ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Cpl Honkonen »

Yleisnootti sinkojen käytöstä.

Olin Cleaning Duty missiossa A10 ja hävittiin tehtävä koska sinkoja käyttää sellaiset taistelijat jotka ei ammu niillä. Itse kokeilin ihan syystä miten sillä pystyy vaikuttamaan. Rpg7 tähtäimessä on etäisyystaulukko ja kartasta pystyy katsomaan etäisyyden erittäin tarkasti. Sain ammuttua 500m mutta taulukko meni varsinaisesti 300m. Kuula räjähti itsestään noin 700m paikkeilla. Eli siis sinkotoimintaa kannattaa harjotella ihan editorissa. Perstuntumalla saa ammuttua enemmän ja vähemmän hyvin, riippuu tunnustelijasta. Vanilla rpg42 olen ampunut ~1100m ifritin, mutta tuo nyt toimii vähän eri tavalla.

Eli seuraavan kerran kun olen johtamassa ja sanon etäisyyden kohteeseen, jos ampuja ei ammu, ammun ampujan ja ammun itse.

Ampuja ampui ampujan, ammuttuaan ampujan, ampuja ampui ampujan ammutksi. <- korvaa ampuja sanalla keksi.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Tarmo
Posts: 289
Joined: 22 Jan 2015, 22:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Tarmo »

Cpl Honkonen wrote:Yleisnootti sinkojen käytöstä.

Olin Cleaning Duty missiossa A10 ja hävittiin tehtävä koska sinkoja käyttää sellaiset taistelijat jotka ei ammu niillä. Itse kokeilin ihan syystä miten sillä pystyy vaikuttamaan. Rpg7 tähtäimessä on etäisyystaulukko ja kartasta pystyy katsomaan etäisyyden erittäin tarkasti. Sain ammuttua 500m mutta taulukko meni varsinaisesti 300m. Kuula räjähti itsestään noin 700m paikkeilla. Eli siis sinkotoimintaa kannattaa harjotella ihan editorissa. Perstuntumalla saa ammuttua enemmän ja vähemmän hyvin, riippuu tunnustelijasta. Vanilla rpg42 olen ampunut ~1100m ifritin, mutta tuo nyt toimii vähän eri tavalla.

Eli seuraavan kerran kun olen johtamassa ja sanon etäisyyden kohteeseen, jos ampuja ei ammu, ammun ampujan ja ammun itse.

Ampuja ampui ampujan, ammuttuaan ampujan, ampuja ampui ampujan ammutksi. <- korvaa ampuja sanalla keksi.
Komppaan tätä, paitti että en ehkä ampuis. Ainakaan heti. Montakaan kertaa.

Nykyisin on opforin TS3 kanaville laitettu kanavakuvakkeeksi tuo rpg:n tähtäinopas. Toisena vaihtoehtona, jota itse käytän, on laittaa RPG-miehenä pelatessa se opaskuva näkymään toiseen monitoriin.
- Asus GTX1080Ti FE, 11GB
- Intel Haswell i7-4790K
- Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury, DDR3 1866MHz
- Z97-A-CORATOR
- NaturalPoint Head Tracker, TrackIR
- Asus PG279AQ

Image
Johnson
Posts: 374
Joined: 07 Dec 2013, 18:02
Location: Espoo

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Johnson »

Cpl Honkonen wrote: Eli seuraavan kerran kun olen johtamassa ja sanon etäisyyden kohteeseen, jos ampuja ei ammu, ammun ampujan ja ammun itse.
Et.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Nummi »

RPG-tähtäimeen löytyy opas "Ohjeet"-osiosta.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Tuntematon »

Cpl Honkonen wrote:... ampuja ei ammu, ammun ampujan ja ammun itse.
Ja mää ammun ampujan ampujan. Ei tällästä. Ei mekään tulla sua ampuun kun johdat huonosti.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Castor »

Johnson wrote:
Cpl Honkonen wrote: Eli seuraavan kerran kun olen johtamassa ja sanon etäisyyden kohteeseen, jos ampuja ei ammu, ammun ampujan ja ammun itse.
Et.
Jep, omien ampuminen tarkoituksella on sallittua vain tilanteessa jossa pelaaja on mennyt berserkiksi ja alkanut lahtaamaan omia oikeen kunnolla. (eli ei ikinä)
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Cpl Honkonen »

Joo en mää tota niinkun tosissaan, vai sittenkinkö?!?!?!? Olen arvaamaton [peloottavvaa musiikkia]
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Makela »

[sarkasmi] ja [/sarkasmi] -palikat helpoittavat sekaannusten välttämistä ;)
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Scottz »

Cpl Honkonen wrote:Joo en mää tota niinkun tosissaan, vai sittenkinkö?!?!?!? Olen arvaamaton [peloottavvaa musiikkia]
Sarkasmin käytön ilmaiseminen todistetusti pienentää e-draaman määrää foorumilla, ts. jos et tarkoita jotain vakavissasi niin sitä on syytä implikoida jollakin tavalla (esim. emoji).

PS. Mäkelä oli nopeampi. :twisted:
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Trade »

Cpl Honkonen wrote: Eli seuraavan kerran kun olen johtamassa ja sanon etäisyyden kohteeseen, jos ampuja ei ammu, ammun ampujan ja ammun itse.
Tästä stalinistisesta johtamismetodista minä nautin suuresti. Tätä lisää.

Stalinistinen johtaminen kannattaa tehdä silleen salaisesti, että "vahingossa" korkeampi upseeri ampuu paskaa alaista selkään.
Post Reply