6.4 Suuri TvT #3

User avatar
Anssi
Posts: 591
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Kerava

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Postby Anssi » 06 Apr 2014, 16:01

Tulen hieman myöhässä, täyttäkää ampujan paikka tarvittaessa
HooDee
Posts: 11
Joined: 27 Mar 2014, 15:51

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Postby HooDee » 06 Apr 2014, 17:25

Pelaaja:HooDee
Yhteisö:
Paikka:Joku mortti paikka
Muuta:
Puu
Posts: 5
Joined: 06 Apr 2014, 17:29

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Postby Puu » 06 Apr 2014, 17:34

Pelaaja: Puu
Yhteisö:
Paikka: 1. Joukkue - 1.Ryhmä, KK
Muuta:
Sammy
Posts: 3
Joined: 06 Apr 2014, 17:33

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Postby Sammy » 06 Apr 2014, 17:37

Pelaaja: Sammy
Yhteisö:
Paikka: 1. Joukkue - 1.Ryhmä, KK asst.
Muuta:
Koppari
Posts: 12
Joined: 31 Mar 2014, 20:30

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Postby Koppari » 06 Apr 2014, 18:40

Pelaaja: koppari & Laku_Pekka
Yhteisö: AFI
Paikka: 1.J, 2.R Kes ja Apilas
Muuta: Mut voi pistää partionjohtajaks jos tarve vaatii, mieluiten ei kuitenkaan ku ei oo paljoo pelikokemusta
User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Postby Aspirant » 07 Apr 2014, 11:18

Tämän threadin voisi siirtää palaute osioon.

-Huolestuttavan vähän osallistujia AFI:n puolelta n.40, 20 vähemmän kun aikaisemmin..
Tähän on mielestäni paneuduttava tulevassa tiistain yhteisön palaverissa.

-Bummerin päätös lopettaa tapahtumien järjestäminen AFIn osalta.
Tähänkin paneuduttava tulevassa yhteisö palaverissa, miten jatketaan.

Itse peleistä palaute:
Kiitos Bummerille sekä Kuikalle tapahtuman järjestämistä. Bummerille + omasta uhrautumisesta ottaa johtaminen haltuunsa kun siihen kukaan muu ei halunut (tähänkin puuttuttava tiistain palaverissa)

-Saatiin lopulta pelit aikaiseksi, mutta johtuen liian vähäisestä osallistuja määrästä, niin ei saatu suunniteltuja rähinöitä aikaiseksi ja hyökkäys jäi laimeaksi.

Ilmeisesti hovissa oli tullut hieman muutosta tehtävään, koska alunperin oli kai tarkoitus että käydään sota ns. vanhan kunnon tyyliin kaivautunutta vihollista vastaan.
Siten oli kai tarkoitus varmistaa että kaikki pääsevät rähinöimään? mielestäni toteutunut oli parempi konsepti koska vihaan noita AO rajoja, luulin vain että olisi ollut hieman erinlainen scenario tällä kertaan.
User avatar
=FU= J0ntt1_F1N
Posts: 281
Joined: 27 Jul 2013, 18:43

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Postby =FU= J0ntt1_F1N » 07 Apr 2014, 11:57

Oisko pelipäivällä vaikutusta? Ymmärrän et aina la pelien päälle homma ei sovi, mutta rajoittaako SU pois osan, jotka ovat työ/perhe-elämässä? Toinen asia on, et on luonnollista pelaajien vaihtuminen/katoaminen ajan kanssa. Ja nykyään näitä isoja tapahtumia on niin usein et voi ns. Valita mistä ottaa. Aktiivinen rekrytointikampanja oli kai ho ennenkin listalla?
Bummeri
Posts: 2968
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Postby Bummeri » 07 Apr 2014, 12:03

Siirsin tämän oikeaan paikkaan.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Keba
Posts: 27
Joined: 07 Aug 2013, 21:14
Location: Halikko
Contact:

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Postby Keba » 07 Apr 2014, 12:14

Harmillista että serveri (Kuikan) desync:ssi ja vielä kaiken lisäksi se respawn/spectator scripti meni rikki (vaikka testattu olikin..) ja että peliin tuli viivytyksiä itse aloittamisen kanssa. Todennäköisesti ongelma desync:ssä oli juuri konffeissa, serverin FPS oli ihan OK (20-30 välillä) ja ongelma tod näk verkko konffeissa mutta aivan sama sinänsä. Kaikille niille joilla "waiting for sync" tai tankin alle "syntyminen" tapahtui, pahoittelut. No Fillarit sitten asia erikseen :D

Onneksi kuitenkin AFI:lla oli serveri valmiina ja serverin vaihto onnistui käsittääkseni kaikilla melko kivuttomasti.
Kiitokset siitä AFI:lle ja hyvä että oltiin varauduttu pahimpaan!

Rikkinäinen scripti korvattiin arman omalla respawnilla ja päästiin vihdoin aloittamaan tehtävä ->
Serveri ei desync:nnut ja toimi moitteetta (AFI). Tulevaisuudessa kaikki pelit suoraan siis AFI:n servulla suoraan ylimääräisen säätämisen minimoimiseksi (ainakin meidän puolesta).

OFPOR pääsi asemiin ja alkoi odottamaan vihollisen tunnustelua joka tapahtuikin ensimmäisenä "Elimyssalon" tuntumassa.
Ryhmämme jyrättiin ja RK lauloin metsässä radioiden hiljentyessä. Tosin OPFOR:n ryhmä joka elimyssaloa piti kertoi urheita sotatarinoita että vihollista kaatui kuin "heinää" ennen kuin meidän jyrättiin :) Tiedä sitten..

Saimme myös tiedustelutietoa että "Pöyrynmäen" tuntumassa on vihollisen liikehdintää joten vetäydyimme siilipuolustukseen "Ristikankaalle".

No, FDF joukkoja siellä lopulta nähtiin mutta sitten tulikin vastustajalta ilmoitus että "perääntyminen on aloitettu ja tehtävä ohi".

OPFOR:n puolella kiitokset kaikille, jätkät oli siellä missä pitikin ja kommunikointi toimi hienosti.
Mortar oli murhaava ja aiheutti selkeästi vihollisen riveissä rakoilua. Myös FDF mortar iski aika ikävästi siihen "rauniokylään" pelin alussa.

FDF:n puolelle kanssa kiitokset! Parasta taisi omassa "kontaktissa" olla se että herään Elimyssalolta tajuttomuudesta keskelle vihollisen touhuja ja päästin AK:ni purkautumaan ;)

Muuten tehtävästä:
Vaikka alue olikin pieni niin kontaktia oli loppupeleissä jälleen todella vähän. No, voipi olla parempi että aluetta/kohdetta pitäisi supistaa edelleen tms.. mitään muita rajoja todella tehtävässä ei pitänyt alunperin ollakkaan kuin se että veteen ei saanut mennä.

Se "kerrasta" poikki ja lyhyempi tehtävä saattaisi jopa toimia paremmin, saman tehtävän voi pelata vaikka toisinpäin "erän" jälkeen.

Sitä jäätiin OPFOR:lla ihmettelemämän että miksi hyökkäys pysähtyi vastustajalta ja mitä siinä nyt oikeen kävi?

Tarkentava kyssäri AFI:lle (Aspirantin postaukseen liittyen):
- Bummerin päätös lopettaa tapahtumien järjestäminen AFI:n osalta? -> Eli oliko tämä nyt tässä? :)
User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: 6.4 Suuri TvT #3

Postby Aspirant » 07 Apr 2014, 12:39

Kannatetaan ei respawn tehtäviä. Ainakin meillä oli hemmetin hauskaa silloin kun pelattiin 3-4 eri 50-60pelaajan karttaa missä ei ollut respawnia (ikimuistoinen schemlitz winter rynnäkkö).

Nämä voisivat olla ns. enemmän casual tapahtumia (vaatisi vähemmän valmisteluja, säätämistä tasapainottamisen yms. kanssa) sitten olisi silloin tällöin iso tehtävä missä olisi myös respawn mukana, koska tarkoitus pelata koko illan samaa tehtävää.

Return to “Menneet tapahtumat”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests