Tehtävätiimin Threadi

User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by madreizka »

Mahtavaa että saitte tehtävätiimiin vauhtia, ja vietyä tehtävästandardeja jälleen eteenpäin.
Tuo että tehtäviä testataan ennen pelejä on ehdottomasti se tärkein juttu. Jos pelaajamäärät pysyy isoina niin tehtävien testaaminen viikkopeleissä ei ole järkevää.

Kaiken kaikkiaan, hyvältä vaikuttaa!
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Tonto- »

Tehtävästandardeja olisi hyvä päivittää sellaisiksi, että ns. hupitehtävät, räikeästi epäsymmetriset ja normaalista sodankäynnistä poikkeavat tehtävät nimettäisiin muilla kuin co_ ja -tvt-tehtävinä. loltvt50_*** tms.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Keneraali »

Tiedän että olen tämän asian kanssa vähemmistössä, (yksin?) Mutta rautatähtäin RULeZ!!

Useimmissa US tehtävissä on käytössä M4 tai M16 versioita, joissa on tämän näköinen tähtäin:
Image

Yllä oleva tähtäin on erittäin huono pelissä käyttää verrattuna "perus"malliin joka löytyy esimerkiksi A2, esimerkki:
Image

Joten pyydän että tehtävän tekijät huomioitsisivat vähemmistöt tässä pienessä asiassa. "Oikeat" versiot löytyvät sekä M4 versioon (yllä), että M16 versioon ja ne kulkevat nimillä M4 (Carryhandle) sekä M16 (Carryhandle).

Classnames:
rhs_weap_m16a4_carryhandle
rhs_weap_m4_carryhandle


Lähteet:
http://doc.rhsmods.org/index.php/M4_Carbine
http://doc.rhsmods.org/index.php/M16A4_Rifle


Kiitos ja hyvää joulua...
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Nummi »

Keneraali wrote:Tiedän että olen tämän asian kanssa vähemmistössä, (yksin?) Mutta rautatähtäin RULeZ!!

Classnames:
rhs_weap_m16a4_carryhandle
rhs_weap_m4_carryhandle
Et ole yksin, korjaan amerikkalaisia sisältäviin tehtäviin tämän version. Tuo rhs perus m4 on raudoilla hirvittävä.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Bummeri »

Käydään seuraavassa kokouksessa läpi tuo TvT tehtävien JIP touhut.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Nummi »

Seuraavaan kokoukseen:

Ammustäydennyskysymys. Tulisiko tehtävästandardeihin lisätä vaatimus ammustäydennyksistä jos tehtävässä selvästi siihen on mahdollisuus (Tyhjät hummerit, autot, helikopterit), tai jos vaihtoehtoisesti tehtäväntekijä tarkoituksella haluaa että tehtävässä ei ole ammustäydennykseen mahdollisuutta, siitä on ilmoitettava brieffissä "Service and Support/Kalusto"-osion alla.
Omaa alustusta aiheelle[+] Spoiler
Perustelu sille, että ammustäydennys pitäisi olla vakiona saatavilla, löytyy siitä miten modernia sotaa käydään. Harva hyvin varusteltu osapuoli kävisi nykypäivänä hyökkäykseen, ilman absoluuttista varmuutta siitä, että tulivoimaa varmasti riittää koko tehtävän läpi voittoon asti. Tämän varmistamiseksi esim. amerikkalaisten Hummerit ovat aina pakattuna täpötäyteen lippaita ja muuta taistelussa tarvittavaa, ja samaa voi sanoa venäläisistä ajoneuvoista.
Tiivistettynä, larppausmielessä on kummallista että sotilasajoneuvo sotilaskomennuksella jossa kontakti on oletettu, on täysin tyhjillään.

Myös pelillisestä näkökulmasta on ikävää, että pelaajilta loppuvat ammukset kesken, jos heille ei ole sen vaarasta erikseen huomautettu. Oikeassa konfliktissa ammuksien vähyys on tuskastuttavan lähellä mieltä jos sellaista on, mutta peliin mentäessä pelaajat olettavat että heidät on varusteltu tehtäväntekijän toimesta tarpeellisen hyvin tehtävän suorittamiseksi, kukapa ei olettaisi? Pelaajien kannalta on selkeämpää ja tehtävän tilannekuvaa parantaa, jos ammusmääriä kommentoidaan brieffissä jotenkin kun ne ovat tehtävässä matalat.
Seuraavaan versioon hyökkääville osapuolille (Blufor ja Opfor) ajoneuvoihin ammustäydennyksiä, tai perustelu brieffissä miksei ole (hätäinen tilanne? ei huoltoyhteyksiä?). Modernissa sodankäynnissä kaksi asiantuntevaa osapuolta eivät lähtisi suunniteltuun hyökkäykseen miehet aseistettuna 7 lippaalla ilman täydennysmahdollisuutta, ja mikä oleellisempaa, vähäinen ammusmäärä ei ole pelillisestikkään hauskaa, ilman larppaushenkeä.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Bummeri »

Suurien Coopien tekeminen. Käsitellään seuraavassa kokouksessa.

Ongelmana on Clienttien huono FPS.

Ideoita?

- Tykistö
- Raskaat assetit
- Yleisesti Force multiplierien käyttö
- AI:n aalto spawnaus
- Zeus voisi myös poistaa niitä AIta jotka on epäolennaisia tehtävään
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by TugeX »

Tehtävissä pyörimään skripti joka tarkistaa loopilla AI:n lukumäärää ja spawnaa lisää ryhmiä kun määrä laskee tietyn rajan alle.
Em. yhdistettynä HAL skriptiin ja headless clientin sotkeminen mukaan kuvioon tehokkaimmalla tavalla selvitettävä.
Zeus viimeisenä korttina siirtelemässä AI:ta tarkoituksenmukaisesti, ei spawnaa itse lisää.
AI:lle "raskaita" assetteja käyttöön.
BIS Garbage collector.

Muista: _ai = allUnits - playableUnits;
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Nummi »

Spektaskripti

http://www.armaholic.com/page.php?id=27949

Muutamassa servulla olevassa tehtävässä tämä skripta on jo vilahtanut (Energiapulmia, Marines lead the Way), niistä voi käydä itse kokeilemassa servulla mitä tykkää.

Parempi kuin vanillaspekta, olisi hyvä lisätä tehtävästandardeihin (tai servulle?)
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Makela »

Koulutus tiimi tilaa seuraavaa:

Yksi kappale TRA -koulutsta varten tarkoitettua tehtävää. Lisää standardeja Mäkelältä.
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Post Reply