WIP: Finmod A3

User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: WIP: Finmod A3

Post by Cpl Honkonen »

Annddy wrote:Okei Honkonen, ymmärrän pointtisi ja yhdyn samaan varsinkin reserviläisenä ja airsoftia yli 10v harrastaneena, mutta tuon tilityksen jälkeen voitaisiin jättää implemoimatta laitoksen viralliset kamppeet ja käyttää vanillan OD plate carrieria.

PS. Meillä on airsoft/geardo keskustelu erikseen.
En tarkottanu silleen että mentäisiin pc:llä. Pointti oli lähinnä että laittkaa jotkut taskut. Parasta olis useempi pohja mutta voiko sitä tehdä silleen helposti? Sehän on mulle se ja sama mitä on pelissä koska mää en siitä kärsi. Joten ei haittaa jos on hienosti SA-int.

Ja nasse oli kasarmilla kun oltiin rovalla tykittämässä. Omaan reppuun en sitä saanut, kösselit ja karkit vei inventory spacen kokonaan.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Centti
Posts: 68
Joined: 20 Aug 2015, 09:15

Re: WIP: Finmod A3

Post by Centti »

Taskuvariaatioita on helppo tehdä, itse yksittäiset taskut ja muut yksityiskohdat taas aikaa vieviä. Eiköhän aluksi mennä ihan SA-INT linjalla, mutta pienet yksityiskohdat olisi kiva lisätä jotka tekevät kokonaisuudesta autenttisemman! Esim. Aiemmin mainitut PKM kannut karbiinikoukuilla.
Eli mitä tarvitaan?
Lipastasku (tehty)
Yleistasku (tehty)
Yleistasku mini (tehty)
Juomapullo tasku
Heitetasku
Radiotasku
Nassetasku (?)
PKM kannut

Kaikki nää en voi luvata ekaan versioon, muuten Arska ja Saunatyyny repivät pelihousunsa :D
User avatar
ilee
Posts: 268
Joined: 31 Aug 2013, 19:20

Re: WIP: Finmod A3

Post by ilee »

Teet kolme versiota siitä liivistä alkuun.

Perussotilas jolla on ihan normaalit taskut mitä morteille jaetaan.

KK-mies samat rensselit lipastaskut korvattuna PKM kannuilla.

Johtaja jolla edelleen samat rensselit lisättynä radio joka tulee eteen koska armassa monesti on reppu selässä.

Pääsääntönä on JOS SE NÄYTTÄÄ HYVÄLTÄ SE ON TÄYDELLINEN. Sillä onko se ergonominen oikeasti ei ole mitään merkitystä armaa pelatessa. Kaikki ne erikoistaskut voi unohtaa jos saat riittävän hyvän näköisen siitä liivistä noilla ns. perustaskuilla

PS. Nämä kolme versiota riittää kaikkeen pelaamiseen yhtään enempää vain vituttaa gear scriptiä tehdessä. Muutenkin kaikki "no se on paljon parempi kolme senttiä enemmän oikealla" on ihan täyttä paskaa koska sillä ei ole armassa mitään merkitystä missä kohti se sulla intissä oli. Niitä lisäversioita voi tehdä sitten kun niissä liiveissä on jotain oikeasti erillaista.
Image Image
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: WIP: Finmod A3

Post by Castor »

ilee wrote:Teet kolme versiota siitä liivistä alkuun.

Perussotilas jolla on ihan normaalit taskut mitä morteille jaetaan.

KK-mies samat rensselit lipastaskut korvattuna PKM kannuilla.

Johtaja jolla edelleen samat rensselit lisättynä radio joka tulee eteen koska armassa monesti on reppu selässä.

Pääsääntönä on JOS SE NÄYTTÄÄ HYVÄLTÄ SE ON TÄYDELLINEN. Sillä onko se ergonominen oikeasti ei ole mitään merkitystä armaa pelatessa. Kaikki ne erikoistaskut voi unohtaa jos saat riittävän hyvän näköisen siitä liivistä noilla ns. perustaskuilla

PS. Nämä kolme versiota riittää kaikkeen pelaamiseen yhtään enempää vain vituttaa gear scriptiä tehdessä. Muutenkin kaikki "no se on paljon parempi kolme senttiä enemmän oikealla" on ihan täyttä paskaa koska sillä ei ole armassa mitään merkitystä missä kohti se sulla intissä oli. Niitä lisäversioita voi tehdä sitten kun niissä liiveissä on jotain oikeasti erillaista.
Aamen, radiotaskun modelaus on sun asias, helpompi jos vaan lisäät RKmiehen laita lipastaskuun 141:n => Johtaja
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: WIP: Finmod A3

Post by Arska »

Nummi wrote:Tehtävätiimin seuraavassa paltsussa pohditaan sitä, tullaanko repoon lisäämään Real Armor Mod, RAM.

Haluan tässä vaiheessa tiedustella FinModin tekijöiltä, aiotteko tukea kyseistä modia ajoneuvomallinnuksessanne?

Lainatakseni bummeria:
Bummeri wrote:Tässä jossain lähitulevaisuudessa tulee olemaan sellainen kysymys meillä pohdittavana että mitä panssarointi modia me aletaan käyttämään.

Vaihtoehtoja on kolme kappaletta:

1. Real Armor Mod

- Lähes täysin puhtaasti modelli ja config pohjainen modi, hyvin vähän skriptiä.
- RHS käyttää tätä periaatetta
- Vaatii tulevilta ajoneuvo pakeilta jotka otetaan käytöön modelli tason tuen tälle modille
- Vaikeampi muokata modeja tätä varten, jos ei ole pääsyä modelleihin
- Julkaistu
- Ei tietoa kuinka moni modaaja alkaa tätä käyttämään

2. ACE vehicle damage

- Aika kesken vielä ilmeisesti, vähän varmaa tietoa
- Ilmeisesti täysin skriptipohjainen
- Ei tiedä millon julkaistaan:

<Jaynus paskaa>

3. Ei mitään armor modia

- Modit toimii minkä kanssa toimiikaan ja kaikilla modeilla ei voi pelata kaikkien modien kanssa. Esim RHS tankki ei tee mitään Vanilla ajoneuvolle, tai Bundeswherin sinko tuhoaa ihan mitä vain RHS.


Henkilökohtaisesti toivoisin että esimerkiksi britti modin ja finmodin tekijät ottais ton RAM modin pohjakseen panssareille.
Jos RAM-integraatio on jo suunnitelmissa, tai jos se aiheuttaa liikaa työtä ja vastaus on ehdoton ei, olen pahoillani. Nämä on vaan hyvä tietää etukäteen.
Ei paskan vertaa hajua miten mikäkin toimii ja mikä helpoin. ACE version saa vanillaa tukevan pohjalta helposti tehtyä, RAM on jäykkyytensä takia paska.

TL;DR
Tehdään varmaan kaikki 3 versiota

EDIT: menee varmaan prioriteetit paljolti teiän päätöksen mukaisesti; jos valitsette väärin tuun ristiinnaulitsemaan teiät kiveksistä ampiaispesään
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: WIP: Finmod A3

Post by Bummeri »

Arska wrote: Ei paskan vertaa hajua miten mikäkin toimii ja mikä helpoin. ACE version saa vanillaa tukevan pohjalta helposti tehtyä, RAM on jäykkyytensä takia paska.

TL;DR
Tehdään varmaan kaikki 3 versiota

EDIT: menee varmaan prioriteetit paljolti teiän päätöksen mukaisesti; jos valitsette väärin tuun ristiinnaulitsemaan teiät kiveksistä ampiaispesään
Miksette vain tee sitä sen RAM ja RHS mallin mukaan. Varmaan tuo yleisin vastustaja on nuo rhs ryssät. En koe mitään muuta järkevänä. Ja varmaankin ne ajoneuvot on mahdollista saada toimimaan ACE3 VD skriptien kanssa yhteen sitten kun ne jotain saa ulos.

Tuossa siis miten Ram suosittelee tekemään ajoneuvot.

- Tehkää eka ajoneuvon panssari firemodel, jossa on ajoneuvon ulkoinen ja sisäinen panssarointi mallinnetu
- Sitten tehkää panssari firemodelin sisäpuolelle irralleen panssarista "vahinko" firemodel , sellaisiin paikkoihin jossa on jotain hajoavaa komponenttia kuten moottoria, instrumenttia , polttoainehommia yms. yms.
- Sitten laittakaa configista tasaisesti ajoneuvon vahinkofiremodellien päälle noita hitpointteja jotka menevät toistensa päälle kattaen koko kriittiset vahinkoalueet. Tärkeintä on ettei hitpointtien välissä ola tyhjiä tiloja ja ettei hitpointit missään vaiheessa mene panssarimodellin päälle.
- Telan ja jousitusten vahinkoalueista en osaa sanoa. Varmaan vain laittaa vahinko firemodellit jousituksiin, telapyöriin ja teloihin ja sitten hitpointit päälle configista. Varmaan sama homma sitten vaunun ulkoisille instrumenteille, kuten lämpökameroille ja muille.
- Sitten vain säätää explosion shielding kohilleen, ettei ajoneuvot hajoa kissanpierun räjähyksestä.

Tässä sitten miten Singot ja muut Heat vehkeet kannattaa tehdä.

EDit: Nummihan vois siellä Ace slackissa vähän kysellä mikä siellä on meininki sen ACE3 VD homman kanssa.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: WIP: Finmod A3

Post by Arska »

Bummeri wrote:
Arska wrote: Ei paskan vertaa hajua miten mikäkin toimii ja mikä helpoin. ACE version saa vanillaa tukevan pohjalta helposti tehtyä, RAM on jäykkyytensä takia paska.

TL;DR
Tehdään varmaan kaikki 3 versiota

EDIT: menee varmaan prioriteetit paljolti teiän päätöksen mukaisesti; jos valitsette väärin tuun ristiinnaulitsemaan teiät kiveksistä ampiaispesään
Miksette vain tee sitä sen RAM ja RHS mallin mukaan. Varmaan tuo yleisin vastustaja on nuo rhs ryssät. En koe mitään muuta järkevänä. Ja varmaankin ne ajoneuvot on mahdollista saada toimimaan ACE3 VD skriptien kanssa yhteen sitten kun ne jotain saa ulos.

Tuossa siis miten Ram suosittelee tekemään ajoneuvot.

- Tehkää eka ajoneuvon panssari firemodel, jossa on ajoneuvon ulkoinen ja sisäinen panssarointi mallinnetu
- Sitten tehkää panssari firemodelin sisäpuolelle irralleen panssarista "vahinko" firemodel , sellaisiin paikkoihin jossa on jotain hajoavaa komponenttia kuten moottoria, instrumenttia , polttoainehommia yms. yms.
- Sitten laittakaa configista tasaisesti ajoneuvon vahinkofiremodellien päälle noita hitpointteja jotka menevät toistensa päälle kattaen koko kriittiset vahinkoalueet. Tärkeintä on ettei hitpointtien välissä ola tyhjiä tiloja ja ettei hitpointit missään vaiheessa mene panssarimodellin päälle.
- Telan ja jousitusten vahinkoalueista en osaa sanoa. Varmaan vain laittaa vahinko firemodellit jousituksiin, telapyöriin ja teloihin ja sitten hitpointit päälle configista. Varmaan sama homma sitten vaunun ulkoisille instrumenteille, kuten lämpökameroille ja muille.
- Sitten vain säätää explosion shielding kohilleen, ettei ajoneuvot hajoa kissanpierun räjähyksestä.

Tässä sitten miten Singot ja muut Heat vehkeet kannattaa tehdä.

EDit: Nummihan vois siellä Ace slackissa vähän kysellä mikä siellä on meininki sen ACE3 VD homman kanssa.
Repeat last, over:

"Tehdään varmaan kaikki 3 versiota"
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: WIP: Finmod A3

Post by Bummeri »

Arska wrote:
"Tehdään varmaan kaikki 3 versiota"
Ei siinä ole mitään järkeä. AT aseissa ehkä, mutta ei ajoneuvoissa. Tehkää vain tuon ohjeen mukaan ne kaikki ajoneuvot, ne toimii kyllä vanillassakin sitten.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: WIP: Finmod A3

Post by Arska »

Bummeri wrote:
Arska wrote:
"Tehdään varmaan kaikki 3 versiota"
Ei siinä ole mitään järkeä. AT aseissa ehkä, mutta ei ajoneuvoissa. Tehkää vain tuon ohjeen mukaan ne kaikki ajoneuvot, ne toimii kyllä vanillassakin sitten.
Mitä nyt peleistä muistan, niin ei kyllä tahdo vanillat paskoontua millään.

Tehdään sellanen versio, joka pelaa hyvin vanillan kanssa, ja tehdään sellane versio, joka toimii RHSn kanssa hyvin
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: WIP: Finmod A3

Post by Arska »

ilee wrote:Teet kolme versiota siitä liivistä alkuun.

Perussotilas jolla on ihan normaalit taskut mitä morteille jaetaan.

KK-mies samat rensselit lipastaskut korvattuna PKM kannuilla.

Johtaja jolla edelleen samat rensselit lisättynä radio joka tulee eteen koska armassa monesti on reppu selässä.

Pääsääntönä on JOS SE NÄYTTÄÄ HYVÄLTÄ SE ON TÄYDELLINEN. Sillä onko se ergonominen oikeasti ei ole mitään merkitystä armaa pelatessa. Kaikki ne erikoistaskut voi unohtaa jos saat riittävän hyvän näköisen siitä liivistä noilla ns. perustaskuilla

PS. Nämä kolme versiota riittää kaikkeen pelaamiseen yhtään enempää vain vituttaa gear scriptiä tehdessä. Muutenkin kaikki "no se on paljon parempi kolme senttiä enemmän oikealla" on ihan täyttä paskaa koska sillä ei ole armassa mitään merkitystä missä kohti se sulla intissä oli. Niitä lisäversioita voi tehdä sitten kun niissä liiveissä on jotain oikeasti erillaista.
ilee +1, Castor ja lipastaradiositaskuuntasku ignoretaan koska "sillä ei ole armassa mitään merkitystä missä kohti se sulla intissä oli"
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Post Reply