Coopit viikkopeleissä

User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Tonto- »

Mutta mitä se tunnin kestävä CO90 tarjoaa, mitä TVT90 ei tarjoa? Tunnin kestävässä tehtävässä ei mielestäni mitään muuta kuin yhden hyökkäyksen botteja vastaan.

Minusta kun homman nimi coopeissa kuitenkin on joukossa toimiminen ja sen immersion vaaliminen. Toki hommaa voidaan aina suoraviivaistaa tuollaiseen eilenkin nähtyyn putkeen, mutta verrattuna tvt-tehtävään se on sisällöltään aivan järjettömän kuiva ja ehkä nuo jopa siksi karkoittaa pelaajia coop-tehtävistä.

Coop on täysin varteenotettava pelimuoto viikkopeleissä, kun pelaajia on alle 60.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Castor »

Tonto- wrote:1. lause
COOP antaa:
- pidempiä tulitaisteluita
- useammille pelaajille pidemän elin ajan pelissä => enemmän pelaamista, vähemmän istumista.
- Isomman koon taisteluita (ainakin teoriassa)
- Uskalletaan käyttää koulutuksen kautta saatuja uusia taktiikoita/kykyjä/menetelmiä
Tonto- wrote:2. lause
Tässä olen suurimmalta osalta samaa mieltä, PAITSI: "...verrattuna tvt-tehtävään se on sisällöltään aivan järjettömän kuiva..."

Eli siis putki taistelu on kuiva vai COOP on kuiva?

JOS COOP: Ehkä pelaat vaan cooppeja väärin? Itelleni ei ole COOP millään tasolla kuivempi.

JOS PUTKI: joo eli komppanian koon taistelussa se ongelma muodostuu lähinnä komppanian päällikölle, joka on se 1,5% pelaajista.. mun mielestä tosi hyvä trade off, Muuten taistelu on aika pitkälti mitä ylempi johtaja käskee, RJnä kokemus toi oli aika perus.

Vedettiinköhän tässä nyt vähän liian kovat pultit kun aapee vähän huuteli? itse kuulin pelaajilta että oli ihan jees tehtävä...
Tonto- wrote:3. lause
COOP on täysin varteenotettava pelimuoto milloin tahansa, kunhan se on optimoitu kunnolla = sama TVTssä

Mun mielestä on tosi mielenkiintoista että kehitystiimin keskutelussa on näillä näkymin SOVITTU asiasta, ja täällä julkisesti tullaan huutelemaan vastaan.

Tiedän että kuulostaa aika perus "EI MUUTETA MITÄÄN, ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ" kommentilta, mutta eikö nää pelit oo menny hyvin? eilinen iso cooppi meni hyvin, samoin meni TVTt, jotakuta taas vitutti kun "en päässy pelaa mun lempparii, yhyy" (mitä olen itsekkin tehnyt) ja niin tulee aina ihmiset huutelemaan.

Ja jos olette eri mieltä niin eikö keharit oo jo ottanut askelia tilanteen muuttamiseksi? Seurataan niitä ja katsotaan miten käy.

Jos sekään ei kelpaa niin ottakaa kehareihin yhteyttä ja pyytäkää yhteisön äänestystä asiasta, vissiin just tällästen takia valittiin demokraattinen järjestelmä AFIin

TÄSTÄ LÄHTIEN COOPpi VIHA JA RAKKAUS TONNE OIKEALLE PAIKALLEEN: viewtopic.php?f=44&t=640
Mekin voimme jatkaa siellä keskusteluamme tonto.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Nummi »

Miten cooppeja voi pelata "väärin" :D
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
LoranM
Posts: 148
Joined: 04 Mar 2014, 22:53

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by LoranM »

Paavo wrote:Se mitä keharipalaverissa itse ehdotin ja käsittääkseni sovimmekin että kokeiltaisiin komppaniatason COOP tehtävissä:

- Oman komppanian aloitus ns. lähtökynnykseltä, eli kaikki turhat siirtymiset pois (säästää aikaa).
- Tehtävien toiminta-alue tarpeeksi tiivis, ettei komppaniaa tarvitse levittää useiden kilometrien alueelle.
- Tehtäviin mieluusti yksi ja selkeä objektiivi. Ei siis mitään kolmen kylän valtaustehtäviä, vaan yritetään saada yksi iso rähinä useiden pienien rähinöiden sijaan.
PAAVO
Tehtävä jonka pelattiin eilen oli juuri näiden mittareiden mukaan tehty. Alotus oli lähtökynnyksellä, toimintaalue oli todella tiivis ja oli pelkästään yksi objektiivi. Tehtävässä ei myöskään ollut perfomansi ongelmia ja oli Clienteille toimiva.

Silti kaikki porukka ei ole tyytyväisiä ja löytää valituskohteita. Tässä yhteisössä on selvästi äänekäs TVT:n puolesta puhuva ryhmä joka kritisoi COOP tehtäviä olkoot se sitten minkälainen tahansa.

Se mitä sinä PAAVO kerroit vuoden ensimmäisessä yhteisökokouksessa UO:n kokemuksistasi, että kun yhteisöt on kasvanut määrätyn kokoiseksi ne on kaatunut sisäisiin riitoihin.

TÄSSÄ on nyt ainesta semmoiseen riitaan. Meidän täytyy löytää jokin ratkaisu siihen miten toimitaan ettei porukka katkeroidu ja ala haajaantua tai porukoitua.

Yhteisön periaatteet on kuitenkin säilytettävä ja kuolemanisku tälle yhteisölle olisi siirtyä arvohiearkiaan tai pelkästään yhden pelimuodon pelaamiseen.

Itse nautin kummastakin pelimuodosta.
Yhdyn Paavo sinun ehdotukseesi Kompaniantason coopeista jossa on edeltä määärätty johtaja joka on valmiiksi tehnyt suunnitelman.
TONTON ehdotus että jätetään Coopit pelamaatta viikkopeleissä jos ei etukäteen ole valittuna johtajaa ja tehtävää on ehkä hyvä.

Eli yhdyn siihen että pelataan pelkästään komppaniatason Cooppia silloin kun johtaja ja tehtävän suunnittelu on jo valmiiksi tehtynä ennen viikkopeliä. Jos ei kukaan sitä ole tehnyt jätetään Iso Cooppi pelaamatta.


'One for All – All for One' - Alexandre Dumas
"In any moment of decision, the best thing you can do is the right thing,
the next best thing is the wrong thing, and the worst thing you can do is nothing."

-Theodore Roosevelt
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: Coopit viikkopeleissä

Post by Tonto- »

Castor wrote: Eli siis putki taistelu on kuiva vai COOP on kuiva?
Tunnin kestävä coop-tehtävä ei tarjoa mitään, mitä tunnin kestävä tvt ei tarjoaisi. Jos ai:ta hyökätään ns. jalkaväkikomppanialla, on lopputulos täysin sama kuin perus A&D tvt:ssä. Tunnin aikana käydään yksi taistelu.

Cooppeja pitäisi lähestyä niin, että niissä saataisiin sitä aselajien välistä yhteistyötä aikaiseksi. Että siinä olisi jotain muutakin, kuin sitä samaa mitä tvt:ssäkin. Sen myötä myös tavoitteiden tulisi olla moniulotteisempia ja kun tällaista settiä aletaan suunnittelemaan ja toteuttamaan, se vie aikaa. Tällaiset tehtävät ovat aivan liian aikaa vieviä perus viikkopeleihin ilman varoitusaikaa ja valmistautumista.
Castor wrote: JOS COOP: Ehkä pelaat vaan cooppeja väärin? Itelleni ei ole COOP millään tasolla kuivempi.
Enpä koe pelaavani väärin, mutta välillä kyllä käyttäväni aikaa väärin. Tällä hetkellä tilanne tuntuu siltä, kuin cooppeja pelattaisiin vain, koska joskus pelattiin tvt:täkin samanlaisessa tilanteessa. Nykyinen tilanne on täysin sama kuin A2 aikaan. Silloisilla pelaajamäärillä tvt ei vaan toiminut, kuin tyyliin eventtipohjaisesti. Nyt kolmosessa on täysin sama tilanne.
Castor wrote: Mun mielestä on tosi mielenkiintoista että kehitystiimin keskutelussa on näillä näkymin SOVITTU asiasta, ja täällä julkisesti tullaan huutelemaan vastaan.
Nykyiseen tilanteeseen ollaan yritetty sopeutua tehtävien ja käytäntöjen kautta, mutta "ongelma" ei ole korjaantunut. Olen suunnitellut ainakin kolme viikkopelien ensimmäistä komppaniatason cooppia ennen pelejä ja se on hyvä käytäntö, mutta coopit tarvitsevat tämän lisäksi aikaa ja pelaajia jotka ovat valmiita käyttämään yli kaksikin tuntia sen tehtävän suorittamiseen ja se käy viikkopelien tarkoitusta vastaan. Muuten pelataan vain niitä perus hyökkäystehtäviä botteja vastaan, vaikka samoja hyökkäyksiä saataisiin ihan hyvin ihmistäkin vastaan.
Castor wrote: Jos sekään ei kelpaa niin ottakaa kehareihin yhteyttä ja pyytäkää yhteisön äänestystä asiasta, vissiin just tällästen takia valittiin demokraattinen järjestelmä AFIin.
Tässäkään ei ole mitään järkeä, kun äänestyksen lopputulos on arvattavissa eikä se tvt:n rökälevoitto (https://docs.google.com/forms/d/12gYsVV ... wanalytics) palvelisi AFIa millään tavalla. Haluan pelata komppaniatason cooppeja, mutta tunnin mittaisena hyökkäystehtävänä nuo ovat täysin turhia ja siksi epäsuosiossa.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
aapee
Posts: 20
Joined: 13 Jan 2015, 12:29

Re: Coopit viikkopeleissä

Post by aapee »

Mun mielestä porukka veti herneen nenään ihan asian vierestä. Pointtina ei ollut ulista siitä että toinen pelimuoto olisi huonompi kuin toinen vaan, se että miten ja missä vaiheessa kumpaakin pelimuotoa valitaan pelattavaksi. Eikö tarkoituksena ole kuitenkin pitää mahdollisimman monen pelaajan mielenkiintoa ja pelinautintoa yllä? Jotain johdonmukaisuutta ja logiikkaa siihen tehtävävalintaan. I rest my case.
Tikka
Posts: 993
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: Coopit viikkopeleissä

Post by Tikka »

Siirsin coop vs tvt keskustelun tähän ketjuun.
Tonto- wrote: Tunnin kestävä coop-tehtävä ei tarjoa mitään, mitä tunnin kestävä tvt ei tarjoaisi. Jos ai:ta hyökätään ns. jalkaväkikomppanialla, on lopputulos täysin sama kuin perus A&D tvt:ssä. Tunnin aikana käydään yksi taistelu.
Olen tästä aivan samaa mieltä.
Castor wrote:COOP antaa:
- pidempiä tulitaisteluita
Oman kokemuksen mukaan TVTssä on pidemmät tulitaistelut koska:
- Pelaajat asemoituu järkevämmin kuin AI
- Pelaajat käyttävät tulta enemmän kuin AI
- Pelaajiin peitetuli tehoaa paljon paremmin kuin AI
Castor wrote:COOP antaa:
- useammille pelaajille pidemän elin ajan pelissä => enemmän pelaamista, vähemmän istumista.
Tämä riippuu aivan täysin tilanteesta eikä ole mitenkään yleistettävissä ainakaan mun mielestä.
Castor wrote:COOP antaa:
- Isomman koon taisteluita (ainakin teoriassa)
Riippuu täysin tehtävästä, useasti coopeissa AI tuntuu olevan todella hajautettu ja tulitaistelut on usein melko pieniä.
Paavo wrote:Vittu.

Mitä jos kuitenkin kokeiltaisiin (niin kuin sovittiin) niitä komppaniatason COOP tehtäviä sillä konseptilla mistä oli viime keharipalaverissa puhetta, ennen kun aletaan linjaamaan että viikkopeleissä pelataan pelkästään TvT:tä?

Saatana.
Missä vaiheessa joku on ehdottanut coopin pelaamisen lopettamista täysin viikkopeleissä?
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: Coopit viikkopeleissä

Post by JP-9000 »

Siis mun puolesta voidaan ihan hyvin siirtyä siihen, että pelataan vaikka vuoroiltoina viikkopeleissä pelkästään TvT:tä tai pelkästään COOP tehtäviä. Tietäisipähän etukäteen, että minä iltoina ei kannata tulla pelaamaan ollenkaan, tuo TvT kun ei ole muuttunut yhtään sen paremmaksi vaikka pelaajia onkin nykyään paljon enemmän. Samaa saatanan puiden juurilla kämppimistä, yksittäisten rambojen jatsailua ja liian isolle alueelle ripoteltujen joukkojen koukkauksen koukkausta ankeilla kamoilla (ei optiikoita, ei thermaleita, eikä mitään jänniä "ylitehokkaita" vehkeitä ikinä) se on edelleen.

Ehkä myös silloin pelkkää TvT:tä himoitsevat pysyisivät poissa kitisemästä ja pilaamasta COOP - väen pelejä, tehtävien koot pysyivät järkevämpinä ja voisivat kestää pidempään, kun ei olisi koko ajan joku itkemässä että nyt tehtävä poikki, jotta päästään pelaamaan TvT:tä.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by JoneKone »

Paavo wrote:Se mitä keharipalaverissa itse ehdotin ja käsittääkseni sovimmekin että kokeiltaisiin komppaniatason COOP tehtävissä:

- Oman komppanian aloitus ns. lähtökynnykseltä, eli kaikki turhat siirtymiset pois (säästää aikaa).
- Tehtävien toiminta-alue tarpeeksi tiivis, ettei komppaniaa tarvitse levittää useiden kilometrien alueelle.
- Tehtäviin mieluusti yksi ja selkeä objektiivi. Ei siis mitään kolmen kylän valtaustehtäviä, vaan yritetään saada yksi iso rähinä useiden pienien rähinöiden sijaan.

Näillä perusasioilla coop tehtävistä voisi saada järkevän pituisia sekä laatuisia viikkopelien kannalta. Erikoiseventit on sitten asia erikseen.

Olin itse siinä ymmärryksessä että me lähdettäisiin kokeilemaan tätä asiaa, ja sen takia vituttaa kun huomaa että mitään konkretiaa ei ole tapahtunut asian eteen. Seuraava viikkopelipäivä olisi lauantaina, mutta siihen on varmaan liian aikaista saada myöskään mitään tämän konseptin mukaista tehtävää aikaiseksi. Mutta jos vaikka ensi keskiviikkona 11.3. meillä olisi tämän tapainen COOP tehtävä olemassa?
Samaa mieltä Paavon kanssa.

LoranM:n kommenttiin liittyen sisäisistä ristiriidoista. Kannattaa huomioida se, että tälläkin foorumilla tuntuisi olevan n. 10-20 vakiokirjoittajaa. Peleissä on kuitenkin välillä 90 pelaajaa. Eli se mitä täällä yksittäinen pelaaja kirjoittele ei välttämättä edusta suuren yleisön mielipiteitä.

Ainakin viimeisin yhteisöpaltsu ja kysely viittaisi siihen, että 80% pelaajista ovat kuitenkin oikein tyytyväisiä. On myös henkilöitä jotka luonteensa takia enemmän hajoittavat yhteisöjä kuin tiivistävät niitä (jopa tiedostamattaan). Koska AFI on avoin yhteisö, niin tälläisiäkin henkilöitä mahtuu varmasti meidän 100 hengen joukkoon. Tämä taas vaatii kehitystiimeiltä vakaa uskoa omiin juttuihinsa, kylmähermoisuutta ja herkkää korvaa yhteisön balanssista, ettei muutaman avainhenkilön provosoituessa niin koko yhteisö ajaudu sisäisiin riitoihin. TL;DR Peace, Love and Understanding... :D
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Coopit viikkopeleissä

Post by Nummi »

Coopit ja jonekonen kaltaiset hipit kieltoon! Suomi suomalaisille hipit ahvenanmaalle!

... ;)
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Post Reply