaa käyttäen ja malttaen niin silloin on yleensä edes puoliryhmä selvinnyt tehtävästä hengissa ja tavoite on ehkä jopa saavutettu. Rynnäköt puolestaan on yleensä loppunut about siihen ensimmäiseen syöksyyn. :) Maltin puute on omakohtainen heikkous, mutta pikkuhiljaa oppii ehkä senkin.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Castor »

JoneKone wrote:...
- Tarkoitan ensimmäisessä sitä että Joukkue pystyisi johdetusti esim koukkaamaan vihollisen kylkeen kesken taistelun (1-2 ryhmäää pitää, loput lähtee koukkaamaan => Myönnän että lähes aina ei ole toimiva taktiikka mutta monissa tilanteissa voisi oikeesti auttaa!

- Ja puna-armeijan rynnäköitä koska..... Its fun! :D

Aina ei ole pakko käyttää "tämän päivän" hyväksyttyjä temppuja, itse asiassa minä aina petyn kun talibaani tai Iraki joukkueen johtaja päättää käyttää Amerikkalaisia HC taktiikoita paljon realistisemman (kröh, korjaan immersiivisen) vaihtoehdon sijaan, ymmärrän ettei se ole mahdollista TvTssä (aina) mutta COOP MM-mähinöissä on suorastaan ajattelematonta tehdä noin.

TL;DR: Neukku armeijan rynnäköt on immersiivisiä ja komeita! 8-) (kunhan sen tekee kasari neukut ;) )
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Scottz »

Castor wrote:Uudenlaista pelaamista. (Liike taistelun aikana, komeat puna-armeijan rynnäköt)
Vielä kun päästäisiin eroon siitä, että osa JJ:sta hajauttaa joukkueen hyökkäyksen 1-3 kilometrin leveydelle, jolloin ryhmän liike pysähtyy totaalisesti ensimmäiseen kosketukseen. Toinen on A&D -tehtävät 1:1 -ratiolla (koskee myös COOPeissa murtopisteen läheisyydessä olevia AI-taistelijoita, jos ei assetteja), koska puolustajalla on useimmiten etu hyökkääjään nähden, jolloin "tulen ja liikkeen" -periaate jää taka-alalle.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Castor »

Scottz wrote:...
Totta, valitettavasti silloin kun ratio ON kunnossa ei JJ muuta taktiikkaansa vaan etenee kosketukseen & odottaa kunnes omat tai vihollinen on kuollut.

=> Meillä on aivan järkyttävän passiivinen taistelutyyli, reaktiivisuuteen tulisi panostaa. vai onko eriäviä mielipiteitä :?:
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by JoneKone »

Castor wrote:
Scottz wrote:...
Totta, valitettavasti silloin kun ratio ON kunnossa ei JJ muuta taktiikkaansa vaan etenee kosketukseen & odottaa kunnes omat tai vihollinen on kuollut.

=> Meillä on aivan järkyttävän passiivinen taistelutyyli, reaktiivisuuteen tulisi panostaa. vai onko eriäviä mielipiteitä :?:
En sanoisi pelityylimme passiiviseksi, mutta ehkä hieman suoraviivaiseksi. Luovuus ja sopeuttumiskyky ehkä puuttuu jossain määrin. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että jos niitä tietoja kentältä tulee, että nyt homma ei mene putkeen niin johto voisi tosiaan miettiä mikä se plan B on (tai vielä paremmin määritellä sellaista löyhästi jo briifissä?). Uskon, että tähänkin pikkuhiljaa tulee parannusta kun meidän JJ:ille tulee lisää kokemusta. Jos verrataan muihin niin tykkäsin esim. MI48 suunnitelmasta part2 tehtävässä viime eventissä. Bradelyt haluttiin käyttää joukkojen jatkuvaan liikutteluun joustavassa puolustuksessa. Tälläistä ajatusta en ole mielestäni kuullu afi:in peleissä? Tosin niiden suunnitelma kaatui tosiaan sitten kun ryssivät vaunusa ihan omatoimisesti.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Scottz »

JoneKone wrote:Jos verrataan muihin niin tykkäsin esim. MI48 suunnitelmasta part2 tehtävässä viime eventissä. Bradelyt haluttiin käyttää joukkojen jatkuvaan liikutteluun joustavassa puolustuksessa.
Kuitenkin vaunut olivat aivan etulinjassa (ymmärtääkseni koukkaamassa selkään) ja komppanian pääosat muodostivat Maginot-linjan VT5:n varrelle.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Post Reply