DIY Arduino head tracker

User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Castor »

Cpl Honkonen wrote:Tässä nyt mitä on tullut pelattua kyseiselllä härpäkkeellä on kokemus ollu suurimmaksi osaksi positiivinen. Lentäminen toimii paremmin, autoista näkee, pystyy härväämään ympäristöä samalla kun tekee muuta.

Ainoa ongelma on se ettei nollaus (center) toimi suoraan pelistä kun pelaa nettipelejä. ETS2 ja arma toimii kun ei ole netissä mutta arma netissä jotenkin epämääräisesti estyy se nollaus. Joudun siis alttäpäämään pelistä open track josta saan sen nollattua. Joltain ratkaisu tähän niin annan täydet pojot.
Kokeile jotain muita nappeja, itellä toimii oikein hyvin toi F1
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Cpl Honkonen »

Oon kokeillu jo useempaa näppäintä. Sama toiminta aina. Jotenkin johtuis siitä että se on taustalla niin ei toimi, mutta se toimii kuitenni yksin pelatessa.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Nummi »

Onko sinulla käytössä "Borderless Window" vai "Fullscreen"?

Itsellä useimmiten "Borderless Window". Joskus törmäsin samaan ongelmaan, korjaantui itsestään enkä muista mikä aiheutti.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Erkkipooka
Posts: 31
Joined: 24 Apr 2015, 09:20

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Erkkipooka »

Tossa viimesimmässä Opentrackin 2.3 rc21:ssä on päivitetty noita shortcut-ominaisuuksia. Sillä vois kokeilla..
Hapankaali
Posts: 2
Joined: 25 Nov 2015, 11:12

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Hapankaali »

Yritin rakennella laitteen ErkkiPookan linkittämien ohjeiden mukaan. Nyt kävi kuitenkin niin että kalibrointi vaiheessa saan kyllä lukemia laitetta heilutellessa ja laite tekee myöskin ihan siistiä käppyröitä(kalibrointi softassa). Mutta kun yritän saada laitetta toimimaan Opentrackerissä tai facetrackernoirissa niin ei reagoi mihinkään.
Ajuri on asennettu, oikea COM-portti on valittu ja käytössä on hatrit arduino plugini. Vaikuttaisi nyt siltä että tiedot eivät välity hatrit plugariin, olisiko mitään vinkkejä?
Käyttöjärjestelmänä Windows 10, mutta testasin pikaisesti myös Windows 7 (win7 asensin vain opentrackerin ja ajurin).
Erkkipooka
Posts: 31
Joined: 24 Apr 2015, 09:20

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Erkkipooka »

Onko kalibroinnin jälkeen ajettu träkkäyssofta sisään?
Hapankaali
Posts: 2
Joined: 25 Nov 2015, 11:12

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Hapankaali »

Erkkipooka wrote:Onko kalibroinnin jälkeen ajettu träkkäyssofta sisään?
Voi olla että olen tehnyt sen väärin päin. Ensin ajanut sen DIY_headtracker.ino -tiedoston sisälle ja sitten tehnyt niitä calibrointi juttuja. Olen kyllä toisaalta kokeillut jo pari kertaa, että voisi olla mahdollista niinkin että olen vahingossa tehnyt ikään kuin oikeassa järjestyksessä. En voi kokeilla tänään, sillä unohdin laitteen töihin kokeillessani sitä töissä. Pitää tesmiä huomenna.
Erkkipooka
Posts: 31
Joined: 24 Apr 2015, 09:20

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Erkkipooka »

Hapankaali wrote: Voi olla että olen tehnyt sen väärin päin. Ensin ajanut sen DIY_headtracker.ino -tiedoston sisälle ja sitten tehnyt niitä calibrointi juttuja. Olen kyllä toisaalta kokeillut jo pari kertaa, että voisi olla mahdollista niinkin että olen vahingossa tehnyt ikään kuin oikeassa järjestyksessä. En voi kokeilla tänään, sillä unohdin laitteen töihin kokeillessani sitä töissä. Pitää tesmiä huomenna.
Joo eli oleellista on huomata, että kalibrointia ja itse träkkäystä varten pitää olla eri softa sisällä.
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Cpl Honkonen »

Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
aekki
Posts: 14
Joined: 05 Dec 2014, 21:51

Re: DIY Arduino head tracker

Post by aekki »

En tiedä miten muilla on pelittäny mutta itsellä alkanut tekemään tuo träkkeri sitä että Alaspäin katsoessa kääntää myös oikealle sekä sivuille katsottaessa hieman aina vääntää takasinpäin, toki voi johtua myös huonosta kalibroinnista, kuulokkeista tms. häiriötä aiheuttavasta laitteesta...itsellä esim jos träkkerin vie saitekin X55 tikun viereen niin alkaa heittämään reivimooveja.
Post Reply