Page 4 of 5

Re: Viikkopeli tehtävät

Posted: 17 May 2018, 16:56
by Paavo
Tämä biisi kuvastaa tämän hetken tunnelmia :D



Tosiaan ei ole tarkoitus vähätellä muiden pelaajien kritiikkiä aiheesta mistä ollaan käsitelty, mutta pidetään kuitenkin pilke silmäkulmassa ;)

----

Oma ajatukseni COOP vs TvT liittyen.

COOP -tehtävän kulku 9/10 tapauksista:

Joukkue suorittaa moottorimarssin jalkautumispisteelle. Joukkue muodostaa avorivin mäen päälle josta näkee koko kohde-alueen. Joukkue avaa tulen ja pudottaa kaikki liikkuvat kohteet. Joukkueen yksi tai kaksi ryhmää suorittaa lopun swiippauksen. Tehtävä ohi.

Tämä on yksi syy miksi itse en jaksa coopitella enään.

Re: Viikkopeli tehtävät

Posted: 17 May 2018, 17:04
by Härö
On selvää että yhteisö tarvitsee pelaajaluokan 30-50 TVT-tehtäviä enemmän vaikka nykyisiä tehtäviä siellä onkin - jossain vaiheessa nekin pelataan. Muistakaahan kuitenkin että läpipelattu tehtävä ei ole kelvoton muutamankaan pelikerran jälkeen. Kyseessä on nyt vain valinnanvarasta.

Re: Viikkopeli tehtävät

Posted: 17 May 2018, 17:20
by Tuntematon
Paavo wrote: COOP -tehtävän kulku 9/10 tapauksista:

Joukkue suorittaa moottorimarssin jalkautumispisteelle. Joukkue muodostaa avorivin mäen päälle josta näkee koko kohde-alueen. Joukkue avaa tulen ja pudottaa kaikki liikkuvat kohteet. Joukkueen yksi tai kaksi ryhmää suorittaa lopun swiippauksen. Tehtävä ohi.

Tämä on yksi syy miksi itse en jaksa coopitella enään.
Mielestäni tuo on enemmänkin tehtävän toteutuksen vika jos se mahdollistaa tuollaisen. Ai saa kuitenkin reagoimaan tuollaisiin tilanteisiin ja tekemään vaikka koukun tai ylipäätään miksi ei ole laitettu AI asetuksia niin että ne pitäisi silmällä tuota hallitsevaa maastonkohtaa ja ammu kaikkea mikä siellä liikkuu ja sen jälkeen tee itse lopun swiippauksen?

Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018

Posted: 17 May 2018, 17:45
by JoneKone
raimo wrote:
Castor wrote: Väittäisin päinvastoin, pikku TVTstä lähtee arma fiilis ja tulee sellanen olo että olis pitänyt mennä pelaan insua, squadia tai jotain muuta kun pelaaminen ei ole enään verrattavissa isoihin TVT-matseihin, pienen porukan coopissa sentään saa joukkueen vielä kasaan ja siten se muistuttaa isoa TVTtä enemmän.
Toki, pieni TVT ei ole enää isomman skaalan sotaa. Mutta ei niihin cooppeihin ole tulossa sitäkään määrää pelaajia mitä tulisi jos olisi TVT tarjolla, ainakaan nykyisillä tehtävillä. Cooppien saaminen mielenkiintoisiksi vaatii paljon enemmän tehtäväntekijältä kuin TVT, jossa lyödään vaan unitit kartalle. Jos coopit tehdään samalla kaavalla niin saadaan tunnotonta marssimista paikasta A paikkaan B.

Vaihtoehtona olisi kokeilla COTVT konsepteja joissa saadaan vähän puolia molemmista, isompi skaala ja mahdollisuus vastustajan monipuolisempiin taktiikoihin. Tai sitten luovutaan ideoita rajoittavista tehtävästandardeista ja katsotaan millaista palautetta tulee.
Olisin samaa mieltä Raimon kanssa. Hyviä pointteja.

Etenkin tota COTVT ajatusta ei ole mun mielestä hyödynnetty vielä tarpeeksi AFI:ssa. COTVT:ssä AI olisi parhaimmillaan vain nyanssina tuomassa massaa ja tilanteita pelaajien toimien rinnalla. Paras tilannehan olisi silloin kun pelaaja ei edes tiedä tappelevansa AI:ta vai toista pelaajaa vasten.

Yleisesti, niin mielestäni standardit on hyvät silloin kun mahdollistavat, että voidaan standardisoida toimintatapoja ja mahdollistaa laadukasta pelaamista. Esim. radiot toimivat ja kanavat löytyvät aina samasta paikasta, briiffistä saa selvää, tehtävä on edes jotenkin balanssissa ja johdettavat kokoonpanot jotenkin johdettavissa. Lähtötilannehan oli aikoinaan se, ettei koskaan tiennyt millainen tehtävä oli tiedossa seuraavaksi. Tais olla muutama peräkkäinen clusterfuck joka antoi lähtölaukauksen nykyisille standardeille.

Riskinä kaikessa "lainsäädännössä" on kuitenkin siinä, että kun sääntöjä on keksitty tarpeeksi niin ne alkavat tukahduttaa yleistä tekemistä ja muuttuvat byrokratiahelvetiksi tai mahdollistavat vain yhdenlaista tasapäistettyä toimintaa. En tässä vaiheessa osaa sanoa missä mennään kehityskaarta, mutta standardien osalta pitää olla tarkkana kun aletaan rajoittamaan millaista sisältöä enää voida rakentaa tehtäviin tai kuinka paljon lisätyötä aiheutetaan tehtäväntekijöille muuttaa asiat tehtäviinsä.

Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018

Posted: 17 May 2018, 18:03
by Temppa
JoneKone wrote:kuinka paljon lisätyötä aiheutetaan tehtäväntekijöille muuttaa asiat tehtäviinsä.
Tämän takia en jaksa enää ylläpitää vanhoja tehtäviä.

Re: Viikkopeli tehtävät

Posted: 17 May 2018, 18:18
by faf
Tässä vielä analyysien tueksi keskiviikon ja lauantain ensimmäisen tehtävän pelaajamäärä sekä liukuva keskiarvo viideltä pelikerralta.

Image

Re: Viikkopeli tehtävät

Posted: 17 May 2018, 18:25
by Keneraali
faf wrote:Tässä vielä analyysien tueksi joka keskiviikon ja lauantain ensimmäisen tehtävän pelaajamäärä sekä liukuva keskiarvo viideltä pelikerralta.

Onpas mielenkiintoinen, joku joskus maininnut että ei kesällä pelaajakatoa ole.... :D

Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018

Posted: 17 May 2018, 22:28
by Tuntematon
Tuntematon wrote: Otamme mielellämme esimerkkejä miten/millaisia tehtävästandardit estävä tekemästä?
Osaako joku vastata tähän. Paljon puhetta että rajoittavat mutta miten.

Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018

Posted: 17 May 2018, 23:00
by Joonas [kLj]
Tuntematon wrote:
Tuntematon wrote: Otamme mielellämme esimerkkejä miten/millaisia tehtävästandardit estävä tekemästä?
Osaako joku vastata tähän. Paljon puhetta että rajoittavat mutta miten.
Rajoitus B-medicaliin: tylsä versio lääkintätoiminnasta, eikä vaadi älyllistä toimintaa lämäriltä. A-medicalilla jopa lämärin roolista saisi mielenkiintoisen, kun tässäkin roolissa pelaavan tehtävän mielekkääksi.

ArtiCompun käytön kielto (?): vaikka modernit asejärjestelmät jo sisältävät laskevat tietokoneet niitä ei silti saa käyttää, vaikka puolustajan linnottaisi hyvin. Tämä rajoittaa epäsuorat assetit.

Tehtävän tulee olla yksinkertainen: tämähän rajoittaa tehtäviä niin, ettei mitään erikoisempaa saa edes kokeilla?

Re: Viikkopeli tehtävät

Posted: 17 May 2018, 23:17
by Tuntematon
Arty computeria saa käyttää. Kunhan ilmoittaa sen slotin nimessä.


Onko esimerkkiä liian monimutkaisesta tehtävästä?