Crusader Kings 2 Multiplayer?

User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: Crusader Kings 2 Multiplayer?

Post by JP-9000 »

TheTaltsi wrote:Selkeästi on kyllä kiinnostusta, onko kukaan ennen pelaillu multina ja jopa hostaillu?
Juu. Oon pelannut CK2:sta viitisensataa tuntia ja varmaan enemmän moninpelinä kuin yksinpelinä. Erittäin lystiä touhua. Me ollaan pelailtu sellaisella 3-4 pelaajan porukalla. Yleensä aloitetaan silleen, että jokainen ottaa alussa yhden herttuakunnan/kreivikunnan ja sitten se kuka ekana ehtii kunkuksi asti vasallisoi toiset. Sitten yritetään yhdessä vallata maailma ja hajoillaan mongooleihin sekä HRE:hen. En tiedä kuinka hyvin tuo sitten toimii jos pelataan toisiaan vastaan, kun tuolla cooppimeiningilläkin varmaan puolet peliajasta kuluu pause päällä kun yhden pitää säätää jotain ja voisin kuvitella, että taistelut on ihan helvettiä kahden ihmispelaajan välillä. Lisäksi moninpelissä ei pysty käyttämään kovin suuria pelinopeuksia koska clientit alkavat mennä pois syncistä. Kaikki tämä johtaa siihen, että multipleijeri on varsin hidasta ja yhdessä kokopelissä menee helposti joku sata tuntia (4 realz). Tosin eipä tuota mikään pakko ole sinne 1444 asti pelata. Yleensä maailma on oleellisilta osin valloitettu jo kauan ennen sitä ja loppupeli on sitten vaan tylsää rebelien jahtaamista.

Mutjoo, kiinnostusta löytyy. Voisin ehkä hostaillakin kun mulla on kaikki delsut (tuosta humblebundlen setistä puuttuu ainakin tuo toisiksi uusiksi delsu Charlemagne ja uusin Way of Life) ja suht nopea netti. CK2:ssa tosiaan riittää kun hostilla on delsut.

ps. jos yhtään nuo grand strategyt kiinnostaa, niin suosittelen lämpimästi nappaamaan myös Europa Universalis IV:n. Hyvin samantyyppinen kuin CK, mutta painottuu vähän eri juttuihin ja myöhempään ajanjaksoon maailmahistoriassa.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Crusader Kings 2 Multiplayer?

Post by TheTaltsi »

Kuulostaa hyvältä JP jos vaan haluat hostata niin passaa mulle. Itse meinasin kans samanlaista settiä että jokainen ottaa vain kreivin max aluksi. Voitaisiin miettiä että otetaan 4+ kuningaskuntaa alueeksi missä kaikki aloittaa, mutta mun mielestä ei pakotettaisi mitenkään pelaajia pelaamaan COOP meiningillä että ihan rauhassa keskenään voi juonia ja sotia
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Crusader Kings 2 Multiplayer?

Post by TheTaltsi »

Miltä kuulostaisi Perjantaina klo 18:00 eteenpäin aloittelut tälle CK2 pelille?
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: Crusader Kings 2 Multiplayer?

Post by Junnu99 »

TheTaltsi wrote:Miltä kuulostaisi Perjantaina klo 18:00 eteenpäin aloittelut tälle CK2 pelille?
+11111
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
User avatar
Alde
Posts: 18
Joined: 20 May 2014, 17:10
Location: Helsinki

Re: Crusader Kings 2 Multiplayer?

Post by Alde »

CK2:n multiplayerii on kyl halunnu jo pitkään kokeilla. Meitsi vois olla messissä kans jos vaan nyt ajat osuu kohdalleen.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Crusader Kings 2 Multiplayer?

Post by TheTaltsi »

Näin alustavasti oon suunnitellu että joka viikko kerran pelattaisiin (voidaan toki pelata enemmänkin jos kaikille sopii) ja varatut päivät olisivat Tiistai ja Perjantai. Faktahan on että aina ei kaikki voi päästä, kyllä AI hoitaa sen verran hyvin hommansa että jos et aivan retuperälle valtakuntaa jätä niin AI pitää kulissit pystyssä seuraavan pelikerran ajan
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Crusader Kings 2 Multiplayer?

Post by TheTaltsi »

viewtopic.php?f=28&t=747

Lisäilin tuleviin pelitapahtumiin
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Rex
Posts: 23
Joined: 11 Jan 2016, 20:54
Location: Oulu

Re: Crusader Kings 2 Multiplayer?

Post by Rex »

Vieläkö on pelit pystyssä? Jos ei niin alotettaisko uusi kampanja viikinki- tai frankkiajalta. Pakanoina, koska ryöstöretket. Rooma tuhkaksi jne...
Cum Rex, pro patria, ad victoriam
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Crusader Kings 2 Multiplayer?

Post by TheTaltsi »

Eipä ole ollut pelit pitkään aikaan pystyssä. Itse piti luovuttaa intin takia homma pois, mutta jos joku olisi valmis hostaamaan peliä ym niin mukaan voin tulla
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: Crusader Kings 2 Multiplayer?

Post by Trade »

Tarvitaan joku hostaamaan jolla on mahdollisimman monta DLC:tä.
Post Reply