Page 1 of 2

Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 9.11.2016

Posted: 09 Nov 2016, 17:46
by Furean
Image

Tähän ketjuun Keskiviikko 9.11.2016 pelattavien viikkopelejen palaute.

Uudet tehtävät Adminille ja Isännälle:
Keskiviikko 9.11.2016[+] Spoiler
TVT103 Georgetown Business - Tanoa

TVT121 Castle Hill - Altis

TVT122 Operation Ivy - Proving Grounds

TVT123 Delaying Tactics Redux - Beketov

TVT127 Burning Bridges - Altis

TVT130 Jungle jihad - Tanoa

TVT131 Boat Shed - Altis

TVT135 Stolen Tea - Takistan

TVT135 9th Company - Operation Cyclone - Torabora

TVT139 Punainen salama - VT7

Voit ilmoittautua tähän lankaan, jos haluat johtaa jonkin näistä tehtävistä. Toiveesi otetaan viikkopeleissä huomioon.

Tähän alle päivitetään AWATS-linkit illan tehtäviin.

1.TVT123 Delaying tactics REDUX
2.
3.
4.

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 9.11.2016

Posted: 10 Nov 2016, 11:20
by Bummeri
Oli Hyvät pelit eilen. Ekassa oli niin montaa vaunua että olis vain voinut hyökkääjä ajaa kahella mönkkärillä viholliseen pahki, ja sitten pyytää kaikki mortarit niskaan alueelle. Mortari kuulien jälkeen, pari minimimiehityksellä olevaa bemaria kärkeen raivaamaan miinat pois, ja koko letka konetykit laulaen vihollisesta ohi että heilahtaa.

Tokassa olis ollut erinomaisen tärkeää rauhassa varmistaa kylän ympärystä ennenkuin kylään yrittää mennä yksikään sielu. Se on toistuva ongelma meillä peleissä. Kolmea rakennusta suurempaa rakennettua aluetta ei saa yrittää ottaa haltuun, enenkuin ympäröivä maasto on 100% putsattu ja lukittu vihollisen toiminnalta.
Senkin jälkeen on hyvä pyrkiä lohkomaan kaupunki sellaisiin tulella valvottuihin osiin, että ne on helppo putsata ja vihollinen ei pääse liikkumaan alueen sisällä merkittävästi.

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 9.11.2016

Posted: 10 Nov 2016, 12:11
by Makela
Eilen ensimmäisenä pelattu tehtävä oli kyllä yksi hauskimmista, pitkään aikaan. Oli juuri sopivan epätoivoinen tehtävä opforille, ettei lopussa evakuovan kopterin näkeminen ollut kuin puhdasta riemua - vaikka oltiinkin 10min. etuajassa.

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 9.11.2016

Posted: 10 Nov 2016, 13:05
by JoneKone
Makela wrote:Eilen ensimmäisenä pelattu tehtävä oli kyllä yksi hauskimmista, pitkään aikaan. Oli juuri sopivan epätoivoinen tehtävä opforille, ettei lopussa evakuovan kopterin näkeminen ollut kuin puhdasta riemua - vaikka oltiinkin 10min. etuajassa.
Vaikka bluforilla vähän möhlittiin (mitä nyt ajettiin väijytykseen ja jalkautettiin killboxiin ;) ) , niin oli ihan hauskaa toimia A3 RJ:nä. Tehtävä itsessään oli myös ihan virkistävää "vaihtelua" sillä, ettei opfor tiennyt bluforin tarkkaa kohdetta. Sen verran ehkä voisi opforia kuitenkin auttaa, että joku raja olisi esim. älä päästä vihollista tämän viivan ylitse 1 h ajan tjs. Vaikka itseäni ei haittaisi pelkkä viivytystehtävä niin monelle vaikutti spektassa olevan tärkeätä, että on jokin selkeä kohde.

Tehtävän balanssi kaipaisi vielä ehkä vähän viilaamista? Vaikka blufor menetti puoli joukkuetta suoraan aloitukseen ja iso osa johtajistaan niin silti päästiin tavoitteelle asti ajoissa? (joo laitan awatsiin)

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 9.11.2016

Posted: 10 Nov 2016, 13:12
by niemih
Bummeri wrote: Tokassa olis ollut erinomaisen tärkeää rauhassa varmistaa kylän ympärystä ennenkuin kylään yrittää mennä yksikään sielu. Se on toistuva ongelma meillä peleissä. Kolmea rakennusta suurempaa rakennettua aluetta ei saa yrittää ottaa haltuun, enenkuin ympäröivä maasto on 100% putsattu ja lukittu vihollisen toiminnalta.
Senkin jälkeen on hyvä pyrkiä lohkomaan kaupunki sellaisiin tulella valvottuihin osiin, että ne on helppo putsata ja vihollinen ei pääse liikkumaan alueen sisällä merkittävästi.
Vähän arvelinkin tehtävän alussa, että yksi joukkue sulaa aika nopeasti tuon kokoiselle alueelle hyökätessä. Olisi tarvinnut olla varmaan toinen joukkue siinä vieressä tukemassa, että tuollainen alue saadaan haltuun. Alpha-joukkueelle oli tullut vaunun lämpökameroilla tieto, ettei kylässä näkynyt vihollista, ja vaunut pystyivät supressoimaan niitä etelän mäkiä, niin käskin ryhmät sen perusteella etenemään taloille. Tässäkin oli käsketty vaan lähimmille taloille, eikä etenemään sen pidemmälle.

En silti ihmettele, että ryhmät suli sinne kylään. Kaupunkitaistelu on RJ:lle tosi vaikea paikka, kun pitäisi pitää porukka todella kurinalaisesti kasassa, edetä talo talolta ja varmistaa korttelit yksi kerrallaan. Jos antaa yhtään miesten lähteä juoksentelemaan sinne itsekseen (mitä kaikki vanhat CS-pelaajat haluaa jostain syystä tehdä ;) ), niin nehän napsitaan pois yksitellen.

Tykkäsin kyllä siitä, että talot oli merkattu. Käskyjen antaminen ja maalien ilmoittaminen radiossa oli yllättävän helppoa, kun sanoi vaan numeron. Ehkä kuitenkin kannattaisin, että merkitään 3-4 talon ryppäitä, koska selkeyttää kartanlukua huomattavasti.

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 9.11.2016

Posted: 10 Nov 2016, 14:14
by JoneKone
Bummeri wrote:....pari minimimiehityksellä olevaa bemaria kärkeen raivaamaan miinat pois, ja koko letka konetykit laulaen vihollisesta ohi että heilahtaa.
Oliko pioneereillä mitään miinanraivauskalustoa? Nyt kun ACE niitä miinaharavia mahdollista niin olisi hienoa nähdä niitä myös peleissä?

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 9.11.2016

Posted: 10 Nov 2016, 14:53
by zpeed
JoneKone wrote:
Bummeri wrote:....pari minimimiehityksellä olevaa bemaria kärkeen raivaamaan miinat pois, ja koko letka konetykit laulaen vihollisesta ohi että heilahtaa.
Oliko pioneereillä mitään miinanraivauskalustoa? Nyt kun ACE niitä miinaharavia mahdollista niin olisi hienoa nähdä niitä myös peleissä?
Ei meil ollu mitään muutaku yks demoblockki per hahmo ja purkukitti.

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 9.11.2016

Posted: 10 Nov 2016, 17:11
by Castor
zpeed wrote:
JoneKone wrote:
Oliko pioneereillä mitään miinanraivauskalustoa? Nyt kun ACE niitä miinaharavia mahdollista niin olisi hienoa nähdä niitä myös peleissä?
Ei meil ollu mitään muutaku yks demoblockki per hahmo ja purkukitti.
Sellaset voisin päivittää tehtävään, balanssista vähän puhuttiin mutta tuo mäkelän mainitsema "tilanne" oli haussa tässä tehtävässä, muutokset saattaisi rikkoa tuon effektin. Oliko tehtävä muulle OPFORlle ikävä?

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 9.11.2016

Posted: 10 Nov 2016, 17:31
by JoneKone
Castor wrote:
zpeed wrote: Ei meil ollu mitään muutaku yks demoblockki per hahmo ja purkukitti.
Sellaset voisin päivittää tehtävään, balanssista vähän puhuttiin mutta tuo mäkelän mainitsema "tilanne" oli haussa tässä tehtävässä, muutokset saattaisi rikkoa tuon effektin. Oliko tehtävä muulle OPFORlle ikävä?
Ymmärrän, ja ainakin omasta mielestä aina ei tarvitse olla täysin symetrisiä ja optimoituja tehtäviä. Pieni pelko on vaan, että jatkossa jos tota pelataan niin ajetaan vain 8 vaunulla yhdestä pisteestä läpi kohteelle. Mut tuossa oli ihan mielenkiintoisia ideoita. Ränni oli ihan hauskaa vaihtelua, vaikka tuntui helkkarin kapealta. MP-tiedustelija oli hyvä lisä ja sais olla muissakin mekanisoiduissa tehtävissä.

Assettiraskaana oli kuitenkin vaikeata löytää tarpeeksi johtajia. Ehkä jos tuon bluforin toisesta joukkueest tekisi motorisoidun tjs? Niin ja ite vois hyvin pelata version tuosta toisella kartalla. Toi VT5 on kyllä nykyisellä SThudilla kohtuullisen p:stä jos meinaa yrittää johtaa ryhmää. :)

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 9.11.2016

Posted: 10 Nov 2016, 17:58
by Tuntematon
[quote="Castor"][/quote]

Toi maasto oli paljon tylsempi kun se VT5 versio. Itse pidin siitä VT5 paljon enemmän kun tästä uudesta.