Castor wrote:Kartan omalaatuisuus vaati toimimaan uusilla tavoilla, esimerkiksi telasiirtymiset olivat tosi suuressa roolissa. Toivottavasti tarttuvat TVT:hen.
Tehtävä itsessään oli oikeen hauska ja nautin joka sekunnista, valitettavasti AIsta ei aina tunnu irtoavan ihan samaa meininkiä, olisikohan mahdollista tehdä samantyyppistä tehtävää TVTnä jossa puolustava osapuoli on täysin tarkoitettu maaliosastoksi eikä tasavertaiseksi vastustajaksi?
JoneKone wrote:Oon vastaavaa pohdiskellu. AI ei toisaan anna ihan samanlaista vastusta kuin pelaaja (oma ainoa tapponi seisoi keskellä tietä ihmettelemässä), niin oisko dedikoitu pelaajista maaliryhmä ja sit vaikka AI:tä täydentämässä siellä missä/jos tarvitaan? Ei voisi aina olettaa, että botti vastassa. AI "osaa" puolustaa staattisesti, mutta mitään kunnon vetäytymistaistelua vastahyökkäyksineen eivät kyllä tee...
TugeX wrote:Muutamaa ulkomaanmatsia lukuunottamatta TVT:stä ei irtoa vastaavaa fiilistä taistelun skaalasta ja kaaresta. TVT:ssä on omat puolensa mutta semmoisia siirtymisiä ja hiljaisia välihetkiä on todella vaikea saada aikaan ilman toisen puolen turhautumista tai totaalista tuhoutumista.
Eikä TVT:ssä huolleta. Tai jonoteta bajamajaan.
Scottz wrote:Paitsi 48MI:tä vastaan. Osittain tähän lienee syynä noin tunnissa briiffistä pelatut viikkopelitehtävät ja erillisen komppanian vääpelin ja/tai huolto-osaston puuttuminen viikkopeleissä.
Konzig wrote:Respan puute on varmaan suurin syy. Eikös 48MI:täkin vastaan ollut respa ainakin ekoissa peleissä? Eihän mikään kai estäisi tekemästä viikkopeleihinkin joskus respallista tehtävää. Se luo samalla huollon mahdollisuuden/tarpeen kun odotellaan täydennysten saapumista.
JoneKone wrote:Ei varmasti mitenkään mahdotonta viikkopeleissäkäin. Vaatii vai hieman uutta asennoitumista toisenlaiseen pelityyliin. Eli odotusta, hidasta tempoa ja vähän frägejä. Senkin edestä kylläkin sitten paljon muuta tekemistä ja skaala on yleensä eeppinen (pelattiinhan me vielä vähän aikaa sitten +60 pelaajien cooppeja?). Vaatisi myös pieniä peliteknillisiä muutoksia. esim. respojen määrä pitää olla rajoitettu (tiketit?), muuten siitä tulee sellainen keskialueen grindi jossa tappioiden aiheuttamisella ei ole juurikaan väliä. Ite ehdottaisin tähän testi-ratkaisuksi juuri aikaisemmin mainitsemani maaliryhmä+AI:n käyttö? Toinen tapa voisi olla, että jo menetettyyn sektoriin ei saisi enään vastahyökätä. Mutta se miten tälläiset toimii afi kaltaisessa yhteisössä jossa on totuttu tekemään mitä huvittaa ja peliteknillinen toteuttaminen on sitten eri asia.
Tää eventti vaati varmasti paljon ennakkovalmistumista, mutta luulen, että hieman kevennettynä niin konsepti voisi toimia myös satunnaisesti viikkopeleissä. Toisaalta, nykyiset tunnin TVT-rännit on se mihin on totuttu, onko tälläinen jo milsim henkeä lähentelevä toiminta enemmänkin evettijuttu? (hirveä sääli jos on... )
S.M.F. wrote:Toi Maaliryhmä toimisi varmasti AI:n ohella hienosti tällaisessa eventissä, kunhan maaliryhmä tietää mitä tekee, eikä ala pilaamaan hyökkäävän osaston toimintaa dayzetailulla. Hyökkäävänä ja irtaantuvana puolustajana ihminen pesee AIn mennen tulleen + ihmispelaajat eivät ole kuitenkaan yhtä tarkkoja ja vittumaisia puskien läpi ampujia ku AI:t. Tällaisessahan Zeus voisi johtaa puolustajaa. Ei tarvisi kuin muutamia AI:ta sinne tänne seisoskelemaan ja aktiivisemman osan puolustuksesta hoitaisi maaliryhmä. Hiljaisemmissa kohdissa olisi mukava laittaa 1-2 pelaajaa hyökkäämään puolustajaa päin, jotta näillä pysyisi suojaus koko ajan päälle vaikka olisikin huoltotauko tai muu uudelleen järjestäytyminen käynnissä.
Castor wrote: Tätä varten juuri ehdotinkin maaliosastoa jolle ollaan rehellisiä millaista peliä tulee olemaan, heillä tulee olemaan ylivoimainen vihollinen ja heidän oletetaan toimivan enemmän tai vähemmän passiivisesti.
Ei siis tarvi olla mitään ylivoimaisia assetteja, kunhan JV ylivoima on väh. 3:1. Ja jos sinne nyt ei montaa Apachee laita niin kyllä maaliosastokin pääsee ampumaan, Voi olla vaan ihan pirun tiukkoja paikkoja ja tietenkin varma kuolema. (tai miks ei antautuminen?)
Olettaisin että tuonne maaliosastoon silti haetaan kunhan heillä on jotkut mahdollisuudet vaikuttaa vastustajaansa (niin kuin boteilla oli nyt)
PS: Tuntematon voisitko vihdoinkin alkaa lisätä vaunujohtajille pitkät radiot ja kiikarit tehtävissäsi? nuo varusteet on tärkeämmät kuin kivääri ja se täysin turha pistooli minkä annoit.
TugeX wrote:TVT ja COOP loistaa eri asioissa joten en näe järkevänä yrittää vääntää niistä kompromissiä joka aiheuttaa kaikissa hajotusta.
Tapaus MI48 on lähinnä huono varoittava esimerkki. Jäikö heille hyvä maku? En usko. Nautimmeko me niistä selustassa pyörineistä sisseistä jotka aiheuttivat aivan turhaa vitutusta juuri siellä "huollossa" puhumattakaan immersiosta? TVT:ssä kiistämätön enemmistö pelaa voitosta ja taktikointia lisää ennestään tehtävän aikamääreet.
Asiaan: miksi cooppia pelataan, mikä on sen olemassaolon ja viehätyksen syy?
Maaliryhmä voi toimia, "väärät miehet oikeassa paikassa tekee eron". Kuinka paljon enemmän se sitten vaikuttaa verrattuna zeukseen?
Viikkopeleihin en lähtisi näitä tunkemaan vaan ilmoittautumista vaativa erillinen tapahtuma eri päivänä kuten nyt on ehkä paras ratkaisu.
Jos nyt oli 75 pelaajaa niin tästä paljon vähempään ei ole järkeä mennä jotta saadaan se riittävä skaala aikaan. En tiedä paljonko siellä oli AI:ta mutta ilmeisesti ihan riittävästi kun tappioita tuli eikä ollut läpijuoksu. Servukaan ei pahemmin kyykkinyt. Uusi kartta varmasti lisäsi fiilistä kun ei oikeasti tiennyt mitä vastaan tulee.
Nää tehtävät vaatii paljon valmistelua ja jotta kiinnostuskin säilyy niin en kannata että kovin tiheään järjestetään. Kaikille osallistuneille tasapuolisesti kiitos.