Coopit viikkopeleissä
Re: Coopit viikkopeleissä
Tämän illan cooppi oli sitä mitä tuon pitäisi olla. Aikaa meni n. 2,5h, slottaus, tehtävän valinta ja briiffaus vei 30min, safe start + liikkeellelähtö 20min. Mahtava meininki oli komppanian johtajan näkökulmasta, vaikka koko tehtävän olinkin basessa ohjaamassa respoja ja suunnittelemassa paskaa. Oli hauska huomata, että tuo respa ja medevac-ketjut toimivat ja toimittivat täydennyksiä hyvin takaisin.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Re: Coopit viikkopeleissä
Jos sitä minäkin toisin superlatiivissa tulevat mielipiteeni pöytään:
Eilisissä viikkopeleissä (18.2) pelattiin ensimmäisenä tehtävänä CO77 tehtävä, joka oli jossain vaiheessa melkein täynnä. Tehtävään oli Tono tehnyt ja valmiin komppanian toimintasuunitelman ja tehnyt markkerit valmiiksi. Tämä järjestely toimi oikein hyvin. Koska tehtävässä oli MEDIVAC, oli kopteriliikenne tukikohdan ja rintaman välillä jatkuvaa, joten "ai ne pelit alkokin tasalta eikä puol kasilt"-ihmiset pääsi mukavasti kentälle. Tämäkin oli oikein toimivaa. Tehtävässä oli mahtavalla tavalla onnistunut hidas tempo, joten suunitelmat pysyi kasassa ja tappioita ei oikeastaan tullut nimeksikään. Ainoastaan viimeiselle "extempore"-kohteelle iskettäessä homma meni päin mäntyä, kun se suoritettiin perinteikkäällä AFI-taktiikalla: 1min suunnittelua, turpaan tuli, uutta tehtävää -tyylillä.
Mitä performanssiin, joka tuntuisi olevan iso ongelma isommissa COOPeissa, ei omalla kohdallani tullut mitään ongelmia vastaan. Tehtvässähän oli käytössä spawni scripti, joka spawnasi AIta vain sinne, missä oli myös pelaajat. Tuntui pitävän performanssin hyvänä, eli toimi hyvin.
Omasta mielestäni näen ongelman isoissa Coopeissa vain siinä, että eilisen spawni scriptin tai OSAAVAN Zeuksen puutteen takia raudassa riitä teho. Porukalla on myös jokin omituinen paradoksi korvien välissä, kun tehtävää ennnen ja jälkeen huudetaan RAUHALLISTA suunnittelua ja tehtävässä itketään, kun ei olla CallOfDudy -tyylisessä hektisessä CQB taistelussa koko tehtävän ajan. Jahka porukka alkaa sietämään sitä, että välillä saattaa päästä siihen osastoon, joka suojaa joukkueen haavoittuneiden evakuointipaikkaa vihollisen mahdolliselta hyökkäykseltä, jota ei sitten välttämättä tulekkaan, alkaa noiden pitkien cooppien viikkopeli suosiokin saamaan taas tuulta purjeisiin.
Eilisissä viikkopeleissä (18.2) pelattiin ensimmäisenä tehtävänä CO77 tehtävä, joka oli jossain vaiheessa melkein täynnä. Tehtävään oli Tono tehnyt ja valmiin komppanian toimintasuunitelman ja tehnyt markkerit valmiiksi. Tämä järjestely toimi oikein hyvin. Koska tehtävässä oli MEDIVAC, oli kopteriliikenne tukikohdan ja rintaman välillä jatkuvaa, joten "ai ne pelit alkokin tasalta eikä puol kasilt"-ihmiset pääsi mukavasti kentälle. Tämäkin oli oikein toimivaa. Tehtävässä oli mahtavalla tavalla onnistunut hidas tempo, joten suunitelmat pysyi kasassa ja tappioita ei oikeastaan tullut nimeksikään. Ainoastaan viimeiselle "extempore"-kohteelle iskettäessä homma meni päin mäntyä, kun se suoritettiin perinteikkäällä AFI-taktiikalla: 1min suunnittelua, turpaan tuli, uutta tehtävää -tyylillä.
Mitä performanssiin, joka tuntuisi olevan iso ongelma isommissa COOPeissa, ei omalla kohdallani tullut mitään ongelmia vastaan. Tehtvässähän oli käytössä spawni scripti, joka spawnasi AIta vain sinne, missä oli myös pelaajat. Tuntui pitävän performanssin hyvänä, eli toimi hyvin.
Omasta mielestäni näen ongelman isoissa Coopeissa vain siinä, että eilisen spawni scriptin tai OSAAVAN Zeuksen puutteen takia raudassa riitä teho. Porukalla on myös jokin omituinen paradoksi korvien välissä, kun tehtävää ennnen ja jälkeen huudetaan RAUHALLISTA suunnittelua ja tehtävässä itketään, kun ei olla CallOfDudy -tyylisessä hektisessä CQB taistelussa koko tehtävän ajan. Jahka porukka alkaa sietämään sitä, että välillä saattaa päästä siihen osastoon, joka suojaa joukkueen haavoittuneiden evakuointipaikkaa vihollisen mahdolliselta hyökkäykseltä, jota ei sitten välttämättä tulekkaan, alkaa noiden pitkien cooppien viikkopeli suosiokin saamaan taas tuulta purjeisiin.
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Re: Coopit viikkopeleissä
Se viimeinen hyökkäys kusi kahdesta syystä. Bravon LZ oli vihollisen vaunun päällä joka oli merkitty karttaan, mutta ei oltu tiedusteltu. Toiseksi koska AI Cachetus purkautui aivan liian myöhään ja ainoastaan JV saavuttua alueelle. Bravo kuoli käytännössä noihin kahteen syyhyn ja tästä syystä voidaan sanoa että peliteknisesti tuo Cachetus ei toiminut hyvin. Performanssi kyllä, mutta muuten ei.urkkifdf wrote:Ainoastaan viimeiselle "extempore"-kohteelle iskettäessä homma meni päin mäntyä, kun se suoritettiin perinteikkäällä AFI-taktiikalla: 1min suunnittelua, turpaan tuli, uutta tehtävää -tyylillä.
Tuntui pitävän performanssin hyvänä, eli toimi hyvin.
Niinkuin arska sanoi. Huollossa pitäisi olla vain humalaisia.Omasta mielestäni näen ongelman isoissa Coopeissa vain siinä, että eilisen spawni scriptin tai OSAAVAN Zeuksen puutteen takia raudassa riitä teho. Porukalla on myös jokin omituinen paradoksi korvien välissä, kun tehtävää ennnen ja jälkeen huudetaan RAUHALLISTA suunnittelua ja tehtävässä itketään, kun ei olla CallOfDudy -tyylisessä hektisessä CQB taistelussa koko tehtävän ajan. Jahka porukka alkaa sietämään sitä, että välillä saattaa päästä siihen osastoon, joka suojaa joukkueen haavoittuneiden evakuointipaikkaa vihollisen mahdolliselta hyökkäykseltä, jota ei sitten välttämättä tulekkaan, alkaa noiden pitkien cooppien viikkopeli suosiokin saamaan taas tuulta purjeisiin.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Coopit viikkopeleissä
Kyllä minulle kerrottiin, että siellä vaunumerkillä "x2" olisi kaksi tuhottua vaunua, ennen kuin merkkasin lZ:n niiden päälle.Bummeri wrote: Se viimeinen hyökkäys kusi kahdesta syystä. Bravon LZ oli vihollisen vaunun päällä joka oli merkitty karttaan, mutta ei oltu tiedusteltu. Toiseksi koska AI Cachetus purkautui aivan liian myöhään ja ainoastaan JV saavuttua alueelle. Bravo kuoli käytännössä noihin kahteen syyhyn ja tästä syystä voidaan sanoa että peliteknisesti tuo Cachetus ei toiminut hyvin. Performanssi kyllä, mutta muuten ei.
Jos tällaisia saataisiin pelattua yksi viikossa niin jes. Eilisen perusteella sitä alkoi muistamaan miksi Coopit olivat vielä A2 aikaan paaljon lähempänä sydäntä. Mutta halutaanko yhteisössä käyttää jokaisissa viikkopeleissä 2,5-3h yhden tehtävän suorittamiseen?
Olen vahvasti sitä mieltä, että täysin erilaista pelityyliä vaativa tehtävä vaatii yksinkertaisesti sille tarkoitetun ajan ja paikan.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Re: Coopit viikkopeleissä
Nyt kun kerta täällä eilisestä coopista jauhetaan niin tuonpa esille omia ajatuksia AH-6 co-pilotin paikalta..
Meille annettiin briiffissä tehtäväksi tiedustella LZ, jonka jälkeen koko tehtävän aikana ei tullut ainuttakaan käskyä. Huudeltiin kyllä välillä ilmaverkkoon että tarttisko tehdäkki jotain, mutta yleensä vastaukset oli luokkaa "otetaan selvää" ja sen jälkeen koko asia unohtu..
Havaittiin kyllä itsekkin välillä vihollista joihin oltaisiin voitu vaikuttaa mutta koska käskyä/lupaa vaikuttaa ei kuulunut kielsin Raimoa avaamasta tulta koska eihän ilma nyt aivan niin omatoimisesti voi toimia..
Oliko ilmatuelle määrätty lainkaan vastuuhenkilöä vai mikä ihme tuossa kusi noin pahasti?
Minkä takia tehtäviin laitetaan ilmatukea/scouttikopuja jos niitä ei osata/jakseta käyttää?
Seurauksenahan oli että toteutettiin koko tehtävän ajan omatoimista ilmatiedustelua koska mitään muutakaan käskyjä ei kukaan osannut antaa ja kuoltiin hiljalleen pois satunnaisessa vihollistulessa ilman että kukaan muisti meidän olemassaoloa..
Tehtävä kuulemma oli ihan hyvä, mutta itelle tuo oli kyllä 0/5 kokemus..
Meille annettiin briiffissä tehtäväksi tiedustella LZ, jonka jälkeen koko tehtävän aikana ei tullut ainuttakaan käskyä. Huudeltiin kyllä välillä ilmaverkkoon että tarttisko tehdäkki jotain, mutta yleensä vastaukset oli luokkaa "otetaan selvää" ja sen jälkeen koko asia unohtu..
Havaittiin kyllä itsekkin välillä vihollista joihin oltaisiin voitu vaikuttaa mutta koska käskyä/lupaa vaikuttaa ei kuulunut kielsin Raimoa avaamasta tulta koska eihän ilma nyt aivan niin omatoimisesti voi toimia..
Oliko ilmatuelle määrätty lainkaan vastuuhenkilöä vai mikä ihme tuossa kusi noin pahasti?
Minkä takia tehtäviin laitetaan ilmatukea/scouttikopuja jos niitä ei osata/jakseta käyttää?
Seurauksenahan oli että toteutettiin koko tehtävän ajan omatoimista ilmatiedustelua koska mitään muutakaan käskyjä ei kukaan osannut antaa ja kuoltiin hiljalleen pois satunnaisessa vihollistulessa ilman että kukaan muisti meidän olemassaoloa..
Tehtävä kuulemma oli ihan hyvä, mutta itelle tuo oli kyllä 0/5 kokemus..
Re: Coopit viikkopeleissä
Joukkueille oli mielestäni tehty selväksi, että AH oli ilmatukena. Nyt kun mietin niin eipä sitä tosiaan kukaan tainnut missään vaiheessa pyytää.FT_ wrote:Nyt kun kerta täällä eilisestä coopista jauhetaan niin tuonpa esille omia ajatuksia AH-6 co-pilotin paikalta..
Meille annettiin briiffissä tehtäväksi tiedustella LZ, jonka jälkeen koko tehtävän aikana ei tullut ainuttakaan käskyä. Huudeltiin kyllä välillä ilmaverkkoon että tarttisko tehdäkki jotain, mutta yleensä vastaukset oli luokkaa "otetaan selvää" ja sen jälkeen koko asia unohtu..
Havaittiin kyllä itsekkin välillä vihollista joihin oltaisiin voitu vaikuttaa mutta koska käskyä/lupaa vaikuttaa ei kuulunut kielsin Raimoa avaamasta tulta koska eihän ilma nyt aivan niin omatoimisesti voi toimia..
Oliko ilmatuelle määrätty lainkaan vastuuhenkilöä vai mikä ihme tuossa kusi noin pahasti?
Minkä takia tehtäviin laitetaan ilmatukea/scouttikopuja jos niitä ei osata/jakseta käyttää?
Seurauksenahan oli että toteutettiin koko tehtävän ajan omatoimista ilmatiedustelua koska mitään muutakaan käskyjä ei kukaan osannut antaa ja kuoltiin hiljalleen pois satunnaisessa vihollistulessa ilman että kukaan muisti meidän olemassaoloa..
Tehtävä kuulemma oli ihan hyvä, mutta itelle tuo oli kyllä 0/5 kokemus..
Käsittääksen koko tehtävä oli testailua kaikilta osa-alueiltaan, joten voimasuhteet ja tuo respasysteemi olivat mitä olivat. Seuraavaa isoa, koko illaan cooppia varten opittiin paljon.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Re: Coopit viikkopeleissä
Teidät oli alistettu A-joukkueelle, muistaakseni, mutta inhimilliset rahkeet loppu, kun neljä radiota huusi 2h putkeen molempiin korviin.FT_ wrote:Nyt kun kerta täällä eilisestä coopista jauhetaan niin tuonpa esille omia ajatuksia AH-6 co-pilotin paikalta..
Meille annettiin briiffissä tehtäväksi tiedustella LZ, jonka jälkeen koko tehtävän aikana ei tullut ainuttakaan käskyä. Huudeltiin kyllä välillä ilmaverkkoon että tarttisko tehdäkki jotain, mutta yleensä vastaukset oli luokkaa "otetaan selvää" ja sen jälkeen koko asia unohtu..
Havaittiin kyllä itsekkin välillä vihollista joihin oltaisiin voitu vaikuttaa mutta koska käskyä/lupaa vaikuttaa ei kuulunut kielsin Raimoa avaamasta tulta koska eihän ilma nyt aivan niin omatoimisesti voi toimia..
Oliko ilmatuelle määrätty lainkaan vastuuhenkilöä vai mikä ihme tuossa kusi noin pahasti?
Minkä takia tehtäviin laitetaan ilmatukea/scouttikopuja jos niitä ei osata/jakseta käyttää?
Seurauksenahan oli että toteutettiin koko tehtävän ajan omatoimista ilmatiedustelua koska mitään muutakaan käskyjä ei kukaan osannut antaa ja kuoltiin hiljalleen pois satunnaisessa vihollistulessa ilman että kukaan muisti meidän olemassaoloa..
Tehtävä kuulemma oli ihan hyvä, mutta itelle tuo oli kyllä 0/5 kokemus..
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Re: Coopit viikkopeleissä
Komppanian koon COOPssa on joukkueilla oltava RTO,
ok PSG voisi olla "RTOna" mutta itse käytän PSGtä yleensä toisen puolijoukkueen johtajana, osa porukasta käyttää PSGtä johonkin muuhun, esim: irroittaa tarkka-ampujat johtoryhmää ja laitaa PSGn alaisuuteen jne.....
Hyviä vinkkejä 10:lle jos on RTO ja komppanian päällikkö:
1. jätä komppanian verkon kuunteleminen täysin RTO hommaks, itse sitä ei kannata kuunnella koska RTOlle tulee tylsää ja sulla on aivan liikaa kuunneltavaa.
2. käske RTOta kirjoittamaan yleiset vihut/omat kartalle grouppiin,
näin jos sä oot käskemässä sillä hetkellä kun RTO saa viestin,
ei RTO unohda viestiä/häiritse päälle puhumalla
3. RTO voi laittaa Kajaarin päälle: Itse kuuntelet, RTO lähettää.
koska JJ tekee kuitenkin koko ajan jotakin eikä RTO oo ihan perseessä komppanian verkkoon tulee paljon "ALPHA, odota" tai "RALLI-1, ALPHA, lähetä/jatka" viestejä
Jos Komppanian viestinnän jättää RTO:den haltuun niin ei kyllä radiomiehillä oo tylsää,
komppanian komento ryhmän tasolla (jos assetteja ei oo miljoona) ei ole tarpeellista pitää RTO slottia.
ok PSG voisi olla "RTOna" mutta itse käytän PSGtä yleensä toisen puolijoukkueen johtajana, osa porukasta käyttää PSGtä johonkin muuhun, esim: irroittaa tarkka-ampujat johtoryhmää ja laitaa PSGn alaisuuteen jne.....
Hyviä vinkkejä 10:lle jos on RTO ja komppanian päällikkö:
1. jätä komppanian verkon kuunteleminen täysin RTO hommaks, itse sitä ei kannata kuunnella koska RTOlle tulee tylsää ja sulla on aivan liikaa kuunneltavaa.
2. käske RTOta kirjoittamaan yleiset vihut/omat kartalle grouppiin,
näin jos sä oot käskemässä sillä hetkellä kun RTO saa viestin,
ei RTO unohda viestiä/häiritse päälle puhumalla
3. RTO voi laittaa Kajaarin päälle: Itse kuuntelet, RTO lähettää.
koska JJ tekee kuitenkin koko ajan jotakin eikä RTO oo ihan perseessä komppanian verkkoon tulee paljon "ALPHA, odota" tai "RALLI-1, ALPHA, lähetä/jatka" viestejä
Jos Komppanian viestinnän jättää RTO:den haltuun niin ei kyllä radiomiehillä oo tylsää,
komppanian komento ryhmän tasolla (jos assetteja ei oo miljoona) ei ole tarpeellista pitää RTO slottia.
-
- Posts: 340
- Joined: 29 Jul 2013, 00:09
- Location: Keskimmäinen sormi
Re: Coopit viikkopeleissä
Komppaan castoria. Yksikään JJ/CO ei kanna tuota pitkää 241 rinnastettavaa reppua selässään. Aina on se viestimies juoksemassa perässä. Sekä se vie tosissaan huomiota sen joukkueen johtamisesta. Huomattu juttu.
“If you don’t have enough artillery, quit.”
– General Richard Cavasos
"Kylmä, nälkä ja väsymys ovat siviilin harhaluuloja, sotilas tuntee puutetta ainoastaan ampumatarvikkeista."
– General Richard Cavasos
"Kylmä, nälkä ja väsymys ovat siviilin harhaluuloja, sotilas tuntee puutetta ainoastaan ampumatarvikkeista."
Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute
Ottaa aikalailla päähän tuo tyyli millä tehtävät valitaan. Ensin sanotaan että ei ole huutoäänestys, sitten sanotaan että äänestys ei toimi ja sen jälkeen joku huutaa että pelataan coop, vaikka tvt:tä jo toivottu aikaisemmin. Omasta mielestä nuo coopit voisi jättää sinne loppuillan peleihin ja alkuillasta paukuttaa niin kauan tvt:tä kuin porukkaa riittää tai vaihtoehtoisesti saada oikeasti sitä demokratiaa tuohon tehtävänvalintaan.