Avoin kirje moditiimille: Ehdotus afi balanced arty -modin poistamiseksi

User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Avoin kirje moditiimille: Ehdotus afi balanced arty -modin poistamiseksi

Post by JoneKone »

TheTaltsi wrote: Ja nyt vähän omaa mutua siittä miksi tämä modi on tehty: Se että heitin saa yhdessä tehtävssä sanotaanko 20 frägiä, ei tarkoita että se aina tulee saamaan, se riippuu niin miljoonasta asiasta taas että nämä tappiot aiheutui. Ei meillä rynnäkkövaunuja ole nerffattu tai poistettu jos vaikkapa 3 rynnäkkövaunua saa sen 20 frägiä, koska ei ole realistista ajatella että se tulee jatkuvasti tapahtumaan. Sama heittimellä. Olisko joskus käyny se että heitin on jossain yhdessä tehtävässä ollut jostain syystä väärä assetti tai ollut ilmiömäinen suoritus tulenjohdolla ja heittimellä. Tästä sitten tehty perinteinen afin ylireagointi balanssiin
Tää taitaa koskea muitakin assetteja. Sanoisin, että AFI:ssa on myös yllättäen pieni mekki-bias jäsenistössä. Toisaalta se on myös helposti JV hommiin integroitava assetti, joten lienee jokseekin luonnollista ottaen huomioon PV jne. Mitä noihin muihin assetteihin tulee, niin esim. TST-vaunu HE ammuksilla ei paljon nähdä meidän peleissä. Sama koskee hekoja ja lekoja joita koetaan joidenkin mielestä hankaliksi, OP:ksi tai muuten vain turhiksi kun taas toisille olisivat sitä millä Armassa ja AFI:ssa haluaisi pelailla.

Haen nyt vaan tällä sitä, että AFI:n pelit on muotoutunut tietynlaisiksi jotta mahdollismman monella olisi edes mahdollisuus päästä jonkinlaiseen kosketukseen tai edes nähdä vihollista tehtävän aikana. Kun ottaa huomioon ajan mikä menee slottaukseen, plänäilyyn ja safestarttiin niin onhan se syvältä sitten jos oman ryhmän kohtalo on joutua sen hyvin/huonosti plänätyn KRH iskun kohteeksi. Samasta syystä ei nähdä muita voimakkaita assetteja paljon. Yhdessä vaiheessa KRH oli myös sellinen hehtaaripyssy, mutta sitte jotkut oppi käyttämään sitä (ja ampumaan excelillä matalalla korolla kerralla maaliin) ;). Myös vain epäsuoralla on mahdollisuus vaikuttaa viholliseen ilman, että vihollisella on minkäänlaista tapa havainnoida sitä.

Eniveis. Ym. huolimatta olen itse koittanut suunnitella tehtävää mallia Ukraina. Eli molemmilla osapuolilla olisi panssarhaupitseja ja raskasta mekki-jv:tä. Ihan vaan mielenkiinnosta siihen millainen "moderni" setuppi toimisi armassa ja millä taktiikoin yritettäisiin pärjätä. Ei taida vaan koskaan olla tarpeeksi pelaajia sellaiseen ja JV:hän siinä on häviöllä heti alusta. :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Avoin kirje moditiimille: Ehdotus afi balanced arty -modin poistamiseksi

Post by TheTaltsi »

Siinä on 6 äijää samassa puskassa, sama kävisi nytkin jos heittimellä siihen ampuisin. Tai vaikka kiväärikranaatin. Tai vaunulla
Last edited by TheTaltsi on 11 Sep 2017, 22:23, edited 1 time in total.
Reason: edit
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Avoin kirje moditiimille: Ehdotus afi balanced arty -modin poistamiseksi

Post by JoneKone »

Sen verran mielenkiintoinen aihe, että piti pikaiset testit tehdä. Ei muutaman kranaatin perusteella voi vielä lopullisia johtopäätöksiä tehdä, mutta ainakin oma havainnot siitä ettei kannata pystyssä juoksennella KRH tulessa niin pitää edelleen paikkaansa. Vaikka "nerfattuja" onkin :). Ryhmänä RHS USMC Squad. Naatti 82 mm Zeus.

Vaikutusualueen reunalla seisten (joo huonosti rajattu):
Image

Vaikutus:
Image

Vaikutusalueen ~puolessavälissä seisten:
Image

Vaikutus:
Image

Vaikutusalueen puolessavälissä maaten:
Image

Vaikutus:
Image

Vaikutus lähellä osumakohtaa maaten:
Image

Vaikutus:
Image
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: Avoin kirje moditiimille: Ehdotus afi balanced arty -modin poistamiseksi

Post by Trade »

Bummeri pyysi kiväärikanaatin ja BMP-1:n ammuksen vahinkoarvoja:

rhsusf_40mm_HE:

hit 20
indirectHit 5
indirectHitRange 10.7


rhs_ammo_og15v:

hit 85
indirectHit 45
indirectHitRange 5


ACE Frägien osalta tässä modissa on vain pieniä muutoksia(heikennyksiä). Metallin määrää ja räjähteen määrää vähennetty. Kaikkein pisimmälle lentävät ACE_frag_medium-sirpaleet on poistettu.

Sh_82mm_AMOS MODI:
ace_frag_enabled = 1;
ace_frag_classes[] = {"ACE_frag_medium_HD","ACE_frag_small","ACE_frag_small_HD"};
ace_frag_metal = 2700;
ace_frag_charge = 400;
ace_frag_gurney_c = 2440;
ace_frag_gurney_k = "1/2";

Sh_82mm_AMOS VANILLA+ACE3:
ace_frag_enabled = 1;
ace_frag_classes[] = {"ACE_frag_medium","ACE_frag_medium_HD"};
ace_frag_metal = 3200;
ace_frag_charge = 420;
ace_frag_gurney_c = 2440;
ace_frag_gurney_k = "1/2";

https://ace3mod.com/wiki/framework/frag-framework.html
https://community.bistudio.com/wiki/Arm ... escription
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Avoin kirje moditiimille: Ehdotus afi balanced arty -modin poistamiseksi

Post by JoneKone »

Ja vielä pikainen humtisikalla (1 kpl naatti). Ajoneuvo säilyi tosiaan täysin ehjänä, mutta puolet matkustajista sai osumat. ACE frägit eivät näytä vaikuttavan ajoneuvoihin juurikaan.

Image

Image
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Avoin kirje moditiimille: Ehdotus afi balanced arty -modin poistamiseksi

Post by JoneKone »

Mut siis, mun puolesta voi KRH:ta ja epäsuoraa olla tehtävissä balanssoidusti. Kuolema korjaa joka tapauksessa suurimassa osassa tehtävissä niin kaipa se lopulta on aika sama millä se kuolema tulee (mielipide voi muuttua vielä :) ). Ainakin omien testien perusteella, niin omasta mielestä 82 mm perus krh vaikutti aika tasapainoiselta pelillisesti tasaisella maastolla (etenkin jos miettii että 2-3 putkella ammuttaisiin). Mun puolesta myös muitakin raskaita assetteja tehtäviin kuten TST-vaunuja, -hekoja ja lekoja. Eihän Armaa kannata pelata pelkästään voitto tavoitteena ja pelkkänä MekkiJV simuna. Harvassa toisessa pelissä pääsee yhtä eeppisiin asetelmiin, niin miksei hyödyntää koko asearsenaalia jos sen saa tehtyä edes jotenkin järkevästi pelillisesti.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Avoin kirje moditiimille: Ehdotus afi balanced arty -modin poistamiseksi

Post by TheTaltsi »

Sh_82mm_AMOS MODI:
ace_frag_enabled = 1;
ace_frag_classes[] = {"ACE_frag_medium_HD","ACE_frag_small","ACE_frag_small_HD"};
ace_frag_metal = 2700;
ace_frag_charge = 400;
ace_frag_gurney_c = 2440;
ace_frag_gurney_k = "1/2";

Sh_82mm_AMOS VANILLA+ACE3:
ace_frag_enabled = 1;
ace_frag_classes[] = {"ACE_frag_medium","ACE_frag_medium_HD"};
ace_frag_metal = 3200;
ace_frag_charge = 420;
ace_frag_gurney_c = 2440;
ace_frag_gurney_k = "1/2";




Modi:
hit = 25;
indirectHit = 25;
indirectHitRange = 7;


Vanilla:
hit = 165;
indirectHit = 52;
indirectHitRange = 18;



Näitä arvoja kun peilaa niin ehdotan= Muutetaan ACE frag classes samaksi kuin vakiossa, mutta annetaan muiden arvojen olla samat modissa. Lisätään Hit, IndirectHit ja IndirectHitRange siten että ne ovat esimerkiksi 20% pienemmät kuin vanillat.
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Avoin kirje moditiimille: Ehdotus afi balanced arty -modin poistamiseksi

Post by TheTaltsi »

JoneKone wrote: Ainakin omien testien perusteella, niin omasta mielestä 82 mm perus krh vaikutti aika tasapainoiselta pelillisesti tasaisella maastolla (etenkin jos miettii että 2-3 putkella ammuttaisiin).
Tässä nyt pitää ottaa huomioon se että olet tehnyt jotain väärin taikka on käynyt helvetin paska tuuri jos olet suoraan aukealla ilman mitään suojaa, etkä kerkeä reagoida menemällä maaten. Mun mielestä ei ole balansoitu koska ei koskaan tule olemaan tilanne AFI:n sisäisissä peleissä se että on 12 miestä täysin avoimella paikallaan niin kauan että kerkeää heitintä ampua niskaan, ja että ne aukealla seisovat eivät mitenkään reagoi repivään ääneen
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Avoin kirje moditiimille: Ehdotus afi balanced arty -modin poistamiseksi

Post by JoneKone »

TheTaltsi wrote:
JoneKone wrote: Ainakin omien testien perusteella, niin omasta mielestä 82 mm perus krh vaikutti aika tasapainoiselta pelillisesti tasaisella maastolla (etenkin jos miettii että 2-3 putkella ammuttaisiin).
Tässä nyt pitää ottaa huomioon se että olet tehnyt jotain väärin taikka on käynyt helvetin paska tuuri jos olet suoraan aukealla ilman mitään suojaa, etkä kerkeä reagoida menemällä maaten. Mun mielestä ei ole balansoitu koska ei koskaan tule olemaan tilanne AFI:n sisäisissä peleissä se että on 12 miestä täysin avoimella paikallaan niin kauan että kerkeää heitintä ampua niskaan, ja että ne aukealla seisovat eivät mitenkään reagoi repivään ääneen
Yleensä kun ottaa irti niin juoksee? Uusi staminasysteemikin pakottaa siihen aika voimakkaasti. Se mitä kiinnostaisi on se miten toi muuttuu jossain VT5:lla. Ei vaan jaksa tänään ite enää testailla. :) Toi nykyinen moddaus tarkoittaa sitä, että jos tosiaan hölmöilee ja tulee KRH:ta niskkaan niin kuolee ansaitusti pois. Muuten vaikutuksen aikaansaamiseksi vaatii tarkkuutta krh ryhmältä ja tulenjohtajalta, mutta onnistuessan niin pyyhkäisee vaikka kokonaisen ryhmän kartalta.

Toi 40 mm:kin näytti spekseiltään aika kovalta. :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Post Reply