Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 17.02.2016

User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 17.02.2016

Post by JoneKone »

ThreeThree wrote:Seuraa afi-nyypän mietteitä, kyseessä toka viikkopeli missä oon mukana.

Turkki-tehtävän indfor parhaan a-ryhmän rivimiehen näkökulmasta oli varsin paska kokemus. Mitään tilannetietoa ei tullut. Sen jälkeen 40min katsojana. Jos tällaisia tulee lisää omalle kohdalle, joutuu miettimään kyllä onko tää sittenkään käytetyn ajan arvoista.
Mulla meni aikoinaan vuosi, ennen kuin aloin edes selviytymään tehtävien loppuun ja edes joskus näkemään vihollista. Armassa vaan välillä käy näin, että heti kun jalkaudut niin 30 mm suolaa sut siihen rinteeseen 1, 5 km päästä. Pikkuhiljaa oppii kuuntelemaan sodan ääniä ja miettimään omaa sijoittumista hieman fiksummin. Muissa peleissä kun voi huoletta seistä keskellä aukeata kesken tulitaistelun niin armassa kannattaa pääsääntöisesti mennä munat nurmessa ja silloinkin voi mennä henki ihan milloin vaan.

Kannattaa myös muistaa, että kiväärimiehenä olet slottina se uhrattavin, eli silloin sut myös työnnetään sellaisiin paikkoihin joista se selvityminen ei ole niin todennäköistä. Kunhan sulle tulee vähän kokemusta niin otathan team leader:in paikka ja sen jälkeen vaikka RJ:ksi. Vaikka RJ:nä ei ehkä pääse ampumaan niin paljon, niin tilannetietoa on huomattavasti enemmän ja yleensä siten pelaaminen paljon mielekkäämpää ja selviytyminenkin on ihan optio. Vaihtoehtoisesti niin heti kun radiot on hanskassa niin menet 10 -ryhmiin jeesaamaan johtamisessa. Johtaminen ylempänä on hauskaa hommaa kunhan on osaavaa porukkaa johtoelementeissä.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 17.02.2016

Post by Castor »

Muistakaa että intin P-kauden opit pätee hyvin meilläkin:

1. Käytä matalaa maastoa
2. Etene suojasta suojaan pitäen silmällä hyviä asemia taistelun varalta
3. Pysähtyessä vähintään korpoon, seisojat kaatuu

Ja viimeisenä ihan oma keksimä niksi"
Jos sinä näet huonosti niin sinut nähdään vielä huonommin. Eli asemassa voi olla ruohoa puskaa tai oksia tiellä mutta ne toimii enemmän sun kuin vihollisen eduksi oikein käytettäessä
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 17.02.2016

Post by JoneKone »

Castor wrote: Eli asemassa voi olla ruohoa puskaa tai oksia tiellä mutta ne toimii enemmän sun kuin vihollisen eduksi oikein käytettäessä
Tosin Arman LOD muutokset kannattaa huomoida. Arma ei taida piirtää ruohoa kuin jotain maks 50 m eteenpäin. Eli mäen päälle maatessa niin sä et näe ampumaan ruohon läpi, mutta vihollisen silmin 200 m päästä skylinaat oikein huolella. Eli suojaksi mielummin iso puska, kivi, tai puu. :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Samtactician
Posts: 96
Joined: 13 Aug 2015, 17:52
Location: Oulu

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 17.02.2016

Post by Samtactician »

ThreeThree wrote:Turkki-tehtävän indfor parhaan a-ryhmän rivimiehen näkökulmasta oli varsin paska kokemus. Ryhmänjohtaja kuoli ensimmäisenä ekalle mäelle, sen jälkeen tais koko loppuryhmä mennä seuraavalle mäelle kuolemaan. Mitään tilannetietoa ei tullut. Sen jälkeen 40min katsojana. Jos tällaisia tulee lisää omalle kohdalle, joutuu miettimään kyllä onko tää sittenkään käytetyn ajan arvoista.
Pari ajatusta tuohon selviytymiseen pelaajalta joka jotenki kummallisesti tuntuu olevan suurimmassa osassa tehtäviä elossa vielä tehtävän päättyessä, varsinkin jos on kyse hyökkäypuolesta. jos oma partio etenee reittiä joka sinusta on täysin suojaton / vaarallinen, voit ihan hyvin mennä niitä puun / kivien tarjoamia suojia pitkin, ei RJ:n reittiä yleensä tarvi ihan orjallisesti seurata. jos oma porukka jatkaa juoksua tulen alla voi ihan hyvin miettiä kannattaako siitä kiven takaa vielä lähtä / pitäisikö ehkä sittenkin etsiä joku suojasempi kohta edetä. monesti "ei ihan ensimmäisenä" suinpäin juosten selviää myös paremmin ja joskus on hyvä myös RJ:lle ehdottaa että eikös kuitenkin mentäs mielummin tuota ojanpohjaa entäkuin tätä mäen päällystää pitkin. Sitten taas jos itse menee kärjessä menee sellaista tahtia kun itse näkee turvalliseksi / sopivaksi, pääasiassa se loppuporukka joko mukautuu vauhtiisi tai itsemurhahimoisimmat sitten juoksee ohi. ( Huom mun pelityyli ei pääasiallisesti toimi jos ajatuksena on Fragfest, mutta jos tykkää pelata taktisesti ja nauttia muustakin kun "tappamisesta" niin tää on ihan toimivaa ajanviettoa)

Mitä tilannetietoon tulee niin opettelee radion lisäkanavien käytön ja asettaa komentokanavan toiseen korvaan, silloin ei tarvi olla RJ:ltä kokoajan kyselemässä että onko edessämme jo omia vai vihollisia. mutta toki komennon kuuntelu tuo sen vastuun ja haasteen että silti pitää odotella RJ:n päätöstä vaikka komentokanavan mukaan seuraava liike olisikin päivänselvä ennenkuin RJ aukaisee suutaan.


Mitä tehtäviin tulee

1. tehtävä oli ihan mukava, ehkä vähän epätasapainoinen joidenkin assettien suhteen.

2. tehtävä epäonnistunut ainakin suunnitelmien suhteen, mutta näitä tulee lisää ja kokoajan paranee jos jokaisesta jotakin opimme.
(steam: Samtac) (http://steamcommunity.com/id/samtac/) (Discord: Samtac#3692 ) Arma3 / R6siege
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 17.02.2016

Post by Tuntematon »

JoneKone wrote:
Castor wrote: Eli asemassa voi olla ruohoa puskaa tai oksia tiellä mutta ne toimii enemmän sun kuin vihollisen eduksi oikein käytettäessä
Tosin Arman LOD muutokset kannattaa huomoida. Arma ei taida piirtää ruohoa kuin jotain maks 50 m eteenpäin. Eli mäen päälle maatessa niin sä et näe ampumaan ruohon läpi, mutta vihollisen silmin 200 m päästä skylinaat oikein huolella. Eli suojaksi mielummin iso puska, kivi, tai puu. :)
Jos ihan skylinaan niin joo. Mut muuten ei nää. Arma pistää kato ukot ns maan alle kun on kaukana eli ei loista maasta niin hyvin. castori ja sen inttijutut jokapaikassa
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 17.02.2016

Post by JP-9000 »

ThreeThree wrote:Jos tällaisia tulee lisää omalle kohdalle, joutuu miettimään kyllä onko tää sittenkään käytetyn ajan arvoista.
Totuushan on se, että ARMA on 90% ajasta enemmän tai vähemmän paskaa. Tämän mukaan kannattaa kalibroida odotukset. Toisaalta ainakin itselleni se 10% onkin sitten tarjonnut valtaosan parhaimmista videopelikokemuksistani ikinä ja tekee siitä paskasta sietämisen arvoista. Ainakin toisinaan.
Last edited by JP-9000 on 18 Feb 2016, 13:08, edited 2 times in total.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 17.02.2016

Post by Castor »

Samtactician wrote:
ThreeThree wrote:Turkki-tehtävän indfor parhaan a-ryhmän rivimiehen näkökulmasta oli varsin paska kokemus. Ryhmänjohtaja kuoli ensimmäisenä ekalle mäelle, sen jälkeen tais koko loppuryhmä mennä seuraavalle mäelle kuolemaan. Mitään tilannetietoa ei tullut. Sen jälkeen 40min katsojana. Jos tällaisia tulee lisää omalle kohdalle, joutuu miettimään kyllä onko tää sittenkään käytetyn ajan arvoista.
Pari ajatusta tuohon selviytymiseen pelaajalta joka jotenki kummallisesti tuntuu olevan suurimmassa osassa tehtäviä elossa vielä tehtävän päättyessä, varsinkin jos on kyse hyökkäypuolesta. jos oma partio etenee reittiä joka sinusta on täysin suojaton / vaarallinen, voit ihan hyvin mennä niitä puun / kivien tarjoamia suojia pitkin, ei RJ:n reittiä yleensä tarvi ihan orjallisesti seurata. jos oma porukka jatkaa juoksua tulen alla voi ihan hyvin miettiä kannattaako siitä kiven takaa vielä lähtä / pitäisikö ehkä sittenkin etsiä joku suojasempi kohta edetä. monesti "ei ihan ensimmäisenä" suinpäin juosten selviää myös paremmin ja joskus on hyvä myös RJ:lle ehdottaa että eikös kuitenkin mentäs mielummin tuota ojanpohjaa entäkuin tätä mäen päällystää pitkin. Sitten taas jos itse menee kärjessä menee sellaista tahtia kun itse näkee turvalliseksi / sopivaksi, pääasiassa se loppuporukka joko mukautuu vauhtiisi tai itsemurhahimoisimmat sitten juoksee ohi. ( Huom mun pelityyli ei pääasiallisesti toimi jos ajatuksena on Fragfest, mutta jos tykkää pelata taktisesti ja nauttia muustakin kun "tappamisesta" niin tää on ihan toimivaa ajanviettoa)

Mitä tilannetietoon tulee niin opettelee radion lisäkanavien käytön ja asettaa komentokanavan toiseen korvaan, silloin ei tarvi olla RJ:ltä kokoajan kyselemässä että onko edessämme jo omia vai vihollisia. mutta toki komennon kuuntelu tuo sen vastuun ja haasteen että silti pitää odotella RJ:n päätöstä vaikka komentokanavan mukaan seuraava liike olisikin päivänselvä ennenkuin RJ aukaisee suutaan.


Mitä tehtäviin tulee

1. tehtävä oli ihan mukava, ehkä vähän epätasapainoinen joidenkin assettien suhteen.

2. tehtävä epäonnistunut ainakin suunnitelmien suhteen, mutta näitä tulee lisää ja kokoajan paranee jos jokaisesta jotakin opimme.
Älä mee RJtä häiritseen, PJt on vastuussa siitä ettei jätä partiotaan aukealle ja huutaa sen viimesenkin miehen nenää kaivamasta jos on tarvis.

Muuten juuri noin olen itsekin asian miettinyt.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 17.02.2016

Post by JoneKone »

Tuntematon wrote: Arma pistää kato ukot ns maan alle kun on kaukana eli ei loista maasta niin hyvin
Menee hieman OT:ksi, mutta menköön...

Toi on ehkä ärsyttävin efekti ikinä. :) Maatexturet kun jo 500 m jälkeen mössöä niin mäen rinteestä sitten sojottaa päitä ja reppuja ja silti näkyvät kilsojen päähän. Etenkin jos vaatetus sattuu olemaan edes hieman eri sävyä kuin maatextuuri. Maassa makaavalle taas vaikuttaisi siltä, että on kivasti ruohon seassa suojassa, etenkin kun ite ei näe ruohosta läpi mihinkään. :) Noh, nää on näitä ikuisuusongelmia... ja vaikkei toi efekti ole täydellinen niin sen eteen on edes yritetty jotain tehdä.

Edit: Ja juu, samaa mieltä Castorin kanssa. Perusmurheet ratkotaan PJ:n kanssa. RJ:llä on yleensä muutenkin niin paljon muutakin miettimistä, ettei sillä ole aina välttämättä aikaa kuunnella jokaista ryhmäläistä erikseen. PJ on se jonka kanssa pienet ongelmat ratkotaan ja PJ välittää tarvittavat tiedot eteenpäin RJ:lle. RJ yleensä myös laittaa jonkun partion kärkeen suunnistamaan. Jos vaikuttaa siltä, että RJ:n plottaama reitti ei ole täydellinen niin kärkimies tai PJ voi ja pitääkin ehdottaa korjausta. Ym. ei tarkoita ettei partion sisällä voisi kommunikoida paljonkin.
Last edited by JoneKone on 18 Feb 2016, 13:20, edited 1 time in total.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 17.02.2016

Post by Castor »

Mitä peleissä viihtymiseen tulee niin suosittelen että löydät juttu kaverin jonka kanssa hölistä "tylsissä" kohdissa, ajan myötä "paska" valuu uudemmille pelaajille ja 90% peli ajasta on ihan ok.

Suosittelen COOPpia aina välillä pelattavaksi jos hengettömänä olo väsyttää, niitä on lähes joka päivä.
Samtactician
Posts: 96
Joined: 13 Aug 2015, 17:52
Location: Oulu

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 17.02.2016

Post by Samtactician »

Castor wrote:Älä mee RJtä häiritseen, PJt on vastuussa siitä ettei jätä partiotaan aukealle ja huutaa sen viimesenkin miehen nenää kaivamasta jos on tarvis.
Tuo on kyllä ihan totta, juuri PJ on se lähin johtaja jolle pitäisi huoliaan ilmaista. harmillisesti monesti vain PJltä jää se reitin miettiminen tekemättä ja RJ hoitaa sit liikaa sitä microamista. vähän tilannekohtaista tuokin, onneksi aika harvoin tarvii ketään asiasta häiritä vaan voi esimerkilläänkin mennä ja edetä sitä parhaaksi katsomaansa reittiä käskyn puitteissa. tärkeintä näissäkin taitaa vain olla se ajatuksella asioiden tekeminen.
(steam: Samtac) (http://steamcommunity.com/id/samtac/) (Discord: Samtac#3692 ) Arma3 / R6siege
Post Reply