Page 2 of 6

Re: Modditiimin Threadi

Posted: 04 May 2017, 20:41
by Bummeri
Joo vaikuttaa siltä, että aseiden kanssa ongelmana on tosiaan tuo FTn mainitsema Arman ongelma, johon yhdistyessään enhanced soundscapen kaiut tuhoaa äänimaailman aivan täysin. Ongelma on erityisen räikeä metsissä, jolloin yhden havupuun oksan taakse jäädessä, aseiden ääni vaimenee oleellisesti ja tällöin enhanced soundscapen kaijjut jäävät kovimmiksi ääniksi ja luovat sen vaikutelman, että ammuskelu tapahtuu päinvastaisesta suunnasta. Ongelmallista on myös se, että voit nähdä puun avonaisesta kohdasta ampujan ja aseen täysin, mutta joku puumodellin näkymätön laita aiheuttaa sen että aseen ääni vaimenee vaikkei siinä visuaalisesti tarkasteltuna ole mitään syytä.

Image
Esimerkiksi tässä kuvassa aseen ääni vaimenee, sillä puumodelli on "välissä", vaikka sinä koko aseen näetkin.

Tein repro mission jossa voitte testailla tuota metsä tilannetta soundscapen kanssa tai ilman.
Puskantakainenaanitesti.vt5.7z
(1.5 KiB) Downloaded 282 times
Räjähteitä en vielä kerennyt testata. Pitää niitä ja muita tilanteita katsella myöhemmin.
JoneKone wrote: Dynasoundin kanssa ei itellä ongelmia, mutta tuon ES:n hyödyllisyys/toimivuus meidän peleissä ehkä hieman kyseenalainen. Toi arman 3D äänimaisema kun ei joka tapauksessa ole ihan parhaimmasta päästä niin kannattaako sitä sotkea kaiuilla? Etenkin kuin "tailseillä" jo saavutetaan tilaefekti.
Tämän testin jälkeen olen sataprosenttisesti samaa mieltä kanssasi.

Re: Modditiimin Threadi

Posted: 07 May 2017, 15:22
by Bummeri
Muistakaas sitten tänään 7 aikaan pojat ilmestyä paikalle.

Re: Modditiimin Threadi

Posted: 07 May 2017, 19:27
by Bummeri
Kokouksessa paikalla:
Bummeri, Enzio, Kensei, Väyrynen

Ensin äänestettiin 2-2 tuloksella, siitä, että poistetaanko enhanced soundscape kokonaan vai kunnes Armassa muokataan äänen blokkaantumista objektien taakse.
Lyhyen keskustelun jälkeen päätettiin konsensuksella, poistaa enhanced soundscape kunnes Armassa muokataan äänen blokkaantumista objektien taakse. Tämän jälkeen testataan uudestaan.

Päätettiin, että seuraavassa kokouksessa katsotaan. https://forums.bistudio.com/topic/193185-project-opfor/ vs Taliban mod.
Tikka testaa schwemlitzin performanssin ja katsotaan sen käyttöönotto myöhemmin. Siihen asti se on poistettuna reposta.

EDIT: Äänestyksen jälkeen Tuntematon mainitsi, että hänen ja ilmeisesti Tikan mielestä modia ei olisi pitänyt ottaa pois, vaan sen tulisi jäädä. 2 vs. 4 tulos ei olisi kuitenkaan muuttunut, joten pidetään alkuperäinen tulos.

Re: Modditiimin Threadi

Posted: 07 May 2017, 21:06
by TheTaltsi
Hyvä homma että saatiin päätös ja testataan miten vaikuttaa peleihin jos poistetaan ja miten vaikuttaa toimivuuteen uusien arman päivitysten myötä. Asiasta kukkaruukkuun, onko jokin erityinen syy että schwemlitziä ei pidetä muuten repossa kuin näissä erikois eventeissä?

Re: Modditiimin Threadi

Posted: 07 May 2017, 21:10
by Bummeri
Kahenlaisia ongelmia on ollut. Performanssi, ja sitten jotku pensaat blokkaavat ottamasta itemejä niistä jos sinne vaikka satuu kuolemaan kaveri. Tikka meinas testata miten se preformanssi on tuossa kartalla, ja sitten vertaillaan muihin ja päätetään. Nyt otettiin pois, ettei ihmiset tee lisää missioita, jos se ei tulekkaan takasin.

Re: Modditiimin Threadi

Posted: 19 May 2017, 12:11
by Bummeri
Oli joskus puhetta, että sellaiset modit jotka julkaistaan pelkästään workshoppiin olisi ongelmaisia päivittää.

Olisiko tästä Steamin komentokehoteversiosta hyöytä?

Re: Modditiimin Threadi

Posted: 19 Jun 2017, 11:44
by Bummeri
https://forums.bistudio.com/forums/topi ... nt-3202973

Tässäpä pureskeltavaa modien testausta varten.

Re: Modditiimin Threadi

Posted: 04 Jul 2017, 08:30
by Väyrynen
Oisiko mahdollista saada ArmaPlace: Deployable boat moddi repoon.

http://www.armaholic.com/page.php?id=31955

Mahdollistaisi järkevästi pienien kumiveneiden siirtämisen paikata A paikkaan B.

Re: Modditiimin Threadi

Posted: 04 Jul 2017, 18:25
by Bummeri
Väyrynen wrote:Oisiko mahdollista saada ArmaPlace: Deployable boat moddi repoon.

http://www.armaholic.com/page.php?id=31955

Mahdollistaisi järkevästi pienien kumiveneiden siirtämisen paikata A paikkaan B.
Eikö saa skriptiä ripattua missiohin jossa tarvitaan?

Re: Modditiimin Threadi

Posted: 05 Jul 2017, 13:18
by Bummeri
Osaako joku sanoa miksei meidän repossa olevalla acella ei tule acen zeus moduulit käyttöön ?

EDIT. näköjään täytyy ensin laitta kartalle acen zeus settings module, jotta ne tulevat näkyviin.