Joo vaikuttaa siltä, että aseiden kanssa ongelmana on tosiaan tuo FTn mainitsema Arman ongelma, johon yhdistyessään enhanced soundscapen kaiut tuhoaa äänimaailman aivan täysin. Ongelma on erityisen räikeä metsissä, jolloin yhden havupuun oksan taakse jäädessä, aseiden ääni vaimenee oleellisesti ja tällöin enhanced soundscapen kaijjut jäävät kovimmiksi ääniksi ja luovat sen vaikutelman, että ammuskelu tapahtuu päinvastaisesta suunnasta. Ongelmallista on myös se, että voit nähdä puun avonaisesta kohdasta ampujan ja aseen täysin, mutta joku puumodellin näkymätön laita aiheuttaa sen että aseen ääni vaimenee vaikkei siinä visuaalisesti tarkasteltuna ole mitään syytä.
Esimerkiksi tässä kuvassa aseen ääni vaimenee, sillä puumodelli on "välissä", vaikka sinä koko aseen näetkin.
Tein repro mission jossa voitte testailla tuota metsä tilannetta soundscapen kanssa tai ilman.
Räjähteitä en vielä kerennyt testata. Pitää niitä ja muita tilanteita katsella myöhemmin.
JoneKone wrote: Dynasoundin kanssa ei itellä ongelmia, mutta tuon ES:n hyödyllisyys/toimivuus meidän peleissä ehkä hieman kyseenalainen. Toi arman 3D äänimaisema kun ei joka tapauksessa ole ihan parhaimmasta päästä niin kannattaako sitä sotkea kaiuilla? Etenkin kuin "tailseillä" jo saavutetaan tilaefekti.
Tämän testin jälkeen olen sataprosenttisesti samaa mieltä kanssasi.