Suomen ketjut

Post Reply
Miksu
Posts: 124
Joined: 21 Nov 2015, 15:30

Suomen ketjut

Post by Miksu »

Hei!
Olen jonkin aikaa pohtinut, että pitäisikö aloittaa modi projekti, jossa tavoitteena olisi tehdä suomen yleisimmistä ketjuista rakkenuksia/kylttejä. Näillä saisi karttoihin enemmän suomalaisuutta, kun niissä olisi suomalaista kaupallista antia.

Esimerkkinä:
  • - St1 asema
    - ABC huoltoasema
    - Neste huoltoasema
    - K-Kauppias / K-Extra
    - KKK-Citymarket
    - S-Market
    - Alepa / SALE
    - R-Kioski
    - K-Rauta
    - Osuuspankki
    - Nordea
    - Sampopankki
... you name it.

Ensimmäisenä haasteena olisi tietysti julkaisuluvat. Jos käytämme näitä brändejä, siihen tarvitaan lupa. Toinen tapa tietysti on tehdä saman kaltaiset, jotka muistuttaisi kyseisiä liikkeitä.

Olen aikojeni alussa mallintanut ja sen perusteet varmasti muistuvat nopeasti mieleen, mutta mitä referenssejä suosittelette kun tullaan Arma mallien/modien tekemiseen? Olen katsonut ainakin Burnesin (https://www.youtube.com/playlist?list=P ... mNoWqulZqf) tutoriaaleja, josta luulen saaneeni suhteellisen hyvän käsityksen miten hommassa päästään liikkeelle.

Olisiko näille kenties hyötyä Vt5, V7 ja muille suomikartoille? Itsellä olisi ideana tehdä erillinen modi ja iteroida niitä siellä. Sen jälkeen voidaan neuvotella josko ne sulauttaisi suomikarttoihin?
Sahtor
Posts: 138
Joined: 05 Aug 2015, 18:46
Location: Lahti

Re: Suomen ketjut

Post by Sahtor »

Nopein vertailukohta on GTA ja autot. Modelit on tarpeeksi samanlaisia että tunnistaa mutta nimet on keksittyjä.

Toisaalta AFIn sisäiseen repoon saa tuoda vaikka mitä kustomkamaa ilman julkista jakelua. Ite kaipaisin kanssa tehtäviin enemmän muokattuja tekstuureita ja tunnelman luomista.
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: Suomen ketjut

Post by Arska »

Ehkä paras vaan vääntää ABC->CBA (keh) tai Nokia->Mokia kun kyselle lupia.

Mallien kanssa ei kannata murehtia, väkeä joka on laittanu Suomiaiheista tavaraa VT7 löytyy ja apua saa. FinModin discordissa on 7laisilla oma kannu johon kannattaa huudella
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
IsaiahCortez
Posts: 340
Joined: 29 Jul 2013, 00:09
Location: Keskimmäinen sormi

Re: Suomen ketjut

Post by IsaiahCortez »

Oisko muuten sitä FINmodin Discordi linkkiä missään? Jos siis saa tulla lurkkaamaan ja kurkkailemaan mitä tapahtuu?
“If you don’t have enough artillery, quit.”
– General Richard Cavasos
"Kylmä, nälkä ja väsymys ovat siviilin harhaluuloja, sotilas tuntee puutetta ainoastaan ampumatarvikkeista."
User avatar
Saunatyyny
Posts: 532
Joined: 07 Jan 2015, 18:47
Location: PKS

Re: Suomen ketjut

Post by Saunatyyny »

IsaiahCortez wrote:Oisko muuten sitä FINmodin Discordi linkkiä missään? Jos siis saa tulla lurkkaamaan ja kurkkailemaan mitä tapahtuu?
www.discord.me/finmod
"Johnson ajoi autollaan päin rekkaa ja kuoli heti. Miksi Johnson kuoli? "
-Warren Bennis
Post Reply