Page 1 of 2

Arma Finland Bootcamp mkIII

Posted: 31 Aug 2017, 19:17
by Tuntematon
Placehodler Kunhan saan hienomman
Placehodler Kunhan saan hienomman
bootcamp.jpg (57.53 KiB) Viewed 5266 times
Noniin, taas olisi aika parantaa afin koulutusmahdollisuuksia. Nykyinen bootcamp tehtävä kun alkaa olla lahoamassa käsiin.
AFIn Bootcamp II oli ehkä uutena suurempi ja monipuolisempi edeltäjäänsä nähde. Ainakin omien sanojensa mukaan.

Noh Arma Finland Bootcamp MK III tulee säästämään nyt myös nanosekuntteja!!!

Tehtävän tämänhetkinen sisältö:
  • Medikaali rasti - Täällä on tarkoitus esitellä eritason haavoja ja vaivoja.
  • Bootcamp - Uusienkoulutus ryhmä sekä perus ace valikko oppaat.
Todo
  • A-med variantti medicaali rastille.
  • Treeni Tiistai
  • PST rata
  • AA rasti
Todo jonkun avulla. Näitä en tee yksin. Vaan vaadin jonkun toisen suunnittelemaan niitä kanssanit
  • Vaunu- ja ajoneuvorasti
  • Tarkkuusammuntarasti
  • Lentokone- ja helikopterirasti
  • TRA-rasti

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Posted: 01 Sep 2017, 12:37
by Bummeri
Tässä olis nyt mahollisuus tehdä siitä bootcampsita sellainen interaktiivinen missio, jossa voi oppia asioita ilman kouluttajaa.

Teoriassa siis radalta saisi aloitettua yksinpelimäisen tehtävän jossa oppii jonkun roolin, esimerkiksi KK miehen toiminnan skriptatussa missiossa. Ukko voitaisiin teleportata jonnekin päin kartaa ja siirtää osaksi ryhmää. Sitten joku voice over selostaisi sen koulutustehtävän suorituksen.

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Posted: 01 Sep 2017, 15:31
by Tuntematon
Kaikki onnistuu jos vaan joku kertoo mitä, mihin, millain.

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Posted: 02 Sep 2017, 10:43
by Anssi
Voin auttaa TA rastin tekemisessä.

EDIT: Sain jo aika hyvän idean mitä siinä voisi tehdä.

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Posted: 02 Sep 2017, 13:04
by Bummeri
Kerro toki lisää ?

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Posted: 02 Sep 2017, 15:03
by TheTaltsi
Epis rasti:
Muutamat suora ammunta maalit riittää, suora ammunta hyvin pieni osa heitin hommista. Maalit 500m-1km päähän asemista
Tärkeämpi olisi saada monipuolisilla maaleilla varustettu tulenjohto rasti jostain muutaman kilometrin päästä heittimien asemasta.
Tasainen maasto.
3x heitinjoukkuetta eli 3x3 heitintä
3x haupitsia
1x kaikkia gradeja ym erikois kamppeita
laatikkoon brittien polviheittimiä

Lisäilen tähän vielä jos keksin jotain, voit myös nykäistä hihasta jos tulee kyssäreitä

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Posted: 02 Sep 2017, 18:48
by Anssi
Bummeri wrote:Kerro toki lisää ?
Ajattelin, että Tuntemattoman kanssa käytäisiin, mutta voihan sen tännekin kirjoitella.

Jos on siis mahdollista lisätä rasteihin liikkuvia osia, voisi sen toteuttaa niin, että pelaaja tai pari teleportataan johonkin tehtäväalueelle. Alueelle spawnataan vihollisia, mielellään joukkue+ sisältäen myös ajoneuvoja ja muita assetteja.

Rasteja olisi kahdenlaisia: Hyökkäystilanne ja puolustustilanne.

Puolustustilanteessa vihollinen liikkuisi hitaasti edeten johonkin määränpäähän ja pelaajalle annettaisiin tehtäväksi etsiä tietyntyyppisiä maaleja, etenkin hyökkäyksen kannalta tärkeitä (johto, krh), kuitenkin niin, että maalien määrä pysyy pienenä (esim. 1-3 per tehtävä) ja vaihtuen aina kun rasti otetaan uudestaan. Tilanne voisi olla aina sama, mutta maalit vaihtuvat.

Hyökkäystilanteessa vihollinen pysyisi lähes paikallaan, kuitenkin hieman pälyillen ja AFI tyyliin melko selkeästi erotettavana linjana. Tässä sitten olisi muuten sama setti kuin puolustuksessa, mutta vaatisi enemmän ja huomaamattomampaa liikkumista pelaajilta. Tietysti maalitkin pitäisi olla enemmän puolustuksen tärkeimpiä kohteita, kuten staattisia aseita.

AIt pystyisivät mielellään ampumaan pelaajia kohti, jos heidät havaitaan. Pelaajan ottaessa osuman rasti aloitettaisiin alusta tai lopetettaisiin.

Jonkin verran skriptiä vaatii, joten jos tuntuu hankalalta toteuttaa voin kyllä keksiä yksinkertaisempaakin ratkaisua.

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Posted: 03 Sep 2017, 04:01
by ruoste
Kuulostaa siltä että haetaan aivan liian monimutkaisia kuvioita bootcamp tehtävältä.

Jos nyt lähtökohta olisi edes se että slotatessaan pitkään kivääriin, pelaaja edes tietäisi miten ko. härveli toimii ja minkälaisia kontrolleja sen käyttämiseksi tarvitsee osata.

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Posted: 03 Sep 2017, 19:51
by Bummeri
Anssi wrote:...

Jonkin verran skriptiä vaatii, joten jos tuntuu hankalalta toteuttaa voin kyllä keksiä yksinkertaisempaakin ratkaisua.
Kuullostaa hyvältä ja minusta on hyvä idea tehdä niistä oppimistilanteista interaktiivisempia ja syvällisempiä. Samalla niistä saadaan mielekkäämpiä. On hyvä että oppimisesta tehdään hauska. Tällöin ihmisiä on helpompi saada koulutuksiin. Samalla päästään pois siitä "tosielämässäkin opetetaan näin, apinoidaan sitä!" -ajatusmallista kun hyödynnetään kaikki mahdollisuudet jotka meillä pelissä on tarjolla. Parhaimmillaan voisi ohajata uudet suoraan uusien opastuksen jälkeen suorittaan näitä. Ei tarviaisi laisinkaan koulutustiimin vaivautua kouluttamaan uusia näihin rooleihin. Meillä afissa se helpoiten saavutettava hauskuus piilee siellä tiimipelissä ja sen tukemisessa. Ne Frägit on kuitenki sitten pitemmäsä kuusessa uusilla. Kun opetetaan uudet niihin roolien ja tiimipelin saloihin niin opetetaan niitä nauttimaan peleistä muutenkin.

Kontekstiriippuvaisilla Voice overilla ja hinteillä voitaisiin tehokkaasti opettaa asioita niissä kohdissa joissa ne ovat relevantteja. AI liikeet voisi varmaan perinteiseen tehtävä tyyliin tehdä triggereillä waypinteilla yms, melko tarkkaan skriptatusti. Vaatisi kyllä vaivaa, mutta osaako joku sanoa onko olemassa sellaista työkalua joka osaisi muuntaa editorissa tehdyn mission waypointit ja triggerit skriptiksi ? Se helpottaisi paljon. Mallia voisi varmaan myös ottaa bissin koulutusmissioista.

Olisiko se järkevää olla myös mahdollista suorittaa parina?
Joku gamettava pisteytys systeemi ?

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Posted: 03 Sep 2017, 21:53
by Anssi
ruoste wrote:Jos nyt lähtökohta olisi edes se että slotatessaan pitkään kivääriin, pelaaja edes tietäisi miten ko. härveli toimii ja minkälaisia kontrolleja sen käyttämiseksi tarvitsee osata.
Ensiksi pitäisi saada koulutusvideo tästä. Kirjoitin pitkät sepustukset aikaisempaan bootcamppiin kuinka niitä käytetään, mutta ei niitä kukaan käynyt (varmaankaan) lukemassa. Parhaiten oppii koulutuksessa ja nopeiten oppii videolta.

Voisihan siihen jonkun "Harjoittele tarkkuuskiväärin käyttö" radankin laittaa, jossa lukisi kokoajan sivussa näytöllä mitä kaikkea pitää tehdä, jotta ase saadaan kohdistettua maaliin. Siinä voisi tulla randomilla eri matkoille maaleja aina kun edellinen kaatuu. Nämä vaan on valitettavasti juuri niitä tehtäviä/ratoja, joita ihmisiä ei kiinnosta tehdä, vaikka niistä oppii eniten.
Bummeri wrote:Olisiko se järkevää olla myös mahdollista suorittaa parina?
Joku gamettava pisteytys systeemi ?
Olisihan se järkevää jos sen voisi suorittaa parina, mutta hankalampi toteuttaa. Pisteytyssysteemillä siihen saisi enemmän mielekkyyttä, mutta voi olla vaikea toteuttaa.