Nurmi wrote:tekstiä
En nyt jaksa dissektoida jokaista kohtaa mitä mainitsit, mutta yleisesti:
Käytännössä kaikki mainitsemasi kohdat oli tiedossa jo ennakkoon tai tuli selväksi tehtävän aikana. Tässä koko ajan tasapainoiltiin sillä, että kannattaako edes pitää eventtiä ylipäänsä. Oma mielipide oli jopa, että perutaan, mutta koska ei ollut pelkästään meidän yhteisöstä kyse niin puristettiin hommat pikaaikataululla maaliiin. Harmillista, ettet pitänyt eventistä. Aika paljon työtä ja aikaa sen eteen kuitenkin tehtiin.
SgtArmyGuyn kanssa käytiin keskustelua ennen eventtiä bluforin toiminnasta. Ei mitään kovin syvällistä, mutta kuitenkin. Tässä kohtaa huomaan sen, että mun olisi pitänyt olla erittäin tarkkasanainen ja rajata bluforin toimintaa tiukemmin. "rinnakkain" / "tukien" voi tarkoittaa niin eri juttuja sanojan ja kuuntelijan päässä. Jotenkin ajatus siitä, että SOF jahtaisi HVT:eitä ja JV toimisi omalla sektorilla omien kohteiden kanssa, ei näköjään välittynyt.
Huomioita:
Lumipallo 1: Ranskamoddi/tehtävä huomattiin rikki 30 min ennen alkua. Aika mitä nyt meni korjauksien ihmettelyyn olin ajatellut, että juttelen vielä SgtArmyguy kanssa ja sovitaan back-up kanavista jos tehtävän aikana on tarvetta olla yhteydessä pelijohtoon yms. yms.
Lumipallo 2: Toinen virhe oli ottaa uudet zeukset viimemetreillä mukaan. Heidän opastamiseen alussa käytetyt kalliit muutamat minuutit aiheutti lumipalloefektin jolloin oltiin Zeuksien toiminnassa myöhässä ekat 30 min tehtävästä (kohteet tyhjillään, asioit väärissä paikoissa).
3. Lumipallo 2. johtuen teidät pysäytettiin WP7 pidemmäksi aikaa jotta ehdittiin saada FOB Obehin puolustus miehitettyä. Hetken näytti siltä, että jos ei saada pelijohdon osalta tempoa kiinni niin tehtävä ohi alle tunnissa.
3a. Yksi zeuksista otti ilmoittamatta pelijohdolle TA-roolin itselleen ja piti Alphan ilmeisesti pinnattuna aika kauan. Tätä huomattiin vasta jälkikäteen.
4. Blufor iski Obehiin SOF:illa että JV:llä yhtäaikaa. Tuotiin vastaukseksi Opfor vahistuksia ja puolustusta tiukennettiin huomattavasti alkuperäisestä.
5. Baluchan ja Sufian piti alunperin olla SOF:in pitkä ja hiljainen tiedusteluretki. JV oli tarkoitus erkaantua puhdistamaan IED:tä Anizay keskustasta. Nyt koko Komppanialla siirryttiin Baluchanin ja Sufianin jolloin Obehin tilanne toistui. Tulitte voimalla päälle, pelijohdon alkuperäinen suunnitelma meni ikkunasta ulos ja vastattiin tilanteeseen jotta ei olisi koko blufor komppania 1 h sunnuntaiajelulla. Jälkikäteen olisi ollut ehkä parempi antaa teidän pyöriä siellä. Sinne jäi myös teleportteri henkiin liian kauaksi aikaa kun muut tapahtumat vei huomion ja johti siihen että baluchan on liian vahvasti miehitetty ja taistelu pitkittyi.
6. Ei otettu huomioon, että opfor vastaosasto respatessa niin heillä oli aina uusi RPG setti. Nyt sinkoja ja ammuksia oli siten aivan liian paljon kentällä käytössä ja blufor otti raskaita tappioita sitä myöten. Pelkillä AK:illa varustettuina ja rajallisella määrällä lippailla niin tilanteet olisi ehkä hieman muuttanut luonnettaan.
7. Vastaosasto oli ensimmäistä kertaa kunnolla käytössä meidän pelissä. Pyrin mahdollisimman vähän puuttumaan heidän tilannetietoon ja annoin vain erilliset tehtävät toteutettavaksi heille. Toimivat siis ilman ylempää kokonaiskuvaa. Heidän antama vastus oli vaikeata arvioida sekä säädellä muutoin kuin estämällä alueelle takaisinpääsy. Nyt vastaosaston käytöstä tiedetään enemmän. Esim. määrä ja aseistus voi olla kevyemmät tälläisessä tehtävässä.
8. Lopussa ei saatu yhteyttä sekä adminiin eikä blufor johtoon takakanavia käyttäen. Lopulta kun yhteys saatiin niin meni viestejä ristiin lopetetaanko vai eikö.
Edit: 9. HVT:t teidän piti vaan tappaa pois mission briiffin perusteella (yllä). Mulla oli kyllä myös tarinat taustalla miten eliminnoit vaikuttaisi peliin, mutta pelin aikana ne haudattiin kun hommat lähtivät niin eri raiteille kun ajateltu.
Edit: 10. Siviilit olivat enemmänkin keino mahdollistaa opfor:ille tapa liikkua alueella. Jos kaikki liikkuva olisi saanut vapaasti ampua niin pahimmillaan opfor ei olisi pystynyt omaa toimintaa toteuttamaan. Blufor mission briefissä oli kylläkin koukku, että jos tapetaan liikaa siviilejä niin vaikeustaso nousee. Tästä oli ajatuksia, miten voisi toteuttaa eri keinoin tehtävän aikana, mutta nekin ideat haudattiin kun tilanne meni itsestään jo ihan tarpeeksi vaikeaksi bluforille. Vahingossa tämä kohta siis toteutui joka tapauksessa.

Eventissä Siviilien henki ei näyttänyt paljon bluforia painavan (ja tätä tiedettiin jo entuudestaan että näin siinä yleensä käy, eli ei sinänsä yllätyksiä siinä).
Summasumarum. Eventti olisi pitänyt peruuttaa ja siirtää eteenpäin. Monen ihmisen mielipahalta oltaisiin vältytty.