Yleistä keskustelua tehtävänteosta

User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta

Post by Tuntematon »

Löytyykö afista kiinnostuneita briiffin tekijöitä?

Ei vaadi mitään erikoista osaamista. Itse ainakin kaipaisin vain jonkun joka kirjottaisi vähän enemmän fiilistä luovia briiffejä mitä itse saan aikaiseksi.
Tikka
Posts: 993
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: Viikkopelit Ke 7.2.2018

Post by Tikka »

Ajatuksia ja ideoita insu tehtäviin:
- Tehtävät pelataan ja suunnitellaan samalla tavalla oli pelattavana Afrikkalaiset lapsisotilaat tai Navy Sealit, vain varustelu muuttuu. Toivoisin itse jotain eroa tehtävien pelityyliin ja suunnitteluun. Ongelmaa edesauttaa jos osapuolella on täysin "perus" kokoonpano joukkueessa.
- Pienemmät ryhmät insuille. Pakottaa johtia käyttämään ryhmiä eri tavalla kuin normaalisti
- Epäsymmetrisiä ryhmiä
- Vähemmän radioita, sekä vähemmän tiukka radioprotokolla
- Ei kompanjanjohtoa. Ehkä täysin toisistaan erillään olevat joukkueet jotka tietävät suunnilleen mitä toinen tekee, mutta ei yhteistä suunnittelua?
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Viikkopelit Ke 7.2.2018

Post by Bummeri »

Lisäksi:
- eri paikoista alottavia osastoja
- Insuilla voisi jollain paskanakki osastolla olla 1 respa. Esim. Ensin ryhmän tehtävä on vastaanotaa ylivoimainen vihollinen ja heidän tuoma paska niskaan. Sitten he voivat respata vaikka pareittain lähikyliin rynkky kädessä ja neitsyet mielessä. Miksei samaa voisi soveltaa itsemurhamiehiinkin tai muuhun.
- Mä toivon vieläkin sitä T-55 katolla ratsastavaa mekki ryhmittymää
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Attila
Posts: 110
Joined: 19 Nov 2016, 19:13
Location: PKS

Re: Viikkopelit Ke 7.2.2018

Post by Attila »

Erittäin hyviä pointteja Tikalla ja Bummerilla, +1

Tehtävissä voisi olla enemmän variaatiota etenkin symmetrisyyden kannalta, tällä hetkellä 90% tehtävistä ovat mallia "valtaa sijanti X jossa 1 joukkue vihollista".
Olisiko hullua ehdottaa jotain hieman "kokeellisempia" tehtäviä, epälineaarisia ja arvaamattomia?
Ja jos tehtävätiimillä ei riitä aika (mikä on täysin ymmärrettävää) niin olisiko mahdollista järjestää jossain muodossa esimerkiksi lisää koulutusta/ohjeita tehtävien tekemiseen?
"Attila eksä oo värisokee, miten sä voit käyttää väri koodeja :D" -Taltsi
"no siis, aina voi onnettomuuksia tapahtua... kaikille..." -Ramadan Pete
"ois hienoo olla taas 18v ja tsiigailla mimmei oulun tivolis" -Jiizee
User avatar
Pjetu
Posts: 327
Joined: 25 Nov 2016, 18:28
Contact:

Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta

Post by Pjetu »

Siiretty tänne tehtäväideat.

Zargabadissa on ollut muutama insuhyökkäys tosissaan, ei koskaan respalla.
Rajattu respa, ehkä respa vain riippumaan ajasta, jos haluaa tosimähinät tehtävän aluksi.
Itsemurharekkoja läpäisemään puolustajan alkupuolustuksen ja insut tankkejen kera apinan raivolla linjojen läpi.
Image[url=steam://friends/add/'.76561198020606007.']Image[/url]
https://www.youtube.com/user/MrPjetu

-Emmä tiennyt että tää on COTVT t. Elias
-Ei lyhyitä, ei jumalauta.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta

Post by Bummeri »

Jos joku keksii rakentaa ihan kokonaisen tehtäväidean, niin se kannataa postata tehtäväideat alueelle. Sieltä niitä tehtävätiimiläisetkin muiden muassa tekevät.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta

Post by JoneKone »

Yleisesti niin olisiko plank-scripteihin mahdollista saada niitä Apexin vihreitä hiekkasäkkejä ja bunkkereita? Nykyään kannattaa vaan suosiolla käyttää niitä vaaleita hiekkasäkkejä "hämäyksinä" koska muuten ne paljastaa oman sijainnin ja lamautetaan heti.

Image
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta

Post by Anssi »

JoneKone wrote:Yleisesti niin olisiko plank-scripteihin mahdollista saada niitä Apexin vihreitä hiekkasäkkejä ja bunkkereita? Nykyään kannattaa vaan suosiolla käyttää niitä vaaleita hiekkasäkkejä "hämäyksinä" koska muuten ne paljastaa oman sijainnin ja lamautetaan heti.
Kyllä vain. Löytyy plank kansiosta, "arma3_fortifications.sqf" tiedostosta:
Image

Siitä vaan classnameja vaihtelemaan, lähes mitä tahansa voi laittaa/kokeilla. ;)
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta

Post by Bummeri »

Onko kellään tallessa sitä skriptiä, jolla rajoitetaan lentokorkeus IT uhalla?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta

Post by Tuntematon »

Se on Raimon tekemä ja itse olen sitä käyttänyt ja tehnyt myös puukotetun version joka ampuu alueella korkeudesta riippumatta. Ei vain ole liian yksinkertainen käyttää joten sitä pitäisi vielä parantaa
Post Reply