Saunatyyny wrote:Tehtäväntarkastuksessakin varmasti on tarkastajasta kiinni, mikä on yksinkertainen tarpeeksi sen hyväksymiseksi?
Tämä on vähän niinkuin by design, että tehtävän tarkastajilla on vapautta arvioida tilannekohtaisesti että mikä passa ja mikä ei. Ohjenuoran avulla annetaan tarkastajille valtaa tiettyyn suuntaan, mutta sitten miten hän sitä soveltaa ei ole tarkaan määrätty. Täten vältetään pitkät sääntölitaniat, mutta silti voidaan puuttua ongelmiin.
Bummeri wrote:
Tehtävän asetelman ja sen ympäristön on oltava tehtävän henkeen sopiva ja immersiivinen.
Tolla perusteella pystyy Tuntemattoman mainitsemat asiat karsia pois. Samalla siinä on hieman kuitenkin jouston varaa, vai mitä tuntematon?
Näiden lisäksi kokisin tärkeäksi pitää pari kertaa kuussa tapaamisen, jossa arvioitaisiin pelattuja tehtäviä ja voisi karsia sellaiset kierrosta, joissa on jotain oleellista vikaa. Samalla pyrittäisiin antamaan sitä rakentavaa palautetta. Tehtävän tarkastusta tehtäisiin kahdella tapaa. Ennen tehtävän pelaamista ja pelaamisen jälkeen. Siihen voisi sitten osallistua kuka tahansa, joita asia kiinnostaa, mutta vastuu järjestämisestä olisi tehtävätiimillä.
Täällä ja yhteisöpalaverissa on useitakin ideoita esitetty, jotka liittyy AWATSin kehittämiseen. Ideat ovat hyviä, mutta meillä on tällähetkellä todella rajallinen kyky muokata awatsia mihinkään suuntaan, joten sellaiset aloitteet ovat toistaiseksi jäissä, kunnes tilanne saadaan muuttumaan.