Bummeri wrote:Kerro toki lisää ?
Ajattelin, että Tuntemattoman kanssa käytäisiin, mutta voihan sen tännekin kirjoitella.
Jos on siis mahdollista lisätä rasteihin liikkuvia osia, voisi sen toteuttaa niin, että pelaaja tai pari teleportataan johonkin tehtäväalueelle. Alueelle spawnataan vihollisia, mielellään joukkue+ sisältäen myös ajoneuvoja ja muita assetteja.
Rasteja olisi kahdenlaisia: Hyökkäystilanne ja puolustustilanne.
Puolustustilanteessa vihollinen liikkuisi hitaasti edeten johonkin määränpäähän ja pelaajalle annettaisiin tehtäväksi etsiä tietyntyyppisiä maaleja, etenkin hyökkäyksen kannalta tärkeitä (johto, krh), kuitenkin niin, että maalien määrä pysyy pienenä (esim. 1-3 per tehtävä) ja vaihtuen aina kun rasti otetaan uudestaan. Tilanne voisi olla aina sama, mutta maalit vaihtuvat.
Hyökkäystilanteessa vihollinen pysyisi lähes paikallaan, kuitenkin hieman pälyillen ja AFI tyyliin melko selkeästi erotettavana linjana. Tässä sitten olisi muuten sama setti kuin puolustuksessa, mutta vaatisi enemmän ja huomaamattomampaa liikkumista pelaajilta. Tietysti maalitkin pitäisi olla enemmän puolustuksen tärkeimpiä kohteita, kuten staattisia aseita.
AIt pystyisivät mielellään ampumaan pelaajia kohti, jos heidät havaitaan. Pelaajan ottaessa osuman rasti aloitettaisiin alusta tai lopetettaisiin.
Jonkin verran skriptiä vaatii, joten jos tuntuu hankalalta toteuttaa voin kyllä keksiä yksinkertaisempaakin ratkaisua.