Scriptien kyselyketju
-
- Posts: 67
- Joined: 01 Apr 2016, 18:38
Scriptien kyselyketju
Eli oli tänään palsussa puhetta, että täällä voi näitä scriptejä kysellä, ja tuli tiedon tarve:
Eli pitäisi saada ajoneuvon ACE cargoon lastattua laatikoita määrä x, niin että ne olisivat ajoneuvossa tehtävän alkaessa.
En ainakaan äkkiseltään löytänyt tällaista scriptiä foorumeilta/en saanut ACE:n omassa wikissä ollutta scriptiä toimimaan.
Eli pitäisi saada ajoneuvon ACE cargoon lastattua laatikoita määrä x, niin että ne olisivat ajoneuvossa tehtävän alkaessa.
En ainakaan äkkiseltään löytänyt tällaista scriptiä foorumeilta/en saanut ACE:n omassa wikissä ollutta scriptiä toimimaan.
Re: Scriptien kyselyketju
Linkkaatko oman scriptisi, ja sen acen ohjee?Joonas [kLj] wrote:Eli oli tänään palsussa puhetta, että täällä voi näitä scriptejä kysellä, ja tuli tiedon tarve:
Eli pitäisi saada ajoneuvon ACE cargoon lastattua laatikoita määrä x, niin että ne olisivat ajoneuvossa tehtävän alkaessa.
En ainakaan äkkiseltään löytänyt tällaista scriptiä foorumeilta/en saanut ACE:n omassa wikissä ollutta scriptiä toimimaan.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
-
- Posts: 67
- Joined: 01 Apr 2016, 18:38
Re: Scriptien kyselyketju
ACE:n ohje:Bummeri wrote: Linkkaatko oman scriptisi, ja sen acen ohjee?
https://ace3mod.com/wiki/framework/cargo-framework.html
Omani oli omana scriptinään, joka aktivoitiin init.sqf:ssä.
lastaus.sqf:
Code: Select all
[laatikko, ural] call ace_cargo_fnc_loadItem;
Re: Scriptien kyselyketju
Millainen esine tuo laatikko nimen saanut objecti on?
Oletko tehnyt siitä laatikosta ensin loadattavan? https://ace3mod.com/wiki/framework/carg ... -an-object
Miten käynnistät scriptin init.sqf?
Laita enemmän tietoa, vaikka koko tehtävä.
Oletko tehnyt siitä laatikosta ensin loadattavan? https://ace3mod.com/wiki/framework/carg ... -an-object
Miten käynnistät scriptin init.sqf?
Laita enemmän tietoa, vaikka koko tehtävä.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
-
- Posts: 67
- Joined: 01 Apr 2016, 18:38
Re: Scriptien kyselyketju
Esine on CargoNet_01_barrels_F Cargo Net Barrels, jonka olen muuttanut objektin editorissa lastattavaksi.Bummeri wrote:Millainen esine tuo laatikko nimen saanut objecti on?
Oletko tehnyt siitä laatikosta ensin loadattavan? https://ace3mod.com/wiki/framework/carg ... -an-object
Miten käynnistät scriptin init.sqf?
Laita enemmän tietoa, vaikka koko tehtävä.
init.sqf:ssä käynnistin scriptin:
Code: Select all
[] execvm "lastaus.sqf";
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: Scriptien kyselyketju
Tässä olis.
Scripti pitää huolen että laatikon voi aina lastata kyytiin (lisää tarvittaessa tilaa, siirtää lähemmäksi, enabloi lastauksen)
Käytetään:
-Kopioi tehtävääsi skriptit kansio esimerkki tehtävästä.
-Lisää init.sqf [] execVM "scriptit\laatikotautoon.sqf";
-Nimeä editorissa laatikot ja autot mitä käytät lastaukseen
-Muokkaa laatikotautoon.sqf riviltä 27. Muokkaa sinne laatikon nimi ja mihin autoon se lastataan.
Scripti pitää huolen että laatikon voi aina lastata kyytiin (lisää tarvittaessa tilaa, siirtää lähemmäksi, enabloi lastauksen)
Käytetään:
-Kopioi tehtävääsi skriptit kansio esimerkki tehtävästä.
-Lisää init.sqf [] execVM "scriptit\laatikotautoon.sqf";
-Nimeä editorissa laatikot ja autot mitä käytät lastaukseen
-Muokkaa laatikotautoon.sqf riviltä 27. Muokkaa sinne laatikon nimi ja mihin autoon se lastataan.
Code: Select all
if (hasInterface && !isServer) exitWith {};
[{time > 0}, {
{
private _laatikko = _x select 0;
private _ajoneuvo = _x select 1;
private _ajoneuvo_tila = (_ajoneuvo getVariable ["ace_cargo_space", getNumber (configFile >> "CfgVehicles" >> typeOf _ajoneuvo >> "ace_cargo_space")]) max 0;
private _laatikko_koko = [_laatikko] call ace_cargo_fnc_getSizeItem;
//Varmistetaan että lastaus on enabloitu
if (_laatikko_koko == -1) then {
[_laatikko, 5] call ace_cargo_fnc_setSize;
_laatikko_koko = 5;
};
//Pidetään huoli että objekti mahtuu kyytiin
if (_laatikko_koko > _ajoneuvo_tila) then {
[_ajoneuvo, _laatikko_koko] call ace_cargo_fnc_setSpace;
};
//Siirtää objektin lähemmäs jos ei ole tarpeeksi lähellä
if ((_laatikko distance _ajoneuvo) > 5) then {
_laatikko setPos ([_ajoneuvo, 0, 4, 0.5, 0, 60] call BIS_fnc_findSafePos);
};
_x call ace_cargo_fnc_loadItem;
} forEach [[tynnyri1,ural1], [tynnyri2,ural1], [tynnyri3,ural2]];
}] call CBA_fnc_waitUntilAndExecute;
- Attachments
-
- tynnyri.Tanoa.7z
- (2.51 KiB) Downloaded 245 times
-
- Posts: 67
- Joined: 01 Apr 2016, 18:38
Re: Scriptien kyselyketju
Tuntematon wrote:Tässä olis.
Scripti pitää huolen että laatikon voi aina lastata kyytiin (lisää tarvittaessa tilaa, siirtää lähemmäksi, enabloi lastauksen)
Käytetään:
-Kopioi tehtävääsi skriptit kansio esimerkki tehtävästä.
-Lisää init.sqf [] execVM "scriptit\laatikotautoon.sqf";
-Nimeä editorissa laatikot ja autot mitä käytät lastaukseen
-Muokkaa laatikotautoon.sqf riviltä 27. Muokkaa sinne laatikon nimi ja mihin autoon se lastataan.
Code: Select all
if (hasInterface && !isServer) exitWith {}; [{time > 0}, { { private _laatikko = _x select 0; private _ajoneuvo = _x select 1; private _ajoneuvo_tila = (_ajoneuvo getVariable ["ace_cargo_space", getNumber (configFile >> "CfgVehicles" >> typeOf _ajoneuvo >> "ace_cargo_space")]) max 0; private _laatikko_koko = [_laatikko] call ace_cargo_fnc_getSizeItem; //Varmistetaan että lastaus on enabloitu if (_laatikko_koko == -1) then { [_laatikko, 5] call ace_cargo_fnc_setSize; _laatikko_koko = 5; }; //Pidetään huoli että objekti mahtuu kyytiin if (_laatikko_koko > _ajoneuvo_tila) then { [_ajoneuvo, _laatikko_koko] call ace_cargo_fnc_setSpace; }; //Siirtää objektin lähemmäs jos ei ole tarpeeksi lähellä if ((_laatikko distance _ajoneuvo) > 5) then { _laatikko setPos ([_ajoneuvo, 0, 4, 0.5, 0, 60] call BIS_fnc_findSafePos); }; _x call ace_cargo_fnc_loadItem; } forEach [[tynnyri1,ural1], [tynnyri2,ural1], [tynnyri3,ural2]]; }] call CBA_fnc_waitUntilAndExecute;
Kiitokset!
-
- Posts: 67
- Joined: 01 Apr 2016, 18:38
Re: Scriptien kyselyketju
Ja taas olisi uutta tarvetta tuohon viimeisimpään saattue tehtävään.
Tällä hetkellä olen sitonut ilmoituksen toiselle osapuolelle aikamääreeseen, mutta kehitys ideana tuli, että olisi ehkä parempi jos ilmoitus tulisi kun saattue väijytetään.
Itselläni valtio vie tällä hetkellä valtaosan ajasta, niin en ole ehtinyt perehtymään asiaan vielä enempää.
Tämän hetkinen pätkä näyttää tälle:
Ja ajan sen init.sqf:ssä
Olisiko tähän jotain toimivampaa?
Tällä hetkellä olen sitonut ilmoituksen toiselle osapuolelle aikamääreeseen, mutta kehitys ideana tuli, että olisi ehkä parempi jos ilmoitus tulisi kun saattue väijytetään.
Itselläni valtio vie tällä hetkellä valtaosan ajasta, niin en ole ehtinyt perehtymään asiaan vielä enempää.
Tämän hetkinen pätkä näyttää tälle:
Code: Select all
waitUntil {time > 10};
uisleep 1070;
[format["US QRF on saanut luvan liikkua alueelle."],"hint",west,false] call BIS_fnc_MP;
Code: Select all
if (isServer) then {
[] execvm "ilmoitus.sqf";
};
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: Scriptien kyselyketju
Avaa vähänkö tehtävää? COOP?Joonas [kLj] wrote:Ja taas olisi uutta tarvetta tuohon viimeisimpään saattue tehtävään.
Tällä hetkellä olen sitonut ilmoituksen toiselle osapuolelle aikamääreeseen, mutta kehitys ideana tuli, että olisi ehkä parempi jos ilmoitus tulisi kun saattue väijytetään.
Itselläni valtio vie tällä hetkellä valtaosan ajasta, niin en ole ehtinyt perehtymään asiaan vielä enempää.
Tämän hetkinen pätkä näyttää tälle:
Ja ajan sen init.sqf:ssäCode: Select all
waitUntil {time > 10}; uisleep 1070; [format["US QRF on saanut luvan liikkua alueelle."],"hint",west,false] call BIS_fnc_MP;
Olisiko tähän jotain toimivampaa?Code: Select all
if (isServer) then { [] execvm "ilmoitus.sqf"; };
-
- Posts: 67
- Joined: 01 Apr 2016, 18:38
Re: Scriptien kyselyketju
Tehtävä on COTVT. Saattue jonka kimppuun hyökätään on AI-ohjattu. Opfor hyökkää ja Blufor toimii QRF:nä, joka saa ilmoituksen.Tuntematon wrote:
Avaa vähänkö tehtävää? COOP?
Linkki tehtäväideaan: https://armafinland.fi/forum/viewtopic.php?f=65&t=1883