PLANKin suunnitelmallinen käyttö

User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Post by Castor »

Tahtoisin avata keskustelua PLANKin käytöstä, toistaiseksi PLANK on ollut semi turha ominaisuus peleissämme jota ei tehokkaasti käytetä.
Eli kysymys kuuluu: Miten saisimme PLANKin käytön tehokkaammaksi ja paremmin suunniteltavaksi brieffin aikana?
Vai pitäisikö PLANKin käyttöä sekoittaa ollenkaan brieffiin, pitäisikö sitä edes pystyä suunnittelemaan?
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Post by Cpl Honkonen »

Vähän menee samaan pönttöön mitä konppanjan hyökkäyksen suunnittelut 15 min ajassa. Itse ainakin jos on plänkki sanon vaan suunnileen asemat mihin ne laitetaan ennen kun aika umpeutuu. Ne voi olla enemmän ja vähemmän hyvästi sillon mutta c'est la vie!
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Furrezi
Posts: 23
Joined: 23 Nov 2015, 11:27

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Post by Furrezi »

Yksi suuri ongelma on juurikin että ei oo aikaa tarpeeksi rakentaa niin ne asemat tehdän summan mutikassa. Plank aikaahan voi säätää tehtäväntekijä mutta liian pitkää aikaa ei viitsi laittaa koska muuten sitä voi käyttää hyödyksi ja laittaa taistelussa niitä esteitä suojaksi.
Sahtor
Posts: 138
Joined: 05 Aug 2015, 18:46
Location: Lahti

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Post by Sahtor »

Omat ehdotukset tähän olis Safestart + 5min aikaa lisää kaikkiin tehtäviin.

Plankin suunnitteluun voisi kuulua tankin liikkumisen esto, jalkaväen liikkumisen esto ja staattiset asemat. Jos ryhmälle saatais piikkilanka-ukkoja ja hiekkasäkki-ukkoja erikseen niin tehtävä helpottuisi.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Post by Tuntematon »

Itse en pidä plankista. Sillä tukitaan kaikki reiät = mahdoton päästä esim kohteen luokse. Lentäviä hiekkasäkkejä. Metsässä jono plankki kamoja kun ei keksinyt muutakaan niin visko niitä juostessa. Koska jokaisella on plank kamoja = FPS laskee paljon kun tulee sellaset +100 objektia pienelle alueelle lisää.

Itse pidän mielummin että tehtävän tekijä tekee ajan kanssa kunnon asemia ja suojia.
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Post by Keneraali »

Tuntematon wrote: Itse pidän mielummin että tehtävän tekijä tekee ajan kanssa kunnon asemia ja suojia.
Tämä ei vaan ole toteunut erityisen hyvin monissakaan tehtävissä. Aikaa laittaa ja silti asemat heitelty miten sattuu tai muuten todella huonoissa paikoissa, ei ollenkaan mietitty.

Ja jos pelkää kapeiden kulkureittien estämistä niin laittaa kohteeksi paikan/alueen jossa ei ole tätä mahdollisuutta. Vielä odotellaan tehtävää jossa Plankilla tehty puolustusasema on hyökkääjän tavoite. Ja ennen kuin tähän joku tarttuu niin ei, siitä ei tule kaunista, mutta se on dynaamista ja se voi olla tehokasta.
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Post by Tonto- »

Suurin ongelma plankin käytössä on, että tehtäväntekijät antavat pelaajille liian paljon rakennettavaa kamaa ja että he antavat sitä jokaiselle pelaajalle.

Plank pitäisi mielestäni rajoittaa SL/TL rooleille eikä heidänkään tarvitse pystyä rakentamaan hiekkasäkkejä ja natolankaa kummallisempia systeemejä. Yksinkertaisuus on tässäkin asiassa valttia.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Post by JoneKone »

Tonto- wrote:Suurin ongelma plankin käytössä on, että tehtäväntekijät antavat pelaajille liian paljon rakennettavaa kamaa ja että he antavat sitä jokaiselle pelaajalle.

Plank pitäisi mielestäni rajoittaa SL/TL rooleille eikä heidänkään tarvitse pystyä rakentamaan hiekkasäkkejä ja natolankaa kummallisempia systeemejä. Yksinkertaisuus on tässäkin asiassa valttia.
Oisko hullu idea, että homma luovutetaan jollekin pioneeriryhmälle? Samalle jengille jolle voisi laittaa vähän telluja yms. hauskaa ja sitten safestarttia hieman pidempi rakennusaika? Sellainen huomio, että SL:llä ja TL:llä on yleensä kädet täynnä alussa kaiken organisoinnin kanssa, et jos se niille nakitetaan niin silloin vois kyl olla pidempi aika mitä plankkia käyttää?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Post by TugeX »

Tuntematon wrote:Itse en pidä plankista. Sillä tukitaan kaikki reiät = mahdoton päästä esim kohteen luokse. Lentäviä hiekkasäkkejä. Metsässä jono plankki kamoja kun ei keksinyt muutakaan niin visko niitä juostessa. Koska jokaisella on plank kamoja = FPS laskee paljon kun tulee sellaset +100 objektia pienelle alueelle lisää.
Tämähän on hyvin tapauskohtainen juttu kohteiden puolesta. Eihän se mahdotonta ole kieltää reittien tukkimista/rajata rakennettavan määrää tapauskohtaisesti/valita kohde tai kohteet kaikki tämä huomioiden.

Mitäs ne lentävät hiekkasäkit on? Plankissahan voi rajoittaa oman mielen mukaan paljonko niitä objekteja pystyy nostelemaan ja pyörittelemään. Täytyy kyllä myöntää etten yhtään pidä siitä UI virityksestä joten aikanaan tuli säädettyä ainakin omiin tehtäviin semmoiset asetukset että toimii 95% tapauksista kun vain iskee palikan maahan. Paras tietysti olis acen tapainen "potero" systeemi laajennetusti, jolloin se rakentaminen kestää eikä pysty exploittaa. (ja jos edelleen safestartin aikana pystyis vaan lätkimään normaalisti ettei sen ison bunkkerin kaivamiseen menis puolta tuntia :D )

Tonton kanssa samoilla linjoilla että ainakaan taistelija-töhön ei tarvi pystyä rakentaa kuin vain yhtä asiaa.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: PLANKin suunnitelmallinen käyttö

Post by Castor »

Okei eli täällä on heitelty ilmaan ideoita:
- Lähes kaikki/kokonaan PLANK jutut muilta kuin johtajilta pois.
- PLANK rakennus pioneeriryhmälle.
- Brieffin/safestartin ajan lisäämistä.
- Liittää PLANK tehtävään/kohteeseen.
- Korvata PLANK tehtäväntekijän omilla kiinteillä puolustusasemilla.
Hyvä muistutus että jos PLANKkia voi käyttää "väärin" niin sitä myös käytetään.

Mites korkeammat johtajat? miksi 10t ei pahemmin keskity PLANK rakentamiseen? onko kyse jostain muusta kuin yllä olevista syistä?
Auttaisiko:

- Lista brieffissä joka kertoo mitä kukakin pystyy rakentamaan?
> Tarviiko kuvia vai riittääkö teksti?
- Paremmin valitut PLANK rakennustavarat, ei enään valkoisia hiekkasäkkejä metsään?
> Pitäisikö tähän puuttua? aika hölmöä jos on annettu puolustus tavaraksi jotain aavikko rensseleitä.
Post Reply