Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.01.2016

faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by faf »

Olin bluforin bravojoukkueen eli pioneerijoukkueen 15 ja tässä omat kokemukseni tehtävästä:

-Tehtävä oli omasta näkökulmastani aika tylsä. Pioneerit käskettiin rekkakuskeiksi ja meille annettiin yksi alfajoukkueen ryhmä lähisuojaksi. Suurin osa matkasta kökittiin kilsa saattueen kärjen takana ja odoteltiin että saisikohan alfajoukkue puhdistettua sitä tietä edestäpäin. Välillä meiltä tilattiin joku ryhmä puhdistamaan miinoja.

-Johtosuhteet olivat monimutkaiset sillä kumpikaan joukkue ei ollut selvästi alistettu toiselle. Käytännössä pelattiin niin että Bravo toimi jossain määrin Alfan alaisuudessa, toisaalta Victorit olivat Bravon alaisuudessa noudatten kuitenkin alfajoukkueen johtajan toivomuksia.

-B10 ei itse johtanut jalkaväkeään vaan victoreita, joten minä 15:na johdin bravojoukkueen jalkaväkeä. Käytännössä komentoketju meni siis A10 -> B10 -> B15 -> ryhmänjohtajat -> taistelijat.

Lopputuloksena oli aikamoinen komentoketjullinen clusterfuck ainakin omasta mielestäni. Pelkäsin koko ajan että indut pystyvät hyödyntämään tätä ja iskemään pitkään paikallaan seisoneiden banaanirekkojen kylkeen. Tämä ei ilmeisesti sitten ollut kuitenkaan edes indujen tehtävä.

Ymmärrän Menoksen turhautumisen, voimasuhteet olivat selvästi Bluforin eduksi ja ei muutamalla rpg:llä varustetulla insujoukolla ole mitään mahdollisuuksia tuhota määrällisesti yhtä vahvaa vihollista joka on varustettu abramseilla ja kk-hummereilla.

En kuitenkaan hyväksy tulkintaa siitä että bluforin olisi pitänyt pysytellä autoissa ja ajaa vain sokeasti merkittyä tietä. Itse tulkitsin brieffin enempi "uran suuntaiseksi kuljetustehtäväksi vihollismaastossa" jonka ruoste ainakin B15:n näkökulmasta johti täysin asiallisesti ja tehtävän henkeä noudattaen.

Mielestäni myös vaunuille pitää sallia toiminta vihollisen läheisyydessä parhaaksi katsomallaan tavalla mikäli niitä tehtävässä on. En ymmärrä miksi tehtävään oli ylipäänsä lisätty kaksi abramsia jo ennestään vahvalle bluforille. Mutta vaunut tehtävässä oli. Mikäli niitä ei haluta käytettävän kuten vaunuja tehokkaasti käytetään, pitäisi tästä olla selvä maininta tehtävän sääntöosiossa.

Myös mikäli tehtävän tavoitteena oli että että blufor ajaa väijytykseen, tulisi se brieffissä ilmaista paljon vahvemmin esimerkiksi sanomalla "ÄLKÄÄ POIKETKO URALTA ENNEN KUIN KOHTAATTE VIHOLLISTA" tms. Välttäisin myös samanreittisten väijytystehtävien pelaamista uudelleen sillä iso osa porukasta tuppaa kuitenkin pelaamaan uusintakierrosta aiemmin pelatusta tehtävästä.
Samtactician
Posts: 96
Joined: 13 Aug 2015, 17:52
Location: Oulu

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Samtactician »

Ompa ihan oudon vihamielisiä mielipiteitä kanssapelaajista, tuskin blufor tarkoituksella pilasi indujen pelejä?

Jos pyydetään menemään sinistä reittiä pitkin niin kyllä silloin myös itse käskisin vähintään osan porukasta liikkumaan tarpeen vaatiessa tien sivussa, jos tehtävässä lukisi etteivät ajoneuvot saa poiketa tieltä ymmärtäisin luultavasti paremmin tätä armotonta kritiikkiä, mutta sellaisen säännön lukiessa saisi ainakin tehtäväntekijä paskaa niskaansa, koska sääntö rajoittaisi aika ankarasti osapuolen oma-aloitteellisuutta ja loogista reagoimista miinotteisiin/väijytykseen. (ps, joku mainitsi että viimeksi tuota tehtävää pelatessa bluforin mennessä tietä oli pelikerta tosi hyvä, itse olen täysin eri mieltä, viimeksi pakotettuna menemään tien vartta oli pelikerta ehkä yksi afin paskimmista minulle). btw jos sääntörikkomuksia halutaan miettiä enemmän voisi joku puuttua siihen globalilla kirjoitteluun toisen tehtävän ensimmäisessä kontaktissa(jos tässä joku rikkoi kirjoitettuja / kirjoittamattomia sääntöjä niin se että kirjoitetaan globalille pelin ollessa kesken täysin merkityksettömästi).

mutta niinkuin todettu, joskus on hyviä pelejä joskus on huonoja, ei syytetä niistä toisia, vaan koitetaan keskustella rakentavassa ilmapiirissä jotta saataisiin sitä positivisten pelejen prosenttia nostettua kaikille koko yhteisössä.
(steam: Samtac) (http://steamcommunity.com/id/samtac/) (Discord: Samtac#3692 ) Arma3 / R6siege
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Trade »

Nummi wrote:
Turhautuminen on ymmärrettävää mutta sen ilmaiseminen aggressiivisesti ei ole. Muille: turhautuneeseen kommentiin provosoivasti vastaaminen ei ainakaan auta asiaa.
Laita lista viesteistä joissa on rikottu sääntöjä. Jos ei pysty niin sitten sellaisia ei varmaan ole olemassakaan. Kannattaa muistaa, että siihen demokratiaan, josta AFI niin kovasti tykkää, kuuluu sananvapaus.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Nummi »

Trade wrote:
Nummi wrote:
Turhautuminen on ymmärrettävää mutta sen ilmaiseminen aggressiivisesti ei ole. Muille: turhautuneeseen kommentiin provosoivasti vastaaminen ei ainakaan auta asiaa.
Laita lista viesteistä joissa on rikottu sääntöjä. Jos ei pysty niin sitten sellaisia ei varmaan ole olemassakaan. Kannattaa muistaa, että siihen demokratiaan, josta AFI niin kovasti tykkää, kuuluu sananvapaus.
Sananvapautta ei olla keneltäkään kieltämässä. Kannattaa muistaa, että kehitystiimiläiset ovat vastuussa yhteisön ilmapiiristä. Tässä oli keskustelu muuttumassa melko hyökkääväksi provosoinnin ja vastaprovosoinnin jatkuessa, joten puutuin asiaan kehottamalla muuttamaan sävyä ystävällisemmäksi.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by ruoste »

Eiköhän tää keskustelu ole saavuttanut jo kehityskaarensa pään.
Ensi viikolla uudestaan, viikkopelit 27.1.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Locked