Tapahtumien järjestäminen
Posted: 01 Apr 2014, 17:13
Jatkaakseni paavon viestipohjaa, voisin laittaa tänne hyviä käytäntöjä isompien tapahtumien järjestämisestä. Itse ainakin olen varma että viime arma 3 fiasko olisi ollut vältettävissä jos olisin oiminut ohjeen mukaisesti.
1. Kasaa työryhmä, älä tee yksin!
Promoottorit / vetäjät
- Tehtävänä on järjestää mahdollisimman paljon pelaajia paikalle.
- Mainostaa eri yhteisöihin (FJT, Kuikka, Rsc, GoM, Kyllikki).
- Tehdä mainosmateriaalit tai delegoida homma jollekkin.
- Laittaa foorumitopikki, steam ilmoitus. Päivittää myös näitä. Myös muille foorumeille (Muro...).
- Teamspeakissa jutella kaikille ihmisille että löytyykö armaa, onko kiinostusta tälläaseen ja tälläseen. Potkia ihmisiä slottaamaan ennakkoon.
- Järjestää tarvittava opastus (kannattaa delegoida opastustiimille).
- Potkia muita tiimiläisiä tekemään.
- Varmistaa tehtävän laatu.
- Varatehtävien hankkiminen servulle.
Editori
- Luoda skenaario.
- Kirjottaa selkeät brieffit ja descriptionit tehtävien alkuun.
- Ottaa Tikkaan tai Soppaan yhteyttä repository ja servu asioissa.
- Auttaa mainosmateriaalin tekemisessä.
- Yhdessä testaajien kanssa varmistaa tehtävän toimivuus kaikissa ympäristöissä(Dedicated server, JIP, Suuret määrät pelaajia, Respawn).
Admin ja peli-isäntä
- Valitaan tapahtumaan ennakkoon admin ja peli-isäntä.
- Peli-isännän ja tarvittaessa myös Adminin tarvitsee olla perillä tehtävien luonteesta ja slottauksesta.
- Auttaa tehtävien testauksessa.
Testaajat
- Lupaavat auttaa ja tulevat kun pyydetään testaamaan missioita.
- Tarkoittaa että muut pelit eivät mene edelle jos editori pyytää apua.
2. Tee ajoissa ja jaa tehtävät
Pyri siihen että tehtävä on valmiina ja testattuna viikkoa ennen tapahtumaa. Varmista että varatehtävä löytyy.
Viimeinen viikko pitäisi olla vain opastusta tapahtumaa varten ja sen varmistelua, ettei modipäivitykset riko missiota.
Jos käy ilmi ettei tapahtumaan löydy tekijöitä, peruuta tapahtuma, ja odota kunnes saat oikeasti sitoutuneita ja kiinnostuneita ihmisiä töihin.
Jos käy ilmi että joku modi päivittyy ja kusee jotain, peru tapahtuma ellet saa korjattua välittömästi.
3. Yleistä
Testaus on olellisen tärkeää. Näin saadaan tapahtumat sujumaan ongelmitta ja pelaajamääriä kasvatettua.
Jos asennusohje alkaa lähentelemään tätä luokkaa, pohdi tuleeko tapahtuman ketään ?
Yritä pitää kaikki yksinkertaisena pelaajille, jotta kynnys liittyä peleihin on pieni.
Muista, tärkeintä on ettet tee kaikkea yksin.
PS. Eikö paavon teksti ja tämä voitaisiin laittaa kaikille näkyviin tulevat tapahtumat threadiin stikkinä?
1. Kasaa työryhmä, älä tee yksin!
Promoottorit / vetäjät
- Tehtävänä on järjestää mahdollisimman paljon pelaajia paikalle.
- Mainostaa eri yhteisöihin (FJT, Kuikka, Rsc, GoM, Kyllikki).
- Tehdä mainosmateriaalit tai delegoida homma jollekkin.
- Laittaa foorumitopikki, steam ilmoitus. Päivittää myös näitä. Myös muille foorumeille (Muro...).
- Teamspeakissa jutella kaikille ihmisille että löytyykö armaa, onko kiinostusta tälläaseen ja tälläseen. Potkia ihmisiä slottaamaan ennakkoon.
- Järjestää tarvittava opastus (kannattaa delegoida opastustiimille).
- Potkia muita tiimiläisiä tekemään.
- Varmistaa tehtävän laatu.
- Varatehtävien hankkiminen servulle.
Editori
- Luoda skenaario.
- Kirjottaa selkeät brieffit ja descriptionit tehtävien alkuun.
- Ottaa Tikkaan tai Soppaan yhteyttä repository ja servu asioissa.
- Auttaa mainosmateriaalin tekemisessä.
- Yhdessä testaajien kanssa varmistaa tehtävän toimivuus kaikissa ympäristöissä(Dedicated server, JIP, Suuret määrät pelaajia, Respawn).
Admin ja peli-isäntä
- Valitaan tapahtumaan ennakkoon admin ja peli-isäntä.
- Peli-isännän ja tarvittaessa myös Adminin tarvitsee olla perillä tehtävien luonteesta ja slottauksesta.
- Auttaa tehtävien testauksessa.
Testaajat
- Lupaavat auttaa ja tulevat kun pyydetään testaamaan missioita.
- Tarkoittaa että muut pelit eivät mene edelle jos editori pyytää apua.
2. Tee ajoissa ja jaa tehtävät
Pyri siihen että tehtävä on valmiina ja testattuna viikkoa ennen tapahtumaa. Varmista että varatehtävä löytyy.
Viimeinen viikko pitäisi olla vain opastusta tapahtumaa varten ja sen varmistelua, ettei modipäivitykset riko missiota.
Jos käy ilmi ettei tapahtumaan löydy tekijöitä, peruuta tapahtuma, ja odota kunnes saat oikeasti sitoutuneita ja kiinnostuneita ihmisiä töihin.
Jos käy ilmi että joku modi päivittyy ja kusee jotain, peru tapahtuma ellet saa korjattua välittömästi.
3. Yleistä
Testaus on olellisen tärkeää. Näin saadaan tapahtumat sujumaan ongelmitta ja pelaajamääriä kasvatettua.
Jos asennusohje alkaa lähentelemään tätä luokkaa, pohdi tuleeko tapahtuman ketään ?
Yritä pitää kaikki yksinkertaisena pelaajille, jotta kynnys liittyä peleihin on pieni.
Muista, tärkeintä on ettet tee kaikkea yksin.
PS. Eikö paavon teksti ja tämä voitaisiin laittaa kaikille näkyviin tulevat tapahtumat threadiin stikkinä?