A3 VTS testitapahtuma ti 17.6. (Projekti Uranus)
Posted: 09 Jun 2014, 18:19
PROJEKTI URANUS TESTITAPAHTUMA 17.6.
Peli: ARMA 3
Aika: Tiistaina 17.6.2014 klo 19
Paikka: ARMA Finland serveri
TeamSpeak: ts3.armafinland.fi
Repository: AFI A3 repo
Perustietoa:
Avoin ARMA 3 testitapahtuma. Testattavana VTS:n avulla luotu MSO/Domination/Patrol Ops tyylinen dynaaminen pelimuoto, jossa GameMasterit luovat pelaajille reaaliajassa erinäisiä tehtäviä.
Lisätietoja tästä pelimuodosta: http://armafinland.fi/forum/viewtopic.php?f=44&t=233
Vaikka kyseessä on testitapahtuma, se toteutetaan suunnittelun ja valmistelun osalta niin kuin se olisi aito pelitapahtuma. Pelaajat pääsevät siis pelaamaan todellisia tehtäviä, eli kyse ei ole mistään ilmaan ammuskelusta.
Testitapahtuman tavoitteena on ennen kaikkea kokeilla kuinka Projekti Uranuksen konsepti toimisi käytännössä. Tämän lisäksi siinä testataan pelin teknisiä ominaisuuksia (FPS, potentiaaliset kaatumiset jne.). Testitapahtumassa tehtyjen huomioiden ja kerätyn palautteen perusteella tullaan toivottavasti järjestämään onnistunut PU tapahtuma jossain lähitulevaisuudessa.
JIP / Respawn (ajoneuvot ei respaa)
Ilmoittautuminen:
Tapahtumaan ei ole pakko ilmoittautua, mutta toivon että näin tekisi erityisesti ne henkilöt joita tämä projekti kiinnostaa ja jotka haluaisivat toimia joissakin kriittisissä rooleissa.
------------
Skenaario:
AAF (pelaajat) vs FIA. Altiksen paikallisväestöä terrorisoi radikaaleista islamisteista koostuva FIA (Fundamentalist Islamist Alliance). Eurooppalaisista turvallisuusjoukoista koostuva AAF on lähetetty Altikseen suojaamaan saaren hallitusta, paikallisväestöä ja sen infrastruktuuria.
Toimintaympäristö:
Tehtävän päätavoite:
Paikallisen hallituksen tukeminen, paikallisväestön suojaaminen ja saaren infrastruktuurin turvaaminen. FIA järjestön eliminointi.
Omat joukot:
AAF joukot. Pelaajien joukko-osasto operoi FOB:sta käsin, ja heidän toiminnan vastuualueenan on tietty ennalta määrätty alue Altiksella. Tämän testitapahtuman tehtävä on jalkaväkipainotteinen, joten pelaajilla ei tule olemaan käytössä mitään HMG-Ajoneuvoja raskaampaa taisteluvälinettä.
Varusteiden saatavuutta tullaan rajoittamaan runsaasti, eli pelaajat saa tyytyä ihan perussälään.
Viholliset, siviilit ja omien tukielementit:
Viholliset koostuvat FIA taistelijoista. Heillä ei ole käytössään mitään raskasta kalustoa. Heillä on käytössään teknikaaleja, RPG:tä ja kivääreitä. Sen lisäksi saarella on suuri IED uhka. FIA:n taistelijoiden taktiikkana on soluttautua paikallisväestön sekaan, ja suorittaa yllätyshyökkäyksiä AAF joukkoja vastaan.
Toiminta-alueen sisällä on useita kyliä ja vaihtelevaa maastoa. Iso osa kylistä ovat AAF joukoille neutraaleja, eli paikallisväestö ei ole AAF joukoille myötämielinen, mutta ei myöskään suoranaisesti aggressiivinen. Osa kylistä ovat sissijärjestölle myötämielisiä, ja näillä alueilla FIA pystyy operoimaan vapaasti.
Pelaajien joukko-osastolle myönnetään mahdollisia tukielementtejä tehtäväkohtaisesti (CAS, tykistö tms.)
Muuta:
Kyseessä on tehtäväkonseptin testitapahtuma. Tämä tarkoittaa sitä että odotettavissa on pientä säätämistä ja mahdollisesti myös hieman odottelua, etenkin tapahtuman alussa. Lisäksi toivon että tähän testaukseen osallistuvat pelaajat antavat palautetta mahdollisimman paljon!
Peli: ARMA 3
Aika: Tiistaina 17.6.2014 klo 19
Paikka: ARMA Finland serveri
TeamSpeak: ts3.armafinland.fi
Repository: AFI A3 repo
Perustietoa:
Avoin ARMA 3 testitapahtuma. Testattavana VTS:n avulla luotu MSO/Domination/Patrol Ops tyylinen dynaaminen pelimuoto, jossa GameMasterit luovat pelaajille reaaliajassa erinäisiä tehtäviä.
Lisätietoja tästä pelimuodosta: http://armafinland.fi/forum/viewtopic.php?f=44&t=233
Vaikka kyseessä on testitapahtuma, se toteutetaan suunnittelun ja valmistelun osalta niin kuin se olisi aito pelitapahtuma. Pelaajat pääsevät siis pelaamaan todellisia tehtäviä, eli kyse ei ole mistään ilmaan ammuskelusta.
Testitapahtuman tavoitteena on ennen kaikkea kokeilla kuinka Projekti Uranuksen konsepti toimisi käytännössä. Tämän lisäksi siinä testataan pelin teknisiä ominaisuuksia (FPS, potentiaaliset kaatumiset jne.). Testitapahtumassa tehtyjen huomioiden ja kerätyn palautteen perusteella tullaan toivottavasti järjestämään onnistunut PU tapahtuma jossain lähitulevaisuudessa.
JIP / Respawn (ajoneuvot ei respaa)
Ilmoittautuminen:
Tapahtumaan ei ole pakko ilmoittautua, mutta toivon että näin tekisi erityisesti ne henkilöt joita tämä projekti kiinnostaa ja jotka haluaisivat toimia joissakin kriittisissä rooleissa.
------------
Skenaario:
AAF (pelaajat) vs FIA. Altiksen paikallisväestöä terrorisoi radikaaleista islamisteista koostuva FIA (Fundamentalist Islamist Alliance). Eurooppalaisista turvallisuusjoukoista koostuva AAF on lähetetty Altikseen suojaamaan saaren hallitusta, paikallisväestöä ja sen infrastruktuuria.
Toimintaympäristö:
Tehtävän päätavoite:
Paikallisen hallituksen tukeminen, paikallisväestön suojaaminen ja saaren infrastruktuurin turvaaminen. FIA järjestön eliminointi.
Omat joukot:
AAF joukot. Pelaajien joukko-osasto operoi FOB:sta käsin, ja heidän toiminnan vastuualueenan on tietty ennalta määrätty alue Altiksella. Tämän testitapahtuman tehtävä on jalkaväkipainotteinen, joten pelaajilla ei tule olemaan käytössä mitään HMG-Ajoneuvoja raskaampaa taisteluvälinettä.
Varusteiden saatavuutta tullaan rajoittamaan runsaasti, eli pelaajat saa tyytyä ihan perussälään.
Viholliset, siviilit ja omien tukielementit:
Viholliset koostuvat FIA taistelijoista. Heillä ei ole käytössään mitään raskasta kalustoa. Heillä on käytössään teknikaaleja, RPG:tä ja kivääreitä. Sen lisäksi saarella on suuri IED uhka. FIA:n taistelijoiden taktiikkana on soluttautua paikallisväestön sekaan, ja suorittaa yllätyshyökkäyksiä AAF joukkoja vastaan.
Toiminta-alueen sisällä on useita kyliä ja vaihtelevaa maastoa. Iso osa kylistä ovat AAF joukoille neutraaleja, eli paikallisväestö ei ole AAF joukoille myötämielinen, mutta ei myöskään suoranaisesti aggressiivinen. Osa kylistä ovat sissijärjestölle myötämielisiä, ja näillä alueilla FIA pystyy operoimaan vapaasti.
Pelaajien joukko-osastolle myönnetään mahdollisia tukielementtejä tehtäväkohtaisesti (CAS, tykistö tms.)
Muuta:
Kyseessä on tehtäväkonseptin testitapahtuma. Tämä tarkoittaa sitä että odotettavissa on pientä säätämistä ja mahdollisesti myös hieman odottelua, etenkin tapahtuman alussa. Lisäksi toivon että tähän testaukseen osallistuvat pelaajat antavat palautetta mahdollisimman paljon!