Viikkopelit Ke 18.4.2018

Enzio
Posts: 372
Joined: 26 Jul 2013, 19:12

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by Enzio »

Konzig wrote:En ollut pelaamassa, mutta tutustuin tehtävän konseptiin etukäteen. Sen ja AAR:n pohjalta muutama ajatus tuli mieleen:

Tehtäväkonsepti oli mielenkiintoisella tavalla erilainen kuin yleensä. Hyökkääjän tehtävä on edetä tien suunnassa ja tarkistaa checkpointeja (järjestyksessä huom!). En tiedä oliko checkpointeilla brieffissä mainittua interaktiota siviilien kanssa. Checkpointien tarkoitus on luullakseni pitää hyökkääjä pääuralla ja hidastaa sen liikettä, jotta puolustaja ehtisi tekemään yllätysiskuja ja siirtymään sen jälkeen uusiin asemiin. Puolustajalla oli tässä tehtävässä normaalista poiketen mahdollisuus liikkua alueelle, jonne hyökkääjä ei saa mennä (mustien pisteiden ulkopuolelle, mutta ei harmaalle alueelle). Tämän tarkoitus on ilmeisesti mahdollistaa puolustajan manoveeraaminen hyökkääjän ympärillä ja mahdollistaa monipuolisemmat sissitaktiikat. Tämän lisäksi puolustajalla oli kolme UAV:ta tarkkailemassa aluetta hyvin kattavasti. Ilmantorjuntakyky oli puolustajalla heikko, mutta toisaalta hekot on pakotettu pysymään alle 150m ja näkyvyys pimeähköön metsään ei ole ilmasta kummoinen. Sen lisäksi, jos puolustaja ja hyökkääjä ovat lähellä toisiaan hahmottomassa metsämaastossa, on tuli-iskujen tekeminen todella vaikeaa.

AAR:n perusteella tulee mieleen, että ymmärsikö puolustaja mahdollisuutensa liikkua mustien pallojen ulkopuolelle ja siten suht turvallisesti päästä hyökkäävän osaston sivustoihin tai taakse. Juuri missään vaiheessa sinne ei menty - paitsi puolustajan 15 (miksi ihmeessä yhden miehen dayz-tiedustelu, kun taivaalla on UAV:tkin?). Puolustajalla oli ymmärtääkseni myös hyvin maastokelpoiset ajoneuvot käytössään nopeaan siirtymiseen. Nyt puolustusta pelattiin viivyttämällä, vaikka tehtävä oli aiheuttaa vain riittävästi tappioita ja vetäytyä oman harkinnan mukaan alueen reunaan. Tehtävän lopputulos arvioitaisiin sitten AAR:n perusteella. Itse oletin, että tässä tehtävässä puolustaja olisi koko ajan agressiivisesti hyökkääjän ympärillä, ei sen edessä, koska edes lopun kylää ei tarvitse tehtävän mukaan puolustaa.

Luulisin, että tehtävän "ideassa" ei oltu ajateltu hekokuljetuksia pelustajan selustaan, mutta toisaalta hindien ja hippien kanssa sitä vaihtoehtoa ei voi koskaan sulkea poiskaan. Jos puolustaja olisi pelannut sissitaktiikoilla eikä viivyttämällä, ei selustaan ilmestyneellä hyökkääjällä olisi ollut ehkä niin paljon väliäkään.

TLDR: Näissä erilaisten konseptien tehtävissä olisi mielestäni brieffissä tarpeen kaikin mahdollisin tavoin korostaa, että kyseinen tehtävä vaatii tavallisesta poikkeavaa mindsettiä. Harva tutustuu tehtäviin etukäteen, ja 10min voi olla turhan lyhyt aika ottaa erilaisen tehtävän luonteesta kunnolla kiinni. Tällaiset erilaiset konseptit ovat kuitenkin erittäin tervetulleita (kiitos tekijälle), niihin tottuminen voi vain vaatia aikansa - ja toki varmasti hiomisensakin. Seuraavalla kerralla tämäkin tehtävä pelataan varmasti hieman eri tavalla.
Olette oikeilla jäljillä hyvinkin vahvasti, tämä on jälleen yksi kokeiluistani, joka päätyi jopa serverille asti. Tehtävää tehdessä, koitin välttää selkeää asetelmaa hyökkäys/puolustus ja se näkyy myös jalkaväen suhteessa, joka on lähes 1/1. Oman olettamuksen mukaan Opfor olisi tullut voittamaan tehtävän, joko raskailla tappioilla tai noin puolet olisi menetetty, hyökäten sivustoista etenevän vihollisen kimppuun. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan Opfor pelasi normaalisti yrittämällä viivyttää etenevää joukkuetta, vaikka se ei ollut edes tehtävänä. Ajoneuvoja ei käytetty nopeisiin siirtymisiin ja UAV operaattori kenties oli niin pahassa jurrissa, ettei hommasta vain tullut mitään. Näitä muuttujia on vaikea ottaa vain huomioon. Aikaisemminkin olen harkinnut brieffiin kirjoittavani toiminta ohjeet joukkueelle, kuinka käyttää hyödyksi tarjolla olevia assetteja, kuten tehtävä rajoja, maastoa, ajoneuvoja, tiedustelua jne. Ihmettelin myös loppupuolella, miksi Opforia on kylässä, vaikka sitä ei kuulunut puolustaa. Indfor taas tuntui käyttävän tehokkaasti omia assettejaan ja yllättävästi toinen BTR selvisi loppuun asti. Tällaista tällä kertaa ja nyt on todettava, että Indfor voitti kaikkia odotuksiani vastaan. Katsoa nyt, miten jatko kehittää.

Muuta aisaa, itselläni tuli fps droppia paljon kovien taisteluiden aikana ja omat epäilykseni kohdistuvat savuihin. Tuliko muilla huomattavaa fps droppia ja oliko huomattavissa jotain yhteistä tekijää asialle?
Olen nallepa, sanokaa vain nallepaksi.
pernard
Posts: 24
Joined: 06 Nov 2016, 02:03

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by pernard »

Enzio wrote: Muuta aisaa, itselläni tuli fps droppia paljon kovien taisteluiden aikana ja omat epäilykseni kohdistuvat savuihin. Tuliko muilla huomattavaa fps droppia ja oliko huomattavissa jotain yhteistä tekijää asialle?

Kaikki rakennukset taisi olla tuplana. Moni rakennus oli samaan aikaan ehjänä ja raunioina.

Itse tehtävästä: Maahanlaskuosaston käyttö on jonkun verran keskustelua aiheuttanut, mutta kaiken ymmärrykseni mukaan siinä on kuitenkin toimittu tehtävän antamien ohjeiden ja rajoitusten mukaan?
Enzio
Posts: 372
Joined: 26 Jul 2013, 19:12

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by Enzio »

pernard wrote:
Enzio wrote: Muuta aisaa, itselläni tuli fps droppia paljon kovien taisteluiden aikana ja omat epäilykseni kohdistuvat savuihin. Tuliko muilla huomattavaa fps droppia ja oliko huomattavissa jotain yhteistä tekijää asialle?

Kaikki rakennukset taisi olla tuplana. Moni rakennus oli samaan aikaan ehjänä ja raunioina.

Itse tehtävästä: Maahanlaskuosaston käyttö on jonkun verran keskustelua aiheuttanut, mutta kaiken ymmärrykseni mukaan siinä on kuitenkin toimittu tehtävän antamien ohjeiden ja rajoitusten mukaan?
Hyvä tietää, pitää tarkistaa rakennukset. Maahanlasku meni sääntöjen/ohjeiden/rajoitusten mukaan, enkä näe siinä itse mitään ongelmaa, vaikka en brieffin kirjoitus hetkellä tätä osannut huomioida.
Varmaankin lisään jonkunlaisen rajoituksen, milloin kopterit saa nousta ilmaan, ettei aivan alussa tule maahanlaskua selustaan. En ole vielä tosin päättänyt.
Olen nallepa, sanokaa vain nallepaksi.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by Bummeri »

pernard wrote:
Enzio wrote: Muuta aisaa, itselläni tuli fps droppia paljon kovien taisteluiden aikana ja omat epäilykseni kohdistuvat savuihin. Tuliko muilla huomattavaa fps droppia ja oliko huomattavissa jotain yhteistä tekijää asialle?
Kaikki rakennukset taisi olla tuplana. Moni rakennus oli samaan aikaan ehjänä ja raunioina.
Siellä pohjoisessa oli paikallaan se tankki/moto AI joukkue pienessä sumpussa. Niiden lähellä ollessa laski minun fps.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by TheTaltsi »

Periaattessa tehtävän sääntöjen mukaan olisi safestartin aikana saatu jo porukkaa viedä, mutta liikkeelle lähdettiin vasta safestartin jälkeen
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by Bummeri »

Enzio wrote:Aikaisemminkin olen harkinnut brieffiin kirjoittavani toiminta ohjeet joukkueelle, kuinka käyttää hyödyksi tarjolla olevia assetteja, kuten tehtävä rajoja, maastoa, ajoneuvoja, tiedustelua jne.
Brieffi oli jo nyt paikoin varsin pitkä luettava. Kulje varoen.
JoneKone wrote: Pikaisten testin perusteella AAF Pandurista vaikuttaisi puuttuvan hitboxeja (ENG, FUEL jne.) tai niiden konffit on pielessä. Pandur ottaa kyljestä parhaimmillaan 20-30 AP roundia kylkeen tuhoutumatta. Eli AP ammus menee läpi aiheuttamatta mitään katastrofaalista tuhoa ja antaa vain pientä damagee Hulliin. Esim. takaasektorista ampumalla pystyy ampumaan vaunun komentajan hengiltä mutta vaunu ei silti käris vahinkoa jos osumia levittää muualle. Eli ammus menee läpi mut ei osu ikinä mihinkään kriittiseen. MP-T:t jäi vielä testaamatta kunnolla muuta kuin, että ammuin niitä kasan Panduriin ilman minkäänlaista vaikutusta.
1 AP kuula pandurin torniin disabloi sen aseet paikalleen. Se ainakin toimii.
Last edited by Bummeri on 19 Apr 2018, 14:13, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by TheTaltsi »

Bummeri wrote:
1 AP kuula pandurin torniin disabloi sen aseet paikalleen. Se ainakin toimii.
Kyllä me aika paljon syötiin joka puolelle vaunua ilman vaikutusta
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by faf »

Konzig wrote:(miksi ihmeessä yhden miehen dayz-tiedustelu, kun taivaalla on UAV:tkin?).
UAV-operaattori oli eka paskalla ja sitten kännissä. Päätin itsekin olla hengessä mukana ja lähteä pohjoiseen haahuilemaan, tarkkailemaan hindejä (sieltä näki hyvin hindien hp:lle northissa) sekä pitämään aluetta silmällä mahdollisten maahanlaskujen varalta. Mielestäni sopi ihan ok tuon tehtävän sissi-iskuluonteeseen, varsinkin nyt kun sitä sisseilyä ei hyödynnetty mitenkään muuten. Oma vangiksi jäämisenikin jopa sopi tehtävään. Harmi että omat eivät lopussa pelastaneet mua sieltä pakettiautosta vaan ampuivat sinne.
JoneKone wrote:EDIT: Tulipahan mieleen, että mitenköhän disable cook off vaikuttaa?
Itse veikkaisin että eilisen tehtävässä vaikutti nimenomaan tuo Bummerin linkkaama ACEn bugi "Cookoff preventing vehicle destruction #6255":
https://github.com/acemod/ACE3/issues/6255
Last edited by faf on 19 Apr 2018, 14:27, edited 2 times in total.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by Bummeri »

TheTaltsi wrote:
Bummeri wrote: 1 AP kuula pandurin torniin disabloi sen aseet paikalleen. Se ainakin toimii.
Kyllä me aika paljon syötiin joka puolelle vaunua ilman vaikutusta
Pandurin torni on aika pieni. En tiedä kuinka suuri tämä disabloivan osuman paikka mahtaa olla siinä tornissa.
TheTaltsi wrote:Ammuin eilen valehtelematta 50 Ap panosta pandurista wariorin kylkeen noin 100m etäisyydeltä. Sieltä voi toisen vaunun miehistö sanoa miten kävi. Pandurilla syötiin varmaan 100 ap ja yksi sinko
Ensimmäistä warrioria tulitettiin jyrkässä kulmassa kylkeen, jolloin tehokas panssaroinnin paksuus kasvaa voimakkaasti. Se on mallinnettu armassa. Se on varmaan ainakin osasyy ollut. Toinen on varmaan ollut suuri määrä osumia vaunun kuljetusosioon, jossa ei ole mitään mikä menisi rikki.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bargo
Posts: 29
Joined: 29 Aug 2013, 22:28

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by Bargo »

faf wrote:
Konzig wrote:(miksi ihmeessä yhden miehen dayz-tiedustelu, kun taivaalla on UAV:tkin?).
UAV-operaattori oli eka paskalla ja sitten kännissä. Päätin itsekin olla hengessä mukana ja lähteä pohjoiseen haahuilemaan, tarkkailemaan hindejä (sieltä näki hyvin hindien hp:lle northissa) sekä pitämään aluetta silmällä mahdollisten maahanlaskujen varalta. Mielestäni sopi ihan ok tuon tehtävän sissi-iskuluonteeseen, varsinkin nyt kun sitä sisseilyä ei hyödynnetty mitenkään muuten. Oma vangiksi jäämisenikin jopa sopi tehtävään. Harmi että omat eivät lopussa pelastaneet mua sieltä pakettiautosta vaan ampuivat sinne.
Tehtävässä ei annettu mitään erioikeuksia lähteä yksin seikkailemaan ja mielestäni tällaisia ratkaisuja tietoisesti tekevät pelaajat saisivat pelata muualla.
Tällä kertaa onneksi hyökkääjä välttyi tappioilta, koska 10 porukka oli hereillä ja ampui sankarin tajuttomaksi.
Tästäkin huolimatta, johti toiminta suoraan siihen, että yksi ryhmistä (A3) käskettiin kääntymään ympäri ja putsaamaan alueita uudestaan.
Post Reply