Page 29 of 35

Re: Tehtäväideoita

Posted: 21 Jul 2017, 00:03
by JoneKone
Tuntematon wrote:
JoneKone wrote:ok
https://forums.bistudio.com/forums/topi ... s-freedom/
Korjattu Dev branch : 1.73.142244
Menny näköjään ohi vaikka roikun tuolla välillä. Mut hyvä jos jonkinlaista fixiä tulossa. Katotaan sit uusiksi.

Re: Tehtäväideoita

Posted: 22 Jul 2017, 20:33
by Castor
Sanokaas joku joka on enemmän Meidän peleissä miinojen asentamiseen ja purkamiseen pänttäytynyt:

Olisiko mahdollista tehdä Viikkopeli tehtävä missä hyökkääjän pitää puskea miinoituksesta läpi? (Tarkennus, Kartassa näkyy kummallekkin miinoituksen paikka, puolustajalle tarkat reunat ja hyökkääjälle epäselvät) voisi olla ihan mielenkiintoinen twisti normi A&D settiin.

Re: Tehtäväideoita

Posted: 22 Jul 2017, 20:40
by TheTaltsi


Ei oikein porukka arvosta sitä miinoituksen vaarallisuutta, ja armassa on ympäristön hahmottaminen on välillä vaikeaa, luulee kääntyneensä 180 astetta mutta kääntyikin vain 170 astetta ym ym.

Re: Tehtäväideoita

Posted: 22 Jul 2017, 20:45
by Castor
TheTaltsi wrote:


Ei oikein porukka arvosta sitä miinoituksen vaarallisuutta, ja armassa on ympäristön hahmottaminen on välillä vaikeaa, luulee kääntyneensä 180 astetta mutta kääntyikin vain 170 astetta ym ym.
Totta, maasto moiseen tehtävään pitää valita tarkkaan, miks ei vaikka tie joka on miinotettu mutta pitää ylittää

Re: Tehtäväideoita

Posted: 22 Jul 2017, 22:34
by JoneKone
Castor wrote:Sanokaas joku joka on enemmän Meidän peleissä miinojen asentamiseen ja purkamiseen pänttäytynyt:

Olisiko mahdollista tehdä Viikkopeli tehtävä missä hyökkääjän pitää puskea miinoituksesta läpi? (Tarkennus, Kartassa näkyy kummallekkin miinoituksen paikka, puolustajalle tarkat reunat ja hyökkääjälle epäselvät) voisi olla ihan mielenkiintoinen twisti normi A&D settiin.
Awats: Road to nowhere ... ei koskaan pelattu.

https://armafinland.fi/awats/index.php?page=MO&mid=645

Mutta ideana tosiaan, että engineer ryhmällä on miinaharavoita ja räjähteitä millä pystyy miinoitteet murtaa ja siten hyödyntää metsäkaistaleet. Muuten on mentävä aukeita pitkin.

Edit: Muutenkin miinoitteita käytetään aika vähän AFI:ssa, siitä huolimatta, että miinat on modernissa sodankäynnissä normaalisti käytetty ase. Pelattavuuden kannalta niin miinakentät kannattaa merkata molemmille osapuolille tms. Miinakentät voisi kuitenkin hyödyntää sellaisina bonuksina. Eli on se engineer ryhmä joilla on välineet purkaa raskaitakin miinoitteita, ja jos hoitava hommansa hyvin ja raivaavat tien miinoitteen läpi niin joukkue/komppania saavuttaa taktisen edun. Harmi kun kunnon raivauskalustoa ei vielä löydy ACE:sta (putkiraivaimet jne.).

Re: Tehtäväideoita

Posted: 23 Jul 2017, 09:39
by Castor
JoneKone wrote:Awats: Road to nowhere ... ei koskaan pelattu.

https://armafinland.fi/awats/index.php?page=MO&mid=645

Mutta ideana tosiaan, että engineer ryhmällä on miinaharavoita ja räjähteitä millä pystyy miinoitteet murtaa ja siten hyödyntää metsäkaistaleet. Muuten on mentävä aukeita pitkin.
Harmi että ei oo pelattu, olis kiva tietää miten nuo mahtais toimia
JoneKone wrote:Edit: Muutenkin miinoitteita käytetään aika vähän AFI:ssa, siitä huolimatta, että miinat on modernissa sodankäynnissä normaalisti käytetty ase. Pelattavuuden kannalta niin miinakentät kannattaa merkata molemmille osapuolille tms. Miinakentät voisi kuitenkin hyödyntää sellaisina bonuksina. Eli on se engineer ryhmä joilla on välineet purkaa raskaitakin miinoitteita, ja jos hoitava hommansa hyvin ja raivaavat tien miinoitteen läpi niin joukkue/komppania saavuttaa taktisen edun. Harmi kun kunnon raivauskalustoa ei vielä löydy ACE:sta (putkiraivaimet jne.).
Tuo voisi olla ihan toimiva myös mutta oma visio oli että miinoitus menee koko pelialueen halki ja siitä on pakko mennä läpi, Isoin ongelma mitä nään sitä varten on juuri noiden kunnon raivauskaluston puute, pari äijää miinaharavat käsissä on helppo hoitaa pois päiviltä ja sitten koko hyökkäävä osasto onkin jumissa.


https://forums.bistudio.com/forums/topi ... g-detcord/
Joku tällänen olis aika siisti

Re: Tehtäväideoita

Posted: 17 Aug 2017, 16:13
by JoneKone
Osaako joku sanoa olisiko scriptein mahdollista saada ACE:in valikkoon "Create Group/become leader" valinta? Eli luo täysin uuden ryhmän ja ryhtyy sen johtajaksi johon muita pelaajia voi joinata. Respallisen tehtävän respojen hallintaan ajattelin.

Re: Tehtäväideoita

Posted: 17 Aug 2017, 16:37
by Tuntematon
JoneKone wrote:Osaako joku sanoa olisiko scriptein mahdollista saada ACE:in valikkoon "Create Group/become leader" valinta? Eli luo täysin uuden ryhmän ja ryhtyy sen johtajaksi johon muita pelaajia voi joinata. Respallisen tehtävän respojen hallintaan ajattelin.
Joo. Sitä kutsutaan. Leave Group

Re: Tehtäväideoita

Posted: 21 Aug 2017, 18:59
by Castor
Pikainen kysymys: Tahtoisin laittaa maataistelukoneita tehtävään, minkälaisessa kokoonpanossa niitä nykyään käytetään? Minkälainen osasto olisi hyvä tälle joukolle? Täysin motorisoitu kuorma-autoilla vai voiko olla mekanisoitu osasto? Yksinkertaisuus varmasti on tärkeää.

Re: Tehtäväideoita

Posted: 21 Aug 2017, 23:09
by ruoste
Yksinäinen lintu taistelualueella. Periaattessa käyttökelpoinen kaikilla joukoilla, tosin tuskin tulee millekään alueelle jolla ei ole ilmaherruutta. Esiintyy esimerkisksi Afgoissa ja irakissa siellä missä ei tarvitse pelätä konekivääriä kummoisempaa ilmatorjuntaa.

Härveli siis ei ole sidonnainen joukko-osastoon vaan alueeseen jolla kahina on käynnissä.

Ehkä näkisin parhaimmillaan jonkun länsiliittouman jalan kulkevien taisteluosastojen tukena, vastuksena resupekat ja kalashnikovit.