Tähtäväidea - COTVT Saattue
Posted: 21 Jan 2018, 11:27
Kuvaus tehtävästä:
Teemana on saattueiden suojaus ja niiden väijyttäminen. Tehtävässä AI hoitaa sen tylsimmän homman elikkä ohjaa, sekä miehittää niitä saattueita, ja miehittää tarvittavia checkpointteja yms. Saattueita voisi olla useita ja ne voisivat olla erinlaisia. Niiden aikataulut, reitit ja kokoonpanot voisivat olla melko tarkkaan väijyttäjillä tiedossa, jolloin he voivat hieman valita mihin tahtovat iskeä. Alueella olevat AI checkpointit olisi myös suotava olla väijyttäjillä tiedossa, jolloin tehtäväntekijä voi halutessaan rajata todennäköisten väijytyspaikkojen määriä.
Puolustajalle tulisi välittömästi välittyä tieto jos joku saattue joutuu iskun uhriksi.
Varmaan myös jonkinlainen siviilikomponentti olisi sovelias tehtävään. Tosin se voi sitten sekoittaa saattueiden kulkua.
Saattueiden tekemiseen apuja:
https://community.bistudio.com/wiki/setConvoySeparation
https://community.bistudio.com/wiki/forceFollowRoad
https://community.bistudio.com/wiki/limitSpeed
https://community.bistudio.com/wiki/setDriveOnPath
Ohje setDriveOnPath käyttöön
Siviileille:
Arma 3 siviili moduuli ja sen käyttö
Tälle kaveriksi mahdollisesti jonnekkin sivuteille kulkemaan myös siviiliautoja AOlle?
Osapuolet ja varusteet:
Osapuolet ja varusteet riippuu taas mistä tehtäväntekijä tykkää. Sama juonihan sopii moniin eri konflikteihin kautta aikain. Idea on kuitenkin lähtöisin neukkujen afghanistani seikkailuista.
Kirjallisuutta aiheesta:
Bear went over the mountain
The other side of the mountain
Näistä kirjoista löytyy inspiraatiota molemmalle puolelle, että kuinka niitä saattueita suojattiin ja väijytettiin.
Väijyttäjät:
Räjähteitä
Sinkoja
Staattisia
Kuorma-autoja
Tekuja yms.
Puolustajat/QRF:
Helikoptereita
Massamaista epäsuoraa?
Mitä tahansa nopeasti liikkuvia, kevyesti varustettuja joukkoja
Osapuolien tehtävät:
Väijyttäjien tehtävänä voisi olla iskeä/tuhota/ryövätä saattueita sekä mahdollisesti myös pyrkiä väijyttämään QRF. Saattueiden ollessa erinlaisia, voisi väijyttäjä valita haluamansa kohteen. Tehtävää voisi myös hieman randomisoida vaihtelemalla aina millaista varustusta väijyttäjille annetaan tehtävän hoitamista varten. Tosin se sitten hankaloittaa tehtävän ennalta suunnittelua, ellei asiaa hoideta parametrillä? Väijyttäjän aloituspaikan vaihtaminen skritpillä halutun kohteen mukaan voisi myös tulla kyseeseen?
Puolustajan tehtävänä olisi:
1. Partioida reittejä ja laukoa todennäköisiä väijyjä ennenkuin ne tapahtuvat
2. Toimia QRF jos joku saattue väijytetään.
Puolustajan tulisi olla siis todella mobiili jotta molemmat tehtävät on realistista suorittaa.
Kartta ja tehtävä alue:
Altiksella ainakin olisi paljon risteileviä teitä ja mahdollisia kohteita saattueille. Miksei myös Chernarus, tanoa tai ehkä jopa VT7? Riippuu aivan siitä millaista konfliktia tehtäväntekijä haluaa mallintaa. Tärkeää olisi kuitenkin että vaihtoehtoja olisi paljon ja tehtäväalueen tulisi olla laaja ja tehtävää varten valmisteltu sotilaskohtein ja AI checkpointein. Ehkä joku hieman huonompi sää jolloin näkyvyys hieman rajoittuu ja viewdistancea voidaan laskea FPS takia?
Teemana on saattueiden suojaus ja niiden väijyttäminen. Tehtävässä AI hoitaa sen tylsimmän homman elikkä ohjaa, sekä miehittää niitä saattueita, ja miehittää tarvittavia checkpointteja yms. Saattueita voisi olla useita ja ne voisivat olla erinlaisia. Niiden aikataulut, reitit ja kokoonpanot voisivat olla melko tarkkaan väijyttäjillä tiedossa, jolloin he voivat hieman valita mihin tahtovat iskeä. Alueella olevat AI checkpointit olisi myös suotava olla väijyttäjillä tiedossa, jolloin tehtäväntekijä voi halutessaan rajata todennäköisten väijytyspaikkojen määriä.
Puolustajalle tulisi välittömästi välittyä tieto jos joku saattue joutuu iskun uhriksi.
Varmaan myös jonkinlainen siviilikomponentti olisi sovelias tehtävään. Tosin se voi sitten sekoittaa saattueiden kulkua.
Saattueiden tekemiseen apuja:
https://community.bistudio.com/wiki/setConvoySeparation
https://community.bistudio.com/wiki/forceFollowRoad
https://community.bistudio.com/wiki/limitSpeed
https://community.bistudio.com/wiki/setDriveOnPath
Ohje setDriveOnPath käyttöön
Siviileille:
Arma 3 siviili moduuli ja sen käyttö
Tälle kaveriksi mahdollisesti jonnekkin sivuteille kulkemaan myös siviiliautoja AOlle?
Osapuolet ja varusteet:
Osapuolet ja varusteet riippuu taas mistä tehtäväntekijä tykkää. Sama juonihan sopii moniin eri konflikteihin kautta aikain. Idea on kuitenkin lähtöisin neukkujen afghanistani seikkailuista.
Kirjallisuutta aiheesta:
Bear went over the mountain
The other side of the mountain
Näistä kirjoista löytyy inspiraatiota molemmalle puolelle, että kuinka niitä saattueita suojattiin ja väijytettiin.
Väijyttäjät:
Räjähteitä
Sinkoja
Staattisia
Kuorma-autoja
Tekuja yms.
Puolustajat/QRF:
Helikoptereita
Massamaista epäsuoraa?
Mitä tahansa nopeasti liikkuvia, kevyesti varustettuja joukkoja
Osapuolien tehtävät:
Väijyttäjien tehtävänä voisi olla iskeä/tuhota/ryövätä saattueita sekä mahdollisesti myös pyrkiä väijyttämään QRF. Saattueiden ollessa erinlaisia, voisi väijyttäjä valita haluamansa kohteen. Tehtävää voisi myös hieman randomisoida vaihtelemalla aina millaista varustusta väijyttäjille annetaan tehtävän hoitamista varten. Tosin se sitten hankaloittaa tehtävän ennalta suunnittelua, ellei asiaa hoideta parametrillä? Väijyttäjän aloituspaikan vaihtaminen skritpillä halutun kohteen mukaan voisi myös tulla kyseeseen?
Puolustajan tehtävänä olisi:
1. Partioida reittejä ja laukoa todennäköisiä väijyjä ennenkuin ne tapahtuvat
2. Toimia QRF jos joku saattue väijytetään.
Puolustajan tulisi olla siis todella mobiili jotta molemmat tehtävät on realistista suorittaa.
Kartta ja tehtävä alue:
Altiksella ainakin olisi paljon risteileviä teitä ja mahdollisia kohteita saattueille. Miksei myös Chernarus, tanoa tai ehkä jopa VT7? Riippuu aivan siitä millaista konfliktia tehtäväntekijä haluaa mallintaa. Tärkeää olisi kuitenkin että vaihtoehtoja olisi paljon ja tehtäväalueen tulisi olla laaja ja tehtävää varten valmisteltu sotilaskohtein ja AI checkpointein. Ehkä joku hieman huonompi sää jolloin näkyvyys hieman rajoittuu ja viewdistancea voidaan laskea FPS takia?