Tosi Iso Sota (TVT) eventti?

Kiinnostusta?

Fuck yeah!
34
97%
Ei.
1
3%
 
Total votes: 35
MakaZan
Posts: 84
Joined: 01 Feb 2014, 13:47

Tosi Iso Sota (TVT) eventti?

Post by MakaZan »

Terve!

Tässä on tullut ajateltua Tosi Iso Sota (TVT) -eventtiä (tm) (kesto 3-4 tuntia), joka sisältäisi yhden tehtävän ja yhden kartan, jossa pelialueena olisi koko kartta.

Tehtävässä ei välttämättä olisi edes ennalta määrättyä "suoritusta" tai kohdetta. Eli kumpikaan osapuoli ei olisi varsinaisesti hyökkääjä tai puolustaja. Kumpikin osapuoli siis alottaisi "toisilta puolilta karttaa" ja siitä lähdettäisiin liikkeelle ja tekemiset ja tapahtumat tehtävän sisällä olisivat melko avoimia. Toki tehtävässä voisi olla pienempiä ennalta määritettyjä välietappeja hieman CTI-tyyliin (yhdistettynä AFI-tyyliin!).

Assetteja tehtävässä olisi myös "sopivasti", eli olis kopteria, vaunuu, kuljetusta, tykistöö ja mitä kaikkee nyt keksiikään, mutta ei liikaa! Ja näitä voisi sitten joukkueen/komppanian johtajat käyttää vapaasti.

Tehtävässä olisi myös 1-2 respawnia, joko kiinteällä aika määritelmällä esim. 1,5-2 tuntia tehtävän alun jälkeen tai joukkueen/komppanian johdon kutsusta. Eli jos delaat heti alussa, niin olisi mahdollisuus päästä vielä takasin reservijoukkoihin. Ei siis mitään 5 min tms. respoja! Vaan tasan yksi tai korkeintaan kaksi respaa koko tehtävässä! Respajoukot myös toimisivat omana joukkueena eivätkä lähtisi häröileen yksinään pitkin kenttää!

Tehtävään tarvittaisiin n. 100 pelaajaa ja äärettömän motivoituneet ja taitavat joukkueen- ja komppanianjohtajat. Mahdollisesti myös pari Zeusta, jotta myös huoltojoukot saadaan pelaan. Toivottavasti myös haavottuneiden evakuointi ja JSP olisi käytettävissä.

Kyselisin nyt vielä foorumeilta, että miltä idea kuulostaisi? Saadaanko tähän riittävästi pelaajia, eli n. 100. Tessussa tätä ideaani olen jo ehdotellut ja siellä on otettu "varauksella" idea vastaan. Riskit ovat kumminkin suuret, eli pelistä voisi tulla messevä ja todella upea mättö riippuen johtajista ja sattumista tai täysin paska ajantuhlaus johtuen myös samoista syistä. Toinen vaihtoehto on haastaa toinen peliyhteisö vastaavaan mättöön, eli esim 60vs60 tai jopa enemmän?

Kertokaahan mielipiteitänne! Jos vastaus on myönteinen, niin voin ruveta valmistelemaan eventtiä, mutta jos ei mielenkiintoa löydy, niin en tähän aikaani ala tosiaankaan tuhlaamaan!

Urhoollisin Terveisin

MakaZan
User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: Tosi Iso Sota (TVT) eventti?

Post by Junnu99 »

Kaipa tän sais VTS:lla toteutettua, jos porukalla on kiinnostusta tällaselle. Kaipa mä tallasen sitte voin pitää/järjestää. Avaan ketjuun äänestyksen, äänestä tai ole äänestämättä. Ja toki jos joku VTS vihaaja haluaa välttämättä tehdä tälle tehtävän, be my guest.

EDIT; Laittakaa toki myös omia ehdotuksianne, mielipiteitä tms. kommentteja ketjuun jos niitä on.
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
User avatar
=FU= J0ntt1_F1N
Posts: 293
Joined: 27 Jul 2013, 18:43

Re: Tosi Iso Sota (TVT) eventti?

Post by =FU= J0ntt1_F1N »

Sehän on ihan varmaa, ettei homma varmasti toimi ekalla kerralla täysin halutulla tavalla. Siksi onkin hyvä kokeilla tätä aluksi suomiporukalla, sekä markkinoida ja lähteä alunperinkin liikeelle siitä, että varmasti jokin kusee osittain. Mutta kyllä se on mielestäni kokeilemisen, erehtymisen ja oppimisen arvoista ainakin johtajille ja tvt pelien tekijöille.
MakaZan
Posts: 84
Joined: 01 Feb 2014, 13:47

Re: Tosi Iso Sota (TVT) eventti?

Post by MakaZan »

Junnu99 wrote:Kaipa tän sais VTS:lla toteutettua, jos porukalla on kiinnostusta tällaselle. Kaipa mä tallasen sitte voin pitää/järjestää. Avaan ketjuun äänestyksen, äänestä tai ole äänestämättä. Ja toki jos joku VTS vihaaja haluaa välttämättä tehdä tälle tehtävän, be my guest.

EDIT; Laittakaa toki myös omia ehdotuksianne, mielipiteitä tms. kommentteja ketjuun jos niitä on.
Niin siis kyllä mä olin tätä ihan itse tekemässä. Kysymys oli lähinnä että hukkaanko aikaani jos alan moista järjestää.
MakaZan
Posts: 84
Joined: 01 Feb 2014, 13:47

Re: Tosi Iso Sota (TVT) eventti?

Post by MakaZan »

=FU= J0ntt1_F1N wrote:Sehän on ihan varmaa, ettei homma varmasti toimi ekalla kerralla täysin halutulla tavalla. Siksi onkin hyvä kokeilla tätä aluksi suomiporukalla, sekä markkinoida ja lähteä alunperinkin liikeelle siitä, että varmasti jokin kusee osittain. Mutta kyllä se on mielestäni kokeilemisen, erehtymisen ja oppimisen arvoista ainakin johtajille ja tvt pelien tekijöille.
Mutta riittääkö meillä Suomi-porukka tähän ideaani? Ehdoton minimi tehtävään on varmasti 80 (paikalla olevaa) pelaajaa. Jos hommat toimii niin moisessa on varmasti potentiaalia melko isoihin eventteihin muita vastaan. (liki 200 maybe?)
User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: Tosi Iso Sota (TVT) eventti?

Post by Aspirant »

MakaZan wrote:
=FU= J0ntt1_F1N wrote:Sehän on ihan varmaa, ettei homma varmasti toimi ekalla kerralla täysin halutulla tavalla. Siksi onkin hyvä kokeilla tätä aluksi suomiporukalla, sekä markkinoida ja lähteä alunperinkin liikeelle siitä, että varmasti jokin kusee osittain. Mutta kyllä se on mielestäni kokeilemisen, erehtymisen ja oppimisen arvoista ainakin johtajille ja tvt pelien tekijöille.
Mutta riittääkö meillä Suomi-porukka tähän ideaani? Ehdoton minimi tehtävään on varmasti 80 (paikalla olevaa) pelaajaa. Jos hommat toimii niin moisessa on varmasti potentiaalia melko isoihin eventteihin muita vastaan. (liki 200 maybe?)
Tushinon mukaan 150 on maksimi arma3:sessa, itse koen entien ongelmalliseksi näin isossa TvT eventissä seuraavan:

riittääkö johtajia?

ensimmäiseen kokeiluun ei kannata odottaa yli 90 pelaajaa, se on aika maksimi mitä saadaan yhteen peliin (henk. kohtainen veikkaus)
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tosi Iso Sota (TVT) eventti?

Post by Bummeri »

Ja sitten ehkä vielä tärkeimpänä että kuka tämän konkreettisesti tekee ?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: Tosi Iso Sota (TVT) eventti?

Post by Aspirant »

MakaZan wrote:
Niin siis kyllä mä olin tätä ihan itse tekemässä. Kysymys oli lähinnä että hukkaanko aikaani jos alan moista järjestää.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Tosi Iso Sota (TVT) eventti?

Post by Castor »

Oliko ajatuksena konventionaalinen vai A-maa tyyppinen tilanne?

Pitäisi kyllä olla joku alkuperäinen rintamalinja ja jotain muuta joka ohjaisi taistelun suuntaa, Muuten ne 2 puolta haahuilee toisiaan etsimässä ja kun vihdoin löytävät niin he tappelevat siinä paikassa lopun pelin ajan.

Itellä vähän iski silmään toi "sopivasti" assetteja, IMHO ärsyttää sellaset tehtävät jossa on vaikka 1 bmp, 1 btr ja lopuille kuorma-autoja... olisi ihan kiva jos joukkueen ryhmät olisi kaikki samoilla vehkeillä liikkeessä (esim. 1 mekanisoitu ja 1 jalkaväkijoukkue)

Ehdottomasti rosteri kaikille rooleille esille reilusti ennen eventtii.

Tehtävän tulisi olla ihan erillinen ei VTS koska varusteiden välppäys ja mahdollisuus häröillä sillä shopilla (kauppa ja change class ominaisuus)

PS: Viime viikkopelissä oli parhaimmillaan 80 pelaajaa, 90-100 on niinkuin aspirant sanoi semmonen luultava summa pelaajia.
User avatar
ilee
Posts: 268
Joined: 31 Aug 2013, 19:20

Re: Tosi Iso Sota (TVT) eventti?

Post by ilee »

Jonkinlaisen konseptin tarvitset missiolle. Se että porukka vain aloittaa jostakin ja tehtävä on tapa kaikki ei taatusti toimi. Jotain objektiivejä pitää olla. Objektiivithan tehtävässä voi sitten olla mitä vain kunhan ne vetää porukan samaan paikkaan kartassa että siinä taistellaan jostain eikä mennä vain tappamaan toisia.

Pelattuja TvT tehtäviä analysoimalla voit itsekkin todeta että about 30-60min tehtävän alusta tapahtuu yksi kahdesta vaihdoehdosta:
1. Toinen osapuoli on 90% kuollut.
2. Molemmat osapuolet on kärsinyt huomattavat tappiot ja viimeiset elossa olevat etsii toisiaan.

Riippuen vähän tehtävästä tehtävän objektiivit voi tulla tai olla tulematta suoritetuksi tapahtuipa sitten kumpi vaihtoehto tahansa. Minun kanta on se että respa täytyy tapahtua siinä vaiheessa kun joko objektiivi tulee suoritetuksi ja tehtävä niin sanotusti nytkähtää eteenpäin TAI ollaan patti tilanteessa jossa kummallakaan ei ole miehiä tehdä mitään. Näin ollen nämä 1.5-2 tunnin respat kuulostaa aivan liian pitkiltä. Jos halutaan että tehtävän flow pysyy päällä eikä ole semmoista 10min taistelua jonka jälkeen 60+min odottelua niin respa todennäköisesti tulisi olla jotain 30min johon kuitenkin lisätään 10+min ennen kuin joukot pääsee takaisin alueelle. MUTTA edelleen se respa on miljoona kertaa parempi sitoa niihin objektiiveihin ja miettiä joku aika raja jossa jos ei edetä mihinkään tulee respat uuteen yritykseen.

Oma ehdotus konseptiksi olisi PR tyylinen taistelu alueista hieman HC:malla pelityylillä.
Kuva. Sori jäi muuten aika isoksi.[+] Spoiler
Image
(Kuva on ainoastaan esimerkki mitkään paikat ei ole mietitty)
Tämä on tietenkin vain esimerkki ja tätä voi jalostaa/muokata miten haluaa.
Kuvassa on kolmen pienen alueen ryppäitä (pienet ympyrät). Kun kaikki kolme on hallussa x määrän aikaa (esim 10min) alue todetaan vallatuksi jolloin molemmat saa respat ja siirrytään seuraavaan. Tehtävä voisi alkaa esim että uloimmat objektiivit on vastakkaiseten osapuolien hallussa ja tulee kohtaustaistelu keskellä. Tai vaihtoehtoisesti kaikki alueet on toisen osapuolen hallussa ja se perääntyy aina seuraavaan kun menettää alueen ja ei hyökkää menetetyille alueille (viivytys taistelu).

Olisi hienoa saada aikaan vanhoja hyviä PR aikoja yhdistettynä AFIn taktisempaan pelaamiseen. Tulisi samalla vähän vaihtelua ns. perinteisiin TvT tehtäviin.
Image Image
Post Reply