Page 3 of 3

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Posted: 05 Oct 2016, 15:53
by ruoste
Sahtor wrote:Mitens olis pysyvät luokat plankin käyttöön

MG, Asst MG hiekkasäkkejä
AT, Asst AT panssariesteitä
Grenadier, Riffleman piikkilankoja
Markman, Crewman naamiointia
RJ, TL isompia objekteja tai pelkästään johtaa toimintaa.
+1
Aivan helvetin hyvä idea, ja tuolleen sen pitäisi juuri ollakin sen sijaan että jokaisella pelaajalla on hirveä härdelli romua jaettavaksi.

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Posted: 05 Oct 2016, 23:46
by niemih
Jos lähdetään siitä, että 10 suunnittelee tehtävää etukäteen, niin eihän siinä ole muuta kuin että katsoo mitä tavaroita ryhmällä on, editoriin rakentelemaan ja ottaa kuvankaappauksen siitä miten haluaa asemat laitettavan. (Tätä tukee todella hyvin ajatus, että tavarat on aina vakioitu eri rooleille). Ryhmät sitten soveltaa ja täydentää perusajatusta AFI:lle ominaisella hullulla luovuudella.

Esim: A3, puolustusasemat tässä (karttamerkki) suunta SE, rakennatte kuvan mukaiset asemat plankilla (linkki kuvaan TS-kanavan chattiin)

Image

En siis itse osaa rakentaa hyviä puolustusasemia, mutta pointti on lähinnä se, että kuva on helppo ottaa ja kaikki ymmärtää siinä mistä on kyse. 15 voi vaikka vielä käydä ryhmien kanaville heittämässä kuvalinkin, niin ryhmät ehtivät tutustumaan siihen rauhassa ja miettimään kuka rakentaa ja mitä kun RJ on brieffissä.

Näin saadaan suunniteltuja ja valmiiksi katsottuja puolustusasemia, jotka eivät ole vastapuolen nähtävissä eivätkä ole aina samat joka pelikerralla. Vaatii tietty aikaa ja vaivannäköä kympiltä, mutta niin ne hyvät suunnitelmat tuppaa tekemään.

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Posted: 06 Oct 2016, 18:45
by Arska
niemih wrote:Jos lähdetään siitä, että 10 suunnittelee tehtävää etukäteen, niin eihän siinä ole muuta kuin että katsoo mitä tavaroita ryhmällä on, editoriin rakentelemaan ja ottaa kuvankaappauksen siitä miten haluaa asemat laitettavan
Miten ajattelit ihan noin käytännössä? Harvempi 10 edes katsoo tehtävää ennen briefiä, sitä harvempi koittaa tehtävää, ja oikeastaan kukaan ei mene editorilla asettelemaan brief mielessä tavaraa sinne

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Posted: 06 Oct 2016, 18:49
by Castor
Arska wrote:
niemih wrote:Jos lähdetään siitä, että 10 suunnittelee tehtävää etukäteen, niin eihän siinä ole muuta kuin että katsoo mitä tavaroita ryhmällä on, editoriin rakentelemaan ja ottaa kuvankaappauksen siitä miten haluaa asemat laitettavan
Miten ajattelit ihan noin käytännössä? Harvempi 10 edes katsoo tehtävää ennen briefiä, sitä harvempi koittaa tehtävää, ja oikeastaan kukaan ei mene editorilla asettelemaan brief mielessä tavaraa sinne
Mites olis että tehtäväntekijä kertoo ja näyttää kuvan minkälaisia objekteja on kelläkin

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Posted: 07 Oct 2016, 00:39
by niemih
Arska wrote:Harvempi 10 edes katsoo tehtävää ennen briefiä, sitä harvempi koittaa tehtävää, ja oikeastaan kukaan ei mene editorilla asettelemaan brief mielessä tavaraa sinne
Eikö näin sitten kannattaisi alkaa tekemään? En oikein ymmärrä mikä tässä on ongelma? Eikö tän koko threadin idea ole tätä asiaa ei hoideta kunnolla ja miten sen voisi tehdä paremmin? Aloitin koko postauksen tekstillä: "Jos lähdetään siitä, että 10 suunnittelee tehtävää etukäteen"

Jos ei haluta nähdä aikaa ja vaivaa suunnitteluun, niin sitten ei saada hyviä suunnitelmia. Ei kai se siitä miksikään muutu vaikka tätä kuinka pohdittaisiin foorumeilla?

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Posted: 23 Nov 2017, 22:33
by Sahtor
Tämän threadin pohjalta on tehty TVT96 Let's Go West tehtävän puolustajan Plank.

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Posted: 25 Nov 2017, 21:18
by Miksu
Mielestäni plankien standardisointi kuulostaa hyvältä joko siten, että jokaiselle roolille on tietyt plankit (Sahtorin ehdotus) tai sitten siten, että on erikseen rooli (JoneKonen ehdotus), jolla on kaikki plankit.
Offtopic[+] Spoiler
Se että tässä threadissä on keskusteltu siitä onko plankit ylipäätänsä hyvä idea vai ei, niin se ei mielestäni ole tämän threadin alkuperäinen keskustelun avaukseen. Tehtäväntekijät voi itse päättää panostaako itse valmiiseen puolustusasemiin vai antaa pelaajien hoitaa.