Tässä täytyy katseet kääntää siihen joukkueen sisäiseen toimintaan. Mielestäni luodut skenaariot olivat hyvin annetuilla joukoilla toteutettavissa. Lopun taistelu oli maximissaan luokkaa 1:1 ja teknologia + varustus BLUFORin puolella, silti oltiin tilanteessa "CHARLIES INSIDE THE WIRE".TheTaltsi wrote:Nyt täytyy myöntää että en pitänyt A3 jäsenenä tästä kerrasta, istuttiin 2 tuntia paikoissa A ja B, sitten siellä fobilla jälleen kerran kauhea kaos ja koko komentorakenne ryhmän sisällä kaatuu, kaikki räiskii vaan ihan muna kovana jotain ja ei mitään käryä kokonaiskuvasta... Alussa liian tylsää, lopussa liian kova tempo, viime kerralla oli vähän sama homma että lopun kontaktissa oli aivan liian kova tempo, mutta ekalla kertaa sentään pääsi jutusteleen siviileille ym tekemistä oli toisinkuin nyt
Mitä tylsyyteen tulee, niin jokainen toivottavasti ekan postauksen lukeneena ymmärtää ottavansa tylsän kolmen tunnin riskin elämässään.
Ekan tehtävän perusteella monelta varmasti jäi mieleen roleplay-orgasmi, joka oli puoliksi suunnittelematon (koska otettiin kaikki "ylimääräiset" siviileiksi). Tietoinen riski oli tällä kertaa tarjota jotain erilaista, ja niin tehdään kolmannessakin osiossa. Myönnän että rakentaminen olisi tullut suunnitella tarkemmin ja kouluttaa ryhmälle.Ahteri wrote:Mielestäni tämä tehtävä oli paljon huonompi kuin ensimmäinen. Liikaa keskityttiin tukikohdan rakentamiseen, 2h taisi mennä? Mihin katosi siviilit kylästä, olisi ollut mahtavaa jutella niiden kanssa ja mahdollisesti selvitellä mahdollisesti kylästä löytyneiden aseiden omistajaa/käyttötarkoitusta, kuin että ne alkoi vaan ampua ja sitten siirryttiin istumaan kukkulanpäälle pariksi tuntia. Lopuksi arvattu loppuräiskintä. Tämän tehtävän olisi voinut pelata alle tunnissa jos tukikohta olisi ollut valmiina. Jäi tyhjä olo.
Ai mennään henkisesti heikompien kiväärimiesten ehdoilla? Jos haluat enemmän tekemistä - Johda. Jos haluat ampua ja keep it simple, ole kiväärimies.Scottz wrote:Henkilökohtaisesti oli ihan ok setti, vaikka siviili-interaktio puuttuikin. Enemmän vaan sitä tekemistä myös yksittäiselle taistelijalle, mistä loppupalautteessa puhuttiinkin. Peliteknisenä huomiona SMAWiin spotting roundeja ja mahd. Vectorit Assistanteille. Myös yötähtäimiä toivottiin tai sitten sellaiset joita voi käyttää NVG:n kanssa.
Mitä tulee tehtävän kestoon, niin pidempikin olisi saanut olla; ainahan sitä voi haaveilla 6h misoista, jolloin saadaan se taisteluväsymys oikeasti vaan ei välttämättä arki-iltana.
Spotting roundeja ette saa (SMAW placeholder MAAWSille), vectorit pitää muistaa. Yötähtäimet, maybe, maybe.
Briiffipointeista mitkä jätin pois olet oikeassa, jälleen teidän pitäisi joukkueena miettiä nämä läpi.Keneraali wrote:
Tilanne "Sieppaus". Ilmoitus vihollisen tarkka-ampujasta tuli melko aikaisessa vaiheessa ja että operointialue on FOBista etelään. Joitakin hetkiä ehti kulua ja A3:n eteläpuolella, G3/G4, rakennuksissa alkoi siviilipyöriä ja sitä seuraamalla huomattiin sen käyttävän kiikareita. Tätä sitten seurattiin ja ajatus oli että spottaa joko mortarille tai tarkkuuskiväärille, luultavasti molemmille. Pistin sitten kysymystä ylöspäin josko saataisiin ROE:ta laskettua sen verran että mahdolliset observaattorit luokitellaan vihollisen taistelijoiksi. Ehkä pienet Generation kill vibat tästä. Samoissa rakennuksissa huomattiin myös tarkka-ampuja ja ehdotus ryhmältä että lähdetään sieppaamaan. Kysymys ylöspäin, mutta se sitten evättiin. Yritettiin tuhota kohteet ja tarkkailija saatiinkin. TA:n kohtalo jäi mysteeriksi, vähäksi aikaa.
Tässä sitten ajatukset eri osapuolilla risteääkin. Ryhmä oli ollut samoissa asemissa jo jonkin aikaa ja vaikka satunnaisia luoteja lentelikin niin selkeästi huomasi että tarkkaavaisuus herppaantua ja motivaatio laskea, jokaisella enemmän tai vähemmän. Ryhmänjohtajan näkökulmasta olisi saatu kohotettua taistelumoraalia melkoisesti tuollaisella sieppauksella. KK:t suojaa, kiväärimiehet autoon, rynnäkkö talon molemminpuolin sisään, äijä mukaan elävänä tai kuolleena. Se potentiaali mikä tuollaisella liikkeellä olisi saatu juurikin mielenkiinnon ja motivaation nostattamiseen olisi ollut erittäin suuri. Nyt lupa saatiin ainoastaan kohteiden tuhoamiseen, joka sekin nostatti hetkeksi pientä "get some" meininkiä. Vähän pelisilmää ja monelle olisi mahdollisesti jäänyt erilainen fiilis.
Isona plussana Cooppi "fiilis", sitä ei nykyisellään muuten oikein saa.
Mitä toivoisin jatkossa. Oikeastaan vuosien varrelta pitkänä toiveena ollut CO/COTVT peleihin että ryhmillä olisi enemmän/jonkin verran itsenäisiä tehtäviä ja sitä kautta joukkue toimisi alueella X, mutta ryhmät suorittaisivat tehtäviään alueilla X1,X2,X3 jne...
Tuota tilannetta itse kontrolloin ja totesin, ettei ole järkevä skenaario, että yksittäinen ryhmä lähtee heikosti suojattuna rynnimään MRAPilla. Puutuin tähän ekan tehtävän perusteella, jossa tätä harrastettiin paljon, mikä heikensi JoJon tilannetietoa. Nytkin se oli välillä todella huono.
Ei.pernard wrote:A1 Kiväärimies/kaivinkone
Ainiii, nytku on kivasti optiikkaa kiväärissä, niin saisko vielä bipodin?