Page 103 of 180

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Posted: 19 Jan 2016, 08:28
by JoneKone
Nummi wrote:https://forums.bistudio.com/topic/17363 ... sh-tohear/
Have you ever found yourself in a chopper, jet or armoured vehicle, struggling to hear your teammates chatter because the engine's too loud? How about a crazy firefight where battle sounds are drowning out the comms? Cyprus Push-to-Hear allows you to temporarily reduce in-game sound and music volume by holding down a preset key or mouse button. A toggle setting is also available, and a UI icon is displayed on the in-game HUD whenever Push-to-Hear is in effect.
Mielipiteitä?
TFR olisi mielummin saanut tehdä sen intercomin. Mutta niin kauan kun se puuttuu niin toi voisi olla ihan jees.

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Posted: 19 Jan 2016, 14:01
by Makela
Eikö lyhyeen jengi osaa laittaa additionaaleja, jos puhe ei kuulu? Muistelisin viimeksi kun pelasin vaunussa, otimme itsellemme oman lyhyen kanavan toimimaan intercomina. Miten tälle on oikeasti nyt tarvetta, kun tämän ongelman pystyy jo nyt kiertämään:

1. ääniasetukset runkkaamalla
2. lyhyen käyttämisellä intercomiksi
3. TFR:n shoutille laittamalla
4. kaikki ylla yhtäaikaa!

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Posted: 19 Jan 2016, 14:19
by JoneKone
Makela wrote:Eikö lyhyeen jengi osaa laittaa additionaaleja, jos puhe ei kuulu? Muistelisin viimeksi kun pelasin vaunussa, otimme itsellemme oman lyhyen kanavan toimimaan intercomina. Miten tälle on oikeasti nyt tarvetta, kun tämän ongelman pystyy jo nyt kiertämään:

1. ääniasetukset runkkaamalla
2. lyhyen käyttämisellä intercomiksi
3. TFR:n shoutille laittamalla
4. kaikki ylla yhtäaikaa!
Joo, uudet osaa... vanhat ei ja välillä toisin päin. :) Monelle se on myös sitä, että radion alt nappi on hieman hankalassa paikassa jolloin nopeassa kommunikoinissa se olisi parempi jos direct kuuluisi selkeästi ajoneuvon sisällä.

Tuossa modissa pidän hyvänä juuri toi, että hetkellisesti saa äänet nopeasti matalammalle. Esim. hekon kuljetustehtävän aikana niin matkustamoon rientää 3 eri rikkiammuttua ryhmää ja kaikki on eri kanavilla ja täysi kaaos vallitsee... siinä sitten pilotti yrittää samaan aikaan huutaa chinookin nokasta jotain kopterin takaosaan ja klusterfukki alkaa ottamaan muotoaan. :)

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Posted: 19 Jan 2016, 14:35
by Makela
JoneKone wrote:
Makela wrote:Eikö lyhyeen jengi osaa laittaa additionaaleja, jos puhe ei kuulu? Muistelisin viimeksi kun pelasin vaunussa, otimme itsellemme oman lyhyen kanavan toimimaan intercomina. Miten tälle on oikeasti nyt tarvetta, kun tämän ongelman pystyy jo nyt kiertämään:

1. ääniasetukset runkkaamalla
2. lyhyen käyttämisellä intercomiksi
3. TFR:n shoutille laittamalla
4. kaikki ylla yhtäaikaa!
Joo, uudet osaa... vanhat ei ja välillä toisin päin. :) Monelle se on myös sitä, että radion alt nappi on hieman hankalassa paikassa jolloin nopeassa kommunikoinissa se olisi parempi jos direct kuuluisi selkeästi ajoneuvon sisällä.

Tuossa modissa pidän hyvänä juuri toi, että hetkellisesti saa äänet nopeasti matalammalle. Esim. hekon kuljetustehtävän aikana niin matkustamoon rientää 3 eri rikkiammuttua ryhmää ja kaikki on eri kanavilla ja täysi kaaos vallitsee... siinä sitten pilotti yrittää samaan aikaan huutaa chinookin nokasta jotain kopterin takaosaan ja klusterfukki alkaa ottamaan muotoaan. :)
No mite se sellanen sitten, että se kopterin sisäisen kommunikaatin hoitamiseen varattu lyht kanava olisi muillakin tiedossa? Myöskin asiansa osaava jengi huutaa shoutti päällä koperiin tullessa, että kaikki kyydissä, kun ollaan valmiita. Myöskin on ollut usein tapana kopteriin TAI vaunuun nousevan osaston ilmoittaa valmiudestaa, asiaankuuluvalla pitkällä. Usein se silti unohtuu, mutta kyllä se "kaikki kyydissä - lesbo!" -viesi on silti saatu sinne pilotille asti.

Tässä voi saada sen kuvan, että vastustan tätä modia nyt ihan vastustamisen nimessä, mutta tämä nyt kuitenkin on "cheat", jolla voi kuulla kovankin taistelun keskellä kaiken vastustajan kommunikaation. Myöskin yleensäkkin turhien tai jo olemassa olevien keinojen kautta samat tulokset tuottavien modien lisääminen, jo ihan massiiviseen repolaiseen, on minusta jotenkin ihan hölmöläisten hommaa...

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Posted: 19 Jan 2016, 14:42
by Nummi

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Posted: 19 Jan 2016, 14:51
by JoneKone
Makela wrote: No mite se sellanen sitten, että se kopterin sisäisen kommunikaatin hoitamiseen varattu lyht kanava olisi muillakin tiedossa? Myöskin asiansa osaava jengi huutaa shoutti päällä koperiin tullessa, että kaikki kyydissä, kun ollaan valmiita. Myöskin on ollut usein tapana kopteriin TAI vaunuun nousevan osaston ilmoittaa valmiudestaa, asiaankuuluvalla pitkällä. Usein se silti unohtuu, mutta kyllä se "kaikki kyydissä - lesbo!" -viesi on silti saatu sinne pilotille asti.

Tässä voi saada sen kuvan, että vastustan tätä modia nyt ihan vastustamisen nimessä, mutta tämä nyt kuitenkin on "cheat", jolla voi kuulla kovankin taistelun keskellä kaiken vastustajan kommunikaation. Myöskin yleensäkkin turhien tai jo olemassa olevien keinojen kautta samat tulokset tuottavien modien lisääminen, jo ihan massiiviseen repolaiseen, on minusta jotenkin ihan hölmöläisten hommaa...
Juu, asiansa osaava RJ hoitaa homman juurikin ym. mukaan (ja osaava JJ/FL on osannut laittaa koptereiden sisäiset jo briifiivaiheessa kartalle kaikille tiedoksi). Harmi vaan, että meillä on täällä kaikenlaista vipeltäjää näissä meidän johtajahommissa (mut mukaanlukien :) ), jolloin toi radionkäyttö välillä on mitä sattuu.

Siis jo nythän pystyy tfr:n äänet laittamaan windowsin asetuksista kovemmalle kuin peliäänet. Ite pilottina teen juuri näin, jolloin pystyn pelkästään pelin ääniä säätmällä vaikuttamaan siihen kuinka paljon moottoriäänet häiritsevät ja kuinka paljon TS kuuluu. Välillä kun ohjaamosta jalkautuu niin kuuluu tosiaan jopa whisperitkin kivan matkan päähän. Tosin ei sit kyl enää kuule, että tuleeko sitä kuulaa mistä suunnasta ja kuinka paljon ja yleensä vaatii pikakäynnin audio-asetuksien puolella. Cheattimielessä niin voisi tosiaan toivoa, ettei modia afin sisällä käytettäisiin väärin. Mutta nykyään meillä on niitä frägimetsästäjiä niin paljon, että huoli lienee jopa ihan aiheellinen...?

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Posted: 19 Jan 2016, 16:39
by Paavo
Repopäivityksestä: M.S.K.E poistettiin ja tilalle lisättiin Bornholm lite...

Tuota noin - mikä oli tämän päätöksen perusteena? :?:

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Posted: 19 Jan 2016, 23:50
by Tuntematon
KuiK wrote:http://www.elisanet.fi/kuik/@artyrangetables.zip

Tuossa olis nykästynä toimiva (ainakin pitäis) versio noista rangetableista RHS:n tykistölle.
Tässä on paljon samaa kuin RuPal:n tekeleessä mutta homma kumminkin tehty kokonaan uudestaan.
Rangetablet on nimetty:
ACE_Rangetable_D30
ACE_Rangetable_M119
ACE_Rangetable_M252
ACE_Rangetable_Podnos
ACE_Rangetable_D30_BK13
ACE_Rangetable_D30_BK6M

porukka voisi testailla että toimiiko nuo nyt oikeesti kunnolla vai onko se vain mun päässä.
tee tästä oma lanka muuten jossa on nää classname jne.

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Posted: 20 Jan 2016, 02:43
by Tuntematon
Tässä on pieni modi josta tehtävän tekijöille voi olla hyötyä. Tällä saa paljon lisää noita "piilotettuja" objekteja tonne editoriin jota voi lätkiä maahan. (Modi löytyy PWS)
https://forums.bistudio.com/topic/15560 ... ditor-v11/

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Posted: 20 Jan 2016, 07:20
by Arttu
Paavo wrote:Repopäivityksestä: M.S.K.E poistettiin ja tilalle lisättiin Bornholm lite...

Tuota noin - mikä oli tämän päätöksen perusteena? :?:
Tämä. Ja missä HLC:n AK-pack?