HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post Reply
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Paavo »

Tapahtuma saatiin päätökseen 3 h pelailun jälkeen.

Kun on kyseessä tämmöinen tapahtuma jossa on potentiaalia tarjota parhaimmillaan erittäin hienoja kokemuksia, niin luonnollisesti pettymyksen tunnekin voimistuu kun näitä kokemuksia ei pääse syntymään, tai jokin asia tai taho pilaa kokemuksen itseltä.

Tästä syystä onkin keskeistä antaa rakentavaa palautetta siitä, miten vastaavia roolipelieventtejä kannattaisi jatkossa järjestää. Hardline 2 ja 3 välillä tehtiin merkittäviä uudistuksia ja muutoksia, joista osa oli tiedostettuja riskejä. Tämän kaltaisen eventin balanssoiminen ja sääntöjen sekä tavoitteiden laatiminen siihen muotoon että pelaajat osaavat toimia hyvän maun rajoissa keskenään on erittäin hankalaa. Ns. Humanfactor tekee kaikesta ennalta-arvaamatonta.

Henkilökohtaisesti en osaa sanoa että onnistuiko vai epäonnistuiko eventti. Viime eventistä viisastuneena olin alussa pelkästään ZEUS roolissa, ja tämä oli hyvä ratkaisu sillä useat tekniset ongelmat erityisesti varusteissa saatiin korjattua tämän ansiosta. En päässyt itse "kokemaan" eventtiä samalla tavalla kun muut pelaajat.

Jatkoa ajatellen Hardlinella on mielestäni kaksi kehityssuuntaa:

1. Jatketaan samalla tavalla, eli Hardline 3 REDUX joskus loka-marraskuussa ja 4 joskus ensi keväällä. Korjataan virheitä ja lisätään ominaisuuksia.
2. Hardlinesta tehdään dynaaminen tehtäväkonsepti, joka voidaan pelata ilman powerpointslidejä ja useiden kuukausien esivalmisteluita. Samaa pakettia voidaan kokeilla eri kaupungeissa ja eri kartoilla. Näen tämän vaihtoehdon todennäköisempänä tässä vaiheessa.

Kiitos vielä suurelle osallistujamäärälle ja sille että omistauduitte rooleihinne taas näinkin hyvin! 8-)
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Makela »

Sanomattakin selvää, että kivaa oli. Menen siis suoraan asiaa, eli valittamiseen:

Asianajaja oli kiva rooli, jolla voi kivasti ottaa turhan vauhdin pois kytiltä. Tosin, tuomaria ilman, tuli poliisilta "sana sanaa vastaan" tilanteessa vain piippu suuhun ja "painu vittuun!". :lol: Eli tuomari, jolle voi valittaa epäselvissä tilanteissa ja pyrkiä oikeudessa selvittelemään. Joka keissi, jossa vankilaan olisi henkilö menossa, menisi tuomarin päätöksen kautta. Tällöin silminäkijöiden ja puolustuksen järkkääminen olisi hauska tapa saada rikollisille pieni mahdollisuus olla vapaana vaikka rikoksesta olisi jäänyt kiinni.
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Temppa »

Image
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Konzig »

Charlie 1 ylikomisario:

Meillä oli ainakin todella hauskaa Alden kanssa. Yritettiin olla kohteliaita ja asiallisia poliiseja ja mielestämme onnistuttiin myös. Ainoat laukaukset ammuin, kun vastaan juoksi mies varastetun poliisin tainnutusaseen kanssa. Käskin pysähtymään, ammuin varoituslaukauksen, kohde otti aseen selästä käteen, jolloin joduin ampumaan. Hän ei kuitenkaan kuollut, vaan loistavien mediccien ansiosta saatiin nopeasti pystyyn ja putkaan. Pahoittelin, että jouduin ampumaan ja hänkin myönsi että oli vain tylsistynyt siviilinä, sen vuoksi varasti aseen. Muuten palautettiin mm. varastettu pakettiauto omistajalleen, takavarikoitiin karkuun ajaneen autovarkaan saalis, tuettiin monenlaisissa tehtävissä ja juteltiin siviileille.

Kaikki kohtaamamme pelaajat pelastivat hyvällä fiiliksellä. Monenlaista jännää tuntui tapahtuvan koko ajan. Poliisiheko toimi loistavasti ja VirVe ja Joke pääosin myös.

Negatiivista oli ehkä se, että viranomaisena tuntui olevan koko ajan hirveä kiire ja askeleen tapahtumista jäljessä. Se johti siihen, että tutkintoja ei ehtinyt saattaa loppuun asti, kun tuli jo uusi keissi vastaan. Se oli myös hankalaa, kun auton inventorya ei saanut lukkoon eikä ollut reppua missä pitää tavaraa. BlueforceTrackeriä jäi myös vähän kaipaamaan ja ehkä pelialueelle vähän useampaa kohdetta varsinkin maastoon. Nyt ei päässyt näkemään kuin keskustan ja sataman.

Ehkä viranomaisia oli nippa nappa turhan vähän tilanteiden määrään nähden. Mutta kaiken kaikkiaan 4,5/5 tapahtuma ja Paavolle suuri kiitos vaivannäöstä tämänkin homman eteen.

Tarjoan mielelläni oluet stadissa, jos tilanne järjestyy!
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Keneraali »

Konzig wrote: Negatiivista oli ehkä se, että viranomaisena tuntui olevan koko ajan hirveä kiire ja askeleen tapahtumista jäljessä. Se johti siihen, että tutkintoja ei ehtinyt saattaa loppuun asti, kun tuli jo uusi keissi vastaan. Se oli myös hankalaa, kun auton inventorya ei saanut lukkoon eikä ollut reppua missä pitää tavaraa. BlueforceTrackeriä jäi myös vähän kaipaamaan ja ehkä pelialueelle vähän useampaa kohdetta varsinkin maastoon. Nyt ei päässyt näkemään kuin keskustan ja sataman.!
Kopterissa pilottina, homma koostui pääasiassa lentämisestä, mk.1 eyeballin käytöstä ja radioliikenteen kuuntelemisesta. Mukavaa oli, hyviä juttuja pitkin taajuuksia.

Olen myös samaa mieltä että poliisi venyi välillä sen verran että ei varmasti ollut kenelläkään tietoa missä partiot liikkuu ja mitä ne tekee. Tehtäviä tuli, joku ehkä meni sinne, jos partio kuittas niin luultavasti menikin. Kuitenkin jälkipuintia tehtävistä oli radiossa todella vähän, ilmeisesti "lopputulokset" lakaistiin maton alle. BlueforceTrackeri olisi varmasti muuttanut tilannetta paljon, harmi että ei toiminut.

Tehokkaampaa organisointia ja kommunikaatiota eri osien välillä ja tehtävien priorisointia. Erikoinen valinta oli mm. yksi poliisi taajuus kaikille yksiköille, jostakin jäi itselle ennakkoon käsitys että häke ja joke on erikseen mutta nyt olivat samassa. Omasta näkökulmasta kanava ruuhkautui tuon tuostakin.


Kopteri toiminnan näkökulmasta en aio jatkaa tulevaisuudessa paikan hakemista, Hardline 2:ssa oli vielä jonkun verran sille tarkoitettua tehtävää, mutta nyt tuntui homma jäävän paikallaan leijumiseksi ja kakkosmiehen kameran käyttämiseksi, ei kertaakaan kuljetettu esim. STRIKE ryhmää minnekkään, ei tainnut olla tarvetta.

Alussa mieltä painanut asia oli huono ennakkokäsitys tapahtumasta, aika normaali tilanne siis. Poliisien briiffistä jäi mieleen lähinnä 3/4 osaa kysymyksistä, joihin vastaus löytyi ennakkomateriaalista.


Tehtävä toimi kuitenkin hienosti kaikkine teknisine ominaisuuksineen eikä suurempia ongelmia ollut, iso kiitos myös toimittajalle jonka jutuille naurettiin useampaan otteeseen. Mahtavia juttuja.
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Arska »

Kiitokset Paavolle järjestämisestä. Tehtävä tarjosi puitteet ihan maagisselle tapahtumalle. Valitettavasti homma meni vituiks Serpentesillä about heti alusta ja korjausliikkeistä huolimatta homma meni ihan persilleen.

Jotain asioita mitä kannattaa ottaa ensi kerralla mietintämyssyn alle sääntö yms. saralla:
- Huumejengien autot pöllittiin heti kättelyssä. Ongelma johtuu siitä, ettei autoja designoitu kellekkään. (Lisäksi huumejengi ei ole varsinaisesti niin tiivis porukka, että autojen tulisi olla yhteisiä -> omat autot ja asunnot oisivat pop)
- Ovia ei saa lukittua, ja house raidausta tais tapahtua aika apljon -> skripti tai herrasmiessääntö
- Inventaariosysteemi uusiks -> voin itse esim. banaaneista tehdä massattomia nii ei raha vie vähäistä inventaariota yms. liikkeitä. Virtuaali-inventaario?
- Banaaneille referenssiarvo, ja sitten niitten ympärillä markkinat vetää hintoja ylös alas.
- Poliisin toiminta. Erinäisiä tapahtumia mitä kuulin että tapahtu ja missä poliisin toiminta menny ihan vituiks: Poliisipäällikkö ampuu vankilasta vapautunutta jalkaan ilman syytä, strike team vetää ratsioita ilman syytä ja ampuu autoon. Ymmärrän että homma varmasti hektistä ja koko ajan tapahtuu, mutta tässäkin eventissä koko huumejärjestö rappeutui perusteettomaan tarkastukseen. Rikosten tapahtumistaajuutta pitäisi vähentää, jotta poliisin ei tarttisi vetää niin nopeita päätöksiä koko ajan.

Etenkin tapahtuman alussa voisi olla hetki aikaa, jolloin järjestöt kerkeisivät kunnolla pistää homman pyörimään, eikä mitään isompaa tapahtuisi. Esim. huumejärjestön potkaseminen tyhjästä käyntiin vie jonkin aikaa stashien ja myyntipaikkojen perustamisessa.

Lisäksi kaupungin tilanne voisi vastata enemmän huumerikollisuuden rappeuttamaa kaupunkia: poliisi alimiehitetty ja joutuu jättämään joitakin alueita huonompaan valvontaan (vrt. esim. Compton, Rion slummit ja muut köyhät lähiöt). Näissä sitten huumejengit temmeltäisivät isoimpana auktoriteettina, mutta poliisilla olisi aseistusta suorittaa harkittuja suunnitelmallisia raideja alueelle, jos tilanne riistäytyy huumesodaksi. Huumejengeillä aseistus kun on pistooleja niin tämä johtaisi pikaiseen karkuun alueelta, tilanteet syntyisivät kun stasheja yms. koitetaan pelastaa alueelta.
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
kontio
Posts: 18
Joined: 08 Jul 2015, 13:20

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by kontio »

Mielipide striken kuvakulmasta koko eventtiin oli aika hyvä. Ensikertaan voisi tosiaan parantaa esim.
Enemmän vaarallisia tehtäviä (ainoastaan striken hoidettavia) , parempia aseita jengeille ,jengiläisten slummit/tukikohta vähän kauempana koko kaupungista sekä mielellään sairaalat ja poliisiasemat safezoneksi


Mukavaa oli!

Ps. Ammuttiin ne sinne autoon vaan että saatas ne sieltä ulos ja siin oli medic 5m päässä valmiina odottamassa.
Tiny
Posts: 8
Joined: 12 Jan 2016, 17:21

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Tiny »

Arska wrote:Etenkin tapahtuman alussa voisi olla hetki aikaa, jolloin järjestöt kerkeisivät kunnolla pistää homman pyörimään, eikä mitään isompaa tapahtuisi. Esim. huumejärjestön potkaseminen tyhjästä käyntiin vie jonkin aikaa stashien ja myyntipaikkojen perustamisessa.
Jonkinlainen safestart toimintojen käynnistämiseen olisi hyvä jo kauppiasporukankin näkökulmasta. Alussa kuitenkin oli tavarat esim. haettava lentokentältä jossa oli omat alkusäädöt käynnissä, eli tavaran hakemisessa ja toimittamisessa kauppaan kesti. Asiakkaat kuitenkin ihan ymmärrettävästi olettavat että kaupat ovat heti pystyssä ja valmiita toimimaan.
Laatikoihin olisi hyvä saada tietyt omistajat jossa vain omistajat voivat esim. laatikoita siirrellä/ottaa niistä tavaraa. Nyt kun laatikoita pystyy kuka tahansa siirrellä ja tarkastella on väärinkäytösten helppous turhauttavaa.

Joka tapauksessa henkilökohtaisesti ensimmäisen RP tapahtuman meno oli loistava. Tekemistä oli ja pelaajien väliset kohtaamiset olivat mielenkiintoisia ja suurimmaksi osaksi myös mielekkäitä.

ISO kiitos Paavolle, seuraavassa Hardlinessä varmasti nähdään!
User avatar
Nilsson
Posts: 46
Joined: 05 Jan 2015, 12:26

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Nilsson »

Iso kiitos Paavolle vaivannäöstä. Itse sanoisin että eventti onnistui ja pelaamalla sama REDUX siitä saadan vielä huomattavasti enemmän irti.

Jouduin itse harmillisesti poistumaan pelistä n. 3h pelaamisen jälkeen enkä nähnyt pelin loppua.

Kirjoitan myöhemin raportin poliisipäällikön näkökulmasta, mutta tartun tässä muutamiin esitettyihin kommentteihin.

"- Poliisin toiminta. Erinäisiä tapahtumia mitä kuulin että tapahtu ja missä poliisin toiminta menny ihan vituiks: Poliisipäällikkö ampuu vankilasta vapautunutta jalkaan ilman syytä,"
Kuulopuheita ei välttämättä kannata esittää ainoana totuutena. Olin tämä poliisipäällikkö ja olin tilanteen alkuvaiheessa yksin. Nämä kaksi linnakundia aloitti avautumisen minulle heti vapauduttuaan. Tilanne eskaloitui aggressiiviseksi. Poliisipäälliköllä on ainoastaan pistooli. Muistaakseni ennen vahingossa jalkaan osunutta laukausta olin jakanut useita vakavia poistumiskäskyjä ja ampunut noin kymmenkunta varoituslaukausta aggressiivisesti käyttäytyneen hyökkääjän jalkojen juureen. Ampumisen jälkeen paikkasin tuon jalan siteellä ja kutsuin ensihoidon paikalle. Minun olisi pitänyt säilyttää malttini ja otattaa häirikkö kiinni, mutta lipsuin kohti epäammattimaista tekoa. Pahoittelut tästä. Noh jokatapauksessa tilanne on videolla ja voin saattaa sen myöhemmin jokaisen katsojan arvioitavaksi. :D

"strike team vetää ratsioita ilman syytä ja ampuu autoon. Ymmärrän että homma varmasti hektistä ja koko ajan tapahtuu, mutta tässäkin eventissä koko huumejärjestö rappeutui perusteettomaan tarkastukseen."
Olin tämän tilanteen johdossa. Poliisihelikopteri oli tehokkaalla ilmatiedustelulla seurannut kuinka joukko epäiltyjä rikollisia oli lastannut autoon laatikoita joissa poliisilla oli perusteltu syy epäillä olevan laittomia aseita. Poliisi oli siis ylintä johtoa myöten ollut jo pidemmän aikaa tietoinen tästä kuljetuksesta. Strike-ryhmä oli lähin ja sopivin vapaana oleva yksikkö suorittamaan epäiltyjen auton pysäyttämisen kuorman tarkastamiseksi. Strike-ryhmä pysäytti ajoneuvon antamieni käskyjen mukaisesti. En antanut välittömästi lupaa tilanteen purkamiseksi voimakeinoin, vaan käskin eristää alueen ja aloittaa tilanteen purkamisen neuvotteluin tai käskyttämällä epäillyt ulos autosta. Myös Strike-ryhmä pyysi paikalle lisätukea neuvottelun aloittamiseksi. Yleistilanteen kiristyessä samaan aikaan koko kaupungissa, ei tukea ollut lähettä tilanteeseen. Ottaen huomioon kyseessä olevan epäilty rikollisorganisaatio ja aselasti, sekä jatkuvasti kiristyvä kokonaistilanne annoin Strike-ryhmälle luvan hoitaa tilane päätökseen tarvittaessa myös voimakeinoin. Strike käskytti epäiltyjä ja joutui käyttämään yhteistyöhaluttomiin henkilöihin voimakeinoja. Tämän jälkeen ensihoito pelasti tilanteessa loukkaantuneet. Strike toimitti epäillyt poliisiasemalle. Minun läsnäollessani epäillyt tunnustivat kuulusteluissa hallussapitäneensä aseita ja huumeita. Peruste ratsialle oli tiedustelulla hankittu epäilys aselastista. Autossa oli aseita ja huumelasti. Autossa oleville annettiin mahdollisuus antautua ennen voimakeinojen käyttöä. Tämäkin koko tilanteen ympärillä käyty keskustelu on videolla. Isku oli ilmeisesti melko onnistunut jos se rappeutti koko huumejärjestön. Metapelaaminen menee jo melko syvälliseksi kun rikolliset avautuu poliisin rikostorjuntamenetelmistä. "Syyttömiä ollaan ja poliisi toimi laittomasti" - Niinkuin aina. :lol:

Rikosten tapahtumistaajuutta pitäisi vähentää, jotta poliisin ei tarttisi vetää niin nopeita päätöksiä koko ajan.
Tässä olen samaa mieltä. Tilanne oli ajoittan hivenen turhankin hektinen.

"Negatiivista oli ehkä se, että viranomaisena tuntui olevan koko ajan hirveä kiire ja askeleen tapahtumista jäljessä. Se johti siihen, että tutkintoja ei ehtinyt saattaa loppuun asti, kun tuli jo uusi keissi vastaan."
Kuten edellisessäkin viestissä.

"Olen myös samaa mieltä että poliisi venyi välillä sen verran että ei varmasti ollut kenelläkään tietoa missä partiot liikkuu ja mitä ne tekee. Tehtäviä tuli, joku ehkä meni sinne, jos partio kuittas niin luultavasti menikin. Kuitenkin jälkipuintia tehtävistä oli radiossa todella vähän, ilmeisesti "lopputulokset" lakaistiin maton alle."
Kuten kaksi edellistäkin viestiä.


Asianajaja oli kiva rooli, jolla voi kivasti ottaa turhan vauhdin pois kytiltä. Tosin, tuomaria ilman, tuli poliisilta "sana sanaa vastaan" tilanteessa vain piippu suuhun ja "painu vittuun!".  Eli tuomari, jolle voi valittaa epäselvissä tilanteissa ja pyrkiä oikeudessa selvittelemään. Joka keissi, jossa vankilaan olisi henkilö menossa, menisi tuomarin päätöksen kautta. Tällöin silminäkijöiden ja puolustuksen järkkääminen olisi hauska tapa saada rikollisille pieni mahdollisuus olla vapaana vaikka rikoksesta olisi jäänyt kiinni

Kiinniotettujen prosessointi oli muutaman kerran pahoin ylikuormittunut ja tilanteessa oli pakko alkaa jakaa tuomioita astetta mielivaltaisemmin. Tämä tosin huomioitiin tuomioiden pituuksissa antamalla esimerkiksi naurettavia 5min vankeustuomioita. Eli päästään tyypistä eroon, saadaan vankilaan eloa ja peli pyörimään kuitenkaan ilman että tuomitun oma pelikokemus kärsii kovin pahasti. Ymmärrän roolipelaamiseen kuuluvan urputtamisen tuomioista, mutta en sitä että selkeästi rikollinen kaveri vinkuu kesken pelin kantelevansa asiasta (5min tuomiosta yms.) paavolle jne. :D Toimivan oikeusjärjestelmän rakentaminen voisi olla seuraava evoluution aste. Tosin sitten ei riitä 3h mittainen eventti alkuunkaan. :roll:

Tehokkaampaa organisointia ja kommunikaatiota eri osien välillä ja tehtävien priorisointia. Erikoinen valinta oli mm. yksi poliisi taajuus kaikille yksiköille, jostakin jäi itselle ennakkoon käsitys että häke ja joke on erikseen mutta nyt olivat samassa. Omasta näkökulmasta kanava ruuhkautui tuon tuostakin.
BFT:n puuttumisen vuoksi lähimpien partioiden lähettäminen tehtäville ja muu tehtävien priorisointi muuttui vaikeaksi. Taajuudella 112 pystyi sivili soittamaan hätäkeskukseen. Taajuudella 222 (ns "HÄKE-taajuus") hätäkeskus jakoi tehtävät viranomaisille. Varsinkin nyt ilman BFT:tä tehtävien jakaminen useammille eri taajuuksille olisi vielä sekavampaa. Lisäksi aiemmista hardline eventeistä tuttu ongelma on, että käytössä on vain lyhyet radiot ja siten vain 2 aktiivista kanavaa. Näiden päälle myös yleistilanne oli niin ruuhkautunut että se näkyi väkisinkin myös radioverkossa.

Kopteri toiminnan näkökulmasta en aio jatkaa tulevaisuudessa paikan hakemista, Hardline 2:ssa oli vielä jonkun verran sille tarkoitettua tehtävää, mutta nyt tuntui homma jäävän paikallaan leijumiseksi ja kakkosmiehen kameran käyttämiseksi, ei kertaakaan kuljetettu esim. STRIKE ryhmää minnekkään, ei tainnut olla tarvetta. 
Tarkoituksenani oli hyödyntää poliisin toiminnan tukemisessa aktiivisemmin helikopteria. Ljinhavenin kaupunkialueella etäisyydet olivat kuitenkin niin lyhyet ettei ollut järkeä sotkea kopteria kaupungin sisällä tapahtuviin asioihin. Lisäksi olin itse niin kiireinen ja sidoksissa muihin asioihin etten ehtinyt hyödyntämään kopteria niin tehokkaasti kuin olin etukäteen kuvitellut. Mikäli olen tulevissa eventeissä roolissa jossa voin vaikuttaa kopterin käyttöön niin tulen käyttämään sitä tätä eventtiä tehokkaammin erikoisoperaatioissa.

Alussa mieltä painanut asia oli huono ennakkokäsitys tapahtumasta, aika normaali tilanne siis. Poliisien briiffistä jäi mieleen lähinnä 3/4 osaa kysymyksistä, joihin vastaus löytyi ennakkomateriaalista.
Brieffi pitää jatkossa aloittaa 3h ennen eventtiä jotta voidaan käydä verkkoluennoilla powerpointit läpi koska oppilaat ei kumminkaan lue niitä itsenäisesti. :lol:
Last edited by Nilsson on 29 Aug 2016, 15:32, edited 3 times in total.
Sahtor
Posts: 138
Joined: 05 Aug 2015, 18:46
Location: Lahti

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Sahtor »

Armexin palaute

Slotti oli hyvä ja mielenkiintoinen. Banaaneja oli käytössä 50 kahdelle josta 45 mahtu meidän taskuun. Saatiin käyttää taxia aika vapaasti ja reppu tuli ostettua. Olisin voinut maksaa lentäjille, lentokentän varastomiehille ja discoon enemmän banaaneja mutta kaikilla ei ollut rikastuminen mielessä.

Ionin asekauppa alkoi aikataulun mukaisesti. Itse sopimuksen neuvottelu olisi saanut olla vapaampi. Tanoa Guard 2016 paketti oli hyvä aloitus joka saatiin myytyä liian kalliilla. Olisin ollut valmis tinkaamaan 75 banaaniin. Toisaalta meiltä puuttui selvä lupa myyydä ylimääräisiä tavaroita. Ionin autoparaati ampumaradalle ja aseiden testaus vei aikaa. Odotin 3. osapuolen yllätyshyökkäystä mitä ei tullut. Asekauppa epäonnistui Ionin talon ryöstöön ja parempi lopputulos olisi ollut Armexin ryöstö tai se NSTV-lehdistötiedote onnistuneesta kaupasta.

NSTV-haastattelu jäi odottamaan kaupan onnistumista. Lopussa tehtiin jo suunnitelma mennä valittamaan toimittajille mutta ajan puutteessa päätettiin yrittää myydä Extreme-kaupan Morbsille metsästyskivääriä. Roolipelatttiin sen verran että lennettiin takaisin varastolle josta löytyi aloituspaikan taikalaatikosta M24 SWS + Kahlia Old. Loppuaika meni lentokentällä miettiessä kenellä on aseenkantolupa ja mikä poliisi semmoisen voisi meille hommata. Poliisi oli kiireinen toisaalla ja samaan aikaan Morbs oli huumehörhöjen hampaissa.

Sattumalta Budulin ohi mennessä yritin myydä huhua Ionin asekaupoista. Kaupat oli tiedossa mutta ampumaradan sijainti olisi kiinnostanut. Olisin roolipelin hengessä senkin voinut myydä jos olisin tiennyt paikan.

Edit: Kiitos kaikille osallistujille ja Paavolle. Sain slotin tietoon viikkoa aikaisemmin joten RPG ja ARG elementit alkoivat syntyä jo ennen peliä. Armexille luotiin kotisivut: https://armex.site/ ja Twitter: https://twitter.com/ArmexTanoa . Kotisivut on kopio Sakon omista sivuista sako.fi
Last edited by Sahtor on 29 Aug 2016, 10:06, edited 2 times in total.
Post Reply