Page 1 of 3

Thermal Overheat

Posted: 18 Mar 2018, 21:14
by Tuntematon
Tämä scripti tekee thermaleihin "vian" jonka takia ne ylikuumenee ja ei voi käyttää kuin tietyn ajan ennen kuin pitää antaa jäähtyä.

Vakiona niitä voi käyttää 60s ja ne jäähtyy 1:5 ratiolla. Laitetta voi uudelleen käyttää kun 50% on jäähtynyt. Laite myös jäähtyy aina kun sitä ei käytä. Vaikka ei olisi aika mennyt tappii.
WIKI
videoo[+] Spoiler
Afi_ThermalOverheat.7z
9.4 (v1.1)
(2.29 KiB) Downloaded 322 times
Vanhat versiot[+] Spoiler
Afi_ThermalOverheat.7z
18.3 (v1.0)
(2.1 KiB) Downloaded 334 times

Re: Thermal Overheat

Posted: 18 Mar 2018, 22:34
by Tuntematon
Scripti lisätty testirepoon. käykää testaamassa.

Re: Thermal Overheat

Posted: 20 Mar 2018, 10:56
by JoneKone
Vaikuttaa pikaisella testillä hyvältä!

Laitan illemmalla vähän screenshotteja ja korjausehdotuksia.

Re: Thermal Overheat

Posted: 20 Mar 2018, 22:06
by JoneKone
Pientä testausta:

En ainakaan saanut rikki, joten vaikuttais toimivan aika luotettavasti.

Havaintoja:

1. kohta
- Teksti keskellä ruutu tulee häritsevästi suoraan tähtäyskuvion keskellä. Saako kätsysti siirretty?
- Riittäisikö ihan vaan vilkkuvana "TEMP" ja sit "OVERHEAT" ja "COOLDOWN". Sekunnit sinänsä "turhia?"
- Tarviiko sinänsä tekstiä olla? Oikeassa yläkulmassa oleva laatikko hoitaa homman?


2. kohta
- tekstin sijainti myös haastava (menee päällekkäin ammustilanteen kanssa).
- voisiko olla prosenttina ja tekstin väri "lämpötilan" mukaan (vihreä, oranssi, punainen)? tai palkkeina (||||)? <- nice to have juttuja, ei tärkeät.

Muita löytöjä:
- Jos commanderilla ja gunnerilla thermalit niin voivat vaihtaa keskenään paikkaa ja hyöytä siitä? ( esim. vanillavehkeet).
- esim. javelinilla tuntui sellainen 20-30 s ja 1:2/1:3 suhteessa viilentyminen ok:lta. Ei voi skannailla jatkuvasti ja kosketuksessa joutuu toimimaan nopeasti jos meinaa thermalista hyötyä. Silti sanktio käytöstä ei ole liian "ärsyttävä". Vaatii kylläkin lisää testausta ja mielipiteitä.
- WHOT ja BHOT näkymät peräkkäin aiheuttaa välillä sen, että ei ehdi vaihtaa moodistapois ilman että "ylikuumenee".


Nyt kun on päässyt jo hieman testaamaan ideaa pelissä asti, niin mielenkiintoinen lisäys joka antaa taas lisää mahdollisuuksia tehtäviin!


Image

Re: Thermal Overheat

Posted: 20 Mar 2018, 23:46
by Tikka
Mikä on tämän modin tarkoitus? Mikäli tarkoituksena on tehdä FLIRistä tvt- kelpoinen, niin mun mielestä tässä lähestytään ongelmaa ihan väärästä suunnasta.

Lämpökameroiden kuva on armassa naurettavan tarkka ja näet heti kun 1px vilahtaa 5km päässä puskassa. Tällä systeemillä näkee edelleen kaiken kun FLIR on päällä, minkä takia FLIR on oletettavasti edelleen "op" pelissä.

ACE:n NV systeemistä voisi ehkä jotain pohjaa ottaa ja yrittää tehdä kuvasta rakeisemman?

e: On muuten typo keskellä kuvaa olevassa tekstissä.

Re: Thermal Overheat

Posted: 21 Mar 2018, 06:17
by Tuntematon
JoneKone wrote:Pientä testausta:

En ainakaan saanut rikki, joten vaikuttais toimivan aika luotettavasti.

Havaintoja:

1. kohta
- Teksti keskellä ruutu tulee häritsevästi suoraan tähtäyskuvion keskellä. Saako kätsysti siirretty?
- Riittäisikö ihan vaan vilkkuvana "TEMP" ja sit "OVERHEAT" ja "COOLDOWN". Sekunnit sinänsä "turhia?"
- Tarviiko sinänsä tekstiä olla? Oikeassa yläkulmassa oleva laatikko hoitaa homman?


2. kohta
- tekstin sijainti myös haastava (menee päällekkäin ammustilanteen kanssa).
- voisiko olla prosenttina ja tekstin väri "lämpötilan" mukaan (vihreä, oranssi, punainen)? tai palkkeina (||||)? <- nice to have juttuja, ei tärkeät.

Muita löytöjä:
- Jos commanderilla ja gunnerilla thermalit niin voivat vaihtaa keskenään paikkaa ja hyöytä siitä? ( esim. vanillavehkeet).
- esim. javelinilla tuntui sellainen 20-30 s ja 1:2/1:3 suhteessa viilentyminen ok:lta. Ei voi skannailla jatkuvasti ja kosketuksessa joutuu toimimaan nopeasti jos meinaa thermalista hyötyä. Silti sanktio käytöstä ei ole liian "ärsyttävä". Vaatii kylläkin lisää testausta ja mielipiteitä.
- WHOT ja BHOT näkymät peräkkäin aiheuttaa välillä sen, että ei ehdi vaihtaa moodistapois ilman että "ylikuumenee".


Nyt kun on päässyt jo hieman testaamaan ideaa pelissä asti, niin mielenkiintoinen lisäys joka antaa taas lisää mahdollisuuksia tehtäviin!


Image
Varmaan huomasit kun luit ohjeita että se oikealla oleva hint ruutu on vain debug tarkoitukseen. Myös se että se on ammus määrän päällä johtuu siitä että olet siirtänyt hud elementtäjäsi niin että se menee päälle. Itse en ole niihin koskenut ja oletan että moni muukaan ei ole.

Re: Thermal Overheat

Posted: 21 Mar 2018, 06:25
by Tuntematon
Tikka wrote:Mikä on tämän modin tarkoitus? Mikäli tarkoituksena on tehdä FLIRistä tvt- kelpoinen, niin mun mielestä tässä lähestytään ongelmaa ihan väärästä suunnasta.

Lämpökameroiden kuva on armassa naurettavan tarkka ja näet heti kun 1px vilahtaa 5km päässä puskassa. Tällä systeemillä näkee edelleen kaiken kun FLIR on päällä, minkä takia FLIR on oletettavasti edelleen "op" pelissä.

ACE:n NV systeemistä voisi ehkä jotain pohjaa ottaa ja yrittää tehdä kuvasta rakeisemman?

e: On muuten typo keskellä kuvaa olevassa tekstissä.
Joo tuo on varmasti hyvä idea ja en usko olevan liian vaikea toteuttaa.

Re: Thermal Overheat

Posted: 21 Mar 2018, 06:46
by JoneKone
Tuntematon wrote:
Tikka wrote:Mikä on tämän modin tarkoitus? Mikäli tarkoituksena on tehdä FLIRistä tvt- kelpoinen, niin mun mielestä tässä lähestytään ongelmaa ihan väärästä suunnasta.

Lämpökameroiden kuva on armassa naurettavan tarkka ja näet heti kun 1px vilahtaa 5km päässä puskassa.
Joo tuo on varmasti hyvä idea ja en usko olevan liian vaikea toteuttaa.
Täähän lähti siitä kun kyselin discordissa jos löytyisi kätevää scriptiä käsikannettavien thermalien poistosta. Löytyi 1 huonosti kirjoitettu scripti joka lyö mustan ruudun näyttöön kun yrittää lämpömoodiin. Siitä se ajatus sitten lähti jos olisikin säädettävissä aikaparametrillä ja sitä kautta hyödynnettävissä laajemmin. Eli alunperin ei ollutkaan tarkoitus täydellisesti ratkaista thermaliongelmat, vaan jo olemassa olevan scriptin iteraatiolla päästä johonkin pelikelpoiseen ratkaisuun. Tuntemattomalle propsit siitä, että ideasta toteutukseen ja valmiiseen tuotokseen muutamassa päivässä. Sinänsä mielenkiintoista, että tähän ei tosiaan ole muita ratkaisuja juurikaan edes ehdotettu 5 v. aikana. Sen verran mielenkiintoisesta pelillisestä komponentista kyse kuitenkin.

Mutta toisaan. ACE NVG:stä vähän kohinaa ja viewdistancen rajoittamista filtterien avulla niin ei tarvitse enää säätää aikarajoituksien kanssa. Josta tulikin mieleen... ACE NVG:ssä saisi kyllä mielellään pystyä käyttämään rautatähtäimet tarvittaessa (vaikkei ihan realistista olisikaan).

Re: Thermal Overheat

Posted: 22 Mar 2018, 19:12
by Tuntematon
Katteltiin eilen että ei ole niin helppoa toteuttaa tota tikan ehdotusta.

Re: Thermal Overheat

Posted: 22 Mar 2018, 21:56
by JoneKone
Tuntematon wrote:Katteltiin eilen että ei ole niin helppoa toteuttaa tota tikan ehdotusta.
Vaikkei täydellinen olekkaan niin uskaltaisko päästä ekaa versiota liikkeelle testimielessä (kun valmis)? Sitten kun joku tekee täydellisen niin luovutaan tuosta?