COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Post by JoneKone »

Hmmm. Muistaakseni respalliset tehtävät vastustettiin myös pitkään ja ettei homma tule toimimaan ja että vie immersion jne. Silti oli nyt palautteen perusteella todella onnistunut respallinen tehtävä viime sunnuntaina? Tie siihen ei ole ollut helppo. Äkkiseltään muistan ainakin kaksi eventtiä jossa on ollut respa ja palaute on ollut vaihtelevaa. Joko huolto ei ole toiminut, respascriptissä on ollut bugeja tai tehtävästä tuli grindi.

Hieman samanlaista kehitystä on ollut zeuksen kanssa, ainakin kaksi eventtiä on pelattu zeuksella mutta on erinnäisiä ongelmia ollut. Täysin onnistunutta Zeus-eventtiä ei ole vissiin vielä onnistuttu toteuttamaan? Tämä ei tarkoita sitä ettei zeus-tehtävät eivät vaan toimi, vaan vain ainoastaan sitä ettei olla löydetty ratkaisua teknisiin ongelmiin ja löydetty zeuksien toimintaan sopivaa mallia. Zeuksen käyttö tehtävää ohjaavana "ylijumalana" on vain loistava konsepti ja sitä kannattaa hioa.

Ite kannatan enemmänkin mantraa never say never. Jos konsepti ideapohjalta vaikuttaa toimivalta ja mahdolliset ongelmat pystytään hallinnoimaan toimenpiteillä niin silloin ehkä kannatta edes kerran tai kaksi yrittää?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Post by JoneKone »

Konzig wrote:Alde[RSC]:n kanssa puhuttiin just eilen, että olis kiva olla tuommoisessa elävöittämisroolissa.....
ruoste wrote:Pitäisikö perustaa ihan tiimi pohtimaan mainitunlaisen eventin järkkäämistä, siten että mahdolliset vastaosastomiehet ovat jo alusta lähtien mukana suunnittelemassa tapahtumaa ja sen kulkua.
Hyvä ehdotus!
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Post by TugeX »

Oman käsityksen mukaan respaongelmat on rajoittuneet ainoastaan tvt matseihin balansoinnin ja respan aiheuttaman munaravin takia.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Post by JoneKone »

TugeX wrote:Oman käsityksen mukaan respaongelmat on rajoittuneet ainoastaan tvt matseihin balansoinnin ja respan aiheuttaman munaravin takia.
Yritän tässä muistella onkos meillä niitä respallisia COOP:eja ollut kuinka paljon? Yhden Paavon järkkäämä 2014 muistan (ehkä), mut ei oikein muita (jäänyt välistä)? :)

Respallisissa TVT:issä on varmasti vielä hiomista. Voisikohan niissä myös toimia A&D periaate? nythän muistaakseni ne on aina balanssoitu aika 50/50? Toinen osapuoli voisi lähtökohtaisesti olla suunniteltu heikommaksi, mutta voitto/tasapeli/häviö määritellään siitä, että kuinka paljon maastoa on pystytty pitämään kun tehtävän aikaraja loppuu? Pelaajien respakertojen määrä voisi myös rajoittaa (en tiedä yhtään millaista toteutusta vaatisi)? Hieman OT, pitääkö Respa TVT:teissä threadi perustaa? :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Post by Bummeri »

Harmi vaan että maaliosastot ja Zeuksien ohjaamat viholliset on tylsiä vastustajia ja intensiteetti puuttuu. Bilikin aikoinaan sanoi, että olis hienoa jos Zeuksella olis rajalliset resurssit ja voimat, mutta pyrkimys olisi voittaa. Ilehän aikoinaan teki sellaisen tehtävän COTvT missä oli tätä henkeä. Vaikka se kaipasikin hiomista, oli siinä paljon hyvää, mitä normi coopeista puuttu.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Post by JoneKone »

Bummeri wrote:Harmi vaan että maaliosastot ja Zeuksien ohjaamat viholliset on tylsiä vastustajia ja intensiteetti puuttuu. Bilikin aikoinaan sanoi, että olis hienoa jos Zeuksella olis rajalliset resurssit ja voimat, mutta pyrkimys olisi voittaa. Ilehän aikoinaan teki sellaisen tehtävän COTvT missä oli tätä henkeä. Vaikka se kaipasikin hiomista, oli siinä paljon hyvää, mitä normi coopeista puuttu.
Mitä testasin niin high commandilla ja UAV:llä pääsee aika lähelle tätä ilman, että tarvitsisi puukottaa Zeusta (tosin moduleitahan löytyy siihenkin). Eli joukkoja pääsee siirtelemään ja UAV:llä saa sitten pikkaisen parempaa tilannetietoa kuin pelkästään kartasta/kiikareilla katsomalla tai liian OP kaikkitietävänä zeuksena. Käytössä olevat assetit on rajatut heti alusta lähtien tehtäväntekijän näkemyksen mukaisesti.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Post by Trade »

Kyllä se maaliosasto oppii olemaan, kun Zeus pamauttaa ne muutaman kerran gradilla/tykistöllä/ilmaiskulla kuoliaaksi. :lol:
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Post by Konzig »

Bummeri wrote:Harmi vaan että maaliosastot ja Zeuksien ohjaamat viholliset on tylsiä vastustajia ja intensiteetti puuttuu. Bilikin aikoinaan sanoi, että olis hienoa jos Zeuksella olis rajalliset resurssit ja voimat, mutta pyrkimys olisi voittaa. Ilehän aikoinaan teki sellaisen tehtävän COTvT missä oli tätä henkeä. Vaikka se kaipasikin hiomista, oli siinä paljon hyvää, mitä normi coopeista puuttu.
Eiköhän zeusryhmä kuitenkin asteen enemmän intensiteettiä luo kuin paikallaan seisova AI. Itse ainakin ajattelin juurikin, että esim. tuossa Red Alert coopin kaltaisessa tehtävässä AI:n seassa olisi myös vaikkapa ryhmällinen ihmisiä nostamassa vaikeusastetta. Pitää vaan olla oikeat ihmiset, että eivät käytä väärin zeusvoimiaan. Se olisi varmasti aluksi pienimmän vaivan tie Coopin laadun nostamiseen (entisestään).
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Post by JP-9000 »

JoneKone wrote:
TugeX wrote:Oman käsityksen mukaan respaongelmat on rajoittuneet ainoastaan tvt matseihin balansoinnin ja respan aiheuttaman munaravin takia.
Yritän tässä muistella onkos meillä niitä respallisia COOP:eja ollut kuinka paljon? Yhden Paavon järkkäämä 2014 muistan (ehkä), mut ei oikein muita (jäänyt välistä)? :)
AFI:n esihistoriassa oli vielä noita "isoja" COOP eventtejä enemmänkin ja niissä oli lähes kaikissa järjestään jonkinlainen respa.

Mitä ketjun yleiseen aiheeseen tulee, niin vittujoo lisää cooppia! Harmittaa kyllä ihan pipona, että en päässyt tuohon viimeisimpään eventtiin. Se coop on mulle se juttu jonka takia aloin aikanaan ARMAa pelaamaan ja aika pitkälti se juttu minkä takia ARMAn pelaaminen on viime aikoina jäänyt aika vähälle, AFIssa kun pelataan nykyään lähes yksinomaan viikkopeleissä TvT:tä joka ei vaan mitenkään onnistu luomaan samanlaista suuren draaman, skaalan ja immersion tuntua kuin hyvä COOP.

Maaliosasto + Zeus voisi toimia todella hyvin, mutta vaatii melkoisesti kyllä esivalmistelua ja suunnittelua, paljon enemmän oikeastaan kuin puhdas AI - tehtävä. Näkisin että eniten maaliosastosta olisi hyötyä juurikin jonkinlaisena tiedustelu ja häirintäosastona, sekä assettien kaitsemisessa.
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Post by Cpl Honkonen »

Sillon kun oli ruotsipeli viimeksi niin se tämä Luetin oli kiinnostunu jonkun verran tekmään yhteistyötä kun sen videoon sillon kommentoin että meillä on hiton iso peli. Sen pesiaalia on juurikin nuo jeesustelu tehtävät.

https://www.youtube.com/user/Luetin09
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Post Reply